Jump to content
IGNORERAD

Taxi från Suvarnabhumi till Pattaya


borje222

Recommended Posts

Era snåljåpar, jag tar alltid helikopter med Mr D! Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    17

  • Sam sip sam

    7

  • Tujtuj

    6

  • husse

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Era snåljåpar, jag tar alltid helikopter med Mr D! Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Ja fy tusan  och sitta å trängs i en buss med en massa konstigt folk och inte få bestämma när man ska ha lite fika paus på vägen

Innan första bussen går är man ju redan i Pattaya

 

08:00/10:00/12:00/14:00/16:00/18:00

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid utgång nummer 3 brukar dom stå med skylt.

 

Stämmer bra det, utgång nummer 3 är så kallad "meeting point" vilket också är skyltat.

 

När jag kom dit så var det tänkt att någon skulle stå med skylt "Mr Chang", men det fanns inte. Däremot fanns det skylt med "Mr Ghand" :wink: Senare insåg jag att man stavat fel, och fick min transport till Maitans.

 

Där var jag lite trög, för på skylten fanns det även skrivet Mr T och mitt flightnummer. Fast det såg jag inte först.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag hade iallafall plats för mitt bagage...

Ja där åkte du som den kung du är ,skillnad än att sitta och trängas på en  buss med än massa konstigt folk

Ja jag är också konstig ,så ta inte illa vid er :crazy:

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja där åkte du som den kung du är ,skillnad än att sitta och trängas på en  buss med än massa konstigt folk

Ja jag är också konstig ,så ta inte illa vid er :crazy:

Ja usch va hemskt :thumbsup:

post-3485-0-28611200-1359811786.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja där åkte du som den kung du är ,skillnad än att sitta och trängas på en  buss med än massa konstigt folk

Ja jag är också konstig ,så ta inte illa vid er :crazy:

 

Men då måste jag få fråga. Hur tar du dej till Thailand? Är det en sån här du åker med?

 

post-3419-0-56224500-1359813786.png

 

För du vill väl inte sitta på en Jumbo och trängas med en massa konstigt folk? :crazy:  :crazy:  :crazy:

 

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då måste jag få fråga. Hur tar du dej till Thailand? Är det en sån här du åker med?

 

attachicon.gifmini.png

 

För du vill väl inte sitta på en Jumbo och trängas med en massa konstigt folk? :crazy:  :crazy:  :crazy:

 

 

MVH

Nutteman

Nä fy fan för att trängas så för den skull gör jag det bästa av situationenoch åker så här

 

Och eftersom jag i regel har en kompis med så kostar mig taxiresan futtiga 600 bath och då stannar vi och tar paus när vi vill i lugn och ro

post-5585-0-25236700-1359814230_thumb.jp

post-5585-0-69372100-1359814249_thumb.jp

post-5585-0-49894500-1359814505_thumb.jp

post-5585-0-43161100-1359814521_thumb.jp

post-5585-0-17450200-1359814542_thumb.jp

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

:crazy:  :crazy: Ja usch va hemskt :thumbsup:

attachicon.giflimo-bus-girls-picture.jpg

Har du lyckats få alla Belltravels värdinnor på samma bild :crazy::thumbsup:  

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Glöm inte kolla färgen på regskylten på er Taxi, vit=ingen passagerar försäkring.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Någon som har aktuella priser och ev kontakter?

 

 

Frågar åt en kompis, en annan får nöja sig med bussen mellan Valbo och Gävle.

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har aktuella priser och ev kontakter?

 

 

Frågar åt en kompis, en annan får nöja sig med bussen mellan Valbo och Gävle.

 

 

/Enis

Mr Dam. 1500 B

Mycket sympatisk och sansad chaufför

Ska kolla om jag hittar hans nummer annars tror jag att man fortfarande kan boka genom Scandalics hemsida.

Eller varför inte direktbussen 134 B. Billigare än bussen till Valbo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr T har jag bara hört talas om, buss var ju ganska praktiskt även om taxin i pattis kostade mer än bussresan.

 

Bells verkar ju vara ett trevligt alternativ som jag dock inte testat, men dom slutar väl köra liksom bussen på natten tror jag.

 

Tog en svarttaxi tillbaka från pattis, 900 men då han stod för vägtullarna och inte körde som en idi*t så fick han en tusing.

 

Fattar inte varför det kostar 1500B att åka från DM dock... Men det fick jag slanta upp, tja tjejen följde ju med "taxin" till DM och fångade in mig åxå innan vi åkte tillbaka till Pattis.

 

Så, pris suvvan till pattis har jag inte koll på. Blir nog buss för mig igen, snål som jag är...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att Maitan rekommenderade Mr T sist jag åkte till fiskebyn och fixade så han hämtade mig på suwan.

Kontakta Maitan så kan han säkert hjälpa dej, kommer inte ihåg om jag pröjsade 1000 eller 1500 men han körde helt OK.

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Dam är lite väl dyr. Jag har åkt många gånger med MrT och det funkar oftast bra. 1000 bath från suvvan till Pattis.

 

post-3918-0-05619900-1421768592.jpg

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...