Jump to content
IGNORERAD

Taxi från Suvarnabhumi till Pattaya


borje222

Recommended Posts

Ringde till min gamle taxi gubbe, som jag verkligen älskade, för han körde som en gubbe...och ej som en...ni vet.

Fick prata med frugan, och han har tydligen kört sin sista vända...trist.

Nu är min fråga till er, finns det någon bra taxi nisse, som ni kan rek. eller är jag tvingad att ta en novis på flygplatsen?

Vi är tre vuxna plus bra med väskor...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    17

  • Sam sip sam

    7

  • Tujtuj

    6

  • husse

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Montree tel:+66(0)811596316 Han har ca 10 bilar, har bara haft bra och punktliga förare. SMSa ditt namn och ankomst info och flight nummer. 1200 Baht inklusive vägtullar

Ändrades av Seaserpent

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Går annars buss från flygplatsen till Pattaya för 80 baht.

 

KAJ

Visst går det buss men 80 bath det var längsen.

Nu är det snarare 130 bath.

 

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har börjat att ta bussen det är ju klock rent billigt  och snabbt ta hissen längst ner och och längst bort i gången  kanon  bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi åkte med Bell Travelbussen, nu senast, 230 pbht/pers funkar klockrent ända fram till ditt hotell, även i Jomtien

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställde mig i taxikön på Suvvans 1:a våning och bad om en minibuss. Tog ca tre minuter allt som allt och kostade 1500 baht inklusive allt till Pattaya.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställde mig i taxikön på Suvvans 1:a våning och bad om en minibuss. Tog ca tre minuter allt som allt och kostade 1500 baht inklusive allt till Pattaya.

 

Jag skulle aldrig våga åka minibuss i onödan till Pattaya.

 

De stora bussarna är mycket säkrare att åka med dessutom betydligt billigare.

 

KAJ

Jag är ful som stryk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle aldrig våga åka minibuss i onödan till Pattaya.

 

De stora bussarna är mycket säkrare att åka med dessutom betydligt billigare.

 

KAJ

 

Mycket billigare var det ja..sitta utanför 7/11 är också billigt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev inledningsvis, tre personer plus mycket packning.

Så buss går bort.

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket billigare var det ja..sitta utanför 7/11 är också billigt.

 

Seven eleven är väl en ganska billig butik ja.

 

Om man jämför priserna på ex singhabeer på seven och i  en beerbar så skiljer det ju ganska mycket.

 

80 baht för en öl i baren är ju mer än vad den kostar på systemet i Svedala.

 

KAJ

Jag är ful som stryk

Link to comment
Dela på andra sajter

Seven eleven är väl en ganska billig butik ja.

 

Om man jämför priserna på ex singhabeer på seven och i  en beerbar så skiljer det ju ganska mycket.

 

80 baht för en öl i baren är ju mer än vad den kostar på systemet i Svedala.

 

KAJ

 

Jo, sitt då i Svedala och sug på din öl...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, sitt då i Svedala och sug på din öl...

 

Som två veckors semesterresenär är det väl inte så farligt att betala 80 baht för en öl i baren men för ex en långliggande pensionär som dricker friskt kan ju barbesöken ruinera ekonomin ganska snabbt.

Är man sen på kuppen singel och glad för damer så gör det ju inte saken bättre.

 

Fast jag misstänker att långliggarna har hittat andra ställen att sitta och supa på.

Många karlar, bla från tyskland samlas ju på diverse andra ställen för att dricka och samspråka.

Vilket ju även en del herrar från Sverige gör efter vad jag har förstått.

 

KAJ

Jag är ful som stryk

Link to comment
Dela på andra sajter

Som två veckors semesterresenär är det väl inte så farligt att betala 80 baht för en öl i baren men för ex en långliggande pensionär som dricker friskt kan ju barbesöken ruinera ekonomin ganska snabbt.

Är man sen på kuppen singel och glad för damer så gör det ju inte saken bättre.

 

Fast jag misstänker att långliggarna har hittat andra ställen att sitta och supa på.

Många karlar, bla från tyskland samlas ju på diverse andra ställen för att dricka och samspråka.

Vilket ju även en del herrar från Sverige gör efter vad jag har förstått.

 

KAJ

 

Kan inte vara så roligt att ha så jävla dålig pension så man inte kan kosta på sig en öl för 80bth.

 

Och va fan är det för pensionärer som har som vision att sitta i en bar och häcka!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev inledningsvis, tre personer plus mycket packning.

Så buss går bort.

 

Mvh. borje222

 

Varför går buss bort ?  I din situation hade jag valt det alternativet. Annars måste du väl hyra en minibuss för att hålla ihop trupperna tills du kommer fram till målet.

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför går buss bort ?  I din situation hade jag valt det alternativet.

Fritz..

 

Släpa väskor ut och in i buss, när man i taxi kan åka direkt från orgin till dest...hur tänkte du nu?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns fina lastutrymmen i bussarna, inte behöver man släpa in och ut sina väskor.

Några bath i dricks, och man bara blir åskådare.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Släpa väskor ut och in i buss, när man i taxi kan åka direkt från orgin till dest...hur tänkte du nu?

 

Tänkte inte längre än att TS säger att sällskapet består av tre vuxna plus bagage.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför går buss bort ?  I din situation hade jag valt det alternativet.

Fritz..

 

Jag är så pass gammal och bekväm av mig, så det ska vara från flygplatsen direkt till hotellet.

Det är trots allt min semester...och jag misstänker att vi har runt hundra kilo bagage.

Och mig veteligen bär inga thaikärringar sina 25 kilos väskor, det lär falla på mig.

Nej, taxi får det bli!

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns fina lastutrymmen i bussarna, inte behöver man släpa in och ut sina väskor.

Några bath i dricks, och man bara blir åskådare.

 

 

Leif

 

Bussen kör väl knappast fram till hotellet, eller var nu de ska bo.

 

Men ok, några battingar och man blir åskådare.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte vara så roligt att ha så jävla dålig pension så man inte kan kosta på sig en öl för 80bth.

Och va fan är det för pensionärer som har som vision att sitta i en bar och häcka!

Nä, då gäller det att vara kreativ och rik på idéer, som t ex den gentlemannen man ofta ser på Nonkis stambar och som Lamai och jag hade förmånen att få en pratstund med häromsistens.

Han hade fått sänkt sitt bidrag nu när han hade degraderats från sjukpensionär till åldersdito, men där vilade inga ledsamheter - han har tänkt att inom kort sätta sej på motorcykeln för en tripp till Trat, där han skall gräva/vaska guld. Det lär, enl. honom ligga en guldskatt där i krokarna och bara väntar på att bli hämtad av en fattig men glad pensionär.

Jag tror att Lamai kan verifiera sanningshalten i ovanstående. :)

Lite OT, men det får ni ta.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, då gäller det att vara kreativ och rik på idéer, som t ex den gentlemannen man ofta ser på Nonkis stambar och som Lamai och jag hade förmånen att få en pratstund med häromsistens.

Han hade fått sänkt sitt bidrag nu när han hade degraderats från sjukpensionär till åldersdito, men där vilade inga ledsamheter - han har tänkt att inom kort sätta sej på motorcykeln för en tripp till Trat, där han skall gräva/vaska guld. Det lär, enl. honom ligga en guldskatt där i krokarna och bara väntar på att bli hämtad av en fattig men glad pensionär.

Jag tror att Lamai kan verifiera sanningshalten i ovanstående. :)

Lite OT, men det får ni ta.

Om inte annat har han väl samlat på sig en del nya skrönor att dra när han, ännu fattigare, återvänt till nämnda bar.  ;O)

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...