Jump to content
IGNORERAD

Taxi från Suvarnabhumi till Pattaya


borje222

Recommended Posts

Även om det är gastub i en liten personbil så funkar det bra för två pers, istället för att trängas med pöbeln i en buss...

 

Taxi  går alla gånger före en buss vad det gäller smidighet och bekvämlighet, men det är ju klart att det hänger på vad man är villig att betala..personligen har jag inga som helst problem med att betala för en taxi efter en lång flygresa, lite klass och bekvämlighet vill man ju ha fram till sin destination!

Livsfarliga bussar går bort alla dagar i veckan , sitta i ett växthus skyddad av glas nej tack

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    17

  • Sam sip sam

    7

  • Tujtuj

    6

  • husse

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Livsfarliga bussar går bort alla dagar i veckan , sitta i ett växthus skyddad av glas nej tack

Håller med!

Hellre tar man en flygtur med en självmordsbenägen taxichaufför! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med!

Hellre tar man en flygtur med en självmordsbenägen taxichaufför! :crazy:

Varför det ? bättre att ta en taxichaufför som kör lugnt , det gör jag i alla fall , men som sagt up to u

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur får man tag i en sådan?

Jag har bara åkt med en chaufför i Thailand som inte är Formel1-wannabee och han kör inte taxi, han jobbar för Jomtien Golf!

Link to comment
Dela på andra sajter

EVE DRIVERS .

Eve är känd bland annat för sin mjuka körstil och sin goda service. Hon har flera bilar och chaufförer och hennes linje med mjuk och säker körning gäller för alla i åkeriet.

Hur får man tag i en sådan?

Jag har bara åkt med en chaufför i Thailand som inte är Formel1-wannabee och han kör inte taxi, han jobbar för Jomtien Golf!

 

 

EVE DRIVERS

Eve är känd bland annat för sin mjuka körstil och sin goda service. Hon har flera bilar och chaufförer och hennes linje med mjuk och säker körning gäller för alla i åkeriet.

Om ni behöver taxi, kontakta henne på följande sätt:

E-mail: eve_drivers@yahoo.co.th

Telefon: 086-90 91 794. lokalt i Thailand

Telefon +6689091794 utanför Thailand

 

Eller skicka ett pm till Haj kaj hans fruga har några bilar med bra chaufförer

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar intala mig själv att när jag blir pensionär så ska jag åka buss...att jag då har all tid i världen...men men, osvuret e bäst :not_i: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar intala mig själv att när jag blir pensionär så ska jag åka buss...att jag då har all tid i världen...men men, osvuret e bäst :not_i: 

Tjena!

Allt man gör tar ta mej fan minst dubbel så lång tid som när man var "aktiv" och det är väldigt mycket som man skulle vilja göra, men man hinner inte innan det är dags att duscha och, i bästa fall, "do dät".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försökte få den senaste taxichauffören att ta det lite lugnt genom att säga "slowly, slowly, sabai, sabai".

Han sa bara "sabai sabai" och fortsatte i 140 km/h.   =O)

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sawade

 

Lite roligt att läsa och jämföra olika trådar på forummet.

 

Först läser man tråden om flygplansstolar. Hur många tum är stolen bred? Får man platts med röven?

Hur många tum är det till stolen framför? Får man platts med knäna? Vad får man "gratis" på flyget?

 

Väldigt viktiga frågor för man vill ju ha så mycket som möjtigt för varje utlagd krona och man vill ju åka

med maximal komfort.

 

Sen kommer man fram till Thailand och ska till Pattaya (i det här exemplet). Då kan man ta en stor fin

ganska ny buss, med breda säten och gott om benutrymme. Dom gångerna jag har åkt har den körts

av lugna och sansade förare utan självmordtankar och man har t.o.m blivit bjuden på kex och vatten.

 

Men istället för att betala 129 Baht för bussen rekommenderar en del att man ska lägga till 1200 Baht

och vika ihop sej som en fällkniv och krypa in i en Toyotataxi och färdas i en och en halv timma med

delar av packningen i knät. Och varför? Jo, det är så bekvämt att åka taxi.

 

Jag har åkt både buss och taxi från Suvanaphom och jag föredrar definitivt att åka med buss. Så länge

dom behåller dom här linjerna som går direkt till Pattaya kommer jag att fortsätta att åka buss.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Sawade

 

Lite roligt att läsa och jämföra olika trådar på forummet.

 

Först läser man tråden om flygplansstolar. Hur många tum är stolen bred? Får man platts med röven?

Hur många tum är det till stolen framför? Får man platts med knäna? Vad får man "gratis" på flyget?

 

Väldigt viktiga frågor för man vill ju ha så mycket som möjtigt för varje utlagd krona och man vill ju åka

med maximal komfort.

 

Sen kommer man fram till Thailand och ska till Pattaya (i det här exemplet). Då kan man ta en stor fin

ganska ny buss, med breda säten och gott om benutrymme. Dom gångerna jag har åkt har den körts

av lugna och sansade förare utan självmordtankar och man har t.o.m blivit bjuden på kex och vatten.

 

Men istället för att betala 129 Baht för bussen rekommenderar en del att man ska lägga till 1200 Baht

och vika ihop sej som en fällkniv och krypa in i en Toyotataxi och färdas i en och en halv timma med

delar av packningen i knät. Och varför? Jo, det är så bekvämt att åka taxi.

 

Jag har åkt både buss och taxi från Suvanaphom och jag föredrar definitivt att åka med buss. Så länge

dom behåller dom här linjerna som går direkt till Pattaya kommer jag att fortsätta att åka buss.

 

MVH

Nutteman

 

Klockren analys!

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Sawade

 

Lite roligt att läsa och jämföra olika trådar på forummet.

 

Först läser man tråden om flygplansstolar. Hur många tum är stolen bred? Får man platts med röven?

Hur många tum är det till stolen framför? Får man platts med knäna? Vad får man "gratis" på flyget?

 

Väldigt viktiga frågor för man vill ju ha så mycket som möjtigt för varje utlagd krona och man vill ju åka

med maximal komfort.

 

Sen kommer man fram till Thailand och ska till Pattaya (i det här exemplet). Då kan man ta en stor fin

ganska ny buss, med breda säten och gott om benutrymme. Dom gångerna jag har åkt har den körts

av lugna och sansade förare utan självmordtankar och man har t.o.m blivit bjuden på kex och vatten.

 

Men istället för att betala 129 Baht för bussen rekommenderar en del att man ska lägga till 1200 Baht

och vika ihop sej som en fällkniv och krypa in i en Toyotataxi och färdas i en och en halv timma med

delar av packningen i knät. Och varför? Jo, det är så bekvämt att åka taxi.

 

Jag har åkt både buss och taxi från Suvanaphom och jag föredrar definitivt att åka med buss. Så länge

dom behåller dom här linjerna som går direkt till Pattaya kommer jag att fortsätta att åka buss.

 

MVH

Nutteman

 

Jag är 186 lång och 100+....hur bekvämt som helst i en taxi, buss vid ank Thailand går fetbort..har det mycket bättre i min egna taxi som kan köra den väg jag vill, och stanna och äta där jag vill..förstår inte vad herr Nutteman åkt för taxi, en sån där smart eller minicooper eller?.

 

Finns ju massor av bra tips på var man hittar en vettig taxi i denna tråd :wink:

 

Kommer aldrig att ändra åsikt om att buss är till för skolbarn, pensionärer och andra snåljåpar.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om man försöker sammanställa resultatet såvet ingen vad "Mr T" kommer med för bil eller om chaffisen är så drogad å blåser på i 140 eller kanske sommnar på motorvägen.

Detta i jämförelse med en stor buss med ac och värdinna, tidsåtgången är ungefär lika, ja för mig är det solklart, jag fortsätter åke med Belltravel, då får jag en lung och behaglig fortsatt resa.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om man försöker sammanställa resultatet såvet ingen vad "Mr T" kommer med för bil eller om chaffisen är så drogad å blåser på i 140 eller kanske sommnar på motorvägen.

Detta i jämförelse med en stor buss med ac och värdinna, tidsåtgången är ungefär lika, ja för mig är det solklart, jag fortsätter åke med Belltravel, då får jag en lung och behaglig fortsatt resa.

Du är ju nere där nu så vill du veta exakt vilken bil,förare etc du vill ha så kan du ju alltid besöka firman t.ex i samma veva som du kanske besöker Nid eller något annat ställe i närheten.

 

MrT ligger mittemot barerna där Nid ligger eller om du kommer från 2:nd road så går du in på soi Diana och på vänster sida,uppskattningsvis ca: 100m upp så hittar du stället.

 

Alternativt kan du ju maila till honom med dina krav/önskemål http://www.paradise-Pattaya.com/taxi-to-Pattaya.html

 

Själv så noterar jag inte vilka bilmärken/modeller jag åker med - kollar bara utrymmena, sist så var det en ny mellanklassbil ,vi var två personer med 2st golfbagar,2st resväskor samt 2st ryggsäckar, (som du ser i min bifogade länk så kan man uppge - hur många personer man är och kan uppge hur mycket bagage man har eller andra behov etc så dom kan anpassa bilen efter just ert behov ).

 

Från patts till flygplatsen så tar dom 900 bath, själv tycker jag att den resan är ännu bättre eftersom man vill vara kvar så länge som möjligt och kan hoppa in i taxin runt 20:30-21:00 om man ska åka med thai och slippa ha en massa extra marginaler i samband med en bussresa där andra personer i bussen är beroende av att man inte kommer sent (eller att bussen redan har gått).

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske har haft tur men efter cirka 15-20 resor med Mr T har det varit lugn o fin körning med alla chaffisar. Senast i oktober ringde de och frågade om jag kunde åka 1 timme tidigare mot suvvan för att de regnade så mycket och de vill köra "safe".

Men för all del, Bells är bra och kan nog bli det igen nästa resa när jag reser ensam.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur möter de från Mr T upp om man förbokar med dem? Står de utanför baggageclaim med en skylt med ens namn på eller?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur möter de från Mr T upp om man förbokar med dem? Står de utanför baggageclaim med en skylt med ens namn på eller?

 

Vid utgång nummer 3 brukar dom stå med skylt.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får även ett mobilnummer som du kan ringa ifall ifall - något skulle strula.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar ju som att en del sätter likhetstecken för taxi till Pattaya med en färgglad Taxi-Meter  :D

 

Så är ju inte riktigt fallet... iaf om man beställer genom tex MrT eller liknande rörelse.Har ju även fått stora härliga Volvo ibland  :thumbsup:

 

Men jag hade gärna testat bussen om den hade gått från A-B och inte A-C-D-E-F-B  

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Har provar bussen för några år sedan.

Aldrig mera den stannar ju på fel ställe.

Går inte in i Pattaya utan till gran byn Jomtien.

Att boka en Taxi för under 300sek är väl använda pengar!

Jag är ingen snåljåp.

Jag har semester!!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...