Jump to content
IGNORERAD

Taxi från Suvarnabhumi till Pattaya


borje222

Recommended Posts

Kanske skulle funka om nu bussen kör fram till Bay Breeze(antagligen släpps man av på 2nd) vilket den verkar göra.Enda orosmomentet som jag ser är isf om man hamnar långt bak på släpp-av listan, typ stopp nummer 23 eller nåt...

 

Nä, vågar inte chansa utan de blir MrT i fortsättningen också tror jag  :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    17

  • Sam sip sam

    7

  • Tujtuj

    6

  • husse

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Att sätta sig på en buss efter tio timmars flyg är inget alternativ för min del iaf. Jag föredrar en taxi där jag kan sitta bekvämt och har möjlighet att stanna till när jag vill handla, gå på toa osv.

Är man dessutom flera som delar på kostnaden och betänker att taxin kör direkt till hotellet, utan jobbiga stopp, blir prisskillnaden jämfört med buss helt ointressant...

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sawade

 

Värt att tänka på är att om man är tre "fullvuxna" och 100 kg väskor är det inte säkert att någon Taxi vill köra.

 

Har själv varit med om att bli nekad. Rådet var att antingen ta två Taxi eller en minibuss.

 

MVH

Nutteman

Är det inte så att dom flesta taxibilarna är gasdrivna och har gastankarna i bagageutrymmet så där är det redan mer eller mindre fullproppat ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske skulle funka om nu bussen kör fram till Bay Breeze(antagligen släpps man av på 2nd) vilket den verkar göra.Enda orosmomentet som jag ser är isf om man hamnar långt bak på släpp-av listan, typ stopp nummer 23 eller nåt...

 

Nä, vågar inte chansa utan de blir MrT i fortsättningen också tror jag  :crazy:

 

 

Har provat Bells bussarna en gång till Soi LK. Då åkte man buss från Suvvan, bytte till mini-bussar i Pattis som körde ut en till respektive hotell. Stannar direkt vid ingången. Smidigt men långtifrån lika bekvämt som Mr T och jag kommer också fortsättningsvis åka med Mr T vars förare i mitt tycke kör lugnt och fint.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte så att dom flesta taxibilarna är gasdrivna och har gastankarna i bagageutrymmet så där är det redan mer eller mindre fullproppat ?

 

Fritz..

 

Du har helt rätt där, pluss att dom ofta kör med små Toyota som är trånga som tusan innuti.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har helt rätt där, pluss att dom ofta kör med små Toyota som är trånga som tusan innuti.

 

MVH

Nutteman

 

Funkar bra för en eller två, men fler fullvuxna med packning går det inte i dem...

Max en stor väska i bakluckan, samt nått handbagage.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

... märker att här diskuteras det vilt : )

Så här är det: Bell Travel Service: Det går stora bussar från Suvan. När dom kommer till Pattaya´s ena busstation byter man  till småbussar, typ Toyota.  I dom finns 7-9 sittplatser.Har aldrig varit med om att ngn INTE fått med sitt bagage.  Dessa bussar kör alla resenärer till sina hotell! Thats it!!!!!!!

Ändrades av OlofB
Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu handlade ju tråden om Suvvan till Pattaya, och ja Bell är en STOR och ordinarie buss med flera avgångar om dagen, och JA de kör dig ända fram till hotellet/lägenheten i Pattaya/Jomtien(det ingår i priset)

Så, gör om och gör rätt ;-)

 

 

 

Nu är ju den stora frågan, går dom stora bussarna en runda på byn eller är det omlastning som gäller...  eller finns båda varianterna?  :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Omlastning på deras station till minibussar. Så att man kan åka stor buss från flyget som sedan kör in på soierna finns inte.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Omlastning på deras station till minibussar. Så att man kan åka stor buss från flyget som sedan kör in på soierna finns inte.

 Som sagt - så är det. Omlastning till minibussar.

Link to comment
Dela på andra sajter

 Som sagt - så är det. Omlastning till minibussar.

 

Låter onödigt krångligt och obekvämt, när man kan åka taxi!..Heja TS, hoppas du finner en taxi och får en bra och okrånglig resa :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, taxi/limo är att föredra.

 

Men för er som vill veta mer om bussarna med omlastning:

 

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen inte alls krångligt- snabbt o enkelt. Billigt! Vill man lägga 1500-2500 på Taxi-minibuss så är det upp till var och en. Lycka till på resan! :ele:

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen inte alls krångligt- snabbt o enkelt. Billigt! Vill man lägga 1500-2500 på Taxi-minibuss så är det upp till var och en. Lycka till på resan! :ele:

 

Mr T tog 1000 Bath 2012...verkligen bra service där och en av dom äldsta taxibolagen i Pattaya :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr T tog 1000 Bath 2012...verkligen bra service där och en av dom äldsta taxibolagen i Pattaya :thumbsup:

 

Ja, THB 1000 från Suvvan till Maitans julafton 2012.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr T tog 1000 Bath 2012...verkligen bra service där och en av dom äldsta taxibolagen i Pattaya :thumbsup:

 

Mmm och jag fick den äldsta chauffören dom hade när vi åkte till Korat för nåt år sedan, ok han körde inte för fort men han somnade flera gånger...

Jag köpte Carabao Lippo å vetefan allt men han stoppade bara undan dom...

 

Men Mr.T är vanligtvis jävligt bra om man gör som jag... Dvs. när chaffisen kommer säger jag direkt att om han kör som folk (som jag säger) så finns det mycket dricks.

 

Och om han kör som en idi*t så kliver jag ur och jag betalar inte ens för resan, först efter det att vi e överens om detta påbörjas körningen...

 

Jag vägrar åka med nån jävla Kamikaze-Chaffis igen

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm och jag fick den äldsta chauffören dom hade när vi åkte till Korat för nåt år sedan, ok han körde inte för fort men han somnade flera gånger...

 

Påminner mig om en mardröm till taxiresa till Jomtien för något år sedan...

 

Har aldrig mött en så senil och snål taxichaufför i hela mitt liv som gjorde allt för att undvika motorvägar och tillhörande avgifter för att tjäna in några bath efter att ha kommit överens om fastpris (1200 THB tror jag).

 

Med en sömngångares säkerhet hamnade han därför i varenda kö som fanns i längs vägarna just den här dagen och när jag på halva vägen erbjöd mig att betala extra för motorvägsavgifter körde han tillbaks till Bangkok för att han bara kände till påfarterna därifrån.

 

Hela resan tog över 6 timmar och det var väl därför jag började reda ut andra alternativ för kommande resor.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, man får tacka för den samlade kunskapen på detta forum.

Hade väl aldrig trott att den skulle bli så lång...den lilla tråden.

Kontentan är:

Kommer att ta kontakt med Mr. T  för en taxiresa.

Buss går bort, ( sådant sysslade jag med för 30 år sedan ), dock ett bra alternativ om man orkar...

 

Men tack för alla svar!

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Man har väl tittat på alternativet med buss någon gång men har för mig att dom går 1ggr per timma eller mer till patts och stå där och vänta - lastningen av bagaget, byte till minibuss i patts och omlastning av bagaget etc.

 

Känns lite mer semester att ha en chaffis som står och väntar på en när man kommer med bagaget (även om flyget kommer in 1 timma tidigare ).

 

Åker man med MrT så får man ju transportera bagaget genom hissen och ut till garaget där deras bilar parkerar men det kan ju vara värt för att spara 500bath emot den vanliga taximaffian ( eller taxiombuden som står i stånden vid flygplatsen ) som säger att det bara går att åka med taxameter inom bankok).

 

Läste dock nyligen att någon som åkte med MrT fick dela taxin med 2st japaner och det förväntades även att han skulle betala samma belopp som han hade åkt själv, det hade ju aldrig jag själv accepterat men skulle det vara så så finns det ju andra bolag än MrT att välja på.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Man har väl tittat på alternativet med buss någon gång men har för mig att dom går 1ggr per timma eller mer till patts och stå där och vänta - lastningen av bagaget, byte till minibuss i patts och omlastning av bagaget etc.

 

Känns lite mer semester att ha en chaffis som står och väntar på en när man kommer med bagaget (även om flyget kommer in 1 timma tidigare ).

 

Åker man med MrT så får man ju transportera bagaget genom hissen och ut till garaget där deras bilar parkerar men det kan ju vara värt för att spara 500bath emot den vanliga taximaffian ( eller taxiombuden som står i stånden vid flygplatsen ) som säger att det bara går att åka med taxameter inom bankok).

 

Läste dock nyligen att någon som åkte med MrT fick dela taxin med 2st japaner och det förväntades även att han skulle betala samma belopp som han hade åkt själv, det hade ju aldrig jag själv accepterat men skulle det vara så så finns det ju andra bolag än MrT att välja på.

 

Det skulle jag inte heller accepterat.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara intressant för den fortsatta jämförelsen mellan Mr T och Belltravelbussarna, vad har Mr T för typ av bilar?

 

Har han dom där små toyota med 2 säten och en stor gastub i bak, eller är det  minibussar, någon som vet?

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara några fakta för att jämförelsen mellan buss- och taxialternativet skall bli rättvist:

 

  • Bussarna går en gång varje timme. Skulle bli planet bli försenat eller något annat hända så att man missar den på förhand uppbokade avgångstiden får man givetvis plats på nästa avgång utan att betala extra.
  • Bussarna avgår från sista utgången (nr 8) på plan E, dvs på gatuplan och ett plan under ankomsthallen. Det är mycket enkelt att ta sig dit även med bagagevagnen eftersom man inte behöver lämna byggnaden och därmed inte behöver ta sig över besvärliga trottoarkanter o dyl.
  • Bagaget märks upp vid 'incheckning' och tas omhand av personalen vid pålastning, evtl omlastning och avlastning. Passagerare behöver således inte befatta sig med bagagehanteringen under hela resan.
  • Bussarna håller VIP-standard. De är utrustade med luftkonditionering och man sitter bekvämt och har gott om plats. Omjämförligt mycket bättre än att sitta i en liten Toyota under ca 2 timmar.
  • Bussarna tar sig förbi de många betalstationer i en prioriterad fil utan att stanna. Detta gör att de ofta kommer fram snabbare, speciellt under tider av rusningstrafik.
  • Eftersom man kan boka och betala resan över internet slipper man att växla direkt vid ankomsten. Ett trivialt problem kan man tycka, men det finns (alltför många) tillfällen där detta kan utvecklas till en mardröm. Speciellt när det finns flera helgdagar i följd och långa köer ringlar sig framför de få ATM eller växlingskontor som fortfarande har valuta kvar.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara intressant för den fortsatta jämförelsen mellan Mr T och Belltravelbussarna, vad har Mr T för typ av bilar?

 

Har han dom där små toyota med 2 säten och en stor gastub i bak, eller är det  minibussar, någon som vet?

 

Tror inte han har "egna" bilar direkt utan att han är mer spindeln i nätet.Har åkt med massa olika bilar av alla di sorter och säger man till vid bokning att en lite större modell behövs så har han fixat detta.

 

Iaf min erfarenhet av MrT.

 

 

  • Taxin avgår när man har anlänt. Skulle bli planet bli försenat eller något annat hända så väntar chauffören snällt.
  • Bagagevagnen är inga problem för den tar chauffören hand om.
  • Bilarna har i princip alltid varit relativt nya och fräscha.
  • Bilarna har ej heller upplevts som trånga utan har funkat jättebra på sträckan till Pattaya.
  • Snabbare från flygplatsen till hotellet går ej att uppbringa.Dessutom kommer man ju direkt till hotellet utan risk för massa onödiga stopp.

 

:crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara intressant för den fortsatta jämförelsen mellan Mr T och Belltravelbussarna, vad har Mr T för typ av bilar?

 

Har han dom där små toyota med 2 säten och en stor gastub i bak, eller är det  minibussar, någon som vet?

 

Även om det är gastub i en liten personbil så funkar det bra för två pers, istället för att trängas med pöbeln i en buss...

 

Taxi  går alla gånger före en buss vad det gäller smidighet och bekvämlighet, men det är ju klart att det hänger på vad man är villig att betala..personligen har jag inga som helst problem med att betala för en taxi efter en lång flygresa, lite klass och bekvämlighet vill man ju ha fram till sin destination!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...