Jump to content
IGNORERAD

Taxi från Suvarnabhumi till Pattaya


borje222

Recommended Posts

Nä, då gäller det att vara kreativ och rik på idéer, som t ex den gentlemannen man ofta ser på Nonkis stambar och som Lamai och jag hade förmånen att få en pratstund med häromsistens.

Han hade fått sänkt sitt bidrag nu när han hade degraderats från sjukpensionär till åldersdito, men där vilade inga ledsamheter - han har tänkt att inom kort sätta sej på motorcykeln för en tripp till Trat, där han skall gräva/vaska guld. Det lär, enl. honom ligga en guldskatt där i krokarna och bara väntar på att bli hämtad av en fattig men glad pensionär.

Jag tror att Lamai kan verifiera sanningshalten i ovanstående. :)

Lite OT, men det får ni ta.

Vad frisk man kan bli då sjukpensionen upphör.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 118
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    17

  • Sam sip sam

    7

  • Tujtuj

    6

  • husse

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag är så pass gammal och bekväm av mig, så det ska vara från flygplatsen direkt till hotellet.

Det är trots allt min semester...och jag misstänker att vi har runt hundra kilo bagage.

Och mig veteligen bär inga thaikärringar sina 25 kilos väskor, det lär falla på mig.

Nej, taxi får det bli!

 

Mvh. borje222

 

Du har helt klart rätt inställning i livet, den saken är klar ! Det skulle vara jäkligt skoj att träffa dig i Pattaya, är du intresserad av en date så skicka mig bara ett PM så hakar jag på :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte annat har han väl samlat på sig en del nya skrönor att dra när han, ännu fattigare, återvänt till nämnda bar.  ;O)

 

:D

Ja, det skall bli spännande.

Han övervägde dock ett alternativ att finansiera sitt uppehälle - sälja MC:n som han vid köpet såg som en investering.

 

Spännande som sagt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan rekomedera Mr T Taxi. Åkte med dom i Dec 1000 Bhat till Pattaya.

Visst gick det undan på motorvägen men inte värre än 120-130 å det är väl Ok

Kontakta Maitan här på forumet så fixar han det åt dej eller maila själv.

 

mr_ttaxi@hotmail.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Bussen kör väl knappast fram till hotellet, eller var nu de ska bo.

Men ok, några battingar och man blir åskådare.

Jaså inte?

http://www.belltravelservice.com

Gör om och gör rätt ;-)

Jo, men nu syftades det nog på de stora ordinarie bussarna. Typ de som går till Surin ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men nu syftades det nog på de stora ordinarie bussarna. Typ de som går till Surin :wink:

Men nu handlade ju tråden om Suvvan till Pattaya, och ja Bell är en STOR och ordinarie buss med flera avgångar om dagen, och JA de kör dig ända fram till hotellet/lägenheten i Pattaya/Jomtien(det ingår i priset)

Så, gör om och gör rätt ;-)

Ändrades av olle123987
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men nu syftades det nog på de stora ordinarie bussarna. Typ de som går till Surin :wink:

Men nu handlade ju tråden om Suvvan till Pattaya, och ja Bell är en STOR och ordinarie buss med flera avgångar om dagen, och JA de kör dig ända fram till hotellet/lägenheten i Pattaya/Jomtien(det ingår i priset)

Så, gör om och gör rätt ;-)

Skulle vika se en sån buss in på en soi till ett litet gästhus typ det som Mait har. Så att fe kör ända fram är nog att ta med en nypa salt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vika se en sån buss in på en soi till ett litet gästhus typ det som Mait har. Så att fe kör ända fram är nog att ta med en nypa salt.

Gissar du eller har du åkt med dem?

Hade du orkat klicka på länken jag la upp så hade du inte skrivit det här inlägget, gör om och gör rätt ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

:D

Ja, det skall bli spännande.

Han övervägde dock ett alternativ att finansiera sitt uppehälle - sälja MC:n som han vid köpet såg som en investering.

 

Spännande som sagt.

Det sista jag hörde så skall han till Kambodja och söka diamanter eller om det var Burma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vika se en sån buss in på en soi till ett litet gästhus typ det som Mait har. Så att fe kör ända fram är nog att ta med en nypa salt.

Återigen klicka på Belltravels länk och läs, vi har åkt med dom flera gånger från suwan till vårt hotell i Jomtien nu i år till soi 4, lika smal som 2:an

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sista jag hörde så skall han till Kambodja och söka diamanter eller om det var Burma.

 

Att det var den sista storyn du hörde från det hållet tror jag inte ett ögonblick på, men däremot den senaste.

Det är ju en ny hårresande harang varje gång man träffar honom.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vika se en sån buss in på en soi till ett litet gästhus typ det som Mait har. Så att fe kör ända fram är nog att ta med en nypa salt.

Ops snacka om att bita sig själv i röven. Ibland kanske det är bättre att vara tyst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ops snacka om att bita sig själv i röven. Ibland kanske det är bättre att vara tyst.

Hur menar du nu, påstår du att en fullstor buss kan köra in på de små soierna?..fan jag kommer ju knappt in med bilen!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du nu, påstår du att en fullstor buss kan köra in på de små soierna?..fan jag kommer ju knappt in med bilen!

Tydligen är det så enligt dom som vet,men skit samma om det är rätt eller inte,du behöver ju inte kommentera när du inte är 100% säker,tycker jag då :)

 

Puss och kram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen är det så enligt dom som vet,men skit samma om det är rätt eller inte,du behöver ju inte kommentera när du inte är 100% säker,tycker jag då :)

 

Puss och kram.

 

Nu är jag ju 100 % säker på att inte en fullstor långfärdsbuss kommer in på de små soierna, och det var ju en vanlig buss det syftades på från början....att det sen finns mindre typ citybussar och minbussar det är ju en annan sak!

 

Så vad är problemet? 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag ju 100 % säker på att inte en fullstor långfärdsbuss kommer in på de små soierna, och det var ju en vanlig buss det syftades på från början....att det sen finns mindre typ citybussar och minbussar det är ju en annan sak!

 

Så vad är problemet? 

Och då jävlar ska du se till att alla på forumet vet att du har rätt och nåde den som försöker säga emot.

 

Puss

Link to comment
Dela på andra sajter

Och då jävlar ska du se till att alla på forumet vet att du har rätt och nåde den som försöker säga emot.

 

Puss

 

Hmmf...visserligen har jag i stort sett alltid rätt, även om inte alla alltid förstår det, men jag är ju tämligen säker på att inte en normalstor långfärdsbuss kommer in på  de små soierna, det kan väl inte vara allt för konstig eller präktig åsikt?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmf...visserligen har jag i stort sett alltid rätt, även om inte alla alltid förstår det, men jag är ju tämligen säker på att inte en normalstor långfärdsbuss kommer in på  de små soierna, det kan väl inte vara allt för konstig eller präktig åsikt?

 

Har du aldrig tänkt på att en transport går att dela upp i olika etapper?

 

Alltså, med bussen från Suvvan till bushållplatsen i Pattaya/Jomtien och därifrån med taxi/minibuss till hotellet.

 

Allt tillsammans på samma (internet)bokning, biljett och för samma låga pris och utan att behöva släpa i tunga väskor själv och utan några väntetider.

 

Det enda man behöver göra själv är att masa sig från bussen till taxin/minibussen.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmf...visserligen har jag i stort sett alltid rätt, även om inte alla alltid förstår det, men jag är ju tämligen säker på att inte en normalstor långfärdsbuss kommer in på de små soierna, det kan väl inte vara allt för konstig eller präktig åsikt?

Har du aldrig tänkt på att en transport går att dela upp i olika etapper?

Alltså, med bussen från Suvvan till bushållplatsen i Pattaya/Jomtien och därifrån med taxi/minibuss till hotellet.

Allt tillsammans på samma (internet)bokning, biljett och för samma låga pris och utan att behöva släpa i tunga väskor själv och utan några väntetider.

Det enda man behöver göra själv är att masa sig från bussen till taxin/minibussen.

//Singha711

TS ville inte dela upp i etapper!

TS ville ha en bekväm lösning som jag förstod det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

TS ville inte dela upp i etapper!

TS ville ha en bekväm lösning som jag förstod det.

 

Må så vara men efter att ha prövat alla alternativ så framstår ändå buss-taxi/minibuss kombinationen som den bekvämaste för mig.

 

Och när det gäller snabbheten så är det inte många minuter som skiljer alternativen åt. Och säkrare blir det också.

 

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666

Åkt buss några gånger nu i vinter.. 124 bath till Pattaya buss station... Har aldrig tagit med anslutning till mitt boende, men som Husse sa 230 per person låter nog rätt rimligt. Och som jag ser det så är det inget obekvämt med bussarna... Dom går direkt utan massa stop i varända håla, bra lastutrymmen för väskor och framförallt mycket säkrare än många av taxi chaffisarna och man förlorar inte många minuter på att ta bussen... Finns AC å allting på bussarna med för den delen. Helt klart #1 för min del

Link to comment
Dela på andra sajter

Buss funkar väl, men är man ett sällskap och kanske med barn...så är ju egen taxi oslagbart.

Personligen skulle jag inte komma på tanken att åka annat än taxi eller egen bil mina ca 300 km hem från Suvvan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666

Buss funkar väl, men är man ett sällskap och kanske med barn...så är ju egen taxi oslagbart.

Personligen skulle jag inte komma på tanken att åka annat än taxi eller egen bil mina ca 300 km hem från Suvvan.

Njae det är ju snäppet längre.. Men 1,5 timme i buss e ju inga bekymmer, vare sig med eller utan barn =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sawade

 

Värt att tänka på är att om man är tre "fullvuxna" och 100 kg väskor är det inte säkert att någon Taxi vill köra.

 

Har själv varit med om att bli nekad. Rådet var att antingen ta två Taxi eller en minibuss.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...