Jump to content
IGNORERAD

Växt bra för sår


Guest Jimmy 666

Recommended Posts

Guest Jimmy 666

Exet gjorde en vurpa på moppen häromdagen och nu har hon fått tips om nån växt som tydligen är bra att smeta på såren. Är det verkligen så eller ännu nån dumhet från nån världsmästare?? Svider tydligen rätt bra iaf.

ysabazy4.jpg

6ehy5yry.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Exet gjorde en vurpa på moppen häromdagen och nu har hon fått tips om nån växt som tydligen är bra att smeta på såren. Är det verkligen så eller ännu nån dumhet från nån världsmästare?? Svider tydligen rätt bra iaf.

ysabazy4.jpg

6ehy5yry.jpg

Aloe vera bra mot sår och solbränna kyler av solbrännan

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips ,,Är ju att köpa på tub 100% alove vera,,,o ge bort som giving present när man kommer hem till sverige,,bra mycket billigare o uppskattas av motsatta könet ,,,, :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håll inte på och lalla utan ta tjejen till Clinic, för såren måste rengöras mycket noga och alla bakterier som kan orsaka infektion tas bort. Skadan på handleden kommer att ge ett fult ärr om det inte behandlas av sjukvårdskunnig.

 

Bums iväg till närmsta Clinic!

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje hushåll borde ha en egen aloe vera (hang jaroke) i trädgårdsodlingen. Växer som tusan i Thailand. Svärmor hade en riktigt stor som alla använde så fort man hade ett sår någonstans.När hon dog tog frugans syskon bort den för att den var så stor och ful. Undra om det var sanningen eller om de sålde den för att få in några bathar. De kunde isåfall sålt den till mig för falangpris! Men de kanske visste att jag inte hade råd att betala rätt falangpris. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Håll inte på och lalla utan ta tjejen till Clinic, för såren måste rengöras mycket noga och alla bakterier som kan orsaka infektion tas bort. Skadan på handleden kommer att ge ett fult ärr om det inte behandlas av sjukvårdskunnig.

 

Bums iväg till närmsta Clinic!

 

Tvätta med sprit(70%) och på med Betadine ett par gånger om dagen brukar funka i Thailand, det är vad jag själv gör vid skador.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...