Jump to content
IGNORERAD

Någon som testat KTK Royal Residence i Pattaya?


Tujtuj

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen
Opey De Place, är ett råtthål jämfört med KTK. :)

 

Kan iofs hålla med om att rummen är väldigt spartanska där, men läget är riktigt bra. Du som bott på KTK, finns det någon genväg ner till 2nd road eller måste man ut via klangen?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tujtuj

    11

  • FalangDao

    7

  • Snucke

    3

  • Jolo

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wUThai
Kan iofs hålla med om att rummen är väldigt spartanska där, men läget är riktigt bra. Du som bott på KTK, finns det någon genväg ner till 2nd road eller måste man ut via klangen?

Du kan ta dig med hotellets shuttlebil (som är gratis) till Big C på 2:nd road eller som vi oftast gjorde tog den till Klangen för att sen gå över vägen till Soi Buakhao och en grisbil till soi diana området. Likadant när du kommer hem på småtimmarna är det bara att ringa till hotellet och få shuttlebilen att hämta upp dig vid Big C eller Klangen. Kommer garanterat att bo där igen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Upplevde du det som prisvärt?

Är ju lågsäsong nu..

Svårt att säga innan man bott där, men med tanke på läget och jämfört med Areca så hoppas jag det.

Hade kanske kunnat hitta något liknande för ett par hundra baht lägre om jag hade haft tid att leta, men pga KTK's krångel har jag inte det och det känns inte heller viktigt.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Kan iofs hålla med om att rummen är väldigt spartanska där, men läget är riktigt bra. Du som bott på KTK, finns det någon genväg ner till 2nd road eller måste man ut via klangen?

Japp, du kommer ut mitt emot soi 6 :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Du kan ta dig med hotellets shuttlebil (som är gratis) till Big C på 2:nd road eller som vi oftast gjorde tog den till Klangen för att sen gå över vägen till Soi Buakhao och en grisbil till soi diana området. Likadant när du kommer hem på småtimmarna är det bara att ringa till hotellet och få shuttlebilen att hämta upp dig vid Big C eller Klangen. Kommer garanterat att bo där igen!

 

Verkar vara för omständigt för mig, gillar att ha kort gångavstånd :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Japp, du kommer ut mitt emot soi 6 :-)

 

Ja då blir det ju ganska nära till mcdonalds då, kanske skulle testa det nästa gång :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Verkar vara för omständigt för mig, gillar att ha kort gångavstånd :)

Mjo, jag hade väl inte heller valt det om jag varit singel. :)

Men med familjen är det ypperligt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Mjo, jag hade väl inte heller valt det om jag varit singel. :)

Men med familjen är det ypperligt bra!

 

Kanske som singel också enligt olles inlägg :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Kanske som singel också enligt olles inlägg :crazy:

Andra sidan vägen mot Big C är det ju faktiskt lite barer och så. :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan iofs hålla med om att rummen är väldigt spartanska där, men läget är riktigt bra. Du som bott på KTK, finns det någon genväg ner till 2nd road eller måste man ut via klangen?

Det tar ca 6 minuter om du går vänster mot 2 road, du kommer fram 50 meter från soi 6. Jag försökte i februari innan hemresan betala handpeng 5.000 bat för 3 månader med start i slutet av november, på nått av de finaste rummen, fick till svar att allt var redan bokat. Endast de mindre rummen gick att boka, jag är övertygad att det beror på ointresse att hyra ut till månadspris under dec - mars. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag fick jag ett nytt mail från dom:

 

So sorry sir we cannot wait your answer.

We hope to service you the next time.

 

Ms.Tarinee

 

Det tog dom 9 dagar att svara på mitt mejl men jag var tydligen för långsam då jag inte svarade inom 24 timmar.

 

Tråkigt då jag velat prova bo där.

Åker kanske förbi stället när jag kommer ner i slutet av maj och bokar för min augusti resa.

Kanske går lättare när man är på plats..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan iofs hålla med om att rummen är väldigt spartanska där, men läget är riktigt bra. Du som bott på KTK, finns det någon genväg ner till 2nd road eller måste man ut via klangen?

 

Man kan ta sig ner till second road lika lätt som till klangen från KTK, det står alltid en golfbil utanför receptionen som kör dig ut till second eller klangen på bara ett par minuter. Helt perfekt. Kommer fortsättas att bo där finns inget lika lyxigt hotell till det priset i Pattaya (som inte ligger heeelt åt helvete) Men om någon hittar ett bättre till samma pris så dela gärna med er. :ok:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vart ser man dygnpriserna?

 

Snucke

 

Tror inte du ser det om du kollar på deras hemsida.

Jag har kollat för en vecka där, det var jävligt dyrt då, men kollar man för 1mån så är det mycket prisvärt, tror de satsar mest på långtidare där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det kan väl du också knasen du brukar väl inte stanna så länge!?

 

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte minns helt fel så tror jag det låg på ca 2500THB /natt om man ville stanna mindre än en månad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Och det kan väl du också knasen du brukar väl inte stanna så länge!?   Snucke
Nä, det blir max 3 veckor för mig.. Men jag tyckte jag läste någonstans att ett standardrum gick på runt 1000 b/dygn..
Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Nä, det blir max 3 veckor för mig.. Men jag tyckte jag läste någonstans att ett standardrum gick på runt 1000 b/dygn..

Stannar du i 3v så tjänar du en hel del på att hyra rummet i 1mån istället för att betala dygnspris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stannar du i 3v så tjänar du en hel del på att hyra rummet i 1mån istället för att betala dygnspris.

 

Precis det gjorde min polare, bokade 1mån och stannade i 3v.

Billigare än att boka endast 3v.

Link to comment
Dela på andra sajter

Priser hittar man om man kollar på Agoda, Booking osv... Ett Standard Double skulle kosta nästan 900 bht/natt och junior suite 1900 nu i maj.

Standard double ser grymt prisvärt ut.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vart ser man dygnpriserna?

 

Snucke

Dygnspriser (baht) 1 maj - 31 oktober (Nu när jag bokat annat boende så har dom börjat svara på mejlen väldigt snabbt och trevligt)

Standard 950

Superior 1200

Grand superior 1500

Royal delux 1500

Royal premium 1600

Royal executive 1700

Grand studio 1800

1 bedroom suite 2500

 

sen finns det lite dyrare boende på översta våningen

(Veckopriset börjar från 6175 för standard)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag var där för några år sedan (i Chang linne) och frågade och de sa att allt var fullbokat. I dag tog jag en promenad dit, (i långärmad skorta) och samma svar.  Jag vill hyra från 1a september och minst 6 månader.

Kan det vara utseendet som spökar?  Nu har jag mailat KTK och väntar på svar.

För övrigt är skylten vid Pattaya Klang väldigt missvisande, jag stegade upp 1000 meter sedan tröttnade jag.

post-3602-0-07240800-1372478899_thumb.jp

post-3602-0-07240800-1372478899_thumb.jp

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va där och kikade för några veckor sedan och konstaterade att det ser riktigt fräscht ut, men även att det ligger lite för off side. Skulle bli omständligt att åka fram och tillbaks med bahtbussarna hela tiden, och lite för långt för att promenera flera gånger om dagen.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...