Jump to content
IGNORERAD

Någon som testat KTK Royal Residence i Pattaya?


Tujtuj

Recommended Posts

Någon som bott på KTK?

Fick syn på det sist när jag promenerade kring soi 6, och när jag kollar hemsidan så ser ju 800 baht för ett standardrum grymt prisvärt ut!

När jag läser på hemsidan verkar det som att det främst är tänkt för long stay (städning 1 gång/vecka osv), men det gick även bra att hyra per dygn på Booking.com.

Har bokat 10 nätter där nu i maj, men hade varit intressant att höra om någon har testat.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tujtuj

    11

  • FalangDao

    7

  • Snucke

    3

  • Jolo

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

ligger ju så pissigt till tycker jag, sist jag var i dom krokarna var det en jäkla massa byggen runt omkring med medföljande buller oxxå.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr på fel sida av klangen.

Bor inte norr om Pattaya Klang.

Det blir förlängt från Soi Diana.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tyvärr på fel sida av klangen.

Bor inte norr om Pattaya Klang.

Det blir förlängt från Soi Diana.

Hälsar pigge01

Du får ju närmare till Thaiairways kontor på norra sidan av klangen :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får ju närmare till Thaiairways kontor på norra sidan av klangen :)

Vad ska jag där och göra?

Biljetter fixar jag via Nonki!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vad ska jag där och göra?

Biljetter fixar jag via Nonki!

Hälsar pigge01

Är väl alltid bra att ha nära till kyrkan :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem att ta Bahtbussen mot soi Diana eller att gå till soi 7. Dessutom bara ett stenkast till Big C och soi 6 med närliggande nöjesetablissemang . :o)

Har alltid bott på andra sidan klangen, tänkte det kan vara kul att testa denna sidan en gång.

Hoppas dock det lugnat ned sig med byggen runtikring hotellet enligt det HajKaj skriver.

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som har testat alltså?

Jag får väl återkomma med en liten recension om det finns någon intresserad.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som bott på KTK?

Fick syn på det sist när jag promenerade kring soi 6, och när jag kollar hemsidan så ser ju 800 baht för ett standardrum grymt prisvärt ut!

När jag läser på hemsidan verkar det som att det främst är tänkt för long stay (städning 1 gång/vecka osv), men det gick även bra att hyra per dygn på Booking.com.

Har bokat 10 nätter där nu i maj, men hade varit intressant att höra om någon har testat.

Bodde där sist vi var nere. Supernöjd med det hotellet! Kommer bo där nästa gång. Kolla min tråd som jag länkar till, där finns lite info och bilder från hotellet.

 

http://www.maipenrai.se/forum/t/20015-wuthai-blandat-och-gott/?p=514778

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Inlagd (ändrad)

Haha...nu har den sedvanliga thaicirkusen dragit igång med hotellet och detta redan vi ens hunnit komma dit.

Skrev, innan jag bokade rum på KTK för några månader sedan, ett mail där jag frågade om de har Twin beds på rummen.

Såhär såg korrespondensen ut:

 

Jag till KTK:

Hello!

 Do You have any rooms with twin beds (2 separate).

 

 

KTK svarar:

When you would like to check in?

 

Jag till KTK igen:

We come Pattaya in May, but if you have twin beds I want to make reservation soon.

 

KTK svarar:

Yes, we have twin beds sir.

 

 

Jag funderade en kort stund på varför de frågade om när jag vill checka in men viftade bort det med den vanliga förklaringen, dvs "thailogik, ingen idé att försöka förstå den", varpå jag bokade rummet.

 

Idag, ca en vecka innan vi åker till Thailand skrev jag till KTK:

I have a reservation  under the name of Mr Tujtuj.

Before I made this reservation I wrote the hotel a mail, asking for twin beds wich I was promised by Your staff.

 

Now I just want to make sure that You can arrange this for us?

 

KTK svarar:

all standard have balcony but don’t have twin bed.

 

 

Så nu är cirkusen som sagt igång. Återkommer med rapport om hur det utvecklar sig  :crazy: 

 

 

 

 

 

 

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

FalangDao

Jag har bott där i 5v i höstas.

 

Kommer garanterat boka 2månader till där kommande vinter, bättre hotell kan du inte få till det priset.

Jag var också skeptisk till att det låg lite fel till i början, men det märker man inte av då hotellet har egna transfer (shutlebus) bilar. Små golfbilar som kör ut dig till klangen eller second road.

 

Jag hade det största rummet med extra stor balkong för 25 000baht i 5v.

2st badrum, 1 till mig och 1 till det eventuella nattliga besöket :)

Eget kök med allt vad man behöver, stoooor och förmodligen den skönaste säng jag någonsin sovit i. Snygga "porrbelysningar" lite här och var, tog dock ett par dagar innan man hittade alla lampknappar.

En stor och mycket bra TV i fotändan av sängen, gick att vrida den så man kunde sitta i soffan (vardagsrummet) och kolla också. många bra kanaler.

Städning 2ggr/vecka, tvättning i huset till en vettig peng, bra mat som fan i restaurangen/roomservicen. 2 pooler, 2 gym, putting green för de som spelar golf, eget moped garage om man hyr/har moppe.

Massage och frisersalong finns också i byggnaden, båda går att få upp till rummet om man vill det.

 

Jätte trevlig personal lätta att ha å göra med på alla sett och vis.

 

Det enda du ska ha i tanke innan du bokar är att det tillkommer en kostnad för el och vatten. MEN denna kostnad visade sig vara småpotatis för oss falanger iaf så det gjorde inget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)
Jag har bott där i 5v i höstas.

 

Kommer garanterat boka 2månader till där kommande vinter, bättre hotell kan du inte få till det priset.

Jag var också skeptisk till att det låg lite fel till i början, men det märker man inte av då hotellet har egna transfer (shutlebus) bilar. Små golfbilar som kör ut dig till klangen eller second road.

 

Jag hade det största rummet med extra stor balkong för 25 000baht i 5v.

2st badrum, 1 till mig och 1 till det eventuella nattliga besöket :)

Eget kök med allt vad man behöver, stoooor och förmodligen den skönaste säng jag någonsin sovit i. Snygga "porrbelysningar" lite här och var, tog dock ett par dagar innan man hittade alla lampknappar.

En stor och mycket bra TV i fotändan av sängen, gick att vrida den så man kunde sitta i soffan (vardagsrummet) och kolla också. många bra kanaler.

Städning 2ggr/vecka, tvättning i huset till en vettig peng, bra mat som fan i restaurangen/roomservicen. 2 pooler, 2 gym, putting green för de som spelar golf, eget moped garage om man hyr/har moppe.

Massage och frisersalong finns också i byggnaden, båda går att få upp till rummet om man vill det.

 

Jätte trevlig personal lätta att ha å göra med på alla sett och vis.

 

Det enda du ska ha i tanke innan du bokar är att det tillkommer en kostnad för el och vatten. MEN denna kostnad visade sig vara småpotatis för oss falanger iaf så det gjorde inget.

Tack för din info! Tycker det ser fräscht och prisvärt ut, så hoppas vi kan reda ut den lilla "fnurran" med sängarna bara så jag inte behöver avboka.

Har nu mailat och frågat vad det kostar att uppgradera till junior suite som de nu har upplyst mig är de enda rummen med twin. :giggle:

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

FalangDao

Ja jag vet att mina grannar hade 2 separat sängar, ganska så stort rum det också, och mycket fint vare.

Tror inte du/ni kommer bli missnöjda, :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl alltid bra att ha nära till kyrkan :)

Ja maken till troende får man leta efter kan bli rena väckelsemöten. :thumbsup:.

Nonki for President. :av-109998:

 

Inge illa menat.

Bara lite :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)

Uppdatering:

Efter ett antal mail fram och tillbaka mellan mig och tjejen på KTK valde jag, på grund av (hennes) språkförbistringar, att bara be om ursäkt (trots att jag inte tycker jag har gjort något fel) och istället fråga om vad det nu fanns för sätt hon kunde hjälpa mig på. Detta besvarades med total tystnad, dvs inget svar alls!

Dagen efter skriver jag ett nytt mail och undrar varför hon inte svarar, varpå en helt annan kvinna skriver:

"Please, give us the date for when you want to check in and i look for you."

Vi är alltså tillbaka på ruta ett, den första tjejen verkar ha avslutat ärendet utan att informera någon annan på KTK.

Jag svarar:

I have already made reservations through Agoda.com and the date for check in is xxxxxx.

Hon svarar:

For Twin beds have only junior suite.

Jag konstaterar att junior suite kostar dubbelt så mycket som det rum vi bokat, tröttnar på KTK och avbokar alltihop.

Har nu bokat ett annat hotel vilket kostar samma, ligger mer centralt, och erbjuder Twin beds med poolview! =O)

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar tyvärr som dom har språkproblem och problem med sin e-post på KTK.

 

Efter 9 dagar fick jag svar på mitt mejl med frågor till dom:

 

Would you like to book the royal deluxe studio?

 

Please reply us  sir.

 

Ms.Tarinee

 

Inte svar på en enda av mina frågor så det blir tyvärr inte detta ställe denna gång..

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta låter väldigt konstigt för mig.

När jag mejlar dem så har jag raka svar (med lite knacklig engelska förstås) inom ett par dagar.

Bokar aldrig via hotell sajterna (agoda mm) jag använder dem bara som inspiration och sen mejlar jag hotellen direkt istället.

Mina vänner som också bott där har inte heller haft några problem med bokningen.

 

Tro mig när jag säger det, orkar ni med lite småproblem i bokningen så är det värt de i slutändan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Fan vad off det där verkar ligga, finns det ingen genväg ner till 2nd road? Det såg ju jävligt fräscht ut men det står ju inget om dag/vecko priser ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdatering:

Efter ett antal mail fram och tillbaka mellan mig och tjejen på KTK valde jag, på grund av (hennes) språkförbistringar, att bara be om ursäkt (trots att jag inte tycker jag har gjort något fel) och istället fråga om vad det nu fanns för sätt hon kunde hjälpa mig på. Detta besvarades med total tystnad, dvs inget svar alls!

Dagen efter skriver jag ett nytt mail och undrar varför hon inte svarar, varpå en helt annan kvinna skriver:

"Please, give us the date for when you want to check in and i look for you."

Vi är alltså tillbaka på ruta ett, den första tjejen verkar ha avslutat ärendet utan att informera någon annan på KTK.

Jag svarar:

I have already made reservations through Agoda.com and the date for check in is xxxxxx.

Hon svarar:

For Twin beds have only junior suite.

Jag konstaterar att junior suite kostar dubbelt så mycket som det rum vi bokat, tröttnar på KTK och avbokar alltihop.

Har nu bokat ett annat hotel vilket kostar samma, ligger mer centralt, och erbjuder Twin beds med poolview! =O)

Vilket blev det istället?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket blev det istället?

Det blev Opey De Place på soi Lengkee http://www.opeydeplacepattaya.com/

900 bth/natt. Ser inte lika fräscht ut som KTK men ändå helt ok.

 

Jag har tidigare bott på Areca Lodge på soi Diana vilket jag tycker är perfekt läge. Dock lite väl dyrt där med 1700 bth/natt.

Eftersom Opey De Place ligger i närheten och de var snabba att svara på mitt mail fick de bli dem denna gången.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev Opey De Place på soi Lengkee http://www.opeydeplacepattaya.com/

900 bth/natt. Ser inte lika fräscht ut som KTK men ändå helt ok.

 

Jag har tidigare bott på Areca Lodge på soi Diana vilket jag tycker är perfekt läge. Dock lite väl dyrt där med 1700 bth/natt.

Eftersom Opey De Place ligger i närheten och de var snabba att svara på mitt mail fick de bli dem denna gången.

Upplevde du det som prisvärt?

Är ju lågsäsong nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Det blev Opey De Place på soi Lengkee http://www.opeydeplacepattaya.com/

900 bth/natt. Ser inte lika fräscht ut som KTK men ändå helt ok.

 

Jag har tidigare bott på Areca Lodge på soi Diana vilket jag tycker är perfekt läge. Dock lite väl dyrt där med 1700 bth/natt.

Eftersom Opey De Place ligger i närheten och de var snabba att svara på mitt mail fick de bli dem denna gången.

Opey De Place, är ett råtthål jämfört med KTK. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...