Jump to content
IGNORERAD

Kallt i Udon Thani!


SwedThai1

Recommended Posts

Ikväll var det Jättekallt. i Udon enligt frugan 17 grader på kvällen brrrrr...  ;)

satte upp en ute o inne termometer som jag tog med mej sista resan med min o max temp så nu får

man väderrapport  :great:

Nedräkningen har börjat åker den 5 December skall vara till 16 Januari

Ha en bra kväll

Mvh.

Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Föreslår denna för den väderintresserade: http://www.kjell.com...tem=48670&path=

Själv har vi en granne i Thailand som har väderstatistik ifrån 12 år tillbaka (Nja, han har tydligen missat sex dagar för några år sedan). Kallaste dagen i Surin, enligt honom den 2. Jan. 2000, då det var 4 plus grader... URK!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sa djavla farligt ar det inte, bottennoteringen denna vecka 14,6 natten mellan tisdag/onsdag, men dagarna ar behagligt hogsommarskona, runt 30 pa e.m. i Udon just nu. Blir nog detsamma nar Du kommer. By the way, Du vet val att kingen har fodelsedag den 5 dec., Be familjen kopa hem drickbart innan Du kommer, annars blir Du torrdocka till den 6.

Surin, det kallaste jag varit med om i Thailand ar +6,2 i Chaing Mai for 4-5 ar sedan sa Din notering maste vara bland de lagsta i "civiliserade" delar av konungariket.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu klockan 21:00 6 mil norr om Nakhon Phanom har jag 22,7 grader ute och 25,4 grader inne.

Men sista veckan har temperaturen varit cirka 16 grader mellan 05-06:00 på mornarna när jag hoppat ur sängen,

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Just nu klockan 21:00 6 mil norr om Nakhon Phanom har jag 22,7 grader ute och 25,4 grader inne.

Men sista veckan har temperaturen varit cirka 16 grader mellan 05-06:00 på mornarna när jag hoppat ur sängen,

Udon

Kl 21,25 19,5.

Forresten

, va fan ska Du upp sa tidigt att gora?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar ju bli gammal,  då vaknar man ju tidigt.

Sen brukar grannen starta lägerelden på morgonen med att tända brasan med plastpåsar och oset kommer in i mitt hus.

Jag har försökt förklara för grannen att det inte är bra att andas in denna rök, men han bryr sig inte

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, dom dar javla plastpasarna ar besvarliga, kopte tandblock, typ det man har till grillen i svedala och slapade hit, men nar det borjade ta sig kom dom satans plastpasarna dit igen. Kan ju som bekant inte lara gamla hundar sitta.

Vantar med fasa pa de narmaste veckorna nar det ar dax att branna av risfalten, man far val ta en tur soderut om det slutat regna dar tills dess.

Annars som vanligt, ett par Leo pa fradan och sen lite IT, dax att kvarta in snart.

Hade fran ett icke allt for kylslaget Udon

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Temperaturen sjunker,  nu 20,3.  Det är snart dags att knoppa här också och invänta morgonens plastpåseos.

              Sweet Dreams

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...