Jump to content
IGNORERAD

Sportbåge


IsaanWarrior

Recommended Posts

Någon som vet vart i Thailand (helst nordöstra Thai) man kan köpa sig en sportbåge? Hade tänkt mig & köpa en nu till nästa resa trots frugans protester.

 

 

 

 

Väntar mig en del hugg (kör som en dåre, tänk på medtrafikanterna mm)..hoppas någon kan komma med ett seriöst svar i alla fall.skicka gärna pm!!

 

Efter 1:08+ 2:57 så fär jag ståfräs!

Ändrades av IsaanWarrior

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • IsaanWarrior

    18

  • mangokid

    6

  • biker

    3

  • micke isaan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Denna snubben är medlem på sporthoj,com, han var iaf aktiv där för ngt år sen då han skrev en hel del om just sporthoj o åkande i BKK,

Jag kör hoj här hemma, men, trafiken o framförallt alla hundar som springer längs med vägen + potthålen gör mig tveksam till att grensla ngt snabbare än "mopparna" när jag är i LOS,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna snubben är medlem på sporthoj,com, han var iaf aktiv där för ngt år sen då han skrev en hel del om just sporthoj o åkande i BKK,

Jag kör hoj här hemma, men, trafiken o framförallt alla hundar som springer längs med vägen + potthålen gör mig tveksam till att grensla ngt snabbare än "mopparna" när jag är i LOS,,

Ok, men vet du något om försäljning utav bågar i Thai eller blir man tvungen & "ta med sig en värsting här hemifrån"?

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte släpa med mig en båge här hemifrån.därför är jag bara intresserad utav att köpa en i Thailand.

Ändrades av IsaanWarrior

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betalar bra för en bra hoj...give me a call :)

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen aning, men det finns ju onekligen en hel del "riktiga" hojar i Thailand, så då borde det ju självklart finnas till försäljning oxå.

 

Kolla med snubben på sporthoj.com, han har säkert koll på det.

 

Hittade föresten några trådar där han bla gasar i norra Thailand..

 

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?234854-Sporthoj-i-Thailand

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?235185-Sporthoj-p%E5-%E4ventyr-i-Norra-Thailand

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?235244-Sporthoj-p%E5-%E4ventyr-i-Norra-Thailand-Part-2

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte släpa med mig en båge här hemifrån.därför är jag bara intresserad utav att köpa en i Thailand.

Tror mig ha läst att det är i princip omöjligt att ta med fordon till Thailand.

Men att köpa hoj där bör väl inte vara något problem.

 

T.ex

Triumph har återförsäljare i Bangkok

Finns även prislista på deras sida

 

http://britbike.tarad.com/?lang=en

 

 

 

 

Mvh

biker

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

Har oxå för mig att det är jävligt svårt att "ta med sig" eller importera fordon till Thailand.

Tyvärr misstänker jag oxå att priserna på hojarna är högre där än här, iaf om du köper nytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen koll beggat i Thailand, har bara sett en del priser på nytt.

Och det var ju inte gratis, Honda cbr1000rr drygt 800000 baht och Duccati 1199 1,6 mille.

Men i framtiden skulle jag också vilja ha en tung hoj, sen om det blir en sporthoj eller mer åt streetfighteer hållet får vi se.

Ändrades av Katrider

Katrider

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tänka mig & köpa begagnat(helst en ny om någon kan reka en bra affär)..pris kan diskuteras långt in på småtimmarna, seriöst!!

Ändrades av IsaanWarrior

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Triumph har återförsäljare i Bangkok Finns även prislista på deras sida

 

Men 920000b för en daytona 675, som sagt, dyrt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett exempel på prisbilden..

En Triumph Speed Triple R, listpris i Sverige 155 999 Sek.

 

En Triumph Speed Triple R, listpris i Thailand 1 120 000 Baht.

 

Så nog är det dyrt att handla nytt.

 

Men det bör väl finnas en beg. marknad också

 

Mvh

biker

 

 
Link to comment
Dela på andra sajter

 

2:20 in i klippet..avis!!!

Ändrades av IsaanWarrior

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken med att köpa en beg hoj i thai är väl att dom inte har tagit hand om hojjen. men lycka till i ditt köp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken med att köpa en beg hoj i thai är väl att dom inte har tagit hand om hojjen. men lycka till i ditt köp.

 

Du kan byta ut "hoj" med vad som helst.finns alltid en risk när man vill köpa något, just därför jag lägger ut krokar här och på annat håll..hade du något vettigt & komma med eller??

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan byta ut "hoj" med vad som helst.finns alltid en risk när man vill köpa något, just därför jag lägger ut krokar här och på annat håll..hade du något vettigt & komma med eller??

Ja jag tycker det va vettigt med att varna för att en tidigare ägare "thai" inte har byt olja,filter mm.mm är en vettig tanke innan man köper nåt.

Fast med din sketna attityd så kanske jag skulle vara tyst ist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag tycker det va vettigt med att varna för att en tidigare ägare "thai" inte har byt olja,filter mm.mm är en vettig tanke innan man köper nåt.

Fast med din sketna attityd så kanske jag skulle vara tyst ist.

 

 

Jag är ute efter någon som säljer en båge..du kommer med dina fåniga pekpinnar.skärp dig, bättre kan du!!

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varna hit och varna dit.jo jag vet riskerna..jag är ute efter en sportbåge och om inte du kan hjälpa mig så kan väl du hålla dig lååååångt borta från denna tråden tack.  PUNKT SLUT!!

Ändrades av IsaanWarrior

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varna hit och varna dit.jo jag vet riskerna..jag är ute efter en sportbåge och om inte du kan hjälpa mig så kan väl du hålla dig lååååångt borta från denna tråden tack.  PUNKT SLUT!!

 

Önskar att jag inte brytt  mig i denna tråd. Men kan tyvärr inte radera mina inlägg.

Ska se till att hålla mig långt borta..

Sicken jävla attityd du har

 

Mvh

biker

Link to comment
Dela på andra sajter

anade att det skulle bli såhär när du skrev att du fick ståfräs av att ngn gasar på en raka - när det är böjarna som är det roliga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Önskar att jag inte brytt  mig i denna tråd. Men kan tyvärr inte radera mina inlägg.

Ska se till att hålla mig långt borta..

Sicken jävla attityd du har

 

Mvh

biker

 

 

Allvarligt, jag visste att jag skulle få hugg..det enda jag vill är att få tips om "bra, billiga sportbågar", .ingenting annat.taskig attityd?? Sorry

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...