Jump to content
IGNORERAD

Fartkamera/tullskydd till regplåt


Guest BpaijingKatai

Recommended Posts

Hänger inte med på resonemanget. Om man tycker något är fel måste man väl få uttrycka sin åsikt

 

I detta fall accepterar inte bilisten böterna vilket väl är hans fulla rätt. Sedan är det väl upp till polisen att dra det vidare.

 

Finns väl inget som säger att han inte kommer att acceptera sitt straff om han blir dömd.

 

Det har du helt rätt i.

 

Jag syftade mera på att han hade satt en plastfilm på registreringsskylten.

Nu kan ju inte jag veta syftet med det .

Jag har aldrig hört talas om någon som gjort det för att skydda nummerskylten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    4

  • Odin

    4

  • Chryzaliz

    3

  • Tack och Hej

    3

Mest aktiva i denna tråd

Har verkligen skatterna sänkts?

Ja för en del Samtidigt höjs avgifter Andra skatter Miljöavdraget för nya bilar ändars ( Sänks ) Komun o landstingskatterna höjs i de flesta komuner o LT. Vatten avg ökar Ändring av elpriser i ny regionindelning så skåningarna betalar mer än norrläningar osv

Så har skatte o avgifttrycket minskatt Tror inte det

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återgå till tråden, fart, eller övervakningskameror finns ju även i LOS, förmodligen har det redan dryftats men det har jag missat så min fråga är, vem bötfäller man i Thailand om bilen skulle registreras vid t.ex. en rödljuskörning, ägaren eller föraren?, Syns inte föraren på bilden läggs ju ärendet ner i Sverige emedan det inte finns ulämnandekrav av bilägaren om vem som brukat bilen.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återgå till tråden, fart, eller övervakningskameror finns ju även i LOS, förmodligen har det redan dryftats men det har jag missat så min fråga är, vem bötfäller man i Thailand om bilen skulle registreras vid t.ex. en rödljuskörning, ägaren eller föraren?, Syns inte föraren på bilden läggs ju ärendet ner i Sverige emedan det inte finns ulämnandekrav av bilägaren om vem som brukat bilen.

 

Thailand har inte samma krav som Sverige att man identifierar föraren.

Det är bilägaren som betalar och han i sin tur kan kräva den som körde på pengar om han vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand har inte samma krav som Sverige att man identifierar föraren.

Det är bilägaren som betalar och han i sin tur kan kräva den som körde på pengar om han vill.

Tackar, va rädd för det!

Har tidigare lånat ut bilen till en "Thaikompis" men efter rapport om att "jag" borde lugna ner mig i trafiken så är det slut med det!

Bra att ha vänner som vågar påtala när något är fel!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Guest BpaijingKatai

Ska prövas juridiskt nu:

 

Täckt nummerplåt till domstol

Sverige 26 jan 09:41

Får man ha plastfilm över bilens registreringsnummerskylt eller inte? Den frågas ska prövas av domstol, sedan en bilist i Göteborg motsatt sig att han skulle ha gjort något olagligt när han körde bil med en täckt nummerplåt, uppger SR Göteborg.

Platsfilmen säljes under förevändningen att den förhindrar kameror att registrera vägtullar och hastighetsöverträdelser. Eller åtminstone syns inte registreringsnumret på bild, enligt säljaren.

Polisen som stoppade den aktuella bilisten ville ge honom 1.500 kronor i penningböter, något bilisten vägrade acceptera, då han inte ansåg sig ha gjort något olagligt. Bilisten ser fram mot att få sin sak prövad i domstol, och det gör även trafikpolisen i Göteborg.

 

Lite uppdatering:

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16263107.ab

 

 

 

Så säjer han:"– Jag har inte haft uppsåt att undvika trängselskatten. Jag har bara velat skydda mina registreringskyltar från stenskott och smuts, säger Mikael till Aftonbladet."

Link to comment
Dela på andra sajter

Så säjer han:"– Jag har inte haft uppsåt att undvika trängselskatten. Jag har bara velat skydda mina registreringskyltar från stenskott och smuts, säger Mikael till Aftonbladet."

 

Ingen hade väl väntat sig ett annat uttalande heller. Sant eller inte? Det skall inte jag avgöra men jag har min åsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...