Skorpionen Inlagd Januari 27, 2013 Dela Inlagd Januari 27, 2013 Windows 3.11 is da shit! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseigöteborg Inlagd Januari 27, 2013 Dela Inlagd Januari 27, 2013 En utmaning som alla står inför när man försöker gifta samman plattor/touchgränssnitt och traditionella datorer/gränssnitt är att samma gränssnitt faktiskt inte är effektiva i den "motsatta" miljön. Om jag har en hybrid vill jag kunna köra samma program oavsett vilket läge som jag använder och då måste programmen på något sätt anpassa sina gränssnitt dynamiskt efter inmatningsmöjligheterna. Kopplar jag in musen vill jag kunna ha pixelprecision i gränssnitt och för inmatning utan att behöva starta om programmet. Ett annat exempel kan vara att man redigerar en presentation i PowerPoint på kontoret och slår igen datorn, sedan kanske man plockar upp hybriden igen för att fortsätta i TV-soffan, men denna gång utan tangentbord och touchpad/mus inkopplade. Då vill man inte bli fast i ett oanvändbart gränssnitt. I princip blir mjukvarutillverkare tvungna att förse kunderna med två versioner av sina program, två gränssnitt som ska kunna växlas mellan dynamiskt. Det stämmer ju absolut. Och det har väl MS fattat vad gäller office 2013 iallafall. Där har man ju möjlighet att välja mellan det normala gränssnittet och ett gränssnitt som är mer anpassat för plattor. Jag testade office 2013 testversion lite innan jag fick hit min riktiga office 2007 licens. Dessutom att just komma över i "plattmode" är ju bara att dra fingret till vänster nedre hörn. Och då får man upp metro och kan sedan börja jobba i detta som surfplatta. Samtidigt kommer skrivbordet att vara intakt som man lämnade det så när man sedan med metro klickar tillbaks till skrivbordet kan man fortsätta där. Ja . Jag säger inte att MS har gjort ett perfekt jobb. Men dom har nog gjort ett helt OK jobb iallafall. Och vi får väl se vad det lider vad framtida uppdateringar säger för att inte prata om W9. Och om 3 år kommer vi nog att tycka. "Startknappen. vad var det för skit" Vi får väl se vart det barkar. hf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 27, 2013 Dela Inlagd Januari 27, 2013 Var hade du tänkt hitta sådana människor ?? Du har förstås rätt att det blir svårt... den som kört Mac byter knappast till Windows om man inte av någon anledning är tvungen. Typ pga en IT-ansvarig som fått för sig att det är strategiskt rätt att alla kör Windows. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 27, 2013 Dela Inlagd Januari 27, 2013 Finns inte många människor som är äldre och kört OSX stora delar av sitt liv Hur många år har OSX funnits ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Januari 27, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Januari 27, 2013 Köpte själv win 8 billigt (150:-) i samband med ny laptop. Tar tid att lära sig nya utseändet och funktionerna. Helt anpassat för pekskärmar. Jag installerade http://www.classicshell.net/ (gratis) och på det sättet fick tillbaka win 7 utseendet. Kan nu behagligt använd båda versionerna och lugnt lära mig de nya i win 8. Annars är win 8 snabbare, stabilt och lite bättre än win 7. Jag kommer att behålla win8 och köra det som win7 utseende. Har installerat Classic Shell och det vart kanon, tack för tipset. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd Januari 27, 2013 Dela Inlagd Januari 27, 2013 Win8 suger getpung... har installerat skiten 2 ggr nu och båda gångerna händer samma sak, startar om skiten efter att jag dragit ner uppdateringar, startar om men skiten fastnar i 'svart skärm o den vägrar gå vidare. Har en hyffsat ny Asus med med i7 o 12 ram, win7 innan To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 27, 2013 Dela Inlagd Januari 27, 2013 Win8 suger getpung... har installerat skiten 2 ggr nu och båda gångerna händer samma sak, startar om skiten efter att jag dragit ner uppdateringar, startar om men skiten fastnar i 'svart skärm o den vägrar gå vidare. Har en hyffsat ny Asus med med i7 o 12 ram, win7 innan Låter som fel på en drivrutin och inte fel på operativsystemet Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Januari 27, 2013 Dela Inlagd Januari 27, 2013 (ändrad) W 8 funkar mycket bra och snabbt. Vi är jätte nöjda. Fru har pekskärm på sin laptop så det är än bättre. inga problem med drivrutiner eller installationer all kring utrustning funkar bra. Vi har flera datorer hemma och närverket går som på smör. vet ej varför folk klagar. Det kanske gäller att läsa på lite. En gammaldags läge med vanlig skrivbord som i W 7 finns ju med för de som vill. PS jag kör original versioner inga piratkopior. Ändrades Januari 27, 2013 av Lobuz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd Januari 27, 2013 Dela Inlagd Januari 27, 2013 Låter som fel på en drivrutin och inte fel på operativsystemet Så e det säkert, nån jävla drivrutin som inte e kompatibem me WIN8 Men hur löser jag problemet.... ? Har ju inga cd eftersom jag tjacka skiten online. To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Januari 27, 2013 Dela Inlagd Januari 27, 2013 Så e det säkert, nån jävla drivrutin som inte e kompatibem me WIN8 Men hur löser jag problemet.... ? Har ju inga cd eftersom jag tjacka skiten online. Testa först på microsoft hemssida om din dator är kompatibel med W8 där får du svar på alla dina frågor. Test kommer att tala om för dig vilka delar av dator klarar eller inte klarar W8 sedan leta efter de drivrutiner du behöver. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd Januari 27, 2013 Dela Inlagd Januari 27, 2013 Jag åtgärdade det som installationsguiden påpekade... skiten går men skärmen e svart To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd Januari 27, 2013 Dela Inlagd Januari 27, 2013 Har installerat Classic Shell och det vart kanon, tack för tipset. Jag med,det tog bort dom flesta av mina irritationsmoment And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 27, 2013 Dela Inlagd Januari 27, 2013 Så e det säkert, nån jävla drivrutin som inte e kompatibem me WIN8 Men hur löser jag problemet.... ? Har ju inga cd eftersom jag tjacka skiten online. Drivrutiner finns hos tillverkaren av hårdvaran och inte hos Microsoft Testa att göra en ren installation av W8 istället för uppgradering från en W7 så tror jag det går bättre W8 skall även kunna använda alla W7-drivrutiner så det verkar lite konstigt Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 27, 2013 Dela Inlagd Januari 27, 2013 Finns inte många människor som är äldre och kört OSX stora delar av sitt liv Hur många år har OSX funnits ? Mac OS har funnits sen 1984. Hur länge har efterapningnen Windows funnits? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Januari 28, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Januari 28, 2013 (ändrad) För er som vill ha tillbaka Quick Launch Bar följer instruktioner på det nedan. Adding the Quick Launch Bar Back to Windows 7 (även Win 8) To add the toolbar back, you’ll want to right-click on an open area of the taskbar, and choose: Toolbars \ New Toolbar from the menu. You should probably also unlock the taskbar at this point. Now’s the slightly tricky part… you’ll want to paste the following path into the location bar: %appdata%\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch Make sure that the location bar shows the full path, like the next screenshot, before you choose the “Select Folder” button. You’ll immediately notice the Quick Launch toolbar on the taskbar, but it’s all the way over on the right, so you’ll want to click on the dotted lines and then drag the toolbar all the way to the left (which is slightly tricky sometimes). Note that you’ll need to right-click and unlock the taskbar before you can move the toolbar. Så ser det nu ut hos mig nedtill på min Win 8. Ändrades Januari 28, 2013 av Gorocco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Januari 28, 2013 Dela Inlagd Januari 28, 2013 Mac OS har funnits sen 1984. Hur länge har efterapningnen Windows funnits? Herr Chang har talat. Du menar efterapningarna från Amigatiden! Som MAC och Microsoft har gjort. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 28, 2013 Dela Inlagd Januari 28, 2013 Mac OS har funnits sen 1984. Hur länge har efterapningnen Windows funnits? Herr Chang har talat. Hur många äldre tror du kört det "stora delar av sitt liv" och nu helt plötsligt försöker byta till Windows ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 28, 2013 Dela Inlagd Januari 28, 2013 Era äppeltomtar som tror att äpplet är något unikt som är uppfunnet in dahouse och allt annat är efterapningar så säger jag bara Xerox parc alto hw och gui som äppel gubbarna fick lov att titta på "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 28, 2013 Dela Inlagd Januari 28, 2013 Hur många äldre tror du kört det "stora delar av sitt liv" och nu helt plötsligt försöker byta till Windows ? Vad har det med saken att göra? Du hävdar att för de som kört Windows länge blir det svårt att byta till Mac. Jag hävdar att för de som kört Mac länge blir det svårt att byta till Windows. Håller du inte med om det? Ja precis. Xerox tillät Apple plocka en del av deras ideer mot ersättning, Till skillnad från vissa andra företag som bara ogenerat stjäl av Apple. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 28, 2013 Dela Inlagd Januari 28, 2013 Vad har det med saken att göra? Du hävdar att för de som kört Windows länge blir det svårt att byta till Mac. Jag hävdar att för de som kört Mac länge blir det svårt att byta till Windows. Håller du inte med om det? Herr Chang har talat. Vad yrar du om ? Var har jag påstått det ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 28, 2013 Dela Inlagd Januari 28, 2013 Vad yrar du om ? Var har jag påstått det ? OK, ursäkta mig. Det var hasseigöteborg som skrev det och jag blandade ihop er. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd Januari 30, 2013 Dela Inlagd Januari 30, 2013 kör Win7 igen,det fick bli en formatering efter att ha skaffat en win 7 cd, det är tydligen lite konflikter med asus drivrutiner och Win 8 To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd Januari 30, 2013 Dela Inlagd Januari 30, 2013 Tack Singa o Sudden Nu behöver jag inte bytaPå min 7 står det start Trycker man på den så står det stäng av Apple har väl snott bilden från The Beatles Rec.Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd April 29, 2013 Dela Inlagd April 29, 2013 I can't express how perfect this commercial is...it depicts all of the stereotypes of the major phone brands (iPhones, Galaxys, etc) rolled up into one room and literally FIGHT TO THE DEATH to defend themselves. Just perfectly awesome enough said. :'D http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Z19vR1GldRI manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd September 9, 2013 Dela Inlagd September 9, 2013 Var med farsan och köpte laptop till honom idag. Rätt kul att kliva in på Media markt, SIBA och Elgiganten och säga "Hej vilken är er billigaste PC?" Sen spela intresserad av alla säljarnas försök att få en att välja en dyrare... Blev en Compaq, nånting med AMD processor, 500GB HD, DVD spelare och Windows 8, för 2490spänn, duger fint att surfa med. MEN W8, varför har de ställt till det så där? Surfplatte looken på en Laptop... Måste få den att likna W7, farsan byter från Vista så det stör honom en hel del... MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu