Jump to content
IGNORERAD

Apan känner ingen, alla känner apan...


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

När jag först flyttade in här i Huay Khwang så skulle jag köpa en flaska vodka och sa så tydligt som möjligt "Vodka Gilbeys" och ingen förstod!!

Nu frågar kassörskan alltid mig Vodka Si Fa(blå vodkan) eller vodka ha? ( femte på hyllan) Så fort jag närmar mig oberoende av veckodag... Men fortfarande är det ingen av dom som förstår mig om jag säger Vodka Gilbeys...

Med vänlig hälsning,

Med vänlig hälsning,

Har jag

Vem har lärt si något?

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Wangthong

    4

  • Kenneth4618

    3

  • mamma bäng fan pappa käng

    3

  • BBJ

    2

Mest aktiva i denna tråd

När jag först flyttade in här i Huay Khwang så skulle jag köpa en flaska vodka och sa så tydligt som möjligt "Vodka Gilbeys" och ingen förstod!!

Nu frågar kassörskan alltid mig Vodka Si Fa(blå vodkan) eller vodka ha? ( femte på hyllan) Så fort jag närmar mig oberoende av veckodag... Men fortfarande är det ingen av dom som förstår mig om jag säger Vodka Gilbeys...

Med vänlig hälsning,

Med vänlig hälsning,

Har jag

Vem har lärt si något?

Med vänlig hälsning,

Peka med fingret, eller hela handen om så krävs.

 

Ingen har lärt sig något förutom att du som varit otydlig i ditt agerande.

Ändrades av Wwax
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var en svår nöt att knäcka, enklast och bäst för alla är förmodligen om Ni byter dryckesvanor tex till Lao Khao.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hong Thong eller Sangsom med sodavatten & is. Avnjut på thailändarnas vis med svag blandning(Drick mycket istället).

Tog ett tag att vänja sig för mig, men nu vill jag inget annat dricka.

Billigt & betydligt nyttigare än läske blask groggar :)

 

Anledningen att jag gick över till denna sprit diet var att jag efter några veckors frossande i mat & cola groggar började lägga på mig vikt.

 

En till fördel är att bakfyllan aldrig infinner sig då du hela tiden får i dig vatten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vatten kan ju verkligen lägga sordi på en annars trevlig tillställning, nej det skulle jag inte våga prova.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag först flyttade in här i Huay Khwang så skulle jag köpa en flaska vodka och sa så tydligt som möjligt "Vodka Gilbeys" och ingen förstod!!

Nu frågar kassörskan alltid mig Vodka Si Fa(blå vodkan) eller vodka ha? ( femte på hyllan) Så fort jag närmar mig oberoende av veckodag... Men fortfarande är det ingen av dom som förstår mig om jag säger Vodka Gilbeys...

Med vänlig hälsning,

Med vänlig hälsning,

Har jag

Vem har lärt si något?

Med vänlig hälsning,

Jag tycker du ska köpa "Gin si daeng" nästa gång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma på Tesco supermarket i Wang Sam Mo

 

Jag säger Gilbeys Vodka eller Gilbeys Gin och ingen förstår fast de står på hyllan bakom kassan

 

Man får peka med hela handen :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma på Tesco supermarket i Wang Sam Mo

 

Jag säger Gilbeys Vodka eller Gilbeys Gin och ingen förstår fast de står på hyllan bakom kassan

 

Man får peka med hela handen :crazy:

 

Om du pekar med handen, eller för all del, bara med fingret, så är det ingen thai som förstår dig. 

Peka med läpparna i stället. Forma dem som en rejäl puss, lite uppåt och mot det som du vill ha på butikshyllan, så får du det.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma på Tesco supermarket i Wang Sam Mo

 

Jag säger Gilbeys Vodka eller Gilbeys Gin och ingen förstår fast de står på hyllan bakom kassan

 

Man får peka med hela handen :crazy:

Dom vet ju att systemet med färger är överlägset en massa falangnamn. För att förenkla för både kunderna och försäljarna kommer de att införa färgkodning på alla utländska bilar. Mercedez kommer att vara blå, när systemet börjar. Volvo tror jag var röd. Förstå vad mycket enklare livet kommer att bli i Thailand. Kan du bara färgerna kan du köpa vad du vill och slipper lära dig en massa produktnamn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska skaffa mig en sån där pekare som man kan dra ut till 1,5 meter så löser det sig

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som när jag försökte köpa batterier då...

 

Pekade på hyllan bakom kassan och sa "Batteries" (engelskt uttal), hon fattade inget???

OK; min Thai hjärna startade, pekade igen "Battelliiieee" Aaah Battelliieee!, sen fick jag mina batterier, detta var efter ett par år i Thailand.

Ibland har jag gått in bakom kassan och visat handgripligen vad jag önskat.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

förstår nog inte vad detta har med "alla känner apan" att göra.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

förstår nog inte vad detta har med "alla känner apan" att göra.

Inte jag också heller.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666

När jag kommer in på 7-11 här jag bor slänger dom fram lao kao, gilbys vodka och ett paket korv å sen frågar dom vilket av dom jag vill ha idag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite som alla känner till Gilbeys utom han som säljer det :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu frågar kassörskan alltid mig Vodka Si Fa(blå vodkan) eller vodka ha? ( femte på hyllan) Så fort jag närmar mig oberoende av veckodag... Men fortfarande är det ingen av dom som förstår mig om jag säger Vodka Gilbeys...

 

 

 

 

 

 

Inte helt glasklart men kan tänka mig att MBFBK menade det som jag markerat i texten ovan, men det är bara en gissning :crazy:  :y2:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Ni fattar ju ingenting, det heter VOSKA GIBBI

 

Prova det ska ni se att det funkar

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu frågar kassörskan alltid mig Vodka Si Fa(blå vodkan) eller vodka ha? ( femte på hyllan) Så fort jag närmar mig oberoende av veckodag.

Inte helt glasklart men kan tänka mig att MBFBK menade det som jag markerat i texten ovan, men det är bara en gissning  :crazy:   :y2:

 

 

Jo det fattar jag. och med "kassörskan" menas EN människa, inte alla.

Om han hade gått in i varenda 7/11 i hela stan och fått samma framlangning av flaska, då kan man snacka apa. 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

för ett par år sedan var jag i södra delarna av Thailand, skulle kolla mailen så jag gick in på ett internet cafe.

-Can i use your computer? (Engelskt utal.)

- no have.. fick jag till svar.

-Can i use compuuuter? (Svengelskt utal)

- NO have... var svaret igen med betoning på NO

 

envis som man är så frågade jag igen..

-Can i use Koompiiiuteeeer? (baby utal)

 

-Ahaaaa kompiiiuteeer !!! ok no plomplem.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Rubriken syftar väl på att alla i kvarteret känner igen mig (farangen/apan/den udda figuren) den enda farangen i kvarteret ... Själv känner jag ingen..

Tycker Thai är väldigt duktiga på att komma ihåg namn och köpvanor..

I april när ja gick in på massagen efter ca 3 månaders frånvaro så frågade dom mig med mitt riktiga förnamn om jag ville ha 1 timme thaimassage med massörska x som vanligt.. Var som jag varit där förra veckan..

Med vänlig hälsning,

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det fattar jag. och med "kassörskan" menas EN människa, inte alla.

Om han hade gått in i varenda 7/11 i hela stan och fått samma framlangning av flaska, då kan man snacka apa. 

 

Som jag skrev, inte helt glasklart. :thumbsup:

 

Men MBFPK klargjorde ju det hela i sitt inlägg ovan. :14:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Ska skaffa mig en sån där pekare som man kan dra ut till 1,5 meter så löser det sig

 

Laserpekare är bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Samma på Tesco supermarket i Wang Sam Mo

Jag säger Gilbeys Vodka eller Gilbeys Gin och ingen förstår fast de står på hyllan bakom kassan

Man får peka med hela handen :crazy:

Dom vet ju att systemet med färger är överlägset en massa falangnamn. För att förenkla för både kunderna och försäljarna kommer de att införa färgkodning på alla utländska bilar. Mercedez kommer att vara blå, när systemet börjar. Volvo tror jag var röd. Förstå vad mycket enklare livet kommer att bli i Thailand. Kan du bara färgerna kan du köpa vad du vill och slipper lära dig en massa produktnamn.

Bra ide! Men Mercedes heter väl Benn egenligen?

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...