Jump to content
IGNORERAD

Eva 97 tvingas flytta hem


Micke031

Recommended Posts

Därför att tidningen lever på att läsarna läser tidningen och att denna historia fått fler att läsa tidningen.

Har Ni månne förväxlat Aftonbladet med Anslagstavlan, den senare producerar samhällsinformation.

 

Nu vet vi väl inte vad det är för operation som skall utföras men de flesta operationer blir billigare i Sverige om man omfattas av vårdgarantin än om man skall betala det själv i utlandet.

Billigt är bra men gratis är bäst som den gamle redaren från skärhamn sa!

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 200
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    12

  • Vaxet

    11

  • udonkaj

    9

  • jocko53

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Billigt är bra men gratis är bäst som den gamle redaren från skärhamn sa!

 

Ja, han hade både vågor i håret och vatten i knät.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu glömde nog den påhoppade somsak sin ironiskylt och genast var drevet igång.Som han själv skrev så blev hab kallad allt möjligt när han ställde en fråga själv om skatten.Och det var väl några som bor i Thailand som hade åsikt om det oxå  :crazy: tror nog somsak har ett stort hjärta bakom sin fasad(om det nu är en fdasad)Ska bli kul att ta en pilsner med honom vid tillfälle.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte lista ut att man kommer till Aftonbladet när man klickar på en länk som börjar med www.aftonblad. så kanske man inte ska klicka på någon länk överhuvudtaget :)

Ehhh behövde du klicka på någon länk eller? Sitter du på en apple dator? Jag slapp klicka men surfar med riktiga grejor som Gates plockat fram. Aftonbladet är apdåligt och jag undviker till det fullaste att komma in på deras sida. De har en stab av fas 3 arbetare som skickar hyperlänkar på alla jordens tänkbara forum för att kunna skryta med individuella besök. Ingen bryr sig om denna nätutgåva,än mindre över pappersupplagan men än så länge gör praktikanterna ett bra jobb och säljer reklam på falska premisser grundade på individuella besök som inte basseras på tid utan klick. Jag skiter fullständigt i dem och någon patetisk wannabefamilj som gråter ut i hopp om sympati.

 

Mvh

Empatiske jag

En katoey är en tjej med glimten i örat

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåja Somsak jag brukar komma ihåg vad jag gör och kan med säkerhet säga att jag inte skrivit något till dig innan så jag har absolut inte klagat på något du skrivit förut eller gnällt på dig.

Förhoppningsvis är du en hyfsat trevlig och kanske även en god människa.... Är ju mänskligt att fela ibland.

Ha en trevlig kväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ehhh behövde du klicka på någon länk eller? Sitter du på en apple dator? Jag slapp klicka men surfar med riktiga grejor som Gates plockat fram. Aftonbladet är apdåligt och jag undviker till det fullaste att komma in på deras sida. De har en stab av fas 3 arbetare som skickar hyperlänkar på alla jordens tänkbara forum för att kunna skryta med individuella besök. Ingen bryr sig om denna nätutgåva,än mindre över pappersupplagan men än så länge gör praktikanterna ett bra jobb och säljer reklam på falska premisser grundade på individuella besök som inte basseras på tid utan klick. Jag skiter fullständigt i dem och någon patetisk wannabefamilj som gråter ut i hopp om sympati.

 

Mvh

Empatiske jag

???????????? Jag apple-grejer???????????? Du kommer ju inte in på aftonbladet bara för att någon kopierar in texten från en artikel på ett forum. Om du däremot klickar på länken längst ner i inlägget så kommer du till aftonbladet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu glömde nog den påhoppade somsak sin ironiskylt och genast var drevet igång.Som han själv skrev så blev hab kallad allt möjligt när han ställde en fråga själv om skatten.Och det var väl några som bor i Thailand som hade åsikt om det oxå  :crazy: tror nog somsak har ett stort hjärta bakom sin fasad(om det nu är en fdasad)Ska bli kul att ta en pilsner med honom vid tillfälle.

jag får tacka för dom vänliga orden.jo jag brukar vara snäll mot gamla tanter och små barn.

blev varse om att det inte var många som förstod ironin i mitt inlägg.sen har man ju förstått på vissa medlemmar här att dom haft trasiga leksaker som barn.

tycker synd om dom egentligen.

ser fram emot att ta en öl med dig när det passar.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåja Somsak jag brukar komma ihåg vad jag gör och kan med säkerhet säga att jag inte skrivit något till dig innan så jag har absolut inte klagat på något du skrivit förut eller gnällt på dig.

Förhoppningsvis är du en hyfsat trevlig och kanske även en god människa.... Är ju mänskligt att fela ibland.

Ha en trevlig kväll.

jo mitt inlägg var menat som ett grovt skämt samtidigt som jag är irriterad på vissa personer här på forumet som hackat på mig

bryr mig oftast inte om mobbare då jag vet var jag står o dom är psykiskt svaga.

jag tror inte att dom som känner mig skulle kalla mig elak iaf.

ha en trevlig kväll du med.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666

Nåja Somsak jag brukar komma ihåg vad jag gör och kan med säkerhet säga att jag inte skrivit något till dig innan så jag har absolut inte klagat på något du skrivit förut eller gnällt på dig.

Förhoppningsvis är du en hyfsat trevlig och kanske även en god människa.... Är ju mänskligt att fela ibland.

Ha en trevlig kväll.

jo mitt inlägg var menat som ett grovt skämt samtidigt som jag är irriterad på vissa personer här på forumet som hackat på mig

bryr mig oftast inte om mobbare då jag vet var jag står o dom är psykiskt svaga.

jag tror inte att dom som känner mig skulle kalla mig elak iaf.

ha en trevlig kväll du med.

Jo du är en elak jävlen och en dålig granne!! :ironi::crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

 

 

 

 

Jo jag förstod ditt ironiska inlägg eftersom jag läst hackandet på dig i tråden om att jobba utomlands för att slippa skatta bort allt man äger o har i Sverige.

MEN Somsak du måste krydda dina ironiska inlägg med rätt smiley   :ironi:  annars får du nog tåla att de som inte läst påhoppen på dig inte förstår ironin i ditt inlägg som utan   :ironi:  var rätt grovt.

 

Men jag blev också f*rbannad på de idi*ter, i din tråd om skatter, som inte fattar att man tröttnat på svenska politikers stölder av pengar man slitit ihop :kort:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Ändrades av Herr Chang
Otrevligt citat raderat

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt för dem allihop.

Men Thailand är inget billighetsparadis för gamla och sjuka.

Det funkar att bo där om man har pengar i mängder eller om man forblir fullt frisk, annars är det bara att resa hem till den "Billiga" vården i Sverige vid sjukdom.

 

Fattar inte varför det skulle vara problem för gubben att skaffa UT för sin fru, jag klarade det, det är inte svårt.

Online ansökan tar max ett par månader och det finns knappast nån anledning till avslag.

i detta exempel tog det 3 dagar från intervju till beviljat UT http://www.maipenrai.se/forum/t/23399-web-ut-beviljat-närhur-permit-card/#entry654797

 

Sen kan det tydligen vara lite jobbigt med inskrivning i Sverige, inget jag upplevt, men STJP skrev nyligen att han tyckte det var jobbigt.

Har en bekant som rest till Sverige och fått fri sjukvård efter en snabbinskrivning (dagen efter hemkomsten), så det borde väl funka fortfarande, om det är akut?

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Är Du riktigt klok i huvudet, Somsak? På vilket sätt är dom skattesmitare, vad är det som ger Dig grund för att tro det och varför i hela friden skulle dom inte utnyttja den sjukvård i Sverige som dom betalat skatt till i hela sina liv? Ditt inlägg är rent brottsligt och Du kan utan vidare åtalas för förtal för ett sånt påstående. Dessutom är sista meningen uppmaning till brott. Du är verkligen en fin figur, ett praktexempel på det klientel vi inte behöver någonstans..

Link to comment
Dela på andra sajter

Man blir så glad och känner sån värme ända in i hjärteroten, när man ser MPR-medlemmars engagemang i dessa svenskars livsöden och hur ni verkligen vill och hoppas att det skall ordna sej till det bästa för Eva och hennes familj. :nono:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  

Är Du riktigt klok i huvudet, Somsak? På vilket sätt är dom skattesmitare, vad är det som ger Dig grund för att tro det och varför i hela friden skulle dom inte utnyttja den sjukvård i Sverige som dom betalat skatt till i hela sina liv? Ditt inlägg är rent brottsligt och Du kan utan vidare åtalas för förtal för ett sånt påstående. Dessutom är sista meningen uppmaning till brott. Du är verkligen en fin figur, ett praktexempel på det klientel vi inte behöver någonstans..

Visst ser det otrevligt ut, men Somsak fick mycket skit i sin tråd om att skriva sej i Thailand http://www.maipenrai.se/forum/t/23322-skriva-sig-i-Thailand-och-slippa-betala-skatt/page-2#entry650775

 

Anar att hans inlägg är ironiskt, men det är ju omöjligt att se om man inte följer ALLA trådar på MPR, så en ironi smiley hade gjort Somsaks inlägg här lite mindre osmakligt.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

De gillar i alla fall pressen i denna familj.

När sonen flyttade till Thailand så kontaktade han kvällspressen och M. Töppfer (tror jag det var) skrev en story på detta.

När mamman flyttade till Thailand kontaktade man kvällspressen och berättade att en gammal dam nu emigrerar från svedala, det blev nästan en helsida i en kvällstidning, och flera andra tidningar hakade på.

När man insåg att en del av hennes pension försvann i.o.m. flytten, då kontaktade man pressen och beklagade, detta visade sig lönsamt. En privatperson gjorde en insamling och gav pengarna till damen.

Nu skall de flytta hem och även om detta går att läsa i kvällspressen.

Synd om dem att de är sjuka, men de tycks ha hittat ett sitt eget sätt att finansiera saker, ring kvällspressen.

 

 

Det kallas för kreativitet och de behöver ju faktiskt inte gilla kvällspressen för det, iaf inte mer än du gillar dina kunder som förser dej med kulor.

Var och en sin egen lyckas smed - så långt det nu kan tillåtas enligt Jantelagen.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va ett jävla daltande med dessa människor, det är faktiskt upp till var och en att skaffa sig den information och den kunskap som är förenligt med en flytt, och visst kan det väl anses kreativt att finansiera sitt liv via pressen. men kan man inte på annat sätt klara sitt uppehälle anser i alla fall jag att då ska man stanna hemma i sitt fädernesland, vilket det än är, det kan rimligtvis inte vara förenligt med sunt tänkande att INTE veta hur det fungerar i ett land dit man flyttar, det skall INTE komma som en överaskning att viss del av pensionen försvinner, både damen och sonen borde haft en dialog med någon som kunde förklara detta redan då de planerade detta liv om man nu inte klarade detta själva, men nu är det som det är och då är det naturligtvis bra att det finns det sociala skyddsnät som vi Svenskar har, men som man inte kommer åt som gäst i, som i detta fall, Thailand.

Synd om dem, nja, visst är det synd om dem så tillsvida att de är sjuka, men synd om dem för att dom inte kan regelverket, nej, det tycker jag inte!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va ett jävla daltande med dessa människor, det är faktiskt upp till var och en att skaffa sig den information och den kunskap som är förenligt med en flytt, och visst kan det väl anses kreativt att finansiera sitt liv via pressen. men kan man inte på annat sätt klara sitt uppehälle anser i alla fall jag att då ska man stanna hemma i sitt fädernesland, vilket det än är, det kan rimligtvis inte vara förenligt med sunt tänkande att INTE veta hur det fungerar i ett land dit man flyttar, det skall INTE komma som en överaskning att viss del av pensionen försvinner, både damen och sonen borde haft en dialog med någon som kunde förklara detta redan då de planerade detta liv om man nu inte klarade detta själva, men nu är det som det är och då är det naturligtvis bra att det finns det sociala skyddsnät som vi Svenskar har, men som man inte kommer åt som gäst i, som i detta fall, Thailand.

Synd om dem, nja, visst är det synd om dem så tillsvida att de är sjuka, men synd om dem för att dom inte kan regelverket, nej, det tycker jag inte!

 

 

Ja det borde fanimej va straffbart att ha en kunskapslucka även om man försöker reparera den i efterhand. :rtfm:

Fy fan för människor som inte gör allting perfekt.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det borde fanimej va straffbart att ha en kunskapslucka även om man försöker reparera den i efterhand. :rtfm:

Fy fan för människor som inte gör allting perfekt.

Men va tycker du är OK, då?

 

Humanistiskt tänkande skall inte vara baserat på att okunskap, och så jäkla okunniga är dom väl inte som dom lyckats manipulera stora delar av aftoblaskets läsare och inte minst den annars så mångkunniga panelen på MPR, inte minst dig själv inräknad som ju i alla fall i mina ögon har en klar bild om hur det fungerar här!

Nä. lite sunt förnuft, kanske inte från gummans sida, men sonen som uppenbarligen levt här borde väl i alla fall ha lite hum om hur det fungerar!

Tråkigt att de inte fick avsluta ett friskt liv i Thailand, men alternativet är ännu värre, att avsluta ett dåligt och sjukt liv i Thailand, då inbillar jag mig att de trots alla skrämskott om åldringsvården i Sverige får det bättre därhemma!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men va tycker du är OK, då?

 

Humanistiskt tänkande skall inte vara baserat på att okunskap, och så jäkla okunniga är dom väl inte som dom lyckats manipulera stora delar av aftoblaskets läsare och inte minst den annars så mångkunniga panelen på MPR, inte minst dig själv inräknad som ju i alla fall i mina ögon har en klar bild om hur det fungerar här!

Nä. lite sunt förnuft, kanske inte från gummans sida, men sonen som uppenbarligen levt här borde väl i alla fall ha lite hum om hur det fungerar!

Tråkigt att de inte fick avsluta ett friskt liv i Thailand, men alternativet är ännu värre, att avsluta ett dåligt och sjukt liv i Thailand, då inbillar jag mig att de trots alla skrämskott om åldringsvården i Sverige får det bättre därhemma!

 

Om de var medvetna om den uteblivna garantipensionen, så var det ansvarslöst att dra till Thailand, men om de, av oss okänd anledning, hade missat den informationen så tycker jag man kan inta en mer ödmjuk attityd.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om de var medvetna om den uteblivna garantipensionen, så var det ansvarslöst att dra till Thailand, men om de, av oss okänd anledning, hade missat den informationen så tycker jag man kan inta en mer ödmjuk attityd.

Varför det?, sonen är väl vad jag kan förstå vid sina sinnens fulla bruk, jag tycker det är hans förbannade plikt att veta vad han utsätter sig och sin mor för, okänd anledning är i detta sammanhang som att spela struts!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför det?, sonen är väl vad jag kan förstå vid sina sinnens fulla bruk, jag tycker det är hans förbannade plikt att veta vad han utsätter sig och sin mor för, okänd anledning är i detta sammanhang som att spela struts!

 

Ok.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla människor har väl rätt att försöka hitta ett bättre liv utan att vara experter när man försöker så jag dömer inte Eva och hennes son och önskar Eva all lycka den sista tiden hon har av att njuta.Tänk bara på er egen mamma-Om hon fick chansen att göra något kul och busigt sista tiden av livet så skulle jag lyfta på hatten.

Jag är säker på att Eva har gjort rätt för sig i vårat tuffa samhälle så låt henne ha ett trevligt avslut på hennes intressanta liv.Jag önskar er alla andra detsamma.

Hon har dessutom bara ett öga nu så ge upp snälla moralpredikare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju inte alltid man får alla fakta och hela bilden genom att läsa en artikel i pressen.

Sonen framstår ju inte som särskilt alert men hur det är i verkligheten är kanske en helt annan sak.

Kan man inte glädjas åt att en 97-årig kvinna säljer sitt pick och pack och drar ner till värmen

för att kunna vara nära sin son eftersom alla andra hon känt dött sedan länge,

då finns det nog en sten i bröstet i stället för ett hjärta.

Att hon sedan får pengar via en insamling från de personer som glatt sig över hennes fighting spirit

kan man väl inte ha några invändningar emot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...