Jump to content
IGNORERAD

Behöver råd ang kattungar


Guest Forden34

Recommended Posts

 

Kollade inte din länk.

 

Talade med egen mun.

 

MVH Nonki

Ingen fara, lugna puckar, ha det!

Mvh

Amja 

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    6

  • amja

    5

  • Soengsang

    4

  • Nonki

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sånt är jobbigt. Går det inte att ha katterna ute, och på så sätt slippa allergi? Kanske nåt litet krypin där dom kan ligga, men aldrig inomhus?
 

"Fick" 4 hittekattungar i Hua Hin en gång. 1 hämtade en norsk kompis. Han la den i sadelväskan på Harleyn. När han kom hem var katten borta... Han hämtade en till, sen hade jag bara 2 kvar.
Åke och Rövlappen var mina bästa vänner. Rövlappen blev tagen av vildhundarna, RIP. När jag sen efter nåt år flyttade till Bkk tog en snäll svennegranne hand om Åke, världens härligaste katt.

Och dom katterna var aldrig inne i huset, då jag hyrde ett nybyggt böle. Dom låg på verandan och hade det gott.

 

Kanske funkar för er också?

 

Ändrades av Långrygg

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Hålla dom vid liv låter som det viktigaste för Forrden

En Dalmas är väl liva blödig som en ann´

var därför jag skickade tidigare länken, annars kan nog ett veterinärbesök ligga nära till hands.

Men hoppsa det ordnar sig så dom kan behålla livet, ett vet besök med sterilisering kan vara bra om du vill skänka bort dom!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Första steget är väl att  ta kattmoran till veterinär och se till att det inte

 

blir fler. Och väljer du att låta dom små liven leva, göra samma sak med dom

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch ja..inte kul men har du inte hagelbössa så skulle jag rekommendera att du lägger dem i en plastsäck och gasar ihjäl dem med bilens hjälp. Det är helt ok ur ett humant perspektiv.

FY FAN

Gasa ihjäl små oskyldiga katter jävla djurplågare

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

FY FAN

Gasa ihjäl små oskyldiga katter jävla djurplågare

 

Den här handlingen skall då utföras fysiskt också...

 

Man tar alltså en säck, stoppar ner katterna i säcken, startar bilen medan katterna sprattlar och jamar inne i säcken, ansluter sedan säckens öppning till avgasröret och håller den kvar där tills katterna har slutat sprattla och jama.

 

Denna handling föreslagen av en person som förfasas över uttrycket "slå in pannbenet".

 

Snacka om komplex personlighet.

 

För min del skulle jag aldrig frivilligt kunna utföra denna handling och skulle någon tvinga mej, så skulle jag få mardrömmar resten av livet.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666
Den här handlingen skall då utföras fysiskt också...

 

Man tar alltså en säck, stoppar ner katterna i säcken, startar bilen medan katterna sprattlar och jamar inne i säcken, ansluter sedan säckens öppning till avgasröret och håller den kvar där tills katterna har slutat sprattla och jama.

 

Denna handling föreslagen av en person som förfasas över uttrycket "slå in pannbenet".

 

Snacka om komplex personlighet.

 

För min del skulle jag aldrig frivilligt kunna utföra denna handling och skulle någon tvinga mej, så skulle jag få mardrömmar resten av livet.

Så sant som det är sagt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Det är många bud om saken.

Frågan är vad som är det mest "humana" att göra med oönskade katter, tack o lov så behöver jag inte varken åka till veterinären eller fatta beslut om gasning eller annan avlivnings metod.

Hoppas du hittar ett bra hem åt alla era katter Forden!

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om alternativet är att ta den buddistiska  vägen att släppa dem vind för våg till överkörning, svält och som snacks åt vildhundar, tycker jag att Kjells sätt  är både skonsammare och framför allt ansvarstagande.  Sen är det ju inte trevligt men ibland måste man välja otrevliga saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

En veterinär i Thailand avlivar inte friska djur, så den möjligheten har ni inte. Själv löst jag problemet med en kattmamma och hennes fyra ungar, en trälåda, sten, och en sjö. Humant, kanske inte, men säkert bättre än att dom lever som vildkatter. Att ge bort djur till tempel eller liknande är nog många gånger att lura sig själv att tro att dom skall få ett bra liv.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Vi väntar så länge vi kan på en bra lösning å går det inte att finna en god lösning så får det bli en drastisk

Link to comment
Dela på andra sajter

FY FAN

Gasa ihjäl små oskyldiga katter jävla djurplågare

 

Se där! undrade just när hussegubben skulle vakna upp. Visst måste det kännas gott i gamla gubbhjärtat när du har möjlighet att lägga ytterligare ett lågvatten inlägg till handlingarna . :y2:

 

För oss mer vuxna seriösa som inte heller kopplar ihop "slå in pannben" med att avliva katter kan fortsätta resonera kring den obehagliga uppgiften.

 

Själv är jag djurvän och om jag ställs inför att jag måste göra mig av med katter i "Thailand" så hade jag försökt följande:

 

1,ge bort dem till en bra familj

2. Klostret

3. låta katterna leva utomhus där allergin inte stör

4..spruta hos veterinär

5.gasning som det mest humana alt. om man nu kan kalla något humant när man måste ta ihjäl en levande varelse

 

Sista alternativet är inte lätt att ta även om det används dagligen ute på landsbygden (sverige)

 

Hagelbössan är mig ett brutalare alt och det känns inte bra när man ser folk traska upp i skogen med sina gamla hus djur..

Link to comment
Dela på andra sajter

Och nu har vi lärt oss att det är ok att slå in pannbenet på kattungar..

Sent by my flintaphone and Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om att slå ihjäl katter på ett brutalt sätt och den enda som gett tummen upp för det är nedanstående skribent tormordoc.Då får man tolka det som att en lindrig insomning genom gasning skulle vara brutalare än att dänga de stackars katterna i ett träd några gånger. För ingen kan väl tro att en enda sving räcker. Man kan inte annat än häpna över vissa skribenter här men man borde väl inte vara förvånad längre,suck. :beurk:  +

 

Men nu har du väl ändå gett ordet rabiat en beskrivning, sitter du verkligen och tittar på vem som ger karma för vad.och sen blir exalterad och genast måste skriva ett inlägg om det.....i mina ögon är faktist lite sjukligt?

 

Ärligt, slår det inte dig det rabiat motsägelsefulla i att ena dagen hysteriskt gny och tjuta över ett utryck, för att nästa dag beskriva hur man avlivar kattungar på de mest underliga metoder, metoder som antagligen skulle bli åtalad för i Sverige!

 

Den som faktiskt beskrivit det mest humana tillgängliga sättet är ju Jimmy....lindrig insomning som du beskriver hur vet du det?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Kom ihåg att detta är min tråd om hur jag vill få bort katterna på ett humant sätt så PLEASE va lite mer trevliga i tråden mot varandra

 

ALLA förslag mottages

 

Det finns inga dåliga förslag utan det är upp till beslutsfattare vad som är dåligt eller inte

 

Respektera min önskan tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu har du väl ändå gett ordet rabiat en beskrivning, sitter du verkligen och tittar på vem som ger karma för vad.och sen blir exalterad och genast måste skriva ett inlägg om det.....i mina ögon är faktist lite sjukligt?

 

Ärligt, slår det inte dig det rabiat motsägelsefulla i att ena dagen hysteriskt gny och tjuta över ett utryck, för att nästa dag beskriva hur man avlivar kattungar på de mest underliga metoder, metoder som antagligen skulle bli åtalad för i Sverige!

 

Den som faktiskt beskrivit det mest humana tillgängliga sättet är ju Jimmy....lindrig insomning som du beskriver hur vet du det?

 

Med all respekt för TS så svarar jag en sista gång på ovanståendes svammel. Utan närmare eftertanke förstår var och en att skillnaden mot att dängas i en trädstam knappast kan vara lika skonsam som att stilla somna in i en säck. Du borde fundera på varför människor sätter sig i en bil och tar livet av sig istället för att låta någon avliva sig i ett träd.

 

Det var heller inte så svårt att se vem som ensam gett karma åt det brutala sättet och det om något är djurplågeri och torde vara förbjudet som särskild grymhet

 

Man tar sig för pannan när man ser ditt inlägg att det finns så imbecilla skribenter på ett till synes trevligt forum. 

 

Detta får bli mitt sista inlägg i tråden då man tydligen lockat fram stenåldersmännen härinne.

 

Lycka till Forden34 och hittar du ingen annan utväg så be en granne som du kan lita på utföra det om du inte själv känner för det. Man glömmer aldrig sånt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att de säljer ganska starka grejer på apoteken i Thailand borde man ju kunna blanda ihop en cocktail på egen hand. Att de små liven får somna in borde väl vara det mest humana. Gäller såklart att man har ett recept som fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till Forden34 och hittar du ingen annan utväg så be en granne som du kan lita på utföra det om du inte själv känner för det. Man glömmer aldrig sånt!!

Det var nog det klokaste rådet i tråden..i övrig så är det synd att vissa tar sig själv och sin betydelse på forumet på alldeles för stort allvar!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk dig för med gasning, borde väl fungera halvdåligt med katalysator? Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk dig för med gasning, borde väl fungera halvdåligt med katalysator? Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

 

Troligen.

Gasar man ihjäl eller försöker man gasa ihjäl ett djur i Sverige så ställs man med all säkerhet inför rätta för djurplågeri med all rätt, maken till ohumant sätt finns nog inte.ett synnerligen dåligt råd.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att i Thailand finns det hur många bilar som helst utan katalysator, så katterna somnar in.

 

I Sverige används gasning för att avliva mink och det är godkänt av jordbruksverket som en "skonsam" avlivning.

Vet dock inte vilken gas som används.

Finns det minkfarmar i Thailand så be dom om hjälp.

 

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur du en beslutar forden.

Så ska du lämna bort kattan så sterilisera henne innan!

Do får hon inga fler ungar.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...