Jump to content
IGNORERAD

Behöver råd ang kattungar


Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34

Vi har 4 kattungar och modern som måste tas bort från huset då grabben å svärmor är allergiska

Tjejen har pratat med templet å dom vill inte ha dom så dom måste avlivas

 

Hur gör jag det enklast?

 

Ja jag är stor djurvän så jag har svårt för att avliva dom men måste tyvärr göra det

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    6

  • amja

    5

  • Soengsang

    4

  • Nonki

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vi har 4 kattungar och modern som måste tas bort från huset då grabben å svärmor är allergiska

Tjejen har pratat med templet å dom vill inte ha dom så dom måste avlivas

 

Hur gör jag det enklast?

 

Ja jag är stor djurvän så jag har svårt för att avliva dom men måste tyvärr göra det

 

Åk till närmaste veterinär

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch ja..inte kul men har du inte hagelbössa så skulle jag rekommendera att du lägger dem i en plastsäck och gasar ihjäl dem med bilens hjälp. Det är helt ok ur ett humant perspektiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Veterinären kan ha andra alternativ än avlivning. Han kan ha kontakter för omplacering etc också

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Veterinären kan ha andra alternativ än avlivning. Han kan ha kontakter för omplacering etc också

 

Det är förstås det bästa alternativet om det finns men det känns inte som katter har någon vidare status i Thailand så risken är att de förvildas och far illa.

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Jänkarn i vår by hade samma bekymmer. Han stoppade alla i en kartong och körde till templet ett par byar längre bort där han släppte av katterna :ahh:  :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch ja..inte kul men har du inte hagelbössa så skulle jag rekommendera att du lägger dem i en plastsäck och gasar ihjäl dem med bilens hjälp. Det är helt ok ur ett humant perspektiv.

 

Jaså

 

Skulle du själv vilja ha den behandlingen?

 

KAJ

Jag är ful som stryk

Link to comment
Dela på andra sajter

Veterinären om du är en djurvän be att få med dem hem efteråt för begravning annars vet du aldrig vad han hittar på. Vad du än gör låt aldrig thailändare ta över annsvaret.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Tala med byhövdingen.

Han kanske vet, var dom är välkomna.

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga runt i byn, säkert någon som vill ta emot dom!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Fråga runt i byn, säkert någon som vill ta emot dom!

Mvh

Amja

 

Ingen i byn vill ha kattungarna

Kattmamman skickade dom till templet förut men hon lunkade hemåt igen

Det största problemet är att det gökas för fullt så hon sprutar ur sig kattungar hela tiden

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

På bondgårdar el. Hästgårdar föds det ibland för mycket katter och i många fall dränker man dem i en spann där du sätter en annan spann över den vattenfyllda, inget trevligt jobb och inget jag skulle vilja utföra själv så hade det varit helt nödvändigt så hade det fått bli veterinären för min del! Men vill man ha en katthona som inte sprutar ut ungar så får man göra något åt det annars kommer dessa otrevliga situationer med att hantera 4-5 ungar titt som tätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

På bondgårdar el. Hästgårdar föds det ibland för mycket katter och i många fall dränker man dem i en spann där du sätter en annan spann över den vattenfyllda, inget trevligt jobb och inget jag skulle vilja utföra själv så hade det varit helt nödvändigt så hade det fått bli veterinären för min del! Men vill man ha en katthona som inte sprutar ut ungar så får man göra något åt det annars kommer dessa otrevliga situationer med att hantera 4-5 ungar titt som tätt!

 

Japp.dränka dem är väl det vanligaste sättet här ute på landet men osäker hur den gode Forden34 skulle kunna göra det eller inte. Gasning är dock mitt bästa tips..

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch ja..inte kul men har du inte hagelbössa så skulle jag rekommendera att du lägger dem i en plastsäck och gasar ihjäl dem med bilens hjälp. Det är helt ok ur ett humant perspekti

 

 

 

 

Håller med Kjell. Hagelbössa skulle lösa problem med grabben å svärmor  :crazy: :crazy: :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666

Eller lägga dom i en säck och dra på en fläsksmäll i ett träd... Så gör farsans polare och det verkar effektivt..

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jaså

 

Skulle du själv vilja ha den behandlingen?

 

KAJ

 

 

Ehh, skulle du själv tycka om att gå till veterinären och få dig en spruta så du somnar in?

Eller bli dumpad i närmaste tempel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehh, skulle du själv tycka om att gå till veterinären och få dig en spruta så du somnar in?

Eller bli dumpad i närmaste tempel?

 

Skulle ljuset slockna i Thailand lär jag nog bli dumpad vid närmaste tempel

 

KAJ

Jag är ful som stryk

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Stiga.

 

MVH Nonki

 Var väl typ det jag länkade till.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

  Var väl typ det jag länkade till.

Mvh

Amja

 

Kollade inte din länk.

 

Talade med egen mun.

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...