Jump to content
IGNORERAD

Gamla ScanDeli Bangkok, öppet?


Guest bangkokkille

Recommended Posts

Guest bangkokkille

ScanDeli i Bangkok fick ju ny ägare för några månader sedan och öppnade stället igen efter förra ägaren tagit pengarna och dragit. Enligt rykten har nya ägaren stängt stället redan??? någon som vet om dom har öppet eller? Jag var där någon månad efter nya ägaren öppnat och ville äta men fick besked av en svensk dam där att dom inte hade någon mat och hon visste inte hur det skulle bli av restaurangen i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tack och Hej

    4

  • Tommy

    3

  • bond1

    3

  • thainenne

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest bangkokkille
Stängt för gott enligt denna vanligtvis välinformerade blogg:

http://blogg.jankallman.com/?p=12907

 

Dock kan man på samma blogg läsa att det finns svenska maträtter från nu på Novus Café i BKK

Tack för info, tråkigt att det inte finns en riktig svensk restaurang för oss svenskar som bor här, verkar inte funka att ha en sådan här, kanske är vi svenskar för få här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille
Tack för info, tråkigt att det inte finns en riktig svensk restaurang för oss svenskar som bor här, verkar inte funka att ha en sådan här, kanske är vi svenskar för få här.

Fast läget verkar inte var det bästa, förstår inte riktigt kartan dom har på hemsidan, kanske dags för att testa tyska resuaranger, en gulaschsoppa skulle sitta fint, ¨någon som rekomenderar en tysk restaurang mitt i city nära en BTS i Bangkok?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast läget verkar inte var det bästa, förstår inte riktigt kartan dom har på hemsidan, kanske dags för att testa tyska resuaranger, en gulaschsoppa skulle sitta fint, ¨någon som rekomenderar en tysk restaurang mitt i city nära en BTS i Bangkok?

 

Old German Beer House en bit ner på soi 11: Schnitzeln är i alla fall helt ok. http://www.old-german-beerhouse.com/. BTS Nana.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för info, tråkigt att det inte finns en riktig svensk restaurang för oss svenskar som bor här, verkar inte funka att ha en sådan här, kanske är vi svenskar för få här.

Fast läget verkar inte var det bästa, förstår inte riktigt kartan dom har på hemsidan, kanske dags för att testa tyska resuaranger, en gulaschsoppa skulle sitta fint, ¨någon som rekomenderar en tysk restaurang mitt i city nära en BTS i Bangkok?

Beergarden soi 7 bts Nana har en himmelskt god goulaschsoppa

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Beergarden soi 7 bts Nana har en himmelskt god goulaschsoppa

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

 

Brukar själv sticka dit och njuta av soppan med tillhörande två limpmackor. Det enda som känns besvärande är damernas vädjande blickar men efter ett tag fattade de vinken att här kommer ingen över bron.

Väl hemma i sverige så minns man gulasch soppan och här kan man köpa soppan på burk.När jag njöt av felix på burk så tänkte jag genast att detta är ju fasen Beergarden på pricken.Har ju svårt att tro att deras kök själv tillagar denna förträffliga rätt och det skulle inte förvåna mig om det är just felix soppa som vi slevar i oss för den är riktig god..  

Link to comment
Dela på andra sajter

Väl hemma i sverige så minns man gulasch soppan och här kan man köpa soppan på burk.När jag njöt av felix på burk så tänkte jag genast att detta är ju fasen Beergarden på pricken.Har ju svårt att tro att deras kök själv tillagar denna förträffliga rätt och det skulle inte förvåna mig om det är just felix soppa som vi slevar i oss för den är riktig god..  

Berätta inte det för 33:an bara :crazy: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast läget verkar inte var det bästa, förstår inte riktigt kartan dom har på hemsidan, kanske dags för att testa tyska resuaranger, en gulaschsoppa skulle sitta fint, ¨någon som rekomenderar en tysk restaurang mitt i city nära en BTS i Bangkok?

Gulaschsoppa på en tysk restaurang? Du menar på en ungersk restaurang

Knedel und kraut mit wurst das is germanishe Lebensmittel :crazy:

 

http://www.youtube.com/watch?v=AT_d6SU3ADI

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Gulaschsoppa på en tysk restaurang? Du menar på en ungersk restaurang

Knedel und kraut mit wurst das is germanishe Lebensmittel :crazy:

 

http://www.youtube.com/watch?v=AT_d6SU3ADI

Hur många Ungerska restauranger finns det i BKK?

Pizza finns väl inte heller på annat än Italienska restauranger?

 

Knödel är det Tyskt, jag har alltid trott att det var Österikisk mat. Men Tyskarna snor ju åt sig än det ena än det andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många Ungerska restauranger finns det i BKK?

Pizza finns väl inte heller på annat än Italienska restauranger?

 

Knödel är det Tyskt, jag har alltid trott att det var Österikisk mat. Men Tyskarna snor ju åt sig än det ena än det andra.

 

Då kan man lika gärna äta köttbullar på en thai restaurang. 

O andra sidan varför åka till Thailand för att äta svensk mat? Thai är ju mycket godare än köttbullar och falukorv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan man lika gärna äta köttbullar på en thai restaurang. 

O andra sidan varför åka till Thailand för att äta svensk mat? Thai är ju mycket godare än köttbullar och falukorv.

Kan inte ha sagt det bättre själv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan man lika gärna äta köttbullar på en thai restaurang. 

O andra sidan varför åka till Thailand för att äta svensk mat? Thai är ju mycket godare än köttbullar och falukorv.

Inte 365 dagar om året!

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju alltid laga svenskmaten själv!

Annars kryllar det ju av farrangrestauranger i Bkk, testa dem i "Foodland" ("Took lae dee" eller nåt sånt), gott och snabb service, svårslaget!

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale
Inte 365 dagar om året!

 

/ SatanG

Jag håller med dig...är själv inne i en period nu där jag inte är sugen på nån thaimat alls...letar själv efter restauranger som kan göra bra västkäk, men jag har kommit fram till, att allt jag har testat i västkäksväg, gör jag bättre själv...sorgligt men sant! :(

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan man lika gärna äta köttbullar på en thai restaurang. 

O andra sidan varför åka till Thailand för att äta svensk mat? Thai är ju mycket godare än köttbullar och falukorv.

Det ena behöver inte utesluta det andra

 

Omväxling förnöjer :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille
Då kan man lika gärna äta köttbullar på en thai restaurang. 

O andra sidan varför åka till Thailand för att äta svensk mat? Thai är ju mycket godare än köttbullar och falukorv.

Varför åka till Thailand för att äta svensk mat? mitt svar är att jag bor i Thailand sedan något år och saknar svensk mat ibland, tycker inte det är ett dugg konstigt att en svensk som bor utomlands kan bli sugen på svensk mat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, det gamla turistslagordet "Icke alls äta svensk mat utomrikes" lyckas dyka upp även här såklart. Säg åt(!) en thai att inte äta thaimat i Sverige. Återkom gärna med hur det gick.

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Scan delis efterträdare verkar ha slagit igen för gott-jag var där runt den 5 januari och då var det stängt och tjejerna på massagen vägg i vägg sa att där inte varit några på flera månader.

 

Har för mig att det hade och göra med konkursboet för Scan deli och de licenser och liknande som finns där som gjorde att de nya inte ville(kunde ta över fullt ut.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, det gamla turistslagordet "Icke alls äta svensk mat utomrikes" lyckas dyka upp även här såklart. Säg åt(!) en thai att inte äta thaimat i Sverige. Återkom gärna med hur det gick.

  

Jo det har man ju ifrågasatts några gånger för, "tar du med dig Svensk mat till Thailand" men när det ska vändas åter till Sverige och väskorna fylls till bristningsgränsen då ifrågasätts det inte ett dugg.

Jag skulle gott kunna leva med vad som finns i matväg i Isaan men det är gott att kunna bryta av med farangmat ibland.

Men att en Thai i Sverige skulle leva mest på farangmat och ibland bryta av med Thaimat tror jag inte på.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hur många Ungerska restauranger finns det i BKK?

Pizza finns väl inte heller på annat än Italienska restauranger?

Knödel är det Tyskt, jag har alltid trott att det var Österikisk mat. Men Tyskarna snor ju åt sig än det ena än det andra.

Då kan man lika gärna äta köttbullar på en thai restaurang.

O andra sidan varför åka till Thailand för att äta svensk mat? Thai är ju mycket godare än köttbullar och falukorv.

Håller med dig att Thai mat är godare än svensk mat men varför ska det ena utesluta det andra.

På en vecka äter vi kanske 14 gånger Thai hemlagad mat. 3.5 gånger thai resturangmat och 3 gånger asiatiskt resturangmat från andra asiatiska kök.

Då är det skönt att sticka emellan med en stor biff eller en pizza 2 gånger per månad.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan man lika gärna äta köttbullar på en thai restaurang. 

O andra sidan varför åka till Thailand för att äta svensk mat? Thai är ju mycket godare än köttbullar och falukorv.

Rör inte min falukorv  :crazy:  :13:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Här hemma bryter man det svenska med thai, japanskt, kinesiskt, italienskt, franskt, turkiskt, libanesiskt, mexikanskt och en och annan amerikanskt

 

Vad är problemet ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...