Jump to content
IGNORERAD

Bästa TV serien nu


Bibben

Recommended Posts

spooncreek

Säsongen 2022 har nu börjat ta fart på riktigt för oss Scifi-nördar med en massa universum som släppt nya serier:

 

1. Stranger Things - på jorden och i en annan dimension

Hälften av avsnitten i  säsong fyra, som kan vara den sista, finns nu på Netflix. De tidigare säsongerna har varit helt briljanta, särskilt med sina ständiga referenser till 80-talets gamla kultfilmer. Winona Ryder gör en av sina bättre roller, och sevärd är också vad som nog blir en riktig Hollywood superstar de kommande 30 åren, Millie Bobby Brown.

 

stranger-things-season-4-poster.thumb.webp.9b07db23f518449e3abaee274446c6e9.webp

 

2.  Star Trek- I vår egen galax någon gång i framtiden

Två serier (Star Trek Picard  och Star Trek Discovery) har precis haft säsongsavslut. Ärligt talat rätt mediokra båda två, men behöver nog vara inbiten Trekkie såsom jag för att verkligen gilla dem. 

 

Men, bättre upp, fyra avsnitt in nu i Star Trek Strange New Worlds, och den kan jag verkligen rekommendera. Bra stories liksom bra skådisar, särskilt Anson Mount som Captain Pike och Rebecca Romjin som hans "Number One" (den som gillade X-men filmerna minns henne i rollen som Mystique).

 

p18323758_b_h8_aa.thumb.jpg.038007d57f933fc296026cd3b06c93c0.jpg

 

 

 

3. Star Wars - i en annan galax långt borta

Jag gillar verkligen Mandalorian som avverkat två säsonger och där den tredje kommer senare i år. Samma med the book of Bobba Fett som jag också hoppas kommer igen med en ny säsong framöver.

 

Nu dock fokus på spin- offen om Obi Wan Kenobi, en av de största hjältarna bland jedi- riddarna.  Ewan Macgregor i huvudrollen förstås. Två avsnitt släpptes i veckan. Det blir helgunderhållningen för undertecknad. 

 

16386081982228.webp.d444233a2562de72ad4b2dd1abfae71a.webp

 

 

4. The Orvillle -  I ett verkligt udda Universum

Efter sju sorger och ännu fler bedrövelser återvänder äntligen The Orville i juni med sin säsong tre. Skriven av Seth Mcfarlaine (mest känd för kultförklarade Family Guy)  som också spelar huvudrollen,  är den tidvis rätt skruvad för att uttrycka det milt. Men kul. Missa inte :-). 

 

 

The-Orville-season-3.thumb.webp.0c2e9ded7ccc7b068d32affe8c2db476.webp

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    123

  • audirs2

    91

  • Bibben

    80

  • Herr Chang

    65

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Måste tyvärr säga att jag inte är ett dugg imponerad av Obi-Wan Kenobi efter tre avsitt

 

De kunde döp serien till the chronologies of young leia organa: Disney milking the fans edition

 

Vad anser @Naam kaeng?

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
4 timmar sedan, skrev Enis:

Måste tyvärr säga att jag inte är ett dugg imponerad av Obi-Wan Kenobi efter tre avsitt

 

De kunde döp serien till the chronologies of young leia organa: Disney milking the fans edition

 

Vad anser @Naam kaeng?

 

Enis

Hmmm kanske inte riktigt lika kritisk.

Visst finns det luckor och kanske lite långsam, men jag tycker om karaktärerna och själva stämningen. Tycker faktiskt Mandalorian och Boba Fett är okay också. Men visst, gammaldags som jag är …. Så tycker jag de tre ” första ” filmerna är bäst….

 

😏

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Man vs. Bee på Netflix. Ny serie med Rowan Atkinson i nio kortare avsnitt. Mr Bean 2022 och ute I arbetslivet. 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Godfather of Harlem helt fantastiskt bra med bl.a. Fortest Withaker. Disney +

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-06-30 at 17:28, skrev NiceBeaver:

Man vs. Bee på Netflix. Ny serie med Rowan Atkinson i nio kortare avsnitt. Mr Bean 2022 och ute I arbetslivet. 

Helt usel.🐝

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Är det nån som tittar på "The Old Man"?

Den tycker jag är bra...

Hört andra som säger den är bra men inte hunnit att kika på den ännu

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon
10 timmar sedan, skrev Surin P3:

Är det nån som tittar på "The Old Man"?

Den tycker jag är bra...

Intrigen är spännande men det är för lite action och för mycket känslor (dramapladdrande).

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Intrigen är spännande men det är för lite action och för mycket känslor (dramapladdrande).

Jag kan hålla med om det.

Tur man kan snabbspola, vilket händer relativt ofta.

 

Det känns som serien hade en väldigt bra början och nu tappar för varje avsnitt som går...

Link to comment
Dela på andra sajter

Westworld 4 dom 2 första avsnitten har varit riktigt bra enligt min ödmjuka åsikt.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
On 2022-07-05 at 09:03, skrev Jed:

Westworld 4 dom 2 första avsnitten har varit riktigt bra enligt min ödmjuka åsikt.

 

 

 


 

gillar verkligen Westworld

 

vem är fri, vem är fånge 

 

får en att tänkta till i elkorrhjulet 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Under the banner of heaven på Disney 

 

i Sverige har vi romer som är wacko i usa så har de bla mormoner som är Wacko

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

2022 kan vara det bästa året någonsin för Scifi och Fantasynördar. Massor av bra serier har visats och fler är på g. När ska man hinna lämna TV-soffan?

 

Tidigare i år har vi fått sett en hel del Star Trek. Discovery säsong fyra, Picard säsong två, men framförallt: Strange New Worlds första säsong. Där har de nya kreatörerna för "Star Trek Universe" verkligen lyckats:

 

 

Fullräff på castade skådisar också, Rebecka Romjin (kanske mest känd som Mystque i X-men) är kul att se till exempel som "Number One"

 

image.thumb.png.35c44c18fa78cb1e56f65707c8bd9ea1.png

 

Star Trek Picard har väl varit lite av en besvikelse hittills (trots Seven of Nine), men man måste förstås ändå se den tredje och avslutande säsongen. Trailern för den kom häromdagen, men vi får vänta till 16 februari innan det blir premiär på den

 

 

Sen har vi förstås också att se fram emot Star Trek Discovery Season 5, där det också släpptes en trailer alldeles nyss. Den får vi vänta ännu längre på, men för den som inte tittat finns det lite "binge-watching"  att ägna sig åt först. 

 

 

Det kommer ännu mera sägs det, ett tag var det på gång att min favoritregissör genom alla tider, Quentin Tarantino, skulle göra nästa Star Trek film, men det verkar tyvärr vara lagt på is.

 

Men på det stora hela. NÖRDARNAS FAVORIT-TV LEVER!  😎

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Den lite blekare senare kopian 😉 till Star Trek Universe är förstås Star Wars Universe.  Där är det också mycket nu.  Jag gillade verkligen Mandalorians två första säsonger. Den tredje kommer någon gång under 2023. Den mest populära karaktären där har blivit Grodu, eller "Baby Yoda" som han kallas:

 

 

image.thumb.png.846bd4782b5cbef3b2d6b224b9c94a45.png

 

Först ut i år var the Book of Bobba Fett. Fick lite negativ kritik, men jag tyckte den var helt briljant. Hänger också ihop med the Mandalorian och kan nästan ses som en säsong tre av den.

 

image.thumb.png.b0f82a0ab6ef0b7f6e69fc5ae52bcab2.png

 

I år har vi också fått se Evan Macgregor reprisera sin roll som Obi -Wan Kenobi. I den serien får vi också lära känna prinsessan Leia som ung. Den karaktären har varit hett debatterad, själv tycker jag hon är rätt cool.  Och, jo, Dart Vader är också med :-) 

 

image.thumb.png.c2216c7f30d32075385b2e19c65d4a76.png

 

 

 

 

Just nu pågår Andor som handlar om händelserna som leder upp till filmen Rogue One. Den började lite segt, men nu så här fem avsnitt in tycker jag den är jävligt bra. I en av de viktigare rollerna,  Stellan Skarsgård.

 

 

Snyggast är dock Bix Kaleen

 

image.png.7f826e6401bfd73410432081fb4aabd6.png

 

Hon heter egentligen Adria Arjona, och skulle kunna vara det snyggaste vi sett i TV- och filmvärlden sedan Salma Hayek

 

image.png.ffda08ce6fa99edf5159713db658d65b.png

 

Oaktat vilket, Se på Andor. Den är bra. Avsnitt 6 till veckan. 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Rekommenderad förut, men tål att repeteras..
 

Mr. Inbetween 
 

Lite egen, med bra tempo och takt.
Riktigt bra, måste jag säga.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfter the serpent här med. 

 

Mest för gamla Bangkok miljöer. 

 

Fina gamla bilar. 

 

Netflix. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jak säger bara en sak: "Osänd soltat"!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer en bra serie, ungefär som Narco (serien om Pablo Escobar) fast denna handlar om en dam som ödet gör att hon blir en drogbaron
Den början från början när hon lever och försörjer sig på gatan genom valuta växling mm. dock inte som en lampförsäljare.
Den heter Queen of the South
Här har ni en länk till alla avsnitt.
https://copillowles.monster/shows/play/1064899-queen-of-the-south-2016?mid=17&sid=5gt4dlgsr103sgcd0u3uib3rk0&sec=b586254dfc69e1ccc3739fffc8b4da99b8b70e46&t=1668424548#S1-E1-17342

 

Obs. finns Svensk text

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Sköna snubbar i Trailer park boys. Serien går på Netflix.

 

 

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...