Jump to content
IGNORERAD

Bästa TV serien nu


Bibben

Recommended Posts

8 timmar sedan, skrev MaiChai:

Just det är min enda invändning, det gäller att hänga med i tidskasten...

 

Gjorde en story om serien komplett med en location map.

 

http://destinationasien.se/2021/04/22/the-serpent-i-Thailand/

https://www.bangkokpost.com/Thailand/special-reports/2116295/serpent-a-huge-tv-draw?fbclid=IwAR1Rl9tui6J4qdQYwHfkwEugY0epS8Mc0C7kvwRfAo3-sVtuoouxMsUt9_4

 

Enis

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    123

  • audirs2

    91

  • Bibben

    80

  • Herr Chang

    65

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kollar en Belgisk serie faktisk rätt bra.

Första episoden är ju lite verklighetsbaserad.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Rillex:

Kollar en Belgisk serie faktisk rätt bra.

Första episoden är ju lite verklighetsbaserad.

 

 

Tyckte inte om den!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-05-16 at 02:16, skrev MaiChai:

Just det är min enda invändning, det gäller att hänga med i tidskasten...

 

Gjorde en story om serien komplett med en location map.

 

http://destinationasien.se/2021/04/22/the-serpent-i-Thailand/

Stort tack för denna "analys" @maichai ! Fasen har suttit som en hök och försökt spana in vart det är inspelat! Undrar vilket ställe nere på soi 4 som de filmade på? Har bott nere på woraburi sedan tidigt 2000 tal borde gått förbi!

 

Jag tyckte serien saknade lokalbefolkningen dvs thailändare över lag, mest snuten som syns då och då. Men alla som gillar Thailand och retro ska se den! 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

En av världens bästa serier någonsin hade idag en efterlängtad reunion, 17 år efter sista avsnittet. 1 timma och 40 minuter av nostalgi.

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
NiceBeaver

En serie jag inte hade hört talas om var Another Period. Sjukt rolig. Handlar om en extremt rik och kanske inte så smart familj i början av 1900-talet och hur dom behandlar sitt tjänstefolk. Många kända skådisar. Från början en serie på Comedy central. Nu finns säsong 1 och 2 av 3 på Viafree. 

https://www.viafree.se/program/humor/another-period--1/sasong-1

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag kan rekommendera 'Syndarnas Hus' på SVT Play. En serie i 8 delar som handlar om livet på bordeller i London vid sekelskiftet 1700/1800-talet. Det är lätt att dra paralleller till LOS.

Oerhört välgjort kostymdrama, med mycket ondska.

Jag är ingen tv-tittare, men den serien slukade jag på två kvällar. 

 

Screenshot_20210817-084637_SVT Play.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Jag kan rekommendera 'Syndarnas Hus' på SVT Play. En serie i 8 delar som handlar om livet på bordeller i London vid sekelskiftet 1700/1800-talet. Det är lätt att dra paralleller till LOS.

Oerhört välgjort kostymdrama, med mycket ondska.

Jag är ingen tv-tittare, men den serien slukade jag på två kvällar. 

 

Screenshot_20210817-084637_SVT Play.jpg

Finns även säsong 2/3. Mycket sevärd.

 

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kommit halvvägs i Escape at Dannemora på SVT-PLAY. Baserat på en verklig händelse 2015 om en rymning från ett fängelse i USA. Väldigt bra. 

Tyckte att namnet var konstigt så jag kollade. Det finns ett samhälle norr om New York som heter Dannemora. Tydligen var det svenskättlingar som namngav det när dom kom dit.

https://www.svtplay.se/escape-at-dannemora

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus
4 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Jag har kommit halvvägs i Escape at Dannemora på SVT-PLAY. Baserat på en verklig händelse 2015 om en rymning från ett fängelse i USA. Väldigt bra. 

Tyckte att namnet var konstigt så jag kollade. Det finns ett samhälle norr om New York som heter Dannemora. Tydligen var det svenskättlingar som namngav det när dom kom dit.

https://www.svtplay.se/escape-at-dannemora

 Svt play (tack för tipset) Där ser man får passa på att kolla på den då.

Är visst Ben Stiller som registrerat den.

Dannemora i USA har fått sitt namn efter Dannemora i norduppland ni vet den där byn med den vattensjuka jänmalmsgruvan som gick i kk 2014 eller när det nu var. 

 

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

För de som anser sig tillhöra "MTV-generationen" finns just nu två dokumentärer på vårt som så ofta utmärkta Public Service som måste ses. Den ena är amerikansk  ("MTV- kanalen som formade en generation") där eldsjälarna bakom MTV får berätta hur det gick till när de skapade detta då otroligt nyskapande, idag i det närmaste helt obsoleta, fenomen. 


Än bättre är den svenskproducerade "Save Tonight - svenska hits från videoeran". Bäst bland nytolkningarna av gamla svenska videohits är nog Rebecca & Fionas version av Fridas "there´s something going on". Men inget slår det faktum att man får se och höra Peter Siepen, Rebecca De Ruvo (!) och Per Sinding-Larsen berätta om tiden på MTV och ZTV. Absolut världsklass!


Mycket framstår såklart idag som rätt mossigt, men första låten som spelades på MTV håller tveklöst än idag: "The Buggles, Video killed the radio star". Tiden står still. 😎

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har just börjat titta på Squid Game, galen TV-serie från Korea, Netflix. Jag har sett 2 avsnitt och kommer fortsätta att se.

AAAABTh9ygo6XCFdDpqxeRqrWCi_ij_7OLS6SZWGVQgZQNeLBHVzxTI_UFhf4Y8jCeBbuCCQWRYxoLnIwon6xsgb2Qq5FgmiLDt9wQdnfENuoNiQjJmK.jpg.690f49698a010b7aa4120a79aa897244.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

På Viaplay går en serie som heter Red Election! Spioner och danskar och ryssar och engelsmen!  

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fastnat lite för Yellowstone med Kevin Costner- intressant persongalleri som påminner om Sons of Anarchy med bågarna utbytta mot hästar...

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Började på den här igår. Riktigt bra ett par avsnitt in i serien.

 

 

 

 

 

 

Yes!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, MaiChai said:

Har fastnat lite för Yellowstone med Kevin Costner- intressant persongalleri som påminner om Sons of Anarchy med bågarna utbytta mot hästar...

 

 

Grym serie

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev audirs2:

Yes!

Danskarna är jäkligt duktiga på kriminalare. Lite som Sverige var på 90- talet. Leif G.W var något på spåret där med en Pilgrims Död. En av dom absolut bästa svenska serier som har gjorts.

 

Streck såg den och det händer inte ofta med mitt ADHD humör😀

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tänk om man hade fått hänga med de andra nördarna i Stockholm igår...
Bråda dagar nu för oss nördar. Inte nog med att Wheel of Time har premiär, det har även Star Trek Discovery säsong 4 samtidigt som det är säsongsavslutning på Foundation.

Tur att man fortfarande knappt kan gå ut här i Sin City.

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/nordfest-i-stockholm-nar-wheel-of-time-hade-smygpremiar

 

image.thumb.png.9577a6be6ce1f2336e776efb457f6cd4.png

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Sett dom 2 första o ska se nr 3 i kväll.

Helt klart värt o se hitintills

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilken kanal är den då? Dopesick!!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev audirs2:

På vilken kanal är den då? Dopesick!!

Ops,,,,

 

Barnkanalen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Disney+

 

 

 

 

 

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Casa del Papel kör igen på Netflix!😄

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...