Jump to content
IGNORERAD

Bästa TV serien nu

Bibben

Recommended Posts

Det jag la in här är 1 hårddisk.

4 säsonger Homeland är cirka 40 timmars tittande.

Då är det bara att vänta på regnperioden.....     :D

Dela på andra sajter

• Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Enis

123

• audirs2

91

• Bibben

80

• Herr Chang

65

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Pirate bay

Skriv namnet på serien och swesub i sokrutan på pirate bay så kommer du till svensktexade sidor om du vill ha det, till exempel Homeland swesub

PirateBay.thumb.jpg.e918577b73385232b2c4

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Ser streamade serier och filmer i HD gratis via Kodi och add on som heter Genesis.

Sent from my iPad using Tapatalk

image.jpeg

Ändrades av Burken
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Jag kollade på IMDB vad en skådis hade gjort tidigare om hittade en serie som heter Halt And Catch Fire. http://www.imdb.com/title/tt2543312/?ref_=nv_sr_1

Ett litet datorföretag som ska ta upp kampen med IBM 1981 om att bygga en PC. Lite rörig pilot men sedan tar den sig. Speciellt med miljöer, bilar och datorer från tidigt 80-tal. Har man redan sett Shameless, Fargo och True Detective är denna ett alternativ.

Gillar man typ SI-FI drama kan The Leftovers vara något. http://www.imdb.com/title/tt2699128/?ref_=nv_sr_1

Av någon anledning har många miljoner människor försvunnit och dom som är kvar försöker hitta svar. Lite som Under the Dome. Man får följa en märklig sekt och ett gäng aning paranoida människor.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Stellan Skarsgård är helt fantastik i den lilla Brittiska kriminalserien "River"

Förövrigt så är birollsskådespelaren Eddie Marsan helt briljant

Endast sex avsnitt finns på NETFLIX

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Stellan Skarsgård är helt fantastik i den lilla Brittiska kriminalserien "River"

/Enis

Kan bara hålla med, en av få serier som får högsta betyg av mig. Vi får hoppas på att det blir fler säsonger!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Tittar aldrig på sagor eller tv  ,men på lördag 2100 ska jag göra ett undantag 

då är det en saga från mina hemtrakter 

Skumtimmen heter sagan

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

/Enis

Låter intressant, speciellt när HC håller med, tyvärr saknar jag netflix, och på snyltsidorna saknas det första avsnittet...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Låter intressant, speciellt när HC håller med, tyvärr saknar jag netflix, och på snyltsidorna saknas det första avsnittet...

MVH Tommy

första månaden gratis på Netflix. 

Dela på andra sajter

/Enis

Kanonserie . På tal om biroller så var ju Adeel Akhtar också med som Rivers nya partner . Han var även med i en av mina favoritfilmer  Four lions http://www.imdb.com/title/tt1341167/?ref_=nm_flmg_act_21 .Inte för alla men jag tycker den är kul då jag sällan skrattar rakt ut åt komedier , men här gör jag .

Ändrades av Tortan

My attitude, your problem .

Dela på andra sajter

MVH Tommy

Den är mycket bra, och jag kan vid närmare eftertanke inte låta bli att ge Stellan Skarsgård en stor applåd för hans agerande i River. Han är med i nästan varje scen, och jag förstår inte riktigt hur han på ett mycket övertygande sätt lyckades hålla ihop sitt skådespeleri mot ej närvarande (döda) personer. Sex avsnitt låter inte mycket, men det måste ha varit en stor ansträngning för Stellan.

Visst kan man göra mycket med diverse filmeffekter, och jag har sett liknande försök. Stellan Skarsgård spelar dock enligt min mening i en helt egen division. Givetvis ska man också berömma skicklig personal på BBC, vad jag förstår är det en samproduktion med Netflix. Så denna serie dyker sannolikt upp på SVT så småningom, då man klokt nog är benägna att köpa in riktigt bra serier från BBC.

första månaden gratis på Netflix. 

Exakt.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Den är mycket bra, och jag kan vid närmare eftertanke inte låta bli att ge Stellan Skarsgård en stor applåd för hans agerande i River. Han är med i nästan varje scen, och jag förstår inte riktigt hur han på ett mycket övertygande sätt lyckades hålla ihop sitt skådespeleri mot ej närvarande (döda) personer. Sex avsnitt låter inte mycket, men det måste ha varit en stor ansträngning för Stellan.

Visst kan man göra mycket med diverse filmeffekter, och jag har sett liknande försök. Stellan Skarsgård spelar dock enligt min mening i en helt egen division. Givetvis ska man också berömma skicklig personal på BBC, vad jag förstår är det en samproduktion med Netflix. Så denna serie dyker sannolikt upp på SVT så småningom, då man klokt nog är benägna att köpa in riktigt bra serier från BBC.

Exakt.

Herr Chang har talat.

Såg första avsnittet och det var väl ok.

Lite väl melodramatiskt med dessa stackars missförstådda män.

Alla deckare ska vara genialt missförstådda.

Betar av säsong 2 av peaky blinders.

Går bra ifrån Thailand utan vpn.

Engelsk text dock.

Boardwalk empire var ju bra.

Underbara karaktärer.

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Drunk History på Comedy Central är ju helt magisk.....

Konceptet är enkelt: Man super ner ngn komiker eller halvkändis och låter dem berätta en populär del av Amerikas historia samt att man spelar in en liten novellfilm till berättelsen och alla skådisar mimar till fylleberättaren.......:rotfl:

https://www.youtube.com/watch?v=6V_DsL1x1uY

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Drunk History på Comedy Central är ju helt magisk.....

Konceptet är enkelt: Man super ner ngn komiker eller halvkändis och låter dem berätta en populär del av Amerikas historia samt att man spelar in en liten novellfilm till berättelsen och alla skådisar mimar till fylleberättaren.......:rotfl:

https://www.youtube.com/watch?v=6V_DsL1x1uY

Samma  stuk som "Fylle-Calle förklarar" 

Ändrades av M33
Dela på andra sajter

Dutschland  83 på SVT play, en ny serie om kalla kriget mellan öst Berlin och väst Berlin! Snygga brudar åxå!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Såg denna på SVT play förut, den var väldigt engelsk om man säger så!

Ja, det är ju en engelsk serie.

Dela på andra sajter

Kampen om "tungvannet" från Norge verkar bli en bra serie på  SVT play! Kommer ihåg filmen om "Hjältarna från Telemark" en riktigt bra och omskriven film!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
Herr Chang

Jag bara måste rekommendera serien Rectify som nu finns med två säsonger på Netflix. Ett stillsamt intelligent välspelat drama.

Huvudpersonen släpps efter 19 år på death row tills vidare fri pga ny DNA-bevisning. Livet i den lilla amerikanska småstaden i väntan på ny rättegång blir inte lätt. Det är inte uppenbart vad som egentligen hände för 19 år sen, huvudpersonen själv verkar något förvirrad över händelseförloppet.

Säsong 1 har sex avsnitt, säsong 2 har tio, samtliga avsnitt ungefär 45 minuter vardera. En av få TV-serier jag ger högsta betyg!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Tillägg till HCs tips till Rectify.

Bra serie och säsong 3 som avslutades i höstas hade 6ep om jag inte minns fel.

Säsong 4 kommer efter sommaren 2016.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...