Jump to content
IGNORERAD

Bästa TV serien nu


Bibben

Recommended Posts

10 timmar sedan, skrev frason:

Japp, sista avsnittet sändes 24e januari.

Tror att det är som den förra säsongen 10+10, iaf enl IMDB

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    123

  • audirs2

    91

  • Bibben

    80

  • Herr Chang

    65

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

56 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tror att det är som den förra säsongen 10+10, iaf enl IMDB

Exakt så är det, inte ovanligt att 20 episoders TV-serier gör någon eller några månaders uppehåll mitt i säsongen. Det går säkert bra att se fram till avsnitt 10 utan att förlora något, men jag föredrar själv att vänta tills avsnitt 20 finns. Det finns gott om annat att titta på :) 

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Säsong 5 är inte slut, dom gör bara en paus just vi och sen får vi se vad Rollo tänker göra.

 

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Tror att det är som den förra säsongen 10+10, iaf enl IMDB

Min TV-tracker som lurade mig att det är 10 eps denna säsong (som säsong 1 (9 iofs), 2, 3). :)

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar engelska serier där tempot inte är lika hysteriskt som i vissa amerikanska där ett fall ska lösas på 41 minuter plus reklam. På SVT kan man nu se Fallande legend. Två delar på vardera 90 minuter. En äldre skådespelare blir anklagad för våldtäkt och sexuellt utnyttjande för 25 år sedan. Intressant då den är från 2016, innan metoo.

Del 1 finns på SVT-play i 3 veckor till. Del 2 kommer i morgon och sänds även på SVT måndag kväll.

https://www.svtplay.se/fallande-legend

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ikväll Bron + Hard Sun

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Homeland e tillbaka den 12,e! Få se om det är lika bra som det var i början!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

The Simpsons. Bara bäst.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Tommy:

The Simpsons. Bara bäst.

 

MVH

Hahaha då är fan Kvinnofängelset eller Falcon Crest  bättre.....men tur att smaken är som baken, delad :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har två rekommendationer för er som gillar science fiction.

 

Först och främst Philip K. Dick's Electric Dreams, säsong 1 finns på Viaplay. 10 fristående episoder som bygger på noveller av Philip K. Dick. De utspelar sig oftast i en obestämd framtid, och jag ser dom som något obehagliga, lätt bisarra men ändå fascinerande. Det finns en del likheter med Black Mirror.

 

Den som är trekker bör inte missa Star Trek Discovery, säsong 1 finns nu på Netflix. Olikt tidigare Star Trek serier hänger de 15 avsnitten ihop, det vill säga att se enstaka avsnitt ger inte mycket. Även om historien i stort inte riktigt hänger ihop finner jag den ändå mycket sevärd.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Jag har två rekommendationer för er som gillar science fiction.

 

Först och främst Philip K. Dick's Electric Dreams, säsong 1 finns på Viaplay. 10 fristående episoder som bygger på noveller av Philip K. Dick. De utspelar sig oftast i en obestämd framtid, och jag ser dom som något obehagliga, lätt bisarra men ändå fascinerande. Det finns en del likheter med Black Mirror.

 

Den som är trekker bör inte missa Star Trek Discovery, säsong 1 finns nu på Netflix. Olikt tidigare Star Trek serier hänger de 15 avsnitten ihop, det vill säga att se enstaka avsnitt ger inte mycket. Även om historien i stort inte riktigt hänger ihop finner jag den ändå mycket sevärd.

 

Herr Chang har talat.

Håller med om Star Trek. Nya avsnitt varje måndag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Håller med om Star Trek. Nya avsnitt varje måndag. 

Nja, säsong 1 är avslutad nu, i vart fall på Netflix. I know a season finale when I see one :) 

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Håller med om Star Trek. Nya avsnitt varje måndag. 

Jo Rapport e bra! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

På SVT play går det en dokumentär om Gorbatjov, sevärd tycker jag som gillar militia och politik! Inte att undra på att Putin inte är så glad när man ser hur Nato breder ur sig! Det är därför Finland har så bra affärer med Ryssland för dom har i princip lovat att vara neutrala, eller lika "neutrala" som Sverige!  

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Nja, säsong 1 är avslutad nu, i vart fall på Netflix. I know a season finale when I see one :) 

 

Herr Chang har talat.

Ja, säsong 1 är avslutad. Tänkte de kommer att köra på med nya avsnitt och ny säsong ändå. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Stargate Origins har just haft premiär. Jag har läst en massa dåliga recensioner men jag tyckte att den verkar helt OK. Den kommer dock i 10-minuters avsnitt??? Nån som fattar varför dom valt detta format.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Ja, säsong 1 är avslutad. Tänkte de kommer att köra på med nya avsnitt och ny säsong ändå. 

Enligt IMDb får vi tyvärr vänta till 2019 på första avsnittet av säsong 2.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Enligt IMDb får vi tyvärr vänta till 2019 på första avsnittet av säsong 2.

 

Herr Chang har talat.

Hur blir det 2035 då?:sure:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lawless Oceans en spännande dokumentär i 6 delar.
2014 läggs en video ut på Youtube. I den syns fyra hjälplösa män ute till havs avrättas brutalt, en efter en. Varför? Fallet är en gåta.
https://www.svtplay.se/video/16408554/lawless-oceans/lawless-ocean-sasong-1-brottet?start=auto

 

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om någon har nämnt dokument serien om ”The Curse  of OAK Island” ?

Tycker man om skatt letar program, så är denna mycket bra, svårt att sluta titta.

Finns att streama om man letar lite, tror det finns 5 säsonger. Har själv bara kommit till säsong 3.

 

ItaMar

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev ItaMar:

Vet inte om någon har nämnt dokument serien om ”The Curse  of OAK Island” ?

Tycker man om skatt letar program, så är denna mycket bra, svårt att sluta titta.

Finns att streama om man letar lite, tror det finns 5 säsonger. Har själv bara kommit till säsong 3.

 

ItaMar

Kul att titta på i bland men känns lite som foliehatts-TV då och då likväl som några andra skattletarprogram och acient aliens

 

:26:

 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...