Jump to content
IGNORERAD

Bästa TV serien nu


Bibben

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Raggmunken:

Taboo med Tom Hardy verkar lovande efter första avsnittet.

 

http://www.imdb.com/title/tt3647998/

 

38 minuter sedan, skrev Tortan:

Skulle precis tipsa om denna oxå . Verkar mycket lovande , eftersom  det är en miniserie skall jag försöka spara avsnitten och se dom i ett sträck . Tom Hardy rules :)

 

 

Var går den?

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    123

  • audirs2

    91

  • Bibben

    80

  • Herr Chang

    65

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Enis:

 

 

 

Var går den?

 

enis

 

HBO, finns på Dreamfilm också :crazy: 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-08 at 23:21, skrev Tortan:

Skulle precis tipsa om denna oxå . Verkar mycket lovande , eftersom  det är en miniserie skall jag försöka spara avsnitten och se dom i ett sträck . Tom Hardy rules :)

 

Efter att jag såg första avsnittet, så bestämde jag det också.

Har absolut ingen lust alls, överhuvudtaget att vänta en vecka mellan avsnitten. :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Efter att jag såg första avsnittet, så bestämde jag det också.

Har absolut ingen lust alls, överhuvudtaget att vänta en vecka mellan avsnitten. :D 

 

Själv är jag för senil för att kunna se ett avsnitt i veckan av tio olika serier :)

 

Mycket bättre att se en säsong i veckan av respektive serie!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna började jag titta på igår

http://urplay.se/program/198701-till-fots-i-himalaya-fran-kabul-till-hunzadalen

 

En lång promenad blir det

 

Såg förra serien när han gick från Nilens källa ända fram till Medelhavet

http://www.channel4.com/programmes/walking-the-nile/on-demand/58664-001

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Homeland drar igång den 16/1! Yes we can!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev lillamannen:

Har ingen Television, så jag behöver EJ bry mej om olika serier!

 

Men du har ju internet. Jag ser bara serier på nätet och datorn.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som bor i sydvästra sverige och tar in Danmark via antenn?

Jag får byggt en fackverksmast om någon vecka och tänkte höra om det var lönt att satsa på en bra antenn och en Mpeg4 mottagare.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

I den mån man har något intresse av Japan kan jag rekommendera två serier på Netflix. Dessa japanska serier producerade av Netflix främst för den japanska marknaden är väl egentligen inte så fantastiska, men ger en viss inblick i japanskt vardagsliv.

 

Den första, Terrace House, kan väl vid första anblick liknas vid Big Brother och andra liknande serier. Tre japanska män och tre japanska kvinnor bor tillsammans i ett hus, ständigt filmade av kameror. Men det är inte alls Big Brother, denna serie får väl sägas vara helt barntillåten att titta på. Det intressanta för mig var att se hur dessa japaner (de flesta 22-23 år gamla) agerar mot varandra och hur man hanterar de relationer som uppstår.

 

Den andra serien, Midnight Diner: Tokyo Stories, handlar om en mycket liten restaurang i Tokyo som bara är öppen från midnatt till 07.00. På menyn finns endast misosoppa med bacon, men innehavaren är villig att tillaga vad som helst gästerna önskar. Förutsatt att han har ingredienserna. Det finns stamgäster, men även en och annan engångsgäst. Alla gäster har sin intressanta historia, och man avhandlar en i varje avsnitt.

 

Jag blev helt fascinerad av dessa serier... är japaner verkligen som de porträtteras? Mitt i natten inser jag att bara måste åka till Tokyo och se själv. Så jag bokar en tvåveckorsresa till Tokyo, avresa 23 mars. Vilket jag inte ångrar, och därför är det just nu bästa TV serierna nu för mig!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Herr Chang:

I den mån man har något intresse av Japan kan jag rekommendera två serier på Netflix. Dessa japanska serier producerade av Netflix främst för den japanska marknaden är väl egentligen inte så fantastiska, men ger en viss inblick i japanskt vardagsliv.

 

Den första, Terrace House, kan väl vid första anblick liknas vid Big Brother och andra liknande serier. Tre japanska män och tre japanska kvinnor bor tillsammans i ett hus, ständigt filmade av kameror. Men det är inte alls Big Brother, denna serie får väl sägas vara helt barntillåten att titta på. Det intressanta för mig var att se hur dessa japaner (de flesta 22-23 år gamla) agerar mot varandra och hur man hanterar de relationer som uppstår.

 

Den andra serien, Midnight Diner: Tokyo Stories, handlar om en mycket liten restaurang i Tokyo som bara är öppen från midnatt till 07.00. På menyn finns endast misosoppa med bacon, men innehavaren är villig att tillaga vad som helst gästerna önskar. Förutsatt att han har ingredienserna. Det finns stamgäster, men även en och annan engångsgäst. Alla gäster har sin intressanta historia, och man avhandlar en i varje avsnitt.

 

Jag blev helt fascinerad av dessa serier... är japaner verkligen som de porträtteras? Mitt i natten inser jag att bara måste åka till Tokyo och se själv. Så jag bokar en tvåveckorsresa till Tokyo, avresa 23 mars. Vilket jag inte ångrar, och därför är det just nu bästa TV serierna nu för mig!

 

Herr Chang har talat.

 

Tokyo är riktigt nice! Du kommer stormtrivas!

Stadsdelarna är nästan som olika städer, väldigt varierande, så hoppa runt lite i stan.

Tyvärr stannar tunnelbanan vid midnatt, annars är den riktigt bra, men taxi går hela natten.

Engelskan är sådär så bra om du har med en lapp med namnet på hotellet, skrivet på Japanska.

 

Det är lurigt att hitta ställen också. De ligger på höjden liksom. Kolla skyltarna, så står det vilken våning. Hiss upp från utsidan rätt in på ställena.

Gömmer sig mycket på höjden som man inte ser från markplan. Helt intetsägande hus, så är det tyska biergarten, transklubbar och stora nattklubbar upp igenom i husen.

 

WP_20140301_15_55_49_Pro.jpg

WP_20140301_20_14_49_Pro.jpg

WP_20140301_23_01_34_Pro.jpg

WP_20140301_23_23_05_Pro.jpg

WP_20140301_23_35_12_Pro.jpg

WP_20140303_10_31_37_Pro.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sett första avsnittet av "Innan vi dör" på Svt play. Typisk svensk kriminalare så gillar man det funkar även denna.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-01-15 at 22:08, skrev Herr Chang:

en andra serien, Midnight Diner: Tokyo Stories, handlar om en mycket liten restaurang i Tokyo som bara är öppen från midnatt till 07.00. På menyn finns endast misosoppa med bacon, men innehavaren är villig att tillaga vad som helst gästerna önskar. Förutsatt att han har ingredienserna. Det finns stamgäster, men även en och annan engångsgäst. Alla gäster har sin intressanta historia, och man avhandlar en i varje avsnitt.

 

 

Tack för tipset.... vilken feel good serie.... kan jag konstatera efter ett par avsnitt.

 

Värmer en iskall nordbo

 

/Enis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 1/13/2017 at 03:21, skrev lillamannen:

Har ingen Television, så jag behöver EJ bry mej om olika serier!

Smart där.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-10-30 at 10:11, skrev Oregistrerad:

hej, jag brukade ladda ner tv-serier och filmer på swesub tv och film men den senaste veckan kommer jag inte fram till deras hemsida. Har deras webbsida blockerats?  Någon som vet?  mvh

Nu har en liknande sida öppnats igen. http://www.swesubs.com/ Jag har testat att ladda ner och det fungerade som avsett. Inga virus eller nånting, dock finns inte så många titlar än. 

Link to comment
Dela på andra sajter

För er som gillar Sci Fi. The Expanse. Plöjde första säsongen nyss, 10 avsnitt på Netflix. Riktigt bra, och bra Sci fi är ju svår att hitta. Säsong 2 med 15 avsnitt har premiär nu i februari. Serien bygger på böckerna med samma namn och där finns det ett antal publicerade. Man får hoppas att serien får fortsätta lika länge som böckerna.

 

http://www.imdb.com/title/tt3230854/

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Franska spion serien del 2 på SVT play är igång igen, fina bilder från Iran bla! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har börjat titta på Broadchurch på Netflix... Engelskt kriminaldrama Halva gänget verkar sedan ha åkt till USA och blivit kändisar i Jessica Jones, The Strain och Dc Legends of tomorow bla

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...