Jump to content
IGNORERAD

Bästa TV serien nu


Bibben

Recommended Posts

7 minuter sedan, skrev Enis:

 

inte jag behöver tamefan text även på Svenska filmer

 

Engelsk text går dock bra på Utrikiskt material.

 

Inte lätt att vara hörselskadad :559bdc4396eca_enjoyingmahplaylist:

 

enis

 

Givetvis är det så att textning underlättar, speciellt när dialogen är på väl låg volym. Min poäng var bara att jag kan förstå vad som sägs på engelska, om jag kan höra det. Om BBC och andra brittiska TV-bolag mot avgift skulle tillåta mig att streama deras material till Sverige skulle jag göra det, utan att kräva att det skulle vara textat på svenska.

 

En annan fördel med text är att man ser namnen på diverse karaktärer, vilket underlättar att följa med i handlingen. Speciellt när det är otroligt krystade familjeträd där någon har begått ett brott.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    123

  • audirs2

    91

  • Bibben

    80

  • Herr Chang

    65

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skall testas. :great:

 

Mvh. borje222

Jag ger också tummen upp för denna serie!

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

OA på Netflix.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev apknug:

 


Jag ger också tummen upp för denna serie!

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk
 

 

 

 

Min gissning är att endera dras man med och gillar denna fantasifulla historia som blandar lite av det mesta 

 

eller så gillar man det inte alls och stänger av

 

är nog ingen serie som man bara tycker är ok och gluttar igenom avsnitt efter avsnitt.

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Enis:

 

 

Min gissning är att endera dras man med och gillar denna fantasifulla historia som blandar lite av det mesta 

 

eller så gillar man det inte alls och stänger av

 

är nog ingen serie som man bara tycker är ok och gluttar igenom avsnitt efter avsnitt.

 

/Enis

 

Skall prova nu, återkommer om ett par avsnitt...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där Westworld-serien orkade jag inte ens igenom första avsnittet utan att somna femtielva gånger.. Får väl ge den en chans till när andan faller på men å andra sidan så verkar folk som gillar den inte gill GoT  så då är vi vid den där berömda delade baken. 

 

En grym serie som har några år på nacken är Deadwood och jag är helt oförstående över att man valde att lägga ner den redan efter tre säsonger. Betydlig bättre än det mesta av all annan skit som massproduceras år ut och år in...  

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Raggmunken:

Den där Westworld-serien orkade jag inte ens igenom första avsnittet utan att somna femtielva gånger.. Får väl ge den en chans till när andan faller på men å andra sidan så verkar folk som gillar den inte gill GoT  så då är vi vid den där berömda delade baken. 

 

En grym serie som har några år på nacken är Deadwood och jag är helt oförstående över att man valde att lägga ner den redan efter tre säsonger. Betydlig bättre än det mesta av all annan skit som massproduceras år ut och år in...  

 

Jag håller med om att det är skandal att man la ner Deadwood, en mycket bra serie.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Enis:

 

 

Min gissning är att endera dras man med och gillar denna fantasifulla historia som blandar lite av det mesta 

 

eller så gillar man det inte alls och stänger av

 

är nog ingen serie som man bara tycker är ok och gluttar igenom avsnitt efter avsnitt.

 

/Enis

 

Sett två avsnitt nu, lite flummig som du sa, men ändå inte.  Jag fastnade och ska se de övriga avsnitten...

Tack för tipset. :great:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev borje222:

Tittar på Travelers, sett 2 avsnitt, ganska bra men även denna serie är lite flummig, (många sådana serier nu...)

Netflix, ger den en 5:a, (imdb ger den 7,7)

 

http://www.imdb.com/title/tt5651844/

 

MV5BYjhmOGM4MWItOTlkMy00NWZlLWE2MDctYzFlYTIyZmEzOTUxL2ltYWdlL2ltYWdlXkEyXkFqcGdeQXVyMjExMjk0ODk@._V1_UY268_CR4,0,182,268_AL_.jpg

 

Mvh. borje222

 

 

Tack för tipset blev än mer intresserad nu efter att tidigare sett informationen på nerflix

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjat att se den här serien, 8:e avsnittet kom idag.

Good Behavior Crime, Drama, Mystery Rating 8.2/10 på IMDB

 

http://www.imdb.com/title/tt4855114/?ref_=nv_sr_1

 

MV5BMjE4NTIzNDc1OV5BMl5BanBnXkFtZTgwMzMzNzMwMDI@__V1_UY268_CR1,0,182,268_AL_.jpg

 

 

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-12-26 at 20:50, skrev borje222:

Tittar på Travelers, sett 2 avsnitt, ganska bra men även denna serie är lite flummig, (många sådana serier nu...)

Netflix, ger den en 5:a, (imdb ger den 7,7)

 

http://www.imdb.com/title/tt5651844/

 

MV5BYjhmOGM4MWItOTlkMy00NWZlLWE2MDctYzFlYTIyZmEzOTUxL2ltYWdlL2ltYWdlXkEyXkFqcGdeQXVyMjExMjk0ODk@._V1_UY268_CR4,0,182,268_AL_.jpg

 

Mvh. borje222

 

On 2016-12-26 at 21:12, skrev Enis:

 

 

Tack för tipset blev än mer intresserad nu efter att tidigare sett informationen på nerflix

 

enis

 

 

Ja denna får vi verkligen hoppas att det kommer en till säsong på

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara sett två avsnitt och det verkar som en sevärd och annorlunda serie 

 

Gillade Dana Carveys stand up på Netflix mycket 

 

Ändrades av AnTove
Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade in en serie i tre delar som gick på Kanal 9 under mellandagarna som heter Harley and the Davidsons. Kollar den nu, riktigt bra. Based on a true story, som det heter. Hur motorcyklar utvecklades i början av 1900-talet. Sköna miljöer och hur konkurrensen var. Finns på Dplay, men bara om man har deras premium.

http://www.imdb.com/title/tt5111414/?ref_=nv_sr_2

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Haft ett maraton på Gåsmamman 2 idag, mycket bra serie, minst lika bra som ettan.

 

 

http://www.imdb.com/title/tt4716466/

 

MV5BMTUwMjc0NDYwNV5BMl5BanBnXkFtZTgwOTU2MjEwODE@._V1_SY1000_CR0,0,686,1000_AL_.jpg

 

 

En liten extra bonus att man var kompis med en av karaktärerna där, umgicks mycket i unga dagar, tågluff, cykelsemestrar i Danmark, spelade squash, mm men tappade kontakten under lumpen tyvärr.

På väg ut i vida världen, nja Europa iaf :)

 

DSC00996.JPG

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte mycket för zombiefilmer, men The Walking Dead går inte att sluta följa.
Obs! Serien bygger på verkliga händelser. ;-)
 

 

Ändrades av ReKa
Glömde smileys
Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev ReKa:

Obs! Serien bygger på verkliga händelser.

 

 

????

 

handlar den om den moderna människan som hålögt stirrar in i sina smartphones

 

????

 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Enis:

 

 

????

 

handlar den om den moderna människan som hålögt stirrar in i sina smartphones

 

????

 

 

enis


Glömde smileys. D.v.s. sista kommentaren ska tas med en klackspark. Men handlar om en grupp människor som försöker överleva efter att majoriteten av mänskligheten förvandlades till zombier. Fånigt tema men började titta av en slump och kan inte sluta följa...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar de två säsonger av serien Jane The Virgin som finns på Netflix. En del drama och mycket lätt absurd humor som jag gillar. Speciellt berättarrösten som ständigt kommenterar handlingen är rolig. Inspirerad av latino tvåloperor, så kallade telenovelas.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har helt missat denna serie . Den är otroligt välskriven och handlar om hur datorindustrin växte fram och kampen mellan en rad genier och företag . Den är fiktiv , men inspirerad av verkligheten . Mycket spännande och intressant .

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev AnTove:

Har helt missat denna serie . Den är otroligt välskriven och handlar om hur datorindustrin växte fram och kampen mellan en rad genier och företag . Den är fiktiv , men inspirerad av verkligheten . Mycket spännande och intressant .

 

 

Ja, den är bra. En annan serie nästan likadan, men med mer satir är Silicon Valley.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Söndagkvällar på Kanal 9 verkar bli bra. Klockan 20 börjar Better Late Than Never. I 4 avsnitt åker bland andra George Forman, William Shatner och Henry "Fonzie" Winkler runt i Asien. I det sista kommer dom till Thailand.

http://www.imdb.com/title/tt5020352/?ref_=nv_sr_1

 

Klockan 21 drar dom sista avsnitten av Person of Interest. Serien har gått runt ett varv för mycket men nu vet dom att dom närmar sig slutet så dom kan bränna allt krut.

http://www.imdb.com/title/tt1839578/?ref_=nv_sr_1

 

Och till sist klockan 22 börjar senaste säsongen av Shameless. Helt skruvat bra. Min favorit.

http://www.imdb.com/title/tt1586680/?ref_=nv_sr_1

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

outsiders ser jag som en skitbra serie. hoppas bara att det kommer nya avsnitt snart.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev scorpio63:

outsiders ser jag som en skitbra serie. hoppas bara att det kommer nya avsnitt snart.

 

Fortsätter 24e januari.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Raggmunken:

Taboo med Tom Hardy verkar lovande efter första avsnittet.

 

http://www.imdb.com/title/tt3647998/

Skulle precis tipsa om denna oxå . Verkar mycket lovande , eftersom  det är en miniserie skall jag försöka spara avsnitten och se dom i ett sträck . Tom Hardy rules :)

Ändrades av Tortan
Ser dåligt

My attitude, your problem .

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...