Jump to content
IGNORERAD

Bästa TV serien nu


Bibben

Recommended Posts

Jag har betat av en serie som heter Silicon Valley och finns på HBO Nordic. Ett gäng datanördar som bygger en plattform och en massa sjuka grejor händer. Rätt rolig med skådisar som passar bra i sina roller.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    123

  • audirs2

    91

  • Bibben

    80

  • Herr Chang

    65

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

16 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Jag har betat av en serie som heter Silicon Valley och finns på HBO Nordic. Ett gäng datanördar som bygger en plattform och en massa sjuka grejor händer. Rätt rolig med skådisar som passar bra i sina roller.

Den är bra.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Åsså blir den bara bättre och bättre. 

Verkligen, bara ett avsnitt kvar att se för denna säsong. :(

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev audirs2:

Hoppas Homeland kommer snart!:haha:

 

6e januari sänds första avsnittet av säsong 6.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-23 at 23:12, skrev frason:

Vet inte om någon nämnt Westworld redan, ruskigt bra.

9.1 på IMDB.

 

 

superbra

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-23 at 23:12, skrev frason:

Vet inte om någon nämnt Westworld redan, ruskigt bra.

9.1 på IMDB.

De var då värst vad alla gillade den då? Har sett första avsnittet men föll inte precis. Bäst att se något fler avsnitt då om den är så bra som ni säger

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

De var då värst vad alla gillade den då? Har sett första avsnittet men föll inte precis. Bäst att se något fler avsnitt då om den är så bra som ni säger

 

Samma med Game of thrones, alla säger att den är så bra, har gjort 2 försök att se E01.S01....men tröttnar när det blir en massa fantasy spooky saker, är verkligen serien bra trots det?

 

Westworld har jag tjuvkikat lite på, verkar vara mer i min smak, men väntar med att se den tills jag kan ta hela säsongen.

 

För övrigt har jag just börjat på se den danska serien "follow the money", riktigt bra tycker jag!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Samma med Game of thrones, alla säger att den är så bra, har gjort 2 försök att se E01.S01....men tröttnar när det blir en massa fantasy spooky saker, är verkligen serien bra trots det?

 

Westworld har jag tjuvkikat lite på, verkar vara mer i min smak, men väntar med att se den tills jag kan ta hela säsongen.

 

För övrigt har jag just börjat på se den danska serien "follow the money", riktigt bra tycker jag!

Follow the money har jag redan sett alla avsnitt. Den var bra. Game of thrones är jag inte en ett gnutta intresserad av. Fantasy, riddare ect är inte min grej helt enkelt. Gillar dock sci fi

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Samma med Game of thrones, alla säger att den är så bra, har gjort 2 försök att se E01.S01....men tröttnar när det blir en massa fantasy spooky saker, är verkligen serien bra trots det?

 

Westworld har jag tjuvkikat lite på, verkar vara mer i min smak, men väntar med att se den tills jag kan ta hela säsongen.

 

För övrigt har jag just börjat på se den danska serien "follow the money", riktigt bra tycker jag!

Dansken e bra!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Follow the money har jag redan sett alla avsnitt. Den var bra. Game of thrones är jag inte en ett gnutta intresserad av. Fantasy, riddare ect är inte min grej helt enkelt. Gillar dock sci fi

 

2 minuter sedan, skrev audirs2:

Dansken e bra!

 

Yepp, sett två avsnitt, bra hittills !

 

En serie jag annars gillar är "Hells on Wheels" också en wildwest serie, bra som fan tycker jag!

Verkar tyvärr inte bli en 6:e säsong av den, synd det, kunde blivit bra.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Mankan:

De var då värst vad alla gillade den då? Har sett första avsnittet men föll inte precis. Bäst att se något fler avsnitt då om den är så bra som ni säger

Efter första avsnittet fattar man inte mycket, ge den några fler.

Ska se sista avsnittet nu. :)

 

Game of Thrones har jag aldrig fastnat för.

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Designated Survivor och Shoter blir mina toppval just nu. Känns annars som jag redan avverkat allt som Netflix hade att bjuda på.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

OA på Netflix är en serie i min smak... inne på fjärde avsnittet nu

 

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Enis:

OA på Netflix är en serie i min smak... inne på fjärde avsnittet nu

 

/ENis

Skall testas. :great:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev borje222:

Skall testas. :great:

 

Mvh. borje222

 

OK

 

men den är lite flummig :waaaht: 

 

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/6/2016 at 00:07, skrev Soengsang:

 

Samma med Game of thrones, alla säger att den är så bra, har gjort 2 försök att se E01.S01....men tröttnar när det blir en massa fantasy spooky saker, är verkligen serien bra trots det?

 

Westworld har jag tjuvkikat lite på, verkar vara mer i min smak, men väntar med att se den tills jag kan ta hela säsongen.

 

För övrigt har jag just börjat på se den danska serien "follow the money", riktigt bra tycker jag!

 

Game of Thrones är värd att ses även om alla avsnitt inte riktigt håller samma klass. Jag ser den inte så mycket som fantasy, mer som klassiskt intrigerande och kamp om makt. Lite ansträngande att komma ihåg hur alla är släkt med varandra dock, men det gäller ju många serier.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev audirs2:

Finns det bara amerikanska tv serier?

 

Absolut inte. Utmärkta Line of duty tex som visats på svt senste tiden och hade säsongsfinal igår är från England. Välgjord och spännande polisserie med en mycket duktig skådespelarensembel.

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Finns det bara amerikanska tv serier?

Gåsmamman är en rätt bra svensk serie, kan jag rekommendera.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev audirs2:

Finns det bara amerikanska tv serier?

 

Nej. Netflix har faktiskt en hel del egenproducerat material, i första hand tänkt för vissa marknader men visas givetvis över hela världen. Jag kan rekommendera Club de Cuervos som utspelar sig i Mexiko och på spanska men med svensk text. Den handlar om en fotbollsklubb och intrigerna i familjen som äger denna fotbollsklubb. Det är en speciell typ av humor i denna serie som tilltalar mig.

 

3 timmar sedan, skrev edvardpop:

 

Absolut inte. Utmärkta Line of duty tex som visats på svt senste tiden och hade säsongsfinal igår är från England. Välgjord och spännande polisserie med en mycket duktig skådespelarensembel.

 

 

Ja, BBC och brittisk TV överhuvudtaget har många bra serier. Synd bara att verkar vara så svårt att kunna streama dessa lagligt i Sverige. Svensk text klarar jag mig utan.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Herr Chang:

text klarar jag mig utan

 

inte jag behöver tamefan text även på Svenska filmer

 

Engelsk text går dock bra på Utrikiskt material.

 

Inte lätt att vara hörselskadad :559bdc4396eca_enjoyingmahplaylist:

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...