Jump to content
IGNORERAD

Bästa TV serien nu


Bibben

Recommended Posts

En ny brittisk serie på TV4, en spinoff från "Come dine with me" som heter "Come drink with me", hysterisk rolig :D

 

2016-06-13 21.43.42.jpg

 

2016-06-13 21.43.46.jpg

 

2016-06-13 21.43.49.jpg

 

2016-06-13 21.45.44.jpg

 

2016-06-13 21.47.47.jpg

 

2016-06-13 21.47.57.jpg

 

Nja, det kanske bara är "Come dine with me" ändå....

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    123

  • audirs2

    91

  • Bibben

    80

  • Herr Chang

    65

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Preacher... skön början på den serien

 

/Enis

 

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Silicon Valley är riktigt underhållande. Kanske skrivit det tidigare men renas hårt :boom:

Link to comment
Dela på andra sajter

Rory Kinnear är sanslöst bra som frankenstein i penny dreadfull 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Herr Chang

Nu har jag just sett säsong 3 av Silicon Valley på HBO Nordic. Den var minst lika bra som säsong 1 och 2. Silicon Valley kan väl beskrivas som både drama och komedi. men jag ser den främst som en ganska sofistikerad satir av IT-branschen, och även av de riskkapitalister som agerar där.

 

Denna säsong har man lyckats få visst samarbete med Bloomberg TV som tidigare gett serien stor uppmärksamhet. Det var ett nöje att se den förtjusande Emily Chang medverka några gånger i fejkade nyhetsinslag! Jag får tyvärr meddela att jag inte är släkt med henne :)

 

Med ett förflutet som programmerare måste jag beundra de som skrivit manus. Jag känner igen mig i mycket... bara en så banal sak som om man ska använda tab eller mellanslag när man indenterar kod. Det lyckades man i serien skildra mycket roande.

 

Jag ger denna serie mitt högsta betyg.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får fortsatt promota preacher mycket underhållande 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Nu har jag just sett säsong 3 av Silicon Valley på HBO Nordic. Den var minst lika bra som säsong 1 och 2. Silicon Valley kan väl beskrivas som både drama och komedi. men jag ser den främst som en ganska sofistikerad satir av IT-branschen, och även av de riskkapitalister som agerar där.

 

Denna säsong har man lyckats få visst samarbete med Bloomberg TV som tidigare gett serien stor uppmärksamhet. Det var ett nöje att se den förtjusande Emily Chang medverka några gånger i fejkade nyhetsinslag! Jag får tyvärr meddela att jag inte är släkt med henne :)

 

Med ett förflutet som programmerare måste jag beundra de som skrivit manus. Jag känner igen mig i mycket... bara en så banal sak som om man ska använda tab eller mellanslag när man indenterar kod. Det lyckades man i serien skildra mycket roande.

 

Jag ger denna serie mitt högsta betyg.

 

Herr Chang har talat.

 

Tack för det tipset, nu har jag lånat de säsongerna av internet, skall ses vid tillfälle.

 

6 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Med ett förflutet som programmerare måste jag beundra de som skrivit manus. Jag känner igen mig i mycket... bara en så banal sak som om man ska använda tab eller mellanslag när man indenterar kod. Det lyckades man i serien skildra mycket roande.

 

Idag sköts sånt automatiskt, Microsoft har ett ypperligt verktyg för detta ändamål, Visual Studio heter det och är helt gratis för utvecklare. Förstår att sånt är magi och trolldom för appleutvecklare.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
10 timmar sedan, skrev Bibben:

Idag sköts sånt automatiskt, Microsoft har ett ypperligt verktyg för detta ändamål, Visual Studio heter det och är helt gratis för utvecklare. Förstår att sånt är magi och trolldom för appleutvecklare.

 

Jamen, vad trevligt att få veta hur det ligger till av ett riktigt rutinerat proffs!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag just sett säsong 3 av Silicon Valley på HBO Nordic. Den var minst lika bra som säsong 1 och 2. Silicon Valley kan väl beskrivas som både drama och komedi. men jag ser den främst som en ganska sofistikerad satir av IT-branschen, och även av de riskkapitalister som agerar där.

 

Denna säsong har man lyckats få visst samarbete med Bloomberg TV som tidigare gett serien stor uppmärksamhet. Det var ett nöje att se den förtjusande Emily Chang medverka några gånger i fejkade nyhetsinslag! Jag får tyvärr meddela att jag inte är släkt med henne [emoji4]

 

Med ett förflutet som programmerare måste jag beundra de som skrivit manus. Jag känner igen mig i mycket... bara en så banal sak som om man ska använda tab eller mellanslag när man indenterar kod. Det lyckades man i serien skildra mycket roande.

 

Jag ger denna serie mitt högsta betyg.

 

Herr Chang har talat.

Jag har har jobbat och bott i silicon Valley (95054 Santa Clara) många år.

Dock skrev vi inga program (annat än det nödvändiga) vi tillverkade kisel.

Ska kolla serien vid tillfälle.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Idag sköts sånt automatiskt, Microsoft har ett ypperligt verktyg för detta ändamål, Visual Studio heter det och är helt gratis för utvecklare. Förstår att sånt är magi och trolldom för appleutvecklare.

 

 

Jo men det var borland som la den grunden via turbo pascal.

Jag var flitig användare av alla inkl senare visual Studio.

Numera är det en enorm palett med verktyg och språk som används.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Lite mer macho att skriva C-koden med EDIT/EDT i OpenVMS med guldtangenten som enda hjälpmedel för att redigera nåt på en terminalemulator (Reflection gillade jag)

Eller som jag hade en polare som startade Borland Pascal (kan ha hetat Turbo Pascal åxå då detta var ett antal år sen) och sen undrade hur fan man tar sig ur den (jag har samma problem med VI) och jag säger att det är samma som i Wordstar, Ctrl-K D. Nästa fråga var ju, vad är wordstar ;)

 

Men inte fan vet jag om Eclipse heller var nån höjdare för att fippla till Androidappar, men M$ IEDn gillade jag och tex hjälpen i upp till VB4 var ju underbar, bara hjälp om VB om det var det jag programmerade. Efter så fick man ju hjälp om tamigfan alla pyttemjuks produkter om man inte fixat till den rätt. Och det var inte helt solklart hur detta skulle göras heller.

 

Men jag måste slå ett getöga på Silicon Valley jag åxå, låter som en skoj serie. Och nog skojade vi med varann, vände bilden uppochned eller musen eller slängde in ett franskt tangentbord (knapparna sitter inte riktegt där dom ska men nästan). Fast jag fick ju min 3270 emulator omställd till serbiska och det är inte så helt enkelt att klura ut hur man ställer tillbaka det, fuskade och kikade på en engelsk variant på en annan maskin och då gick det lättare.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Strangeful things på netflix

 

en härlig retro mix av Stephen kings bästa böcker med barn som huvudpersoner, lite goonies, spielbergs ET-feeling.

 

musik och stil från 80-tal

 

helt underbart

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ny dansk serie som heter:follow the money!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Ny dansk serie som heter:follow the money!

 

Letat efter den.

 

Hur svårt är det att skriva var serierna går?

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bibben!:big_smile:! Ny norsk serie som handlar om 2 st norrmän som åker Tuk  Tuk genom Finland ända upp till toppen av Norge! På SVT play! Ganska rolig tycker jag! Dom har tydligen åkt med en brandbil genom Mongoliet förut!   Svt play asså!:big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollar just nu Californication på Dreamfilm. Är på säsong 6. Helt jävla underbar serie.

Charlie Runkle är min nya idol.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎09‎-‎01 at 02:45, skrev SatanG:

Om nu någon missat den. http://www.imdb.com/title/tt1586680/

Frank G.jpg

 

/ SatanG

Helt klart bästa serien. Sjukt bra. Går på Kanal 9 söndagar klockan 22. Fast inte nu på söndag då det är fotboll.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Helt klart bästa serien. Sjukt bra. Går på Kanal 9 söndagar klockan 22. Fast inte nu på söndag då det är fotboll.

 

Ja, den är bra. Det finns tre säsonger på Netflix.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har precis börjat på en "roadtripp", Berlin - Tokyo med bil. Sänds på kunskapskanalen.

 

Berlin-Tokyo med bil 
22:20 - 23:05 
 

Reseserie från 2013. Asian highway. Följ med på en händelserik roadtrip runt halva jorden. Färden tar sin början i Berlin och går genom vackra landskap och till historiska platser. Teamet får ett hett tips om att Noaks ark finns i bergmassivet Ararat.

Avsnitt: 1 / 10 Produktionsår: 2013

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...