Jump to content
IGNORERAD

skriva sig i thailand och slippa betala skatt.


somsak

Recommended Posts

Guest Jimmy 666

Blås staten så mycket som möjligt och byt identitet å återvänd aldrig till det där piss norden =)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • somsak

    14

  • Bananen

    6

  • chockdii

    5

  • måne

    4

Mest aktiva i denna tråd

Glöm bara inte att lägga undan till pensionen om ni jobbar på detta vis :thumbsup:

Om det finns några pensionspengar kvar att dela ut då?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Om det finns några pensionspengar kvar att dela ut då?

Förvisso, men om man jobbar på det vis som TS är inne på så får man sköta hela sitt pensionssparande på egen hand. Skriver du dessutom ut dig ur Sverige vid ganska låg ålder så blir det inte mkt till garantipension heller om man vill leva här i Sverige på ålderns höst.. Nä ett ordentligt pensionssparande är att rekommendera..

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Glöm bara inte att lägga undan till pensionen om ni jobbar på detta vis :thumbsup:

 

 

Eller återvänd när det är pensionsdags och kvittera ut garantipensionen!

 

EDIT till Knasen:

Angående garantipension ska du nog kolla lite med myndigheterna, det finns svenskar som får mindre i pension än vad vissa får i garantipension.

 

Kolla på tidningarnas nätupplagor.

 

EDIT 2 till Knasen

 

Pensionssparandet brukar mest bli till banken/försäkringsbolaget.

Ändrades av BpaijingKatai
Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm bara inte att lägga undan till pensionen om ni jobbar på detta vis :thumbsup:

Hehe, den får man höra varje gång man nämner detta, men pensionen då????? :ahh:

 

Det lär nog bli över till pensionen, med tanke på skillnaden i lön, 50-60% i skatt vs 13%

 

Men visst lätt att glömma den ändå kanske :nyam:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Hehe, den får man höra varje gång man nämner detta, men pensionen då ????? :ahh:

 

Det lär nog bli över till pensionen, med tanke på skillnaden i lön, 50-60% i skatt vs 13%

 

Men visst lätt att glömma den ändå kanske :nyam:

 

Tror att de flesta har förstånd att lägga undan men det finns ju onekligen dom som bara lever för dagen :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Eller återvänd när det är pensionsdags och kvittera ut garantipensionen!

 

EDIT till Knasen:

Angående garantipension ska du nog kolla lite med myndigheterna, det finns svenskar som får mindre i pension än vad vissa får i garantipension.

 

Kolla på tidningarnas nätupplagor.

 

EDIT 2 till Knasen

 

Pensionssparandet brukar mest bli till banken/försäkringsbolaget.

 

# Fast nu har vi ju tröskat igenom det här med garantipension här tidigare, finns att läsa på pensionsmyndighetens sida vad som gäller.

 

# Då får du väl spara på egen hand då :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller återvänd när det är pensionsdags och kvittera ut garantipensionen!

 

EDIT till Knasen:

Angående garantipension ska du nog kolla lite med myndigheterna, det finns svenskar som får mindre i pension än vad vissa får i garantipension.

 

Kolla på tidningarnas nätupplagor.

 

Full garantipension är 7 046 kronor per månad för den som är gift och 7 899 kronor per månad för den som är ogift. För att komma upp i dom summorna krävs det dessutom att man bott i Sverige i minst 40 år från det man är 16 tills man är 65. Uppfyller man inte det kravet så minskas garantipensionen med 1/40-del för varje år som saknas.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Full garantipension är 7 046 kronor per månad för den som är gift och 7 899 kronor per månad för den som är ogift. För att komma upp i dom summorna krävs det dessutom att man bott i Sverige i minst 40 år från det man är 16 tills man är 65. Uppfyller man inte det kravet så minskas garantipensionen med 1/40-del för varje år som saknas.

 

Fritz..

då skulle jag kunna pensionera mig redan nu då jag uppfyller alla kriterier,ja förutom att jag är 43år då.. :crazy: och dom pengarna lever jag helt ok på,om jag inte blir sjuk och måste flyga "hem"

till sverige för sjukvård :ironi:

Ändrades av somsak

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
då skulle jag kunna pensionera mig redan nu då jag uppfyller alla kriterier,ja förutom att jag är 43år då.. :crazy: och dom pengarna lever jag helt ok på,om jag inte blir sjuk och måste flyga "hem"

till sverige för sjukvård :ironi:

 

 

Garantipension ENDAST inom EU.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Full garantipension är 7 046 kronor per månad för den som är gift och 7 899 kronor per månad för den som är ogift. För att komma upp i dom summorna krävs det dessutom att man bott i Sverige i minst 40 år från det man är 16 tills man är 65. Uppfyller man inte det kravet så minskas garantipensionen med 1/40-del för varje år som saknas.

 

Fritz..

 

Då kan man flytta ut vid 56 och återvända vid 65!

Lite bostadsbidrag också kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Garantipension ENDAST inom EU.

ah,ja du ser man är inte värd ett skit för staten om man inte betalar skatt tills man dör...

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm bara inte att lägga undan till pensionen om ni jobbar på detta vis :thumbsup:

 

 

Det måste man ju ändå göra även om man skattar i Sverige...om man inte vill leva på existensminimum när man blir pensionär..

 

Själv tänkte jag styra upp ett bankrån nä'r jag fyller 65, det får bära eller brista ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste man ju ändå göra även om man skattar i Sverige...om man inte vill leva på existensminimum när man blir pensionär..

 

Själv tänkte jag styra upp ett bankrån nä'r jag fyller 65, det får bära eller brista :wink:

Så tänkte nog Leif oxå,han har suttit längre än någon annan i svenskt fängelse och han är över 80 nu.Men han har det betydligt bättre än våra pensionärer.Så att planera till ålderns höst är nog ett måste  :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja menar det, den svenska pensionen är inget jag längtar till direkt... Farsan skulle fått rätt kass pension om han inte lagt undan en massa när han hade egen firma, och då har han jobbat oavbrutet i över 40år. Så vad betalar vi skatt till ? :/ (jo, jag vet svaret) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Så tänkte nog Leif oxå,han har suttit längre än någon annan i svenskt fängelse och han är över 80 nu.Men han har det betydligt bättre än våra pensionärer.Så att planera till ålderns höst är nog ett måste  :crazy:

Jag trodde det var denna person som suttit längst men han är bara 75.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Leif_Axmyr

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja menar det, den svenska pensionen är inget jag längtar till direkt... Farsan skulle fått rätt kass pension om han inte lagt undan en massa när han hade egen firma, och då har han jobbat oavbrutet i över 40år. Så vad betalar vi skatt till ? :/ (jo, jag vet svaret) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

Det är väl arbetsgivaravgiften som finansierar pensionen, inte skatten. Likaså med sjukförsäkringen m.m

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan man flytta ut vid 56 och återvända vid 65!

Lite bostadsbidrag också kanske.

Nä, inget bostadsbidrag när man fyllt 29 och inte har barn hemma. Bostadstillägg kan man däremot få som pensionär och över 65.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl arbetsgivaravgiften som finansierar pensionen, inte skatten. Likaså med sjukförsäkringen m.m

Yepp ,,,som arbetsgivaren betalar in såsom amf försäkringar,,,sen kan man ju pynta in själv också..Inte helt fel

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Nä, inget bostadsbidrag när man fyllt 29 och inte har barn hemma. Bostadstillägg kan man däremot få som pensionär och över 65.

 

 

 

 

Same same but different som de säjer i Thailand.

Kanske skillnad på fastighetsskatt och fastighetsavgift också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja menar det, den svenska pensionen är inget jag längtar till direkt... Farsan skulle fått rätt kass pension om han inte lagt undan en massa när han hade egen firma, och då har han jobbat oavbrutet i över 40år. Så vad betalar vi skatt till ? :/ (jo, jag vet svaret) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2   Det är väl arbetsgivaravgiften som finansierar pensionen, inte skatten. Likaså med sjukförsäkringen m.m
Jag skiter i vad dom kallar det, skatt är vad det är . Eller tillhör du skaran som fortfarande tror att vi betalar 30% i skatt för att det står så på lönespecen ? Isåfall tycker jag att det är dags att vakna. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Så tänkte nog Leif oxå,han har suttit längre än någon annan i svenskt fängelse och han är över 80 nu.Men han har det betydligt bättre än våra pensionärer.Så att planera till ålderns höst är nog ett måste  :crazy:

Pannbenet inslaget skulle han haft. För länge sen kan man väl säga...

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Pannbenet inslaget skulle han haft. För länge sen kan man väl säga...

Det är mycket beroende på inslagna pannben som han sitter där han sitter. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är mycket beroende på inslagna pannben som han sitter där han sitter. :crazy:

Och där sitter han bra. Förutom att han skulle fått pannbenet inslaget för länge sedan. Kriminella tomtar ger jag 0 för :)

Ändrades av bond1

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...