Jump to content
IGNORERAD

skriva sig i thailand och slippa betala skatt.


somsak

Recommended Posts

ja,har haft funderingar en längre tid om att flytta till Thailand och bara åka till sverige på sommaren och jobba 6månader.

dom sista 2 vintrarna har jag bott här i pattis,detta blir tredje vintern här.

har inte haft lägenhet i sverige heller på 3-4år utan bott i lastbilen då jag jobbat så har inget som drar mig till norden nå mer.

inte heller känns det som att jag skulle vilja ha något med sverige att göra heller.

 

läst igenom allt på bla. farangstaffing och mycket på skatteverkets hemsida och varit i kontakt med skatteverket per mail,

och dom har haft svårt att bekräfta att det går att jobba max 182 dar i sverige utan skatt om man e bosatt i thai,nästan fått "hota"dom för att dom kunnat bekräfta att det är så.

har även snackat med åkeriet jag jobbar på och frågat om jag kan jobba som egen från Thailand om jag fixar eget bolag här.

dom är dock inte så intresserade och skeptiska att man kan göra såhär fast jag skickat länkar och kopia på mailet från skatteverket.

 

ursäkta om det blev svårläst men vet inte riktigt hur jag ska börja då jag inte är helt 100 själv hur detta funkar.

 

är det nån som jobbar såhär på mpr? ca.6mån i sverige och ca.6mån i thai som kan hjälpa med lite tips,goda råd eller annat?

Ändrades av somsak

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • somsak

    14

  • Bananen

    6

  • chockdii

    5

  • måne

    4

Mest aktiva i denna tråd

ja,har haft funderingar en längre tid om att flytta till Thailand och bara åka till sverige på sommaren och jobba 6månader.

dom sista 2 vintrarna har jag bott här i pattis,detta blir tredje vintern här.

har inte haft lägenhet i sverige heller på 3-4år utan bott i lastbilen då jag jobbat så har inget som drar mig till norden nå mer.

inte heller känns det som att jag skulle vilja ha något med sverige att göra heller.

 

läst igenom allt på bla. farangstaffing och mycket på skatteverkets hemsida och varit i kontakt med skatteverket per mail,

och dom har haft svårt att bekräfta att det går att jobba max 182 dar i sverige utan skatt om man e bosatt i thai,nästan fått "hota"dom för att dom kunnat bekräfta att det är så.

har även snackat med åkeriet jag jobbar på och frågat om jag kan jobba som egen från Thailand om jag fixar eget bolag här.

dom är dock inte så intresserade och skeptiska att man kan göra såhär fast jag skickat länkar och kopia på mailet från skatteverket.

 

ursäkta om det blev svårläst men vet inte riktigt hur jag ska börja då jag inte är helt 100 själv hur detta funkar.

 

är det nån som jobbar såhär på mpr? ca.6mån i sverige och ca.6mån i thai som kan hjälpa med lite tips,goda råd eller annat?

Varför inte kontakta Farangstaffing, de har ju koll på det hela.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Kolla då vad en sjuk-olycksfalls försäkring kostar.

Eller hade du tänkt att lite snabbt hoppa in i systemet och låta oss dumma jävla skattebetalare stå för din mygel nota?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla då vad en sjuk-olycksfalls försäkring kostar.

Eller hade du tänkt att lite snabbt hoppa in i systemet och låta oss dumma jävla skattebetalare stå för din mygel nota?

 

Det hoppas jag han tänkt göra, lite återbäring på inbetalda skattepengar är inte mer än rättvist.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla då vad en sjuk-olycksfalls försäkring kostar.

Eller hade du tänkt att lite snabbt hoppa in i systemet och låta oss dumma jävla skattebetalare stå för din mygel nota?

Ingår nån typ av försäkring, vet inte riktigt hur bra den är dock.

http://www.farangstaffing.com/forsakringar.html

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla då vad en sjuk-olycksfalls försäkring kostar.

Eller hade du tänkt att lite snabbt hoppa in i systemet och låta oss dumma jävla skattebetalare stå för din mygel nota?

Vi ger vård även åt papperslösa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Vi ger vård även åt papperslösa.

 

 

Ja, tyvärr!

Hur kan politiker göra något så jävla korkat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Kolla då vad en sjuk-olycksfalls försäkring kostar.

Eller hade du tänkt att lite snabbt hoppa in i systemet och låta oss dumma jävla skattebetalare stå för din mygel nota?

 

Nu blir jag lite smått förbannad

Vankas det svensk avundsjuka mån tro??

Vadå mygelnota?? helt fullt lagligt att göra så

Funderar starkt på att göra så själv att jobba i sverige 6 mån å gotta mig i Thailand 6 mån med vin kvinnor å rock n roll

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Nu blir jag lite smått förbannad

Vankas det svensk avundsjuka mån tro??

Vadå mygelnota?? helt fullt lagligt att göra så

Funderar starkt på att göra så själv att jobba i sverige 6 mån å gotta mig i Thailand 6 mån med vin kvinnor å rock n roll

 

Läs mitt inlägg ett par gånger till!

Läs speciellt delen om försäkring!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Läs mitt inlägg ett par gånger till!

Läs speciellt delen om försäkring!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Jag har läst

Läste du mitt inlägg??

 

Jag sa att det är fullt lagligt att göra så

Under dom åren jag jobbat i sverige så har jag sällan utnyttjat sjukvården å inte varit samhället till nån last

så med andra ord har jag lite å ta igen ang skatterna jag betalat in under 32 års arbetande

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
+++++++Kolla då vad en sjuk-olycksfalls försäkring kostar.

Eller hade du tänkt att lite snabbt hoppa in i systemet och låta oss dumma jävla skattebetalare stå för din mygel nota?

 

 

 

 

 

 

Absolut inte avundsjuk.

Ville jag så kunde jag själv göra så!

 

Minns någon på ett forum(inte vilket) som fälde kommentarer om att han hade det så bra och bara betalade SINK i sverige, sedan blev han sjuk eller olycka fan vad han var snabb med att ta sej till sverige och skriva in sej och få adekvat vård....

 

Detta gillar jag inte, betala försäkring eller skatta i sverige!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Förstår dig men vi vill alla tjäna pengar å ibland går det till övedrift

 

MVH Svensk medborgare oavsett om jag är skriven i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut inte avundsjuk.

Ville jag så kunde jag själv göra så!

 

Minns någon på ett forum(inte vilket) som fälde kommentarer om att han hade det så bra och bara betalade SINK i sverige, sedan blev han sjuk eller olycka fan vad han var snabb med att ta sej till sverige och skriva in sej och få adekvat vård....

 

Detta gillar jag inte, betala försäkring eller skatta i sverige!

Det är faktiskt så att jag som utskriven sinkskattare betalar 25% För dom 25 anser jag att jag har full rätt till sjukvård.

Det kommer jag också att utnyttja om jag bara kan åka hem.Jag får antingen hoppas att jag tvärdör eller klarar

att flyga hem då försäkringsbolagen bara skakar på sina huvuden när jag ber att få köpa en sjukförsäkring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla då vad en sjuk-olycksfalls försäkring kostar.

Eller hade du tänkt att lite snabbt hoppa in i systemet och låta oss dumma jävla skattebetalare stå för din mygel nota?

vadå mygelnota?jag brukar avstå att svara i trådar där jag inte vet vad jag pratar om,hur är det med dig lilla vän?

och varför skulle jag betala skatt för "välfärden"jag inte ens använder mig av?är inte med i facket eller a-kassan heller så tror du jag utnyttjar bara?

 

som jag ser det så erbjuder jag en arbetstjänst i 6månader och sköter mig själv och skiter i andra.är du en sån som sjukskriver dig när det är os och sitter hemma

en vecka och låter oss skattebetalare betala din sjukfrånvaro?

så tack för bra tips i tråden.

 

mvh "arbetande skattebetalare sen 15-åring"

Ändrades av somsak

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte kontakta Farangstaffing, de har ju koll på det hela.

har tänkt på det men dom har inte chaufför som yrkesgrupp där och vet inte hur intresserade dom är o ge tips hur man gör då man inte kan jobba genom dom.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
++++Kolla då vad en sjuk-olycksfalls försäkring kostar.

Eller hade du tänkt att lite snabbt hoppa in i systemet och låta oss dumma jävla skattebetalare stå för din mygel nota?

 

 

 

Läs markerad rad!!

Om du blir sjuk under din "skattebefriade" arbetsperiod vem tycker du ska betala?

skattebetalarna eller din försäkring?

 

 

Angående din lustiga fråga??

är du en sån som sjukskriver dig när det är os och sitter hemma

 

Så är svaret NEJ, tittar inte ens på skiten!!Ej heller fotbollsskiten eller hockeyskiten!!!!!

Räcker det svaret åt dej så kanske du kan svara på min ursprungliga fråga:

 

Se mitt inlägg(bifogat)

Anledningen till frågan är att jag är så jävla trött på alla i sverige som bara ska ha o ha men inte betala, hade alla betalat korrekt skatt så hade man kunnat halvera skatten(ungefär)!

Ändrades av BpaijingKatai
Link to comment
Dela på andra sajter

Läs markerad rad!!

Om du blir sjuk under din "skattebefriade" arbetsperiod vem tycker du ska betala?

skattebetalarna eller din försäkring?

 

 

Angående din lustiga fråga??

är du en sån som sjukskriver dig när det är os och sitter hemma

 

Så är svaret NEJ, tittar inte ens på skiten!!Ej heller fotbollsskiten eller hockeyskiten!!!!!

Räcker det svaret åt dej så kanske du kan svara på minursprungliga fråga:

 

Se mitt inlägg(bifogat)

Anledningen till frågan är att jag är så jävla trött på alla i sverige som bara ska ha o ha men inte betala, hade alla betalat korrekt skatt så hade man kunnat halvera skatten(ungefär)!

min försäkring såklart,vad tror du egentligen?alla ska väl ha nån sorts försäkring oavsett man jobbar eller ligger på stranden på semestern?

ja där fick du tillbaka en dum fråga.men lite cred ska du ha för att du inte kollar på sportskiten,du är inte helt bakom flötet här :crazy:

jo jag är oxå trött på alla som ska ha i sverige.därför vill jag just flytta och göra annat med mina skattepengar än att dom ska gå till socialfall o invandring o regeringens rofferi och annat skit som jag inte kan påverka på något sätt men måste betala för.

har hela livet gjort rätt för mig,har blivit uppfostrad så.så kan gå med huvudet högt utan att skämmas.

mvh.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

har tänkt på det men dom har inte chaufför som yrkesgrupp där och vet inte hur intresserade dom är o ge tips hur man gör då man inte kan jobba genom dom.

Tror att det är olagligt att jobba så genom din egen firma i Thailand (läste det någonstanns), farangstaffing är "grundat i Hong Kong pga deras fördelaktiga skattelagar och regler"

 

Edit: hittade det på ett annat forum

 

"det är aningens olagligt att fakturera för arbeten man utfört i Sverige ifrån ett egenägt företag ifrån utlandet.

Skatteverket kallar det skattefusk och det är straffbart med kännbara straff, vilket alla säkert förstår".

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordic Staffing

Lägger in ett litet svar i tråden då den mer eller mindre handlar om oss och våra tjänster.

 

Vem som helst kan arbeta via oss. Oavsett yrkesgrupp, med vissa reservationer. Förutsatt att det företag vi fakturerar i Sverige godkänner det.

I vissa självklara fall blir det naturligtvis svårt, så som för lärare, läkare och andra liknande yrken.

 

Vad gäller SINK skatt, så står det tydligt på Skatteverkets hemsida och i deras broschyrer att arbete som utförs via utländskt företag utan fast driftställe i Sverige och förutsatt att du som utför arbetet inte vistas mer än 183 dagar per år i Sverige, är skattefritt. Så även från SINK skatt.

 

Läs under titeln "Skattefria inkomster" på sidan 2.

http://www.skatteverket.se/download/18.f273d1c11967381d548000153/44205svartvit.pdf

http://www.nordicstaffing.com- Bo i Thailand, Arbeta i Sverige skattefritt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
min försäkring såklart,vad tror du egentligen?alla ska väl ha nån sorts försäkring oavsett man jobbar eller ligger på stranden på semestern?

ja där fick du tillbaka en dum fråga.men lite cred ska du ha för att du inte kollar på sportskiten,du är inte helt bakom flötet här :crazy:

jo jag är oxå trött på alla som ska ha i sverige.därför vill jag just flytta och göra annat med mina skattepengar än att dom ska gå till socialfall o invandring o regeringens rofferi och annat skit som jag inte kan påverka på något sätt men måste betala för.

har hela livet gjort rätt för mig,har blivit uppfostrad så.så kan gå med huvudet högt utan att skämmas.

mvh.

 

 

Du kanske har rätt, att man ska sälja skiten i SWE och stanna och jobba mindre än  ett halvår och på så vis slippa skatta åt det lata packet!

 

EDIT:stavar som en jävla kratta!

Ändrades av BpaijingKatai
Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske har rätt, att man ska sälja skiten i SWE och stanna och jobba mindre än  ett halvår och på så vis slippa skatta åt det lata packet!

 

EDIT:stavar som en jävla kratta!

jepp,hatar snylteri och detta är enda sättet jag kan visa mitt missnöje på och iofs.så har den fördelar oxå...slippa vintern i norden. :thumbsup:

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...