Jump to content
IGNORERAD

Fy fan vad respektlöst


Guest Forden34

Recommended Posts

Ja jag bodde i kamela 100 meter från stranden när vågen kom,jag skar upp fötterna jag med.

 

Ha det

Är du en ande?, frugan har varnat mig från spöken. MENAR DU  CAMERA?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 129
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • goodolle

    15

  • Jive

    12

  • MaiChai

    9

  • Wangthong

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är du en ande?, frugan har varnat mig från spöken. MENAR DU  CAMERA?

 Kamala ska det vara och det fattade du med.

 

1-1

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad yrar du om?. kan du inte läsa?

 

Ett exempel vad som kan hända en farang här i LOS. Han blev påkörd på en trottoar av en ung spoling på en så att säga lätt mc. korsningen Ratchaprarop Rd-Petchaburi Rd Bangkok

Du måste vara en fantastisk människa som ondgör dig över allt och alla. Förstår nu att ditt nick bara är ironi.

 

Kan du läsa? Den texten kan du tolka hur som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

hemskt att detta kan hända ..allt  efteråren går börjar Thailands gloria falla för mig och detta ej kul då jag planerar köpa hus i Thai inom snar framtid,,,Tänker på alla gånger man går till Tempel med familj och ALLA verkar så goda Buddister.blev ju själv rånad på halsband i Patong och nu tiden är jag mer på min vakt.Klart man hjälper om någon kört omkull,det kan ju vara jagsjälv nästa gång.Köra bike är ju bäst i Thailand det fläktar och snabbt framme...Tack alla här på forum jätte bra läsa allt ni skriver Roger m Familj

@ efter åren går börjar Thailands gloria falla för mig.

Ja men den glorian har vi själv lagt dit så att säga, Som sann hjärntvättad trygghetsnarkoman så är nog Thai inte det rätta stället att bo i. Här råder ju djungelns lag och man härdas efter tiden man vistas här. Inget man kan göra något åt. Många inbillar sig att bli buddist är något som kommer att hjälpa om man flyttar hit, springa på Mang hit och dit men det tröttnar de ganska fort på när de upptäcker sanningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Då jag tycker att detta är ett allvarligt ämne så kan ni sluta å fjolla er, ni losar bara facet själva med eran pajkastning på varandra

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste vara en fantastisk människa som ondgör dig över allt och alla. Förstår nu att ditt nick bara är ironi.

 

Kan du läsa? Den texten kan du tolka hur som helst.

Du skrev faktiskt detta på min kommentar så jag blev verkligen konfunderad

 

@Det vet väl alla att man inte ska köra moped, mc eller bil om man är falang, om man inte har ett giltigt körkort taget i Thailand och en thailändsk heltekande försäkring. Även om detta är uppfyllt så har man chansen att råka illa ut om man är inblandad i en olycka. Trots det så ser man/hör man om idi*ter till falanger som dessutom kör berusade och skryter om det.  

Jag nämner ingenting om farang utan körkort. Och jag ondgör mig inte över någon men jag trodde du drev med mig, ber om ursäkt om jag missuppfattade situationen

 

Ha en skön kväll

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag tycker att detta är ett allvarligt ämne så kan ni sluta å fjolla er, ni losar bara facet själva med eran pajkastning på varandra

Håller väl i pricip med om pajkastningen, men ibland måste man gräva djupare för att finna anledningen till som i detta fall ovilja eller obehag att hjälpa de som råkar illa ut.

Som jag tidigare skrivit håller jag med dig om att detta är ett ofog som dessvärre verkar vara rätt utbrett, sedan kan det ju ha med vem o framför allt var det inträffar en olycka t.ex. tror att i BKK eller i andra större tätorter är det nog inte lika illa som ute på landet, men det vet jag inte naturligtvis, bara undrar lite om hur eller varför det överhuvudtaget skall behövas en sån här tråd, hela saken är ju befängd sett ur våra ögon, men seder o bruk tar det ett liv att lära sig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skrev faktiskt detta på min kommentar så jag blev verkligen konfunderad

 

@Det vet väl alla att man inte ska köra moped, mc eller bil om man är falang, om man inte har ett giltigt körkort taget i Thailand och en thailändsk heltekande försäkring. Även om detta är uppfyllt så har man chansen att råka illa ut om man är inblandad i en olycka. Trots det så ser man/hör man om idi*ter till falanger som dessutom kör berusade och skryter om det.  

Jag nämner ingenting om farang utan körkort. Och jag ondgör mig inte över någon men jag trodde du drev med mig, ber om ursäkt om jag missuppfattade situationen

 

Ha en skön kväll

Jag driver absolut inte med dig, men visst har vi avvikande uppfattning och det måste man få ha. Ville få fram det jag skrev och tolkade inte ditt inlägg som att falangen var en fotgängare. Visst är det tragiskt när sånt händer, och det är nog så att Thailand är ett land där man måste vara på sin vakt och alltid alert.

 

Ursäktar även jag att jag brusade upp! Ha det så bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller väl i pricip med om pajkastningen, men ibland måste man gräva djupare för att finna anledningen till som i detta fall ovilja eller obehag att hjälpa de som råkar illa ut.

Som jag tidigare skrivit håller jag med dig om att detta är ett ofog som dessvärre verkar vara rätt utbrett, sedan kan det ju ha med vem o framför allt var det inträffar en olycka t.ex. tror att i BKK eller i andra större tätorter är det nog inte lika illa som ute på landet, men det vet jag inte naturligtvis, bara undrar lite om hur eller varför det överhuvudtaget skall behövas en sån här tråd, hela saken är ju befängd sett ur våra ögon, men seder o bruk tar det ett liv att lära sig!

Tack för en bra kommentar

@men seder o bruk tar det ett liv att lära sig!

Fast jag är boende här i Thai mer än halva tiden om året så går det inte in i skallen hur kycklingvingar kan vara dyrare än kycklingfilen.En post tidigare idag.

 

.En bild från Big C kyckling delar, Dyrast kycklingvingar, mellanvingen, 110 B kg, bröstvingen 85 B precis som kycklingfilé, Såg inga hönsfötter men det brukar ligga på samma pris kg som filen' undrar hur många svenskar söm skulle betala mer för vingarna än filen,

 

post-7307-0-96334200-1358082436_thumb.jp

Ändrades av goodolle
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Håller väl i pricip med om pajkastningen, men ibland måste man gräva djupare för att finna anledningen till som i detta fall ovilja eller obehag att hjälpa de som råkar illa ut.

Som jag tidigare skrivit håller jag med dig om att detta är ett ofog som dessvärre verkar vara rätt utbrett, sedan kan det ju ha med vem o framför allt var det inträffar en olycka t.ex. tror att i BKK eller i andra större tätorter är det nog inte lika illa som ute på landet, men det vet jag inte naturligtvis, bara undrar lite om hur eller varför det överhuvudtaget skall behövas en sån här tråd, hela saken är ju befängd sett ur våra ögon, men seder o bruk tar det ett liv att lära sig!

Ursäkta mig då för att jag skrev, vad vill du att jag ska skriva då?? Ska jag sluta skriva helt lr???

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta mig då för att jag skrev, vad vill du att jag ska skriva då?? Ska jag sluta skriva helt lr???

Ursäkta om jag ger mig in och skriver detta!

Baa skrev inte detta som någon kritik mot dig!

Utan Baa tycker nog att det är så självklart att man ska hjälpa, att såna här trådar där man funderar om hur dumt respektlösa thaländare kan uppträda, inte ska behöva skrivas. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Ursäkta om jag ger mig in och skriver detta!

Baa skrev inte detta som någon kritik mot dig!

Utan Baa tycker nog att det är så självklart att man ska hjälpa, att såna här trådar där man funderar om hur dumt respektlösa thaländare kan uppträda, inte ska behöva skrivas. 

han kan nog svara för sig själv

 

Varför ska vi ha en tråd om bankrån?

Varför ska vi ha resetrådar?

Varför

Varför

 

Finns mycket av dom trådar som inte ha behövts på detta forum

Om man inte frågar får man inte veta nått å det var därför jag skrev vad som hände mig på detta Thaiforum

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Ursäkta om jag ger mig in och skriver detta!

Baa skrev inte detta som någon kritik mot dig!

Utan Baa tycker nog att det är så självklart att man ska hjälpa, att såna här trådar där man funderar om hur dumt respektlösa thaländare kan uppträda, inte ska behöva skrivas. 

Inte behöver du ursäkta dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte behöver du ursäkta dig

Alla ka ha en bra eller dålig dag! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta mig då för att jag skrev, vad vill du att jag ska skriva då?? Ska jag sluta skriva helt lr???

 

 

Va?, Jag skrev inte något negativt om dig eller ditt inlägg, lite läsförståelse skulle inte skada!

 

Det , upprepar, borde inte finnas behov av denna tråd om det funnits medkänsla och omtanke hos Thailändska befolkningen. Så, blev det lättare mu då?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka karaktärer trivas i Thailand. Som man brukar säga passar som fisken i vattnet eller som handen i handsken.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många tror du ringer ambassaden när de råkar ut för något. Titta bara på tsunamin 2004, vad gjorde de, ingeting det var ju jullov,

 

Citat från en som upplevde tsunamin

Nästa dag så kom Peter till oss och sa att han skulle in till Phuket town för att träffa svenska ambasaden, pappa åkte med han ner för han ville se om han hittade vårt kassaskåp med pengarna och passen i.

Klockan gick och vi satt bara och glodde inne i rummet, ute var det alldeles för varmt att vara.

Efter cirka 3 timmar så kom pappa tillbaka till oss med en blodig fot och kassaskåpet i famnen.

Han hade fått en spik i foten.

Och vad han har sett,han hjälpte de där nere och städa,har han inte velat prata om.

Så vi fick tvätta såret med lite wiskey.

Vid fyra tiden så kom Peter tillbaka.

Vi alla gick ut för att ta reda på vad svenska ambassaden hade sagt.

" Dom kom aldrig " sa Peter, där hade alla svenska hotell ägare suttit och väntat sedan kl 10 i morse och dom kom inte.

Nästa dag så kom Peter till oss och sa att han skulle in till Phuket town för att träffa svenska ambasaden, pappa åkte med han ner för han ville se om han hittade vårt kassaskåp med pengarna och passen i.

Klockan gick och vi satt bara och glodde inne i rummet, ute var det alldeles för varmt att vara.

Efter cirka 3 timmar så kom pappa tillbaka till oss med en blodig fot och kassaskåpet i famnen.

Han hade fått en spik i foten.

Och vad han har sett,han hjälpte de där nere och städa,har han inte velat prata om.

Så vi fick tvätta såret med lite wiskey.

Vid fyra tiden så kom Peter tillbaka.

Vi alla gick ut för att ta reda på vad svenska ambassaden hade sagt.

" Dom kom aldrig " sa Peter, där hade alla svenska hotell ägare suttit och väntat sedan kl 10 i morse och dom kom inte.

 

Nu vet jag inte vad tsunamin har med denna tråden att göra men man är en idi*t ifall man inte informerar ambassaden om man utsätts för ekonomisk utpressning för att man har hjälpt till vid en trafikolycka som man inte varit delaktig i!

 

Du har alltså inga exempel att delge? Från första hand som går att verifiera?

 

Som sagt en skröna då varken mer eller mindre.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Med mer än 125 i karma visar att jag gjorde rätt i allafall

 

Och jag skulle göra det igen å igen om det blir samma situation framöver

 

 

Tack för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har alltså inga exempel att delge? Från första hand som går att verifiera?   Som sagt en skröna då varken mer eller mindre.

 

Der kommer aldrig rök, hvis der ikke har varit brand.

 

At bruge ambassaden som vidne er nærmest en joke.

 

Normal kommer ambassaden ind i billedet når man bliver sat bakom lås och bom.

 

 

Så længe der bare betales i Thailand så går det bra.

 

 

Og ser thaier en farang bag rattet, har mange et, alternativ användning av ögonen.

 

 

Men en egen oplevet ulykke, (ingen skrøne) på vej fra Chiang Mai sydpå  Highway 1

 

en lastbil med släpvagn ramte en krydsende MC med 3 personer.

 

Chauffören var hurtig ude og se på bilens skador, og mobiltelefonen  for øret.(Fint)

 

Siger til konen se på hende der så tager jeg ham her, så råber konen,

 

han ringer til firmaet og fortæller om skaderne.

 

Aldrig har jeg været så tæt på at blive morder.

 

idi*ten ringede ikke først efter ambulancen.

 

Politiet troede jeg var indblandet fordi jeg rystede og konen holdt om mig,

men det var raseri. måske det är mer ursinne.

 

 

 

 

 

 

 

.

Link to comment
Dela på andra sajter

Der kommer aldrig rök, hvis der ikke har varit brand.

 

At bruge ambassaden som vidne er nærmest en joke.

 

Normal kommer ambassaden ind i billedet når man bliver sat bakom lås och bom.

 

 

Så længe der bare betales i Thailand så går det bra.

 

 

Og ser thaier en farang bag rattet, har mange et, alternativ användning av ögonen.

 

 

Men en egen oplevet ulykke, (ingen skrøne) på vej fra Chiang Mai sydpå  Highway 1

 

en lastbil med släpvagn ramte en krydsende MC med 3 personer.

 

Chauffören var hurtig ude og se på bilens skador, og mobiltelefonen  for øret.(Fint)

 

Siger til konen se på hende der så tager jeg ham her, så råber konen,

 

han ringer til firmaet og fortæller om skaderne.

 

Aldrig har jeg været så tæt på at blive morder.

 

idi*ten ringede ikke først efter ambulancen.

 

Politiet troede jeg var indblandet fordi jeg rystede og konen holdt om mig,

men det var raseri. måske det är mer ursinne.

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

Och vad fick du då betala för att slippa anklagas/stämmas för att du hjälpte till?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad fick du då betala för att slippa anklagas/stämmas för att du hjälpte till?

 

Jeg må erkende du er for dygtig til mig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jeg må erkende du er for dygtig til mig. 

 

Det hjälper kanske om man läser vad jag frågar efter först innan man besvara frågan...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...