Jump to content
IGNORERAD

Veteöl


virgo

Recommended Posts

Sent skall en öl älskare vakna. Jag har nu under ca:1 års tid testat en mängd olika veteöl och jag tycker det är bland det godaste man kan dricka. Just nu dricker jag en tysk sort som heter weihenstephaner och det bara bubblar av glädje i gommen :) finns det veteöl i Thailand tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • virgo

    6

  • GreenValley

    3

  • nitramj77

    2

  • Peolito

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Leffes gillade jag inte, men har druckit ett bayerskt som var ok. minns dock ej namn. 

Ändrades av nitramj77
Link to comment
Dela på andra sajter

Erdinger weissbier är så fantastisk god.

 

Blev så sugen nu att jag var tvungen att ta ut en från kylen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoegaarden har jag sett... men den tycker jag smakar :spy: 

 

Så jag valde en LEO istället

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett gott veteöl från Gotland som heter ( vet inte hur det stavas) visby weise. Testa den !

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoegaarden har jag sett... men den tycker jag smakar :spy: 

 

Så jag valde en LEO istället

 

 

/Enis

Inte så god tycker jag! Smakar för mycket parfym!

Link to comment
Dela på andra sajter

Övergången från vete sprit till potatis sprit, ( som för övrigt en kvinna kom på ), räddade oss från svält, så snälla, skicka inte oss in i dessa svältens år pga.  ert vete öl drickande, snälla... :av-109998:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Sent skall en öl älskare vakna. Jag har nu under ca:1 års tid testat en mängd olika veteöl och jag tycker det är bland det godaste man kan dricka. Just nu dricker jag en tysk sort som heter weihenstephaner och det bara bubblar av glädje i gommen :) finns det veteöl i Thailand tro?

Kom ihåg från vår stampub i Österrike att dom gjorde något som dom kallade (alla PK blunda nu) "niggger".

En blandning av veteöl och cocacola. Blandar man rätt, blir den ganska god. Bara lite cola ska det vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sent skall en öl älskare vakna. Jag har nu under ca:1 års tid testat en mängd olika veteöl och jag tycker det är bland det godaste man kan dricka. Just nu dricker jag en tysk sort som heter weihenstephaner och det bara bubblar av glädje i gommen :) finns det veteöl i Thailand tro?

Kom ihåg från vår stampub i Österrike att dom gjorde något som dom kallade (alla PK blunda nu) "niggger".

En blandning av veteöl och cocacola. Blandar man rätt, blir den ganska god. Bara lite cola ska det vara.

I visa delar av caribien Sydamerika blandar dom i fanta.

Här i Thailand 7-up

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyska ställen har säkert veteöl. 

 

Här en bild från Nobis i Udon Thani

post-3485-0-01699300-1357985789.jpg

post-3485-0-01699300-1357985789.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns i Bangkok på bl a en tyskt ställe på sucken soi 20. Finns säkert på fler tyska bierstuben i Bangkok. Har även smakat på veteöl i ching mai på ett tyskt ställe nära mcdonalds.

Hoegarden är min favorit den är från belgien. Men jag har svårt att dricka fler än en åt gången blir mätt av dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sent skall en öl älskare vakna. Jag har nu under ca:1 års tid testat en mängd olika veteöl och jag tycker det är bland det godaste man kan dricka. Just nu dricker jag en tysk sort som heter weihenstephaner och det bara bubblar av glädje i gommen :) finns det veteöl i Thailand tro?

Hejsan visst är det gott men arbetat i Munchen ett år nu så är lite trött på det men det går snart över. Jag vet att det finns lite tyska restauranger kring Sukhumvit som serverar wiess beer dock kostar det lite men det kan det vara värt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Leffes gillade jag inte, men har druckit ett bayerskt som var ok. minns dock ej namn. 

Nu har jag googlat och läst på Leffes hemsida men jag kan då inte hitta något om att de tillverkar ett veteöl.

 

http://www.leffe.com/en

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte så jätteförtjust i veteöl själv. Trist kan jag tycka, eftersom jag tycker det ser så smarrigt ut!

Jag har däremot en uppsättning med glas "Söldenauer" som jag tycker är jättesnygga. Fast stora, så det krävs en stor butelj för att fylla upp dem.

 

Jag är nog mer en "Bishops Finger" - något jag kommer korka upp om 5 timmar. :-)

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev jag törstig av allt ölprat, tur att jag har ett inbokat möte på Oliver Twist om en knapp timme! :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...