Jump to content
IGNORERAD

Inflation


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Hej. Ganska hög löpande inflationstakt nu i Thailand enl. mina iakttagelser. Några exempel på prishöjningar per 1 januari. Pianolektionen upp från 400 till 500 THB per timme + 25% Massageställe 1 upp från 180 THB till 200 per timme + 11 % Massageställe 2 upp från 200 till 250 per timme + 25% Chang Magic Blue, Tesco Lotus upp från 9 till 10 THB + 11 % hade några fler konkreta exempel men dom dyker inte upp just nu .. Dessutom har flera företag höjt tidigare under året tex Bassängbad från 100 till 120 THB +20% Inga basvaror detta precis men antagligen samma höjningar där. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Ganska hög löpande inflationstakt nu i Thailand enl. mina iakttagelser. Några exempel på prishöjningar per 1 januari. Pianolektionen upp från 400 till 500 THB per timme + 25% Massageställe 1 upp från 180 THB till 200 per timme + 11 % Massageställe 2 upp från 200 till 250 per timme + 25% Chang Magic Blue, Tesco Lotus upp från 9 till 10 THB + 11 % hade några fler konkreta exempel men dom dyker inte upp just nu .. Dessutom har flera företag höjt tidigare under året tex Bassängbad från 100 till 120 THB +20% Inga basvaror detta precis men antagligen samma höjningar där. Med vänlig hälsning,

Det var faktisk några år sen sist jag var i LOS.

Då kunde jag köpa en stor Chang Classic på 7-11 för 37bath. Vad får jag betala idag tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Daglöner har gått från 200 till 300 på ett år. Vilket resulterat i att nu behöver inte daglönarna jobba hela månaden längre. Vilket i sin tur har resulterat i brist på arbetskraft så emellanåt betalar man 450 i stället. Vilket resulterar i ännu mindre arbets dagar.

Ändrades av saobaht

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var faktisk några år sen sist jag var i LOS.

Då kunde jag köpa en stor Chang Classic på 7-11 för 37bath. Vad får jag betala idag tro?

33cl burk går på 25b,vet inte vad de större flaskorna kostar..

Link to comment
Dela på andra sajter

33cl burk går på 25b,vet inte vad de större flaskorna kostar..

45b går den större för visst..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

45b går den större för visst.. :)

Tja det var ju inte så farligt.

Jag brukar ligga på ett genomsnitt på 5 stora Chang om dagen. Så det blir ju bara 225 bath.

Fast det är klart. Det kan ju komma nån liten Sangsom med tillbehör därtill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja det var ju inte så farligt.

Jag brukar ligga på ett genomsnitt på 5 stora Chang om dagen. Så det blir ju bara 225 bath.

Fast det är klart. Det kan ju komma nån liten Sangsom med tillbehör därtill.

hehe,kör samma blandning fast med mera sang som..

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe,kör samma blandning fast med mera sang som..

Har du provat den inhemska Thailänska cognacen. Inte så du den heller med cola.

Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach
Har du provat den inhemska Thailänska cognacen. Inte så du den heller med cola.

 

Du menar Lao Kao... kanon fin... :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

H

 

 

Har nog sett den men inte provat,vad heter den? Kör sang somen med chang soda helst o lite cola i..:)
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi vet ju inte hur hårt sedelpressen går i Thailand, men skulle inte tro den står still.

Dock verkar kursen ganska stabil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer inte ihåg vad den heter. Men god var den.

 

Sang som med soda ska jag prova till sommaren.

Ändrades av Nisse Hult
Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer inte ihåg vad den heter. Men god var den.

 

Sang som med soda ska jag prova till sommaren.

den här är grym!! frugan fixar ibland..:) ett shotglas med sang som,lime,soda och salt..fyll glaset o lägg handen över o banka den i bordet o drick snabbt!!

gott som bara den o funkar fort som fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

den här är grym!! frugan fixar ibland.. :) ett shotglas med sang som,lime,soda och salt..fyll glaset o lägg handen över o banka den i bordet o drick snabbt!!

gott som bara den o funkar fort som fan!

hon hade bar i Bangkok ett tag sen..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

hon hade bar i Bangkok ett tag sen.. :)

Ja då vet hon ju vad en man behöver när han är törstig.  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, när gubbarna på forat ser att priset på pianolektioner rusat i höjden lär di gå bärsärkagång på gator och torg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppskattar om TS ämne kan hållas någorlunda, ni som vill diskutera sang som och cola istället för inflation kan ju skapa en tråd för det (så kan vi andra välja om vi vill läsa eller inte).

Trevlig helg.

Ändrades av Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle uppskatta om gnällspikar inte klagade i tråden utan helt sonika hoppade över de inlägg som di finner ointressanta.

 

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle uppskatta om gnällspikar inte klagade i tråden utan helt sonika hoppade över de inlägg som di finner ointressanta.

 

Tack på förhand.

 

Då kan väl du börja?

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja det var ju inte så farligt.

Jag brukar ligga på ett genomsnitt på 5 stora Chang om dagen. Så det blir ju bara 225 bath.

Fast det är klart. Det kan ju komma nån liten Sangsom med tillbehör därtill.

 

 

 

Same same  :nyam:  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppskattar om TS ämne kan hållas någorlunda, ni som vill diskutera sang som och cola istället för inflation kan ju skapa en tråd för det (så kan vi andra välja om vi vill läsa eller inte).

Trevlig helg.

Om en stor Chang Classic kostade 37 bath för ett par år sen och 45 bath nu på 7-11 så måste det väl handla om inflation

Och att en Sangsom med tillbehör smakar gott det vet ju var och en. Så det är väl inget att hetsa upp sig över.

Skål föresten   :offtopic:

Ändrades av Nisse Hult
Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan väl du börja?

 

Nej, det var ju du som började gnälla så det är inte möjligt. Dessutom så har jag särdeles lätt för att hoppa över sånt som jag finner ointressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...