Jump to content
IGNORERAD

Thai sätter in Boeing 777 på Stockholm


Nisse Hult

Recommended Posts

Synd concorde slutade flyga.

Kunde blivit en 4-5 timmar där annars Stockholm Bangkok

Då kan man pröjsa premium.

På slutet höjde BA priserna som var för låga på London new-York och folk betalade viligt denna premium och BA gjorde vinst på sträckan.

Virgin Air bjöd 5 miljoner pund men BA skrotade dom hellre än släppa till konkurrenterna.

Så tyvärr är våra plan vi har i idag bulk transportörer och inget roligt alls.

Concord fick inte flyga med öveljudsfart över land Så det hade inte gått Jag tycker att det ser trångt ut i buissnesk. med alla grejor runt om Är det så

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    12

  • Nisse Hult

    8

  • Sam sip sam

    7

  • stefantaby

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Synd concorde slutade flyga.

Kunde blivit en 4-5 timmar där annars Stockholm Bangkok

Då kan man pröjsa premium.

På slutet höjde BA priserna som var för låga på London new-York och folk betalade viligt denna premium och BA gjorde vinst på sträckan.

Virgin Air bjöd 5 miljoner pund men BA skrotade dom hellre än släppa till konkurrenterna.

Så tyvärr är våra plan vi har i idag bulk transportörer och inget roligt alls.

Concord fick inte flyga med öveljudsfart över land Så det hade inte gått Jag tycker att det ser trångt ut i buissnesk. med alla grejor runt om Är det så

Offe

Dom gånger jag fått flyga business / PE är då personalen erbjudit pga mycket poäng och ledig plats.

Det är mer plats såklart än i economy.

Men allt är ju en bedömning.

Antar överljudsplanen inte får flyga pga politiska skäl.

Jet fighters skulle väll få svårt att hinna med, speciellt långa sträckor.

Dom ligger ju bra mycket högre också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inne i Concorde var det klart trångt. Det är en smal flygkropp och bara 2+2 säten i bredd samt lågt till tak så man fick gå böjd om man är fullvuxen som jag

 

Inte mycket benutrymme heller

 

Föredrar nog dagens longhaul-plan

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Da_Ling_Boy

Hejsan!

flyg nyss både en upphottad 747-400 (TG-951 14/3-13 fr. Köpenhamn) och 777-300 TR ? (TG-950 4/4-13 fr. Bangkok)

 

blev ju väldigt positivt överraskad av att min 747'a var en upphottad med speldosa etc., tyckte inte riktigt att sätena stämmde med Seat-guru-länken som jag fick med min bokning, som även indikerade att det skulle vara en "gammal" kärra, satt långt bak, typ rad 66A och fick folk brevid mig, men sen frågade de rara värdinnorna om jag ville byta plats till mittenraden där jag fick två platser själv, så det gjorde jag, och fick tacksamt med utrymme :-) ,

betyg 4 för den flighten

 

hem blev jag väldigt överraskad, då jag kom in i planet, såg det splitternytt ut! Tänke vad är nu detta för uppgraderad 747, det har jag inte läst om på MPR :-)

efter lite forskning, typ kolla säkerhetsbladet, så såg jag ju att det var en 777-300 TR ? som jag fick flyga hem med,

satt bra långt fram, rad 36a, tyckte jag nog hade bra med plats, och speldosan var bra. kanske någon tum kortare utrymme för benen, men trots jag är 182 cm och 100+ kg så var det helt ok att sitta på dessa stolar.

och känslan av att det känndes helt nytt var ju härlig!

betyg 5 för den flighten

 

ha de

Micke

***************************************************************************

Född Söderkis, Alltid Söderkis, Forca Bajen!

"Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

TG963, som flyger ARN-HKT, vad är det för flygplanstyp?

Standard? Är de moderna med skärmar och sådant?

Link to comment
Dela på andra sajter

TG963, som flyger ARN-HKT, vad är det för flygplanstyp?

Standard? Är de moderna med skärmar och sådant?

 

Det får vi se den 1 juli -18 augusti

 

Då TG 962/963 återkommer

 

Troligen B777-300ER

Och då BKK - ARN - BKK

 

OBS!

Inget Phuket flyg i sommar.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Någon som har info om vilken seat map som kommer att gälla för 777-300 från Stockholm? SeatGuru ger ingen träff för TG960/961 och väljer man 777-300 eller 777-300ER bland Thai's plan stämmer inte kartan med den man får upp vid platsreservation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har info om vilken seat map som kommer att gälla för 777-300 från Stockholm? SeatGuru ger ingen träff för TG960/961 och väljer man 777-300 eller 777-300ER bland Thai's plan stämmer inte kartan med den man får upp vid platsreservation.

 

PE 18-22

 

post-3290-0-08549200-1367528496.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Någon som har info om vilken seat map som kommer att gälla för 777-300 från Stockholm? SeatGuru ger ingen träff för TG960/961 och väljer man 777-300 eller 777-300ER bland Thai's plan stämmer inte kartan med den man får upp vid platsreservation.

 

 

 

 

THE seatguru!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar! Håller på att hjälp några dator-ovana vänner att välja sittplats och den där kartan stämde med vad man ser när man väljer plats via Lufthansas hemsida. Mina vänner åker billigaste apklass, så det handlar och att slippa dåliga platser, snarare än att välja bra platser..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Tackar! Håller på att hjälp några dator-ovana vänner att välja sittplats och den där kartan stämde med vad man ser när man väljer plats via Lufthansas hemsida. Mina vänner åker billigaste apklass, så det handlar och att slippa dåliga platser, snarare än att välja bra platser..

Förstår inte varför man kallar oss vanliga resenärer för apor :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför man kallar oss vanliga resenärer för apor :crazy:

Jag åker själv apklass, så det var inte illa menat. Tycker inte att det är värt pengarna att betala dubbla kostnaden för PE eller liknande.

Mina vänner betalade kring 6 tusen och då får man dessutom bara välja bland de bakersta raderna av Economy.

Ändrades av iggy
Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Jag är född i apans år så man är ju förpassad till apklass!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför man kallar oss vanliga resenärer för apor :crazy:

Ekonomiklass är, har alltid varit och förblir monkey class i resebranschen. Lika naturligt som att du får en öl i ett glas om du går in på en bar/pub och säger en stor stark.

Till och med SJ har tidigare haft reklamfilmer som just anspeglade på just det uttrycket. Tåg ett mer civiliserat sätt att resa!

Hittar inte filmen:

Reklam för SJ som visade ett flygplan som landat och alla kastar sig upp och drar ur sina väskor ur hyllorna, till tonerna av "Hey, hey we're the monkeys..." och så kom sloganen "SJ. Ett civiliserat sätt att resa."

Den som söker han finner.....

Ändrades av kuai

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Och?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...