Jump to content
IGNORERAD

Thai sätter in Boeing 777 på Stockholm


Nisse Hult

Recommended Posts

Med start i höst byter Thai Airways flygplanstyp och sätter in en Boeing 777-300ER på linjen från Bangkok till Arlanda.

 

Thai Airways uppgraderar och ökar frekvenserna på Skandinavien i sommar och höst. Med start den 16 juli försvinner bolagets välkända Boeing 747-400 från Arlanda och ersätts av Boeing 777-300ER. Det skriver den fristående sajten Airline Routes.

            
Det innebär att TG 960 på sträckan Bangkok – Arlanda och TG 961 Arlanda Bangkok från den 27 oktober, flygs med Thais nya Boeing 777. Ombord blir det tre klasser eftersom Thai delar av de 42 sätena i första klass och gör dem till 24 business och 16 premium economy.
            
Redan innan dess sätter Thai in flygplanstypen på rutten till Köpenhamn när linjen ökas till nio avgångar i veckan under sommarperioden. Det är de två extra turerna på fredagar och söndagar, TG 952/953 som flygs med trippelsjuan medan den ordinarie linjen TG 950/951 också i fortsättningen blir en 747-400-linje.
            
Hittills är det bara Oslo av de tre stora flygplatserna i Skandinavien där Thai använt Boeing 777. 

http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=9628

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    12

  • Nisse Hult

    8

  • Sam sip sam

    7

  • stefantaby

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Med start i höst byter Thai Airways flygplanstyp och sätter in en Boeing 777-300ER på linjen från Bangkok till Arlanda.

 

Thai Airways uppgraderar och ökar frekvenserna på Skandinavien i sommar och höst. Med start den 16 juli försvinner bolagets välkända Boeing 747-400 från Arlanda och ersätts av Boeing 777-300ER. Det skriver den fristående sajten Airline Routes.

            

Det innebär att TG 960 på sträckan Bangkok – Arlanda och TG 961 Arlanda Bangkok från den 27 oktober, flygs med Thais nya Boeing 777. Ombord blir det tre klasser eftersom Thai delar av de 42 sätena i första klass och gör dem till 24 business och 16 premium economy.

            

Redan innan dess sätter Thai in flygplanstypen på rutten till Köpenhamn när linjen ökas till nio avgångar i veckan under sommarperioden. Det är de två extra turerna på fredagar och söndagar, TG 952/953 som flygs med trippelsjuan medan den ordinarie linjen TG 950/951 också i fortsättningen blir en 747-400-linje.

            

Hittills är det bara Oslo av de tre stora flygplatserna i Skandinavien där Thai använt Boeing 777. 

http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=9628

Det är bara att gratulera till försämringen.

Sämre sittkomfort i ekonomi klass.

32" mot 33-34" på 747

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Med start i höst byter Thai Airways flygplanstyp och sätter in en Boeing 777-300ER på linjen från Bangkok till Arlanda.

Thai Airways uppgraderar och ökar frekvenserna på Skandinavien i sommar och höst. Med start den 16 juli försvinner bolagets välkända Boeing 747-400 från Arlanda och ersätts av Boeing 777-300ER. Det skriver den fristående sajten Airline Routes.

Det innebär att TG 960 på sträckan Bangkok – Arlanda och TG 961 Arlanda Bangkok från den 27 oktober, flygs med Thais nya Boeing 777. Ombord blir det tre klasser eftersom Thai delar av de 42 sätena i första klass och gör dem till 24 business och 16 premium economy.

Redan innan dess sätter Thai in flygplanstypen på rutten till Köpenhamn när linjen ökas till nio avgångar i veckan under sommarperioden. Det är de två extra turerna på fredagar och söndagar, TG 952/953 som flygs med trippelsjuan medan den ordinarie linjen TG 950/951 också i fortsättningen blir en 747-400-linje.

Hittills är det bara Oslo av de tre stora flygplatserna i Skandinavien där Thai använt Boeing 777. http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=9628

Det är bara att gratulera till försämringen.

Sämre sittkomfort i ekonomi klass.

32" mot 33-34" på 747

Hälsar pigge01

Thai Air suger!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai Air suger!!!!!!!

Njaäää. Dom flyger väl.  :crazy:

Suger är det ju frugan som gör.

Ändrades av Nisse Hult
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag visste att Pigge skulle dissa inlägget på nåt sätt...  

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Många har angett att thais utrymme mellan stolarna varit avgörande för valet

 

Nu faller det argumentet...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde inte vara nåt argument för Pigge heller ;)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde inte vara nåt argument för Pigge heller :wink:

 

Det är så att jag har ett långt lårben.

det är rätt trångt om det är 32"

 

Sedan är det få flygplan som slår 747 i flygkomforten. 

B 747 är ett av de bästa flygplan som byggda.

 

A380 kommer närmst

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många har angett att thais utrymme mellan stolarna varit avgörande för valet

 

Nu faller det argumentet...

Jasså jag har fått för mig att de flesta anger drirektflyg som den främsta orsaken, även om utrymmet varit en bidragande orsak.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trippelsjuan har väl speldosor på alla platser ?

Det hade B747 som jag flög med också.

Retron och Star A, planen

TGP o TGW

 

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså jag har fått för mig att de flesta anger drirektflyg som den främsta orsaken, även om utrymmet varit en bidragande orsak.

Ja direktflyg är ju att föredra. Det är faan nog jobbigt ändå.

Jag ser fram emot när jag får flyga nerbäddad med en whisky och sömntablett. Sussa hela resan och vakna pigg och alert i Bangkok.

 

Om man skulle bygga om en Thaikärra hur många sovplatser skulle man få plats med tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså jag har fått för mig att de flesta anger drirektflyg som den främsta orsaken, även om utrymmet varit en bidragande orsak.

Jo. Jag sa många, inte de flesta.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gnällde lite förut i en annan tråd.. om att Thai inte har "speldosor" i de flesta plan.

Då svarade besserwissern Pigge :

"

Och varför skulle det vara det?
Om det är nyare inredning i planet ta det som en bonus.

Det är ingen självklarhet på våra två B747-400 linjer.
 
Det blir det inte före 2015.
Då de 4 gamla B747-400 är borta.


Du är fri att köpa ett av de 4 tex. HS-TGL.

Hälsarpigge01"

 

Hur nån en skriver om Thai Airways på forumet så är Pigge där.. och vrider och vänder..  Fuck Google  Pigge vet bäst!

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Direktflyg är huvudorsaken till att åka medThai, att få bra benutrymme

 

har varit en bonus

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Direktflyg är huvudorsaken till att åka medThai, att få bra benutrymme

 

har varit en bonus

Ja hade aeroflot haft direktflyg så hade det blivit dom alla dar i veckan.

Billigast, helt nya flygplan och slippa alla fyllon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att Aeroflots nya flotta ser intressant ut. Kanske man vågar prova på de igen.

 

12-2011-11-2011-aeroflot%20economy%20cla

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Direktflyg är huvudorsaken till att åka medThai, att få bra benutrymme

 

har varit en bonus

Ja för Thailändska flygvärdinnor kommer dom inte bli ensamma om enligt Kjos på Norwegian

 

 

 

– Kabinpersonalet blir i hovedsak thailendere. Hvem som helst kan søke, men de må bo i Bangkok. Det viktigste er at de er erfarne og dyktige. Siden Norwegian er norsk, må vi ha flygere med europeiske sertifikater, sier Kjos.

Link to comment
Dela på andra sajter

har bara gott om thai air att säga,d löser det mesta..även jobbiga resenärer..:) hade en som ville klättra över till mitt säte en gång men han blev lovad med monkeyhouse i Bangkok om han inte slappnade av o utan dricka resten av resan..

lite sugen var man o ta hand om han själv då jag blev provocerad rätt bra men är man i luften så är man,hehe...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hade aeroflot haft direktflyg så hade det blivit dom alla dar i veckan.

Billigast, helt nya flygplan och slippa alla fyllon.

 

 

En av flera orsaker till att jag inte använder mej av typ fd östeuropeiska bolag

 

som tex aeroflot är att jag inte litar på deras underhåll / service av planen.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hade aeroflot haft direktflyg så hade det blivit dom alla dar i veckan.

Billigast, helt nya flygplan och slippa alla fyllon.

Konstigt jag märker aldrig av alla dessa fyllon en del pratar om. De få gånger jag har stört mig på någon är då de sovit med lampan tänd eller en som envist skulle luta tillbaka stolen max redan vid maten.

 

Är det störande att folk tar några drinkar innan det är sovdags?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt jag märker aldrig av alla dessa fyllon en del pratar om. De få gånger jag har stört mig på någon är då de sovit med lampan tänd eller en som envist skulle luta tillbaka stolen max redan vid maten.

 

Är det störande att folk tar några drinkar innan det är sovdags?

Uppriktigt sagt så har fyllona aldrig stört mig men jag har läst ganska många ggr. på detta forum att en del hakar

upp sig på detta.Om dom nu finns.Men jag antar att aeroflots ide med alkoholfria flygningar beror på somliga

ryssars alkoholvanor.Jag gillar thaiair men när vi kan flyga med ryssarna för halva priset är valet lätt för mig.

Dom ramlar inte ner oftare nuförtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe,ja då har ni haft tur eller rest lite eller så är jag maxad med otur men om ni försöker få mig o va lättstött med folk som tar några bira har ni fel mina vänner..:)

Satt i business en gång också med en dåre packad som inte visste vilken sida av huvudet ögonen satt på när han försökte ta på sig glasögonen o mucka bråk med flera

(vi var runt 20 pers om jag inte minns fel) och en till som var helt väck som fortsatte o sparka i framsätet okontrollerat,knarkare dock.. kabinpersonalen var tvunga o tömma

baren och kom med med dricka till oss vid sidan om..en barnfamilj fick en stor påse med gratis grejer för besväret med dessa idi*ter..mamman med barnet blev dragen i håret

bakifrån ibland bland annat o  gubben hennes hade fullt upp med att hålla sig själv lugn då han hade en ganska nyfödd liten en bredvid sig.. Vissa kan bara inte kontrollera

sig i fyllan men man skulle tro att man skärper sig i vissa situationer iaf..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...