Jump to content
IGNORERAD

Vilken "färdigmat" gillar/brukar ni köpa?


Tommy

Recommended Posts

Jag köper färdigmat ibland, tex plastkorvar med brunabönor, orkar inte koka från grunden men gillar bönor med stekt fläsk.

Eldorado är goda.

 

Min absoluta favorit är Findus fiskgratäng med dillsås, jag kan inte laga den bättre själv.

45 minuter i ugn från frysen, så är det klart, smaskens nån gång då å då, helst med torsk!

Vi hade en duktig kock ombord en gång, som sa att han försökt kopiera Findus gratängen när han hade nån examen, och lyckats, han fick MVG på den!

 

Felix pulvermos med lite smör och svartpeppar är nog grabbens favorit, snabbt och gott tycker jag (förlåt 313).

 

Felix, Dafgårds och Findus "enportionsmat" för microvågsugn faller mej inte alls i smaken, dessutom är portionerna för små, även för en liten kvinna, helt kass och oaptitligt.

 

Vad tycker ni om eller avskyr?

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 46
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    4

  • Odin

    3

  • Sam sip sam

    3

  • FF

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

mamma bäng fan pappa käng

Hej. Brukar ha lite nödproviant i burk hemma. Fiskbullar, Findus Köttsoppa, Soldatens ärtsoppa. Bra att ha till middag om tiden inte räcker till ellert ta till jobbet när middagen inte räcker matlåda. Men inte är det godare än hemlagat. Bönor i tetra använder vi ofta i sallader och chili con Carne och här känner jag ingen större skillnad gentemot att blötlägga själv. Med vänlig hälsning

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna produkt utan tvekan och jag måste nog säga att den tillhör en av mina favoriträtter också.

7310500025971.jpg

 

Mvh

Nerike

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Just köttfärssås är en av mina paradrätter, när jag lagar själv.

Men jag skall testa nerikes tips.

Pölsa, har gillat det när det kom i kronans konserver, fast en fick kryddas lite.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ostkaka!

Sylt får man ha hemma själv!

 

 

Inte för att dom är speciellt goda, men på en macka med rödbetsallad o inlagd gurka smakar färdiga köttbullar OK till TV tittandet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur många förpackningar med "Hemrullade Pitepaltar" i tvåpack jag köpt i mitt liv och stekt upp i skogskojan tilsammans med rimmat sidfläsk.

Här i Pattaya måste man koka palt själv, håhå-jaja ;)

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där om pitepalt var inte kul att höra, som norrlänning i botten har jag slukat många pitepaltar både kokta och stekta dagen efter, nu fick jag  någon form av abstinensbesvär när pitepalt nämndes, för att inte glömma den underbara paltkoman som inträder efter ca 7-8 paltar, måste upplevas för att förstås/ Stefantaby

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det räknas som snabbmat, men jag gillar kalvsylta som serveras med hemlagat potatismos och rödbetor. Är för mycket jobb att göra sylta själv.

 

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där om pitepalt var inte kul att höra, som norrlänning i botten har jag slukat många pitepaltar både kokta och stekta dagen efter, nu fick jag  någon form av abstinensbesvär när pitepalt nämndes, för att inte glömma den underbara paltkoman som inträder efter ca 7-8 paltar, måste upplevas för att förstås/ Stefantaby

 

1. Om du kommer till Pattaya så bjuder jag på palt, hör av dig via PM bara.

2. Som erfaren paltätare så instämmer jag inte med att paltkoma är underbart, det är snarare en nära döden upplevelse. :ahh: ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter som att jag lever i ett taikonresidens i Sverige så blir det mycket färdiglagat att värma upp i micron.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med TS om fiskgratängen och det måste vara Findus. Skulle börja veckan billigt härromdagen och investerade 10 kr i en fiskgratäng av annat märke på Hemköp - fisken smakade och hade konsistens som en gammal svettig sandalsula. Fy tusan :spy:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ojoj, här snackar ni med en mästare inom detta ämne.

Det finns ju dessutom någon tråd om tillredning av dessa.

Favoriten är:

Så billig som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med TS om fiskgratängen och det måste vara Findus. Skulle börja veckan billigt härromdagen och investerade 10 kr i en fiskgratäng av annat märke på Hemköp - fisken smakade och hade konsistens som en gammal svettig sandalsula. Fy tusan :spy:

 

Vad hade du förväntat dig för 10 kr på hemköp förutom något inköp av ett billigt restparti

Link to comment
Dela på andra sajter

E Findus hemma? Dafgårds är inte gott men Findus och Felix går utmärkt, tex deras kyckling med pasta e gött!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.. Ibland köper jag sågad fläskkarre´ skönt att slippa allt kladd ibland... Med kladd menar jag urtagning, avpälsning och styckning...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Felix gulaschsoppa med en skvätt tabasco är en höjdare.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.. Ibland köper jag sågad fläskkarre´ skönt att slippa allt kladd ibland... Med kladd menar jag urtagning, avpälsning och styckning...

Det där e väl halvfabrikat?

 

Har gjort 7 Kg Thailändsk Currykorv "Sai åua", på rimmat sidfläsk och fläskkarré, mycket gott och poppis bland frugans och mina vänner.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Pulvermos med riktig pulverbrunsås och bullens korv är smarrigt om nu Sibylla inte är öppet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pulvermos med riktig pulverbrunsås och bullens korv är smarrigt om nu Sibylla inte är öppet.

Gillar inte pulversåser, men har en burk Bullens i skafferiet, det e en annan favorit favorit!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

bullens korv med pulvermos är en fin nödlösning när man kommer hem från jobbet och hon jobbar kväll

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart kommer färdigrätternas mästare Sam Sip Sam in och delger oss sina favoriter bland färdigmat och pulversåser :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...