Jump to content
IGNORERAD

Vasu Exchange, Bangkok


Guest uncen

Recommended Posts

Då var det testat och verifierat. Växlade i torsdags.

Angiven kurs på hemsidan : 4,64

Erhållen kurs sedel 500: 4,64

Erhållen kurs sedel 100: 4,59

Växlade klockan 09:10 på morgonen

//ban

Tack så mycket för din "rapport"... jag kollade torsdagskurserna på ATM:erna och de låg på runt 4.58 ut till kund, så det är verkligen bra då med VASU.... Gött att verkligen på klart besked,

 

Dock en liten fråga.. vad menar du med erhållen kurs sedel 500 o.s.v. vad innebär det i praktiken egentligen.Vad menas... för kollar man kursen på sedel 100 (??) så är ju den enbart 4.59 ju..

Tacksam för en förklaring!!

 

Tack - uncen

Ändrades av uncen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    8

  • Moipenyang

    8

  • ban_kog_wat

    5

  • khun-petch

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tack så mycket för din "rapport"... jag kollade torsdagskurserna på ATM:erna och de låg på runt 4.58 ut till kund, så det är verkligen bra då med VASU.... Gött att verkligen på klart besked,

 

Dock en liten fråga.. vad menar du med erhållen kurs sedel 500 o.s.v. vad innebär det i praktiken egentligen.Vad menas... för kollar man kursen på sedel 100 (??) så är ju den enbart 4.59 ju..

Tacksam för en förklaring!!

 

Tack - uncen

Lägre valörer sämre kurs ,så är det

 

ประเทศ สกุลเงิน Buying Rate Selling Rate   E000002_1.gif United States USD 100 29.72 29.80 USD 50 29.65 29.80 USD 5-20 29.55 29.80 USD 1-2 28.70 29.80 images%5B7%5D.jpg United Kingdom GBP 46.80 47.25 GBP 5-20 46.70 47.25 1306206343227653_170196963035393_1605797 EURO EURO 100-500 39.65 39.95 EURO 50 39.55 39.95 EURO 5-20 39.45 39.95 Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för din "rapport"... jag kollade torsdagskurserna på ATM:erna och de låg på runt 4.58 ut till kund, så det är verkligen bra då med VASU.... Gött att verkligen på klart besked,

 

Dock en liten fråga.. vad menar du med erhållen kurs sedel 500 o.s.v. vad innebär det i praktiken egentligen.Vad menas... för kollar man kursen på sedel 100 (??) så är ju den enbart 4.59 ju..

Tacksam för en förklaring!!

 

Tack - uncen

Ja och den var till och med bättre en sk låtsas kursen på xe ha ha

som endast var

Thai Baht 4.6324099787
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för din "rapport"... jag kollade torsdagskurserna på ATM:erna och de låg på runt 4.58 ut till kund, så det är verkligen bra då med VASU.... Gött att verkligen på klart besked,

 

Dock en liten fråga.. vad menar du med erhållen kurs sedel 500 o.s.v. vad innebär det i praktiken egentligen.Vad menas... för kollar man kursen på sedel 100 (??) så är ju den enbart 4.59 ju..

Tacksam för en förklaring!!

 

Tack - uncen

Kursen visas 1 kr = 4,64

För sedlar 500 kr och 1000kr får du 4,64

För sedla i mindre valörer från du mindre i mitt fall 100kr sedlar 4,59

Växlade denna gång inga små sedlar men vet sen tidigare att jag fått mindre för 50 & 20kr sedlar. Varför man nu lämpat omkring på sådana

//ban

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja,. NU fattar jag... Detta pratade vi aldrig om... vem sjuttan springer omkring i Thailand med svenska kontanter på sig i dessa dagar? Inte jag i alla fall... Antingen så har du med dig cash ifrån Sverige....ELLER så har du tagit ut svenska pengar någonstans i Thailand.

 

Jag var ABSOLUT INTE ute efter den kursen... En ren sedelkurs.. vi pratade om TT-kursen (ATM-kursen). Men är detta VASU ett rent växlingsställe.. Det verkar så himla svårt att få till information om det här.. Det är alltså inte en ren ATM som AEON, eller bankerna har uppställda då??? Detta är ett rent "växlingsställe då????

 

Detta förklarar fullständigt kursen man kan få där.. Sedelkurs...Undrar om det är detsamma på Superrich där också??? Mycket synd jag trodde detta var en ATM. 

 

Så Mr Samsipsam DÄR har du förklaringen till varför det inte stämde med de s.k. låtsaskurserna. Men du kan väl åka till XE och växla själv om det är så himla bra, eller plocka ut pengar ifrån dom överhuvudtaget..

 

uncen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja,. NU fattar jag... Detta pratade vi aldrig om... vem sjuttan springer omkring i Thailand med svenska kontanter på sig i dessa dagar? Inte jag i alla fall... Antingen så har du med dig cash ifrån Sverige....ELLER så har du tagit ut svenska pengar någonstans i Thailand.

 

Jag var ABSOLUT INTE ute efter den kursen... En ren sedelkurs.. vi pratade om TT-kursen (ATM-kursen). Men är detta VASU ett rent växlingsställe.. Det verkar så himla svårt att få till information om det här.. Det är alltså inte en ren ATM som AEON, eller bankerna har uppställda då ??? Detta är ett rent "växlingsställe då ????

 

Detta förklarar fullständigt kursen man kan få där.. Sedelkurs...Undrar om det är detsamma på Superrich där också ??? Mycket synd jag trodde detta var en ATM. 

 

Så Mr Samsipsam DÄR har du förklaringen till varför det inte stämde med de s.k. låtsaskurserna. Men du kan väl åka till XE och växla själv om det är så himla bra, eller plocka ut pengar ifrån dom överhuvudtaget..

 

uncen

Nej se det går inte  men xe kursen är den gällande världskursen minus bank och kortavgifter  , men nu betalade ju vasu bättre för sek än rådande världskurs , så det gick inte in i bollen på dig att vasu och superich är växelkontor med cash på agendan hå hå ja ja

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej se det går inte  men xe kursen är den gällande världskursen minus bank och kortavgifter  , men nu betalade ju vasu bättre för sek än rådande världskurs , så det gick inte in i bollen på dig att vasu och superich är växelkontor med cash på agendan hå hå ja ja

trots din löjliga ironi, så tack ändå för informationen... Så slutvinjetten blev att man har ingen större glädje av växlingskontor ändå...

Får jag fråga, har dessa VASU och Superrich möjligheter att ta emot ATM-kort då?? Eller är det enbart ett rent växlingskontor?Någon som vet,,, kanske Samsipsam? :nyam:  :nyam:  :nyam:  :nyam:

 

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Lägre valörer sämre kurs ,så är det

 

ประเทศ สกุลเงิน Buying Rate Selling Rate   E000002_1.gif United States USD 100 29.72 29.80 USD 50 29.65 29.80 USD 5-20 29.55 29.80 USD 1-2 28.70 29.80 images%5B7%5D.jpg United Kingdom GBP 46.80 47.25 GBP 5-20 46.70 47.25 1306206343227653_170196963035393_1605797 EURO EURO 100-500 39.65 39.95 EURO 50 39.55 39.95 EURO 5-20 39.45 39.95

 

Lite intressant att när jag ska växla in sedlar så får jag en sämre kurs för mindre valörer, men om jag ska växla till mej utländsk valuta så kostar alla valörer lika mycket.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
trots din löjliga ironi, så tack ändå för informationen... Så slutvinjetten blev att man har ingen större glädje av växlingskontor ändå...

Får jag fråga, har dessa VASU och Superrich möjligheter att ta emot ATM-kort då?? Eller är det enbart ett rent växlingskontor?Någon som vet,,, kanske Samsipsam? :nyam:  :nyam:  :nyam:  :nyam:

 

uncen...

 

Normalt på växlingskontor är även att använda kort, vilken kurs du får kan man kolla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej se det går inte  men xe kursen är den gällande världskursen minus bank och kortavgifter  , men nu betalade ju vasu bättre för sek än rådande världskurs , så det gick inte in i bollen på dig att vasu och superich är växelkontor med cash på agendan hå hå ja ja

trots din löjliga ironi, så tack ändå för informationen... Så slutvinjetten blev att man har ingen större glädje av växlingskontor ändå...

Får jag fråga, har dessa VASU och Superrich möjligheter att ta emot ATM-kort då?? Eller är det enbart ett rent växlingskontor?Någon som vet,,, kanske Samsipsam? :nyam:  :nyam:  :nyam:  :nyam:

 

uncen...

Oh nej mr storkäft ingen ironi ,jag kan kolla nästa vecka om dom tar kort

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh nej mr storkäft ingen ironi ,jag kan kolla nästa vecka om dom tar kort

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

 

Tacksam om du kollar så klart!! Resten av vad du påstår gör dig bara löjlig.. Sluta nu och fjanta dig annars får du fan ingen grogg när vi ses nästa gång...

 

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och den var till och med bättre en sk låtsas kursen på xe ha ha

som endast var

Thai Baht 4.6324099787

Torsdag 7 feb. var officiell kurs SEK-THB  4.68726.  

Vasu ger alltså 99% av officiella kursen, vilket är utmärkt.

ATM brukar ge 98% i bästa fall + uttagsavgift (bara man inte luras att säga ja till att växla direkt i ATM-en).

Att använda kreditkort ger 97%.

Vanliga växlingskontor ger 95%.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej hallå!

 

Vad accepterar dom på eller rättare sagt vad rekommenderar ni på vilket sätt man växlar på Vasu, med plastkort eller att man tar ut kontanter i Sverige som man växlar på plats?

 

Accepterar dom kort?

 

Tack på förhand,

Gunnar

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hallå!

 

Vad accepterar dom på eller rättare sagt vad rekommenderar ni på vilket sätt man växlar på Vasu, med plastkort eller att man tar ut kontanter i Sverige som man växlar på plats?

 

Accepterar dom kort?

 

Tack på förhand,

Gunnar

Kontanter är det som gäller

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Tja jag e ny här och detta är mitt första inlägg. E de ok att växla typ 10.000 svenska kronor på en gång? Dum fråga Kanske men tycker inte de e värt besväret med småväxling. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Tja jag e ny här och detta är mitt första inlägg. E de ok att växla typ 10.000 svenska kronor på en gång? Dum fråga Kanske men tycker inte de e värt besväret med småväxling. :)

 

 

Du kan växla betydlig mer än så, bäst kurs för 500 och 1000kr.

Tänk bara på att sedlarna SKA ha "folie" trycket, sedlar utan vill vissa växlare inte ha att göra med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ett snabbt svar! Finns de vasu exchange lite överallt i Bangkok eller måste man leta? Om någon vet något som ligger i anslutning till en skytrain station så får ni gärna tipsa. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Tack för ett snabbt svar! Finns de vasu exchange lite överallt i Bangkok eller måste man leta? Om någon vet något som ligger i anslutning till en skytrain station så får ni gärna tipsa. :)

 

Finns vägbeskrivning på deras hemsida:

 

 

http://www.vasuexchange.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Tack för ett snabbt svar! Finns de vasu exchange lite överallt i Bangkok eller måste man leta? Om någon vet något som ligger i anslutning till en skytrain station så får ni gärna tipsa. :)

Skytrain stn Nana

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja jag e ny här och detta är mitt första inlägg. E de ok att växla typ 10.000 svenska kronor på en gång? Dum fråga Kanske men tycker inte de e värt besväret med småväxling. :)

Är nog lugnt. Växlade 3500kr sist i Kasikorn åt en vän som var på besök och kassören ger mig ett kvitto

först på 160,000baht ungefär. Gav han tebax lappen o bad han kolla sedlarna igen,hehe..

Bästa kursen hittills tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Tja jag e ny här och detta är mitt första inlägg. E de ok att växla typ 10.000 svenska kronor på en gång? Dum fråga Kanske men tycker inte de e värt besväret med småväxling. :)

 

 

inga problem

post-5585-0-30422600-1363332168_thumb.jp

post-5585-0-76312400-1363332183_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...