Jump to content
IGNORERAD

Vasu Exchange, Bangkok


Guest uncen

Recommended Posts

Oregistrerad

Hejsan, är det någon av Er som har någon erfarenhet av detta växlingsställe i Bangkok??

Fick höra väldigt bra vitsord ifrån en kille som påstod att man får exakt den kurs som står på deras hemsida otroligt nog. igår var kursen och 4.64 hos dom. medans man hos t.ex. Kasikorn igår fick ut 4.56.  linken till deras hemsida är:

 

   http://www.vasuexchange.com/

 

Tacksam för Era kommentarer och kunskap i detta.

 

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    8

  • Moipenyang

    8

  • ban_kog_wat

    5

  • khun-petch

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest BpaijingKatai
Hejsan, är det någon av Er som har någon erfarenhet av detta växlingsställe i Bangkok??

Fick höra väldigt bra vitsord ifrån en kille som påstod att man får exakt den kurs som står på deras hemsida otroligt nog. igår var kursen och 4.64 hos dom. medans man hos t.ex. Kasikorn igår fick ut 4.56.  linken till deras hemsida är:

 

   http://www.vasuexchange.com/

 

Tacksam för Era kommentarer och kunskap i detta.

 

uncen...

 

 

Vasu ger nu 4,60

Superrich ger nu 4,6

 

Bra att det finns två alternativ på den kursen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Javisst är det bra om man är i Bangkok, Men jag undrar också om det verkligen stämmer, alltså att man får ut i fickan exakt vad hemsidan säger.. Det är ju inte ofta som den grejen stämmer, eller hur? Normalt sett så försvinner det runt 6 öre mellan hemsidokurserna/ATM.kurserna och vad som man sedan får ut i verkligheten

 

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vasu ger nu 4,60

Superrich ger nu 4,6

 

Bra att det finns två alternativ på den kursen!

Vilka alternativ?.

4,60  Eller  4,6 =Samma :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka alternativ?.

4,60  Eller  4,6 =Samma :crazy:

 

 

Superrich är känt för att ge bästa kursen men nu finns ett till ställe som ger lika bra kurs. Bra tycker jag, men inte du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Vasu ger nu 4,60

Superrich ger nu 4,6

 

Bra att det finns två alternativ på den kursen!

 

 

 

Helt korrekt att 4,60 och 4,6=samma

 

Du är riktigt uppmärksam, får bli en guldstjärna i läse boken!!!

 

Vad är det du inte fattar med "den kursen"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Grabbar, grabbar!! L200 menade nog inget illa faktiskt! Han förstod bara inte riktigt inlägget som sådant,

alltså att det nu då om allt stämmer finns 2st aktörer på banan, alltså även Superrich...

Så hav förbarmande...

 

uncen.

psd. jag väntar förhoppningsfullt fortfarande att någon av alla Er som finns eller bor i Bangkok, skall knata dit och ta ut pengar, och sedan bekräfta hit till denna tråd vilken kurs ni fick och om den stämde med hemsidan.

 

dsme

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Grabbar, grabbar!! L200 menade nog inget illa faktiskt! Han förstod bara inte riktigt inlägget som sådant,

alltså att det nu då om allt stämmer finns 2st aktörer på banan, alltså även Superrich...

Så hav förbarmande...

 

uncen.

psd. jag väntar förhoppningsfullt fortfarande att någon av alla Er som finns eller bor i Bangkok, skall knata dit och ta ut pengar, och sedan bekräfta hit till denna tråd vilken kurs ni fick och om den stämde med hemsidan.

 

dsme

 

 

Jag har växlat några gånger till bra kurs på ett ställe i On Nut nära BTS stationen men minns inte vad det heter, ska kolla nästa gång i BKK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan, är det någon av Er som har någon erfarenhet av detta växlingsställe i Bangkok??

Fick höra väldigt bra vitsord ifrån en kille som påstod att man får exakt den kurs som står på deras hemsida otroligt nog. igår var kursen och 4.64 hos dom. medans man hos t.ex. Kasikorn igår fick ut 4.56.  linken till deras hemsida är:

 

   http://www.vasuexchange.com/

 

Tacksam för Era kommentarer och kunskap i detta.

 

uncen...

Kasikorns ATM gav mig igår 4,32

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Kasikorns ATM gav mig igår 4,32

 

 

Då valde du nog att du ville växla i automaten, inte ta ut av sparat kapital.

Tyvärr en ren jävla scam från Thai bankerna!

 

Jag gjorde uttag på AEON i tisdags reserverat belopp=4,628558 då valde jag "savings"

Ändrades av BpaijingKatai
Link to comment
Dela på andra sajter

Då valde du nog att du ville växla i automaten, inte ta ut av sparat kapital.

Tyvärr en ren jävla scam från Thai bankerna!

 

Jag gjorde uttag på AEON i tisdags reserverat belopp=4,628558 då valde jag "savings"

Du har rätt! Jag försöker använda mig av AEON normalt sett (dom är helt klart bäst), men ibland så är man inte närheten, men annars finns AEON på flera ställen i Bangkok.

På denna länk kan ni som vill söka AEON ATM i eran egen provins.

http://www.aeon.co.th/en/customerservices_servicelocation_atm_depositor.php

Ändrades av Blueday
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Du har rätt! Jag försöker använda mig av AEON normalt sett (dom är helt klart bäst), men ibland så är man inte närheten, men annars finns AEON på flera ställen i Bangkok.

På denna länk kan ni som vill söka AEON ATM i eran egen provins.

http://www.aeon.co.th/en/customerservices_servicelocation_atm_depositor.php

 

 

Den länken använder jag innan jag byter plats, om jag behöver ta ut större belopp och sätta på Thai konto istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt! Jag försöker använda mig av AEON normalt sett (dom är helt klart bäst), men ibland så är man inte närheten, men annars finns AEON på flera ställen i Bangkok.

På denna länk kan ni som vill söka AEON ATM i eran egen provins.

http://www.aeon.co.th/en/customerservices_servicelocation_atm_depositor.php

Tyvärr så är detta helt och hållet ditt egna fel...Finns inga möjligheter i denna värld att då får 4.32 igår, kursen var då 4.55 - 4.56 i ATM;en MINST!!!

 

Antingen så räknar du inte så bra eller så har du gjort någon annan fadäs som borde vara helt omöjlig att göra. Kurserna på AEON och de andra skiljer sig inte så himla mycket åt utan det handlar ju i det fallet mest om att man slipper att pröjsa 150 baht per uttag..

 

sorry

 

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Då valde du nog att du ville växla i automaten, inte ta ut av sparat kapital.

Tyvärr en ren jävla scam från Thai bankerna!

 

Jag gjorde uttag på AEON i tisdags reserverat belopp=4,628558 då valde jag "savings"

 

 

 

 

Många ATM "föreslår" att du ska "växla" istället för att ta ut, en scam från Thai bankerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Många ATM "föreslår" att du ska "växla" istället för att ta ut, en scam från Thai bankerna!

 

Precis, det var det felet jag gjorde igår, det är lätt att i all hast tryck yes i stället för no, det är lurigt som fan, men visst felet är mitt!

Kursen blev då 4,32, det är ett smart upplägg från banken, men mindre roligt för kunden.

 

Håller med dig fullt ut BK, det för jävligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom är frågan formulerad så att man mycket lätt svarar fel, alltså att man vill växla. Samma sak i så kallade tax-free på många flygplatser, lurigt ställd fråga. Ta er tid, begrunda vad som egentligen står i ATM:en display, tacka nej till att växla.

I ditt fall fick du 6,5% lägre kurs. Ett riktigt fulknep av thaibankerna när de införde detta system.

Ändrades av Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många ATM "föreslår" att du ska "växla" istället för att ta ut, en scam från Thai bankerna!

Inget unikt för Thailand, den frågan har jag även fått i andra länder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frun som håller ordning på ekonomin har i alla årväxlat på vasu i bkk och sen satt in på konton i banken med thai plastkort. I början kollade jag om det var sant eller bara thaihype att det va den bästa kursen. Under dessa Åren vi varit tillsammans har jag inte hittat något ställe med bättre kurs. Kan däremot skilja på nått öre på vilken sedel valör du växlar. Ju större dess bättre.

//Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Inget unikt för Thailand, den frågan har jag även fått i andra länder.

Tror det är Visa/MC som infört detta. Är tydligen till för att du ska ha en möjlighet att veta exakt vad ditt uttag blir. Kan ju vara bra, men kursen blir ju därefter oxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många ATM "föreslår" att du ska "växla" istället för att ta ut, en scam från Thai bankerna!

 

 

Inte en källa till inkomster som svenska banker missat, när jag skickar till svärmor så kan jag välja att skicka THB istället för SEK, väljer jag THB får jag betala växlingsavgift och får min banks kurs på THB, inget som lönar sej, för mej alltså...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Inte en källa till inkomster som svenska banker missat, när jag skickar till svärmor så kan jag välja att skicka THB istället för SEK, väljer jag THB får jag betala växlingsavgift och får min banks kurs på THB, inget som lönar sej, för mej alltså...

 

MVH Tommy

 

 

Skickar du THB så "vet" du vad du får, skickar du SEK så kan det gå vilket som själv så "chansar" jag och jag tror inte jag förlorat på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall försöka att klargöra så det klart framgår då när det gäller vilken valuta. Det finns endast ett bra sätt och inte 2 bra sätt. Man skickar svenska kronor till sitt thailändska bankkonto och låter alltså per automatik den thailändska banken växla vid ankomsttillfället. Man får du cirka ATM.kursen plus en växlingsavgift som ligger på runt 200 baht för skickade t.ex. SEK: 12.000:-

 

 

Väljer man att skicka thailändska baht från Sverige, så växlar alltså den SVENSKA BANKEN till baht. och den kurs ni får då är alltså skitkursen nummer 1 på banken, som ligger NÄSTAN i nivå med den fullständigigt värdelösa FOREX-kursen, alltså drygt 20-25 öre SÄMRE.

 

Så skicka ALLTID svenska kronor i det läget.

 

uncen

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall försöka att klargöra så det klart framgår då när det gäller vilken valuta. Det finns endast ett bra sätt och inte 2 bra sätt. Man skickar svenska kronor till sitt thailändska bankkonto och låter alltså per automatik den thailändska banken växla vid ankomsttillfället. Man får du cirka ATM.kursen plus en växlingsavgift som ligger på runt 200 baht för skickade t.ex. SEK: 12.000:-

 

 

Väljer man att skicka thailändska baht från Sverige, så växlar alltså den SVENSKA BANKEN till baht. och den kurs ni får då är alltså skitkursen nummer 1 på banken, som ligger NÄSTAN i nivå med den fullständigigt värdelösa FOREX-kursen, alltså drygt 20-25 öre SÄMRE.

 

Så skicka ALLTID svenska kronor i det läget.

 

uncen

Men hur kan det alltid vara det bästa när en del banker försöker lura atmkunder på 6-7%.Är det då säkert att dom inte försöker

att kapa åt sig samma marginal från folk som skickar sek.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall försöka att klargöra så det klart framgår då när det gäller vilken valuta. Det finns endast ett bra sätt och inte 2 bra sätt. Man skickar svenska kronor till sitt thailändska bankkonto och låter alltså per automatik den thailändska banken växla vid ankomsttillfället. Man får du cirka ATM.kursen plus en växlingsavgift som ligger på runt 200 baht för skickade t.ex. SEK: 12.000:-

 

 

Väljer man att skicka thailändska baht från Sverige, så växlar alltså den SVENSKA BANKEN till baht. och den kurs ni får då är alltså skitkursen nummer 1 på banken, som ligger NÄSTAN i nivå med den fullständigigt värdelösa FOREX-kursen, alltså drygt 20-25 öre SÄMRE.

 

Så skicka ALLTID svenska kronor i det läget.

 

uncen

Där håller jag inte med dig heller.Jag har gjort försök med att skicka samma summa samma vecka och när svedbank växlade

10000 bath så fick jag några hundra mera men skillnaden var inte större än att det kunde bero på växling olika dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...