Jump to content
IGNORERAD

Varför så svårt


trucktomme

Recommended Posts

Hej alla Thai vänner och först jag har varit medlem ett tag och läser mycket här och nu är det min tur med en fråga

Varför är det så svårt för en Thaitjej att tala om känslor jag har varit i hop med en i nästan 6 .5 år och vi har bråkat om skilsmässan i snart 2 år så nu har jag tagit hjälp av advokat medans hon tycker det är onödigt och förstår inte varför varför ska allt vara så svårt för henne skyller på att jag bara vill lura henne så då blir det advokter som får vissa det var fråga ett

fråga 2 Varför blir det alltidvårat fel i dom andra thaitjejernas ögon värkar inte spela någon roll vad tjejen gör

Och till slut träffa som jag trodde en riktigt mysig och smart och ärlig tjej på kontakt sida märkte det var något som inte stämmer fråga om hon inte vill längre ha kontakt men hon sa bara det vill jag men hon börja bara försvina medans vi chatta och nu har hon bara försvunit och svarar inte på mail eller något annat heller varför ska det vara så svårt och vara ärlig    jag menar smaken är alltid olika så varför inte säga det

 

någon som har några bra svar och inte dom vanliga om bartjejer och sånt kan inte gälla alla thaitjejer

 

Mvh Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina erfarenheter.

I Thailand har man inte samma språk för känslor.

Klart att det inte blir lättare då dom ska uttrycka sig på engelska eller svenska, men även på sitt eget språk så är dom underutvecklade.

Vi svenskar kan säga att vi känner en sak. Sedan argumentera om varför. Kanske diskutera & även under samtalets gång ändra åsikt & lägga in olika aspekter varför det känns si eller så. Till och med erkänna att vi kanske har känt eller handlat omoraliskt eller dumt.

Jag har ägnat timmar & åter timmar med min tjej för att utveckla hennes förmåga att "sortera" i sitt medvetande. Sätta ord på sina känslor.

Många missförstånd & gräl har det blivit, men det tar sig :)

Tjejen hamnar ofta i en sitution där hon blir arg, frustrerad & känner att hon måste försvara sig. Känner sig trängd.

Att blotta sina känslor är kanske ett svaghetstecken.

Har å andra sidan träffat en del svenskar som ochså saknar ett språk för hur dom känner.

Vi faranger uppskattar ofta en diskussion. Menings skiljaktigheter "kryddar" ofta konversationen, medan thailändaren kan uppleva ett obehag vid menings skillnader.

Ställ en fråga till en thai som denne inte vill svara på. Du möts av tystnad.

Okej jag är nästan off topic nu...

Har träffat ett fåtal thai som faktiskt har ett utvecklat språk & inlevelse förmåga.

Många här på forumet har säkert en helt annan åsikt eller andra erfarenheter.

Intressant ämne. Jag vill gärna läsa andras åsikter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla Thai vänner och först jag har varit medlem ett tag och läser mycket här och nu är det min tur med en fråga

Varför är det så svårt för en Thaitjej att tala om känslor jag har varit i hop med en i nästan 6 .5 år och vi har bråkat om skilsmässan i snart 2 år så nu har jag tagit hjälp av advokat medans hon tycker det är onödigt och förstår inte varför varför ska allt vara så svårt för henne skyller på att jag bara vill lura henne så då blir det advokter som får vissa det var fråga ett

fråga 2 Varför blir det alltidvårat fel i dom andra thaitjejernas ögon värkar inte spela någon roll vad tjejen gör

Och till slut träffa som jag trodde en riktigt mysig och smart och ärlig tjej på kontakt sida märkte det var något som inte stämmer fråga om hon inte vill längre ha kontakt men hon sa bara det vill jag men hon börja bara försvina medans vi chatta och nu har hon bara försvunit och svarar inte på mail eller något annat heller varför ska det vara så svårt och vara ärlig    jag menar smaken är alltid olika så varför inte säga det

 

någon som har några bra svar och inte dom vanliga om bartjejer och sånt kan inte gälla alla thaitjejer

 

Mvh Thomas

Angående skuld grejjen. Kanske är du ett riktigt svin & alla problem går att skylla på dig.

Kan även bero på gammal hederlig offermentalitet. Något som jag ofta stöter på i thai sammanhang. Tror dock inte att ett uttryck som offermentalitet finns i Thailand...

Link to comment
Dela på andra sajter

jtackar för dina osikter om thai och deras känslor jag håller med om att skulle vara både intresant och kul och höra mera åsikter

 

Och angående min eller hennes skuld i skilsmässan kan jag bara säga det är väl aldrig ens fel att två bråkar om man är själv funkar det inte om ni inte tror mig prova med en spegel hur kul det är

 

tackar för dit inlägg  

Anubaan อนุบาล

 

mvh Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...