Jump to content
IGNORERAD

Smuggla knark och hamna på Bangkok Hilton


iggy

Recommended Posts

Okej, då har jag fått lite info i denna tråd. De som åkte fast förr i tiden smugglade alltså knark från Thailand och till Europa/Australien/USA. Nu verkar det ha upphört då Thailand slagit till mot odlingen och det mesta odlas i alla fall numera i Afghanistan.

Yabba, ice, metamfetamin är väl inget man odlar och verkar vara en populär drog som är mycket beroendeframkallande och bidrar till massa skit i Thailand och övriga världen. 

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    8

  • ban99arne

    7

  • Wangthong

    6

  • bond1

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Var det inte en svensk som kockade metanfetamimin i Isaan för inte så länge sedan. Eller kommer jag ihåg fel, men det var en farang iallafall.

Katrider

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte en svensk som kockade metanfetamimin i Isaan för inte så länge sedan. Eller kommer jag ihåg fel, men det var en farang iallafall.

Var väl i Rayong tror jag.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte en svensk som kockade metanfetamimin i Isaan för inte så länge sedan. Eller kommer jag ihåg fel, men det var en farang iallafall.

Det var väl söder om Pattaya.

https://www.flashback.org/t1243248

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Men chansen att klara sig om man bär på sig det bör väl vara bättre än åka dit ?

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Han var även medlem på MPR! :crazy:

 

 

 

 

Ok, hade lite fel då :thumbsup:  Men med det så behöver man ju inte smuggla in speciellt mycket till LOS.

Katrider

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
En lite fakta kontroll.

Dottern åkte fast 1994 då Carl Lidbom var 68 år gammal.

Dotterns far jobbade som säkerhetschef på UD vid denna tidpunkt vilket Lidbom förmodligen inte gjorde vid 68 års ålder efter en tjänst som ambassadör i Paris.

Carl Lidboms döttrar heter Helene och Mona.

 

Allt talar för att det inte var Carl Lidboms dotter.

Det är korrekt att det var Lage Johnssons dotter som åkte dit i Bangkok; inte Carl Lidboms dotter. Lage var vid tiden "stabschef" vid UD. Det blev ett helvetes liv!

Dottern har hela tiden sagt sig vara oskyldig vilket de poliser som arbetat med fallet bara skrattar åt. Hon hade en mängd viseringar från turer likadana som den där hon blev tagen.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

frugans brorsa åkte fast med 3 kompisar i sin taxi bil när dom kom från cambodia dom blev stoppade av en polis och kunde muta sig ur problem det kostade 100 000 bath så kunde dom köra vidare men första polisen ringde sin kollega  så när dom blev stoppade 2 gången så var pengarna slut  så det blev finkan första domen blev döden sen ädring till livstid  och nu är det beslutat att han fick tio år så han blir släppt om 2 år jag var och hälsade på honom i bkk då hade han suttit 4-8 månader och han såg inte söt ut med sitt sönder slagna ansikte 30-40 st. i en cell var dom och nu har han suttit 1-2 år i surins fängelse och har det någotlunda bra   mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

frugans brorsa åkte fast med 3 kompisar i sin taxi bil när dom kom från cambodia dom blev stoppade av en polis och kunde muta sig ur problem det kostade 100 000 bath så kunde dom köra vidare men första polisen ringde sin kollega  så när dom blev stoppade 2 gången så var pengarna slut  så det blev finkan första domen blev döden sen ädring till livstid  och nu är det beslutat att han fick tio år så han blir släppt om 2 år jag var och hälsade på honom i bkk då hade han suttit 4-8 månader och han såg inte söt ut med sitt sönder slagna ansikte 30-40 st. i en cell var dom och nu har han suttit 1-2 år i surins fängelse och har det någotlunda bra   mvh

100 000 bath för att de åkte taxi var inte så konstigt. Två ggr samma dag då blir det lite mysko förstås! :whoco5:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det smugglas väl mycket skit in i Thailand idag. Exempelvis från Burma.

Jo, fast då är det nog inte västerlänningar som sköter smugglingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

frugans brorsa åkte fast med 3 kompisar i sin taxi bil när dom kom från cambodia dom blev stoppade av en polis och kunde muta sig ur problem det kostade 100 000 bath så kunde dom köra vidare men första polisen ringde sin kollega  så när dom blev stoppade 2 gången så var pengarna slut  så det blev finkan första domen blev döden sen ädring till livstid  och nu är det beslutat att han fick tio år så han blir släppt om 2 år jag var och hälsade på honom i bkk då hade han suttit 4-8 månader och han såg inte söt ut med sitt sönder slagna ansikte 30-40 st. i en cell var dom och nu har han suttit 1-2 år i surins fängelse och har det någotlunda bra   mvh

Hade nog varit en bra idé att dumpa knarket i närmsta dike efter att ha träffat på den första polisen.

Link to comment
Dela på andra sajter

frugans brorsa åkte fast med 3 kompisar i sin taxi bil när dom kom från cambodia dom blev stoppade av en polis och kunde muta sig ur problem det kostade 100 000 bath så kunde dom köra vidare men första polisen ringde sin kollega  så när dom blev stoppade 2 gången så var pengarna slut  så det blev finkan första domen blev döden sen ädring till livstid  och nu är det beslutat att han fick tio år så han blir släppt om 2 år jag var och hälsade på honom i bkk då hade han suttit 4-8 månader och han såg inte söt ut med sitt sönder slagna ansikte 30-40 st. i en cell var dom och nu har han suttit 1-2 år i surins fängelse och har det någotlunda bra   mvh

 

 

Men dom betalade böter på 100.000 baht får dom inte köra vidare då om dom visar kvittot på böterna brukar väll  vara en vecka.

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen och hennes kompisar brukar vilja ta med presenter för varandra när de åker till eller från Thailand. Detta går dock inte med mig. Inget kommer i väskorna som jag inte har 100% koll på. Tjejen tycker att jag är ruggigt pinsam som misstror även hennes bästa vänner, särskilt när det gäller resa till Thailand för enligt henne är det förstås vansinnigt och ologiskt att smuggla till Thailand från Sverige. Jag viker dock inte en tum utan hänvisar bara till filmen Bangkok Hilton.

 

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen och hennes kompisar brukar vilja ta med presenter för varandra när de åker till eller från Thailand. Detta går dock inte med mig. Inget kommer i väskorna som jag inte har 100% koll på. Tjejen tycker att jag är ruggigt pinsam som misstror även hennes bästa vänner, särskilt när det gäller resa till Thailand för enligt henne är det förstås vansinnigt och ologiskt att smuggla till Thailand från Sverige. Jag viker dock inte en tum utan hänvisar bara till filmen Bangkok Hilton.

 

Neil

Det gör du rätt i!

Frugan fick efter några år i Sverige några hemska utslag på ryggen som växte ut försvann och kom tillbaka. Vi var på hur många undersökningar och provtagningar som helst på olika hudkliniker. Den ena överläkaren efter den andra skakade på huvudet. En diagnos ville dom inte berätta om, men eftersom dom sagt att det kunde vara en möjlig sjukdom så fick dom klämma fram med vad dom trodde det var! Spetälska sa dom då, man blev alldeles matt, skulle inte ha frågat. Efter en par års bekymmer går frugan till en doktor i Thailand som blandar fram en naturmedicin. När hon har slut på medicinen ringer hon till systern som köper mera och lägger i ett brev. Detta pågår flera år till en dag de ringer från tullen på arlanda och frågar frugan om det var till henne. Naturligtvis svarar hon att det är hennes medicin.

 

Detta resulterade i ett åtal för olaga införsel av medicin eller något liknande. Men det kunde lika gärna ha varit någon narkotiskt klassad ingrediens i naturmedicinen, då hade det blivit narkotikasmugling. Ingen av frugans kompisar skulle sagt nej till att ta med ett sådant paket när de åkt då hade de åkt dit. Nu klarade sig frugan tack vare att vi kunde visa på den långvariga sjukdomshistoriken och att det inte fanns något medel för det i Sverige, samt att hon var thailändska. Hade det varit en svensk hade hen blivit dömd, hade det varit en thaikompis så hade säkert den också blivit dömd.

 

Nu var ju utspelade sig ju detta i det humanare av dessa länder, men jag vill bara visa att det finns andra aspekter av det hela som man kanske inte tänker på. Speciellt inte som en thailändare tänker på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...