Jump to content
IGNORERAD

Smuggla knark och hamna på Bangkok Hilton


iggy

Recommended Posts

Förr i tiden, innan Thailand blev en destination för Svensson på familjesemester, var det två saker som i alla fall jag tänkte på när jag hörde ordet Thailand, nämligen prostitution och knarksmuggling. Prostitution känns som det har avhandlats rätt mycket här på forumet, men knarksmugglingen då?

 

Tror att jag fått min bild av att höra om "diplomatdottern" samt suddiga minnen från en film där Nicole Kidman åker fast och hamnar i finkan på Bangkok Hilton.

 

Varför smugglar man knark via Thailand? Åker man fast på vägen in eller på vägen ut? Vad är det för knark som smugglas?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    8

  • ban99arne

    7

  • Wangthong

    6

  • bond1

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Diplomat dottern är ju fd.Ambassadör Carl lidboms dotter.Dom tar dig när du försöker lämna Thailand.var så säker.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tror mycket beror på att under Vietnam kriget producerades det mycket knark i Golden Triangel, Sop Ruak, Thailand, Burma, Laos norr.

Opium var nog det vanligaste som växte på fältet. Finns mycket intressant att läsa om den tiden, där en keijsare hade egen arme,

skolor, daghem, i stort sett en hel skuggsamhälle. det finns fortfarande en museum däruppe Khun Sa Old Camp, en av hemligaste museum i Thailand.

Khun Sa Wikipedia

 

post-7521-0-43868900-1357331919.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken åka fast bör ju dock vara liten om man har det på kroppen, jag har aldrig blivit kroppsvisiterad eller sett hundar oavsett vart jag åkt i världen.

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken åka fast bör ju dock vara liten om man har det på kroppen, jag har aldrig blivit kroppsvisiterad eller sett hundar oavsett vart jag åkt i världen.
Försök en gång. Skriv gärna och berätta hur det gick. Om du då har något att skriv med.
Link to comment
Dela på andra sajter

Risken åka fast bör ju dock vara liten om man har det på kroppen, jag har aldrig blivit kroppsvisiterad eller sett hundar oavsett vart jag åkt i världen.

 

 

Andra har också tänkt så, dom sitter just nu på Bangkok Hilton

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Diplomat dottern är ju fd.Ambassadör Carl lidboms dotter.

Där har du verkligen ett gott föredöme för sin dotter :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Diplomat dottern är ju fd.Ambassadör Carl lidboms dotter.

Är detta sant? Har aldrig hört eller så minns jag det inte även om jag hört.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är detta sant? Har aldrig hört eller så minns jag det inte även om jag hört.

 

 

Japp, detta är gammalt nytt.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Du åker fast när du vill lämna landet.

 

 

 

 

Misstänker att man åker fast bägge vägar om dom kommer på dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra har också tänkt så, dom sitter just nu på Bangkok Hilto

Försök en gång. Skriv gärna och berätta hur det gick. Om du då har något att skriv med.

Har inga behov av det eller kontakter, men risken är säkert minimal att man åker fast och massor som klarar sig.

 

Folk blir dödade i trafiken dagligen ändå så tar vi risken och ger oss ut i den ?

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Är detta sant? Har aldrig hört eller så minns jag det inte även om jag hört.

Jag vet att det är Carl lidboms dotter.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förr i tiden, innan Thailand blev en destination för Svensson på familjesemester, var det två saker som i alla fall jag tänkte på när jag hörde ordet Thailand, nämligen prostitution och knarksmuggling. Prostitution känns som det har avhandlats rätt mycket här på forumet, men knarksmugglingen då?

 

Tror att jag fått min bild av att höra om "diplomatdottern" samt suddiga minnen från en film där Nicole Kidman åker fast och hamnar i finkan på Bangkok Hilton.

 

Varför smugglar man knark via Thailand? Åker man fast på vägen in eller på vägen ut? Vad är det för knark som smugglas?

 

Det var väl så att det producerades/transporterades en stor del av den narkotikan som gick till övriga världen just från den gyllene triangeln uppe vid gränsen till burma via bl.a. Bangkok. Tror väl det handlande mest om opium på den tiden, Omvärlden tryckte väl på tillräckligt mycket för att dom thailändska politikerna skulle stoppa trafiken och det kan man ju se resultat av idag.

 

Åka fast för narkotikabrott i Thailand nuförtiden innebär ju i princip ett bortkastat liv, handeln idag handlar väl mer om ice/yaba iaf det som skrivs i tidningarna.

Ändrades av Krafta

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att det är Carl lidboms dotter.

 

En lite fakta kontroll.

Dottern åkte fast 1994 då Carl Lidbom var 68 år gammal.

Dotterns far jobbade som säkerhetschef på UD vid denna tidpunkt vilket Lidbom förmodligen inte gjorde vid 68 års ålder efter en tjänst som ambassadör i Paris.

Carl Lidboms döttrar heter Helene och Mona.

 

Allt talar för att det inte var Carl Lidboms dotter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Karolina Johansson, är det bekräftat att filmen Bangkok Hilton baseras på detta händelse?
Annars tycker jag Hon kunde uppdatera sitt hemsida, om hon var 29 år 1994 lär hon vara

äldre än 43 i dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Karolina Johansson, är det bekräftat att filmen Bangkok Hilton baseras på detta händelse?

Annars tycker jag Hon kunde uppdatera sitt hemsida, om hon var 29 år 1994 lär hon vara

äldre än 43 i dag.

Tv-serien gjordes 5 år innan hon åkte fast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

När jag och polarn åkte hem med Lufthansa för flera år sedan så tog dom en snubbe.

I gången ner till planet efter att du har visat ditt boarding-card. Där stod 4 poliser

o väntade. Killen framför oss blev stoppad o brutalt handfängslad.

Vår spekulation var att knark-hundar har nosat upp något i hans väska inne

på terminalen. Sedan har dom bara väntat på att han/hon ska visa upp sitt

boarding-card. Det stämmer väl överens med hans in-checkade bagage?

Får fråga Knasen om detta kan stämma??

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...