Jump to content
IGNORERAD

Smuggla knark och hamna på Bangkok Hilton


iggy

Recommended Posts

Oregistrerad
Tv-serien gjordes 5 år innan hon åkte fast.

Jaa tyckte väl det att jag sett Nicole Kidman redan före 1994 i filmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Songkran

    8

  • ban99arne

    7

  • Wangthong

    6

  • bond1

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Såg för ett par år sen ett program om verklighetens Bangkok hilton.

Där var en engelsman. Han hade varit på full moon party och festat runt. Han gillade det så mycket. Så han fick den briljanta idén att åka till England och återvända med partypiller.

Han åkte dit och fick 99 år för det.

Av naturliga skäl rekomenderade han andra att undvika att få samma idé.

Den sista idi*ten är bevisligen inte född.

Det är heller inte helt ovanligt att langaren tipsar polisen så dom kan ta dom på flygplatsen.

För en 10 år sedan så skulle jag skjutsa en kille på min motorcykel. När vi passerade en bar bad han mig stanna. Det visade sig att han skulle köpa flumm röka på vägen. När jag fick veta detta höll jag nästan på att slå ihjäl killen.

Snutkoll så åker även jag dit.

Men den killen var knappast släkt med Einstein.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Han som nästan blev ihjälslagen, hoppas att inte fick några bestående men.

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Han som nästan blev ihjälslagen, hoppas att inte fick några bestående men.

Du menar så att inte knarktarmen blev skadad på något sätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar så att inte knarktarmen blev skadad på något sätt?

 

Det maskliknande bihanget, blindtarmen, är ju välkänd inom läkekåren men har Ni fått diagnosen knarktarm så bör Ni be om en andra konsultation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det maskliknande bihanget, blindtarmen, är ju välkänd inom läkekåren men har Ni fått diagnosen knarktarm så bör Ni be om en andra konsultation.

Behövs ingen andra diagnos. I såna fall bort med skiten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Behövs ingen andra diagnos. I såna fall bort med skiten!

 

Att avlägsna kroppsdelar lite hur som helst är inget som bör utföras av kreti och pleti, risken är att det inte blir mycket kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att avlägsna kroppsdelar lite hur som helst är inget som bör utföras av kreti och pleti, risken är att det inte blir mycket kvar.

Numera används en snabb och billig metod rekomenderad av en kunnig sjöman. Genom att slå in pannbenet avlägsnas orsaken till problemet och framtida komplikationer med problem för tredjepart undviks.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

DoiPui utanför ChaingMai Museum om opium osv.

Om ni åker till Pai så finns det mera av sånt men syssla inte med skiten utan bara titta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Numera används en snabb och billig metod rekomenderad av en kunnig sjöman. Genom att slå in pannbenet avlägsnas orsaken till problemet och framtida komplikationer med problem för tredjepart undviks.

 

Mja, att modera pannan löser knappast Era tarmproblem, vänligen kontakta en legitimerad läkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, att modera pannan löser knappast Era tarmproblem, vänligen kontakta en legitimerad läkare.

Förstår ju att du håller dig kvar där skiten kommer ut. Alla har dock inte den fixeringen åt det hållet som du har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken åka fast bör ju dock vara liten om man har det på kroppen, jag har aldrig blivit kroppsvisiterad eller sett hundar oavsett vart jag åkt i världen.

för dryga året sen då jag kom till arlanda,vill minnas det var med qatar så var tullen ute med hund.stod bredvid mig medans hunden gick mellan bagagen och sniffade.hörde dom prata att hunden markerade två väskor och dom har koll på vilka det är.

sen fick alla gå förbi hunden en och en och den som då hade godis på kroppen var nog glad att hen åkte fast i sverige och inte doha eller bkk.

när jag kom hit i oktober så hade jag i en liten ficka några lugnande i en liten plastpåse som man får på apoteken i thai när man köper läkemedel,för o kunna somna på flyget.när jag gick genom säkerhetskontrollen i turkiet för mellanlandning så pep ju metalldetektorn som vanligt för mig.måste ha nån stålplatta i huvet för något annat fanns inte på mig :crazy: .

när dom körde den handburna detektorn så pep det även till vid fickan jag hade tabletterna och dom undra vad det var för medusin.sa som det var att det var föro kunna sova på planet och fick tillbaka dom...med andra ord så är detektorn nog inte bara för metallföremål...så inte skulle iaf jag chansa på smuggla knark på kroppen.

o inte annars heller för den delen.om man vill bedöva sig så räcker alkohol bra.mår tillräckligt dåligt av det och kan inte ens tänka mig hur man skulle må av en knark avtändning...

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

för dryga året sen ..

Bra att det förkommer så man inte får för sig att ta med något.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår ju att du håller dig kvar där skiten kommer ut. Alla har dock inte den fixeringen åt det hållet som du har.

 

Då kanske Ni skulle investera i vuxenblöja men tänk på inte gå omkring fulllastad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Risken åka fast bör ju dock vara liten om man har det på kroppen, jag har aldrig blivit kroppsvisiterad eller sett hundar oavsett vart jag åkt i världen.

Senaste 2 hemresor från Thailand har jag fått gått genom någon form av röntgen istället för den vanliga metallbågen, verkar bero på hur man kommer i kön om det blir röntgen eller metallbåge... Lite svårt att undgå upptäckt om det blir röntgen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tjena!

När jag och polarn åkte hem med Lufthansa för flera år sedan så tog dom en snubbe.

I gången ner till planet efter att du har visat ditt boarding-card. Där stod 4 poliser

o väntade. Killen framför oss blev stoppad o brutalt handfängslad.

Vår spekulation var att knark-hundar har nosat upp något i hans väska inne

på terminalen. Sedan har dom bara väntat på att han/hon ska visa upp sitt

boarding-card. Det stämmer väl överens med hans in-checkade bagage?

Får fråga Knasen om detta kan stämma??

Kan nog stämma, tullen utför en del grejer som inte passagerare har en aning om.. Kan ju också ha varit något olämpligt som upptäckts när väskan röntgades..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man smuggla knark till eller från Thailand (eller vartfan som helst) är det ej att rekommendera att själv bära skiten på kroppen :whoco5:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Karolina Johansson, är det bekräftat att filmen Bangkok Hilton baseras på detta händelse?

Annars tycker jag Hon kunde uppdatera sitt hemsida, om hon var 29 år 1994 lär hon vara

äldre än 43 i dag.

Den händelsen är baserad på en Australiensare om jag inte minns fel.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Räcker med att du rör skitet med fingrarna under resan i Thailand , Sen rör du din resväska,   En bra hund markerar direkt en sån doft ,, Enklare än så är det inte för hundföraren att sen kolla resenären,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns apparater som kan känna igen drogdofter, sett det på någon serie som visas från den Australienska tullen.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Oftast går tullens hundar över incheckat bagage nere i krossen,bakom kulisserna. Tull tjänstemän brukar va duktiga på o öppna dessa kodlås som finns på resväskor,har jag sett. Får dom markering på väska så följs detta upp till resenär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, då har jag fått lite info i denna tråd. De som åkte fast förr i tiden smugglade alltså knark från Thailand och till Europa/Australien/USA. Nu verkar det ha upphört då Thailand slagit till mot odlingen och det mesta odlas i alla fall numera i Afghanistan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, då har jag fått lite info i denna tråd. De som åkte fast förr i tiden smugglade alltså knark från Thailand och till Europa/Australien/USA. Nu verkar det ha upphört då Thailand slagit till mot odlingen och det mesta odlas i alla fall numera i Afghanistan.

Det smugglas väl mycket skit in i Thailand idag. Exempelvis från Burma.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...