Jump to content
IGNORERAD

Dagens goda gärning - Hittade en mobiltelefon i en bahtbus


Peter_BKK

Recommended Posts

Hittade en HTC 7 Mozart i en bahtbuss igår på väg in till Pattis från Jomtien för nyårsfirande. Telefonen var stendöd och min första tanke var att INTE ge den till chauffören för då hade den nog aldrig sett sin riktiga ägare igen. Väl i dag så satte jag telefonen på laddning och startade upp den. Windows på ryska. Hmmm tänkte jag. Har aldrig pillat med windows phone förr. Men efter lite pillande så hittade jag samtalsloggen. Ringde en handfull thainummer och fick tillslut tag i en ryss kom kunde engelska :nono:  . Han kände ägaren till telefonen och skulle kontakta honom och be honom att ringa tillbaka. En timme senare så ringer en snubbe som först pratar ryska med mig med säger sedan "you have my phone" yes, svarar jag och förklarar att han kan komma till Jomtien och hämta den. Som svar får jag " you bring phone to Best western Pattaya hotel" Nä, du får allt komma till Jomtien själv och hämta telefonen, förklarade jag. "you bring phone to Best western Pattaya hotel" hör jag igen.. okay hör jag mig själv säga :13:  Man är ju bara för snäll. Han kanske inte vet var Jomtien är, han kanske har svårt att ta sig ut. Inte vet jag men jag får väl ta och åka ut till Nahklua och lämna telefonen i morgon.

Ändrades av Peter_BKK
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peter_BKK

    8

  • conservator

    7

  • Sam sip sam

    5

  • Khemmarat

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Se förfan till att ta bra hittelön eller spräng fanskapet är han rädd om telefönen kan han nog fan se till att pallra sig iväg till dig burrabus blir lite upprörd på vissa ryssar men annars cool  :dirol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lämna in den hos the police!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade en HTC 7 Mozart i en bahtbuss igår på väg in till Pattis från Jomtien för nyårsfirande. Telefonen var stendöd och min första tanke var att INTE ge den till chauffören för då hade den nog aldrig sett sin riktiga ägare igen. Väl i dag så satte jag telefonen på laddning och startade upp den. Windows på ryska. Hmmm tänkte jag. Har aldrig pillat med windows phone förr. Men efter lite pillande så hittade jag samtalsloggen. Ringde en handfull thainummer och fick tillslut tag i en ryss kom kunde engelska :nono:  . Han kände ägaren till telefonen och skulle kontakta honom och be honom att ringa tillbaka. En timme senare så ringer en snubbe som först pratar ryska med mig med säger sedan "you have my phone" yes, svarar jag och förklarar att han kan komma till Jomtien och hämta den. Som svar får jag " you bring phone to Best western Pattaya hotel" Nä, du får allt komma till Jomtien själv och hämta telefonen, förklarade jag. "you bring phone to Best western Pattaya hotel" hör jag igen.. okay hör jag mig själv säga :13:  Man är ju bara för snäll. Han kanske inte vet var Jomtien är, han kanske har svårt att ta sig ut. Inte vet jag men jag får väl ta och åka ut till Nahklua och lämna telefonen i morgon.

 

 

Du menar inte allvar hoppas jag, att du ska leverera den till ryssen han får väl hämta själv.

Men det är ju upp till dig

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Jimmy 666

Ställer mig på acdc sida där. Hade iofs snott den om jag hittade den å den va på ryska, enbart pga att det var just ryssar. Kackerlackorna här är mer värda än det där ryss packet =)

Link to comment
Dela på andra sajter

4600:- på Phonehouse enligt Prisjakts hemsida.

Du ska minst ha 2500 bath för besväret, annars sälj skiten   :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lämna den till Polisen

 

Man vet aldrig vad killen fått för idéer i huvudet om dig !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen en KGB droppoff som gått snett, luren innehåller med all säkerhet en massa topphemlig information.

Sälj den dyrt till CIA och få en ny identitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafan... telefonen hadde nog flygit ut en bra bit i havet om han krävt att jag ska komma med den till hans hotell.

Ändrades av solis
Link to comment
Dela på andra sajter

Släng skiten i havet så utsätter du dig inte för några risker, ska inte beblanda dig med ryssar alls kan inte lita ett skit på dessa varelser...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge den förfaan inte tillbaka till ryssjävelen. Behåll den och ge till behövande kompis istället.

Dessa ryssar är ju värre än vägglöss

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade en HTC 7 Mozart i en bahtbuss igår på väg in till Pattis från Jomtien för nyårsfirande. Telefonen var stendöd och min första tanke var att INTE ge den till chauffören för då hade den nog aldrig sett sin riktiga ägare igen. Väl i dag så satte jag telefonen på laddning och startade upp den. Windows på ryska. Hmmm tänkte jag. Har aldrig pillat med windows phone förr. Men efter lite pillande så hittade jag samtalsloggen. Ringde en handfull thainummer och fick tillslut tag i en ryss kom kunde engelska :nono:  . Han kände ägaren till telefonen och skulle kontakta honom och be honom att ringa tillbaka. En timme senare så ringer en snubbe som först pratar ryska med mig med säger sedan "you have my phone" yes, svarar jag och förklarar att han kan komma till Jomtien och hämta den. Som svar får jag " you bring phone to Best western Pattaya hotel" Nä, du får allt komma till Jomtien själv och hämta telefonen, förklarade jag. "you bring phone to Best western Pattaya hotel" hör jag igen.. okay hör jag mig själv säga :13:  Man är ju bara för snäll. Han kanske inte vet var Jomtien är, han kanske har svårt att ta sig ut. Inte vet jag men jag får väl ta och åka ut till Nahklua och lämna telefonen i morgon.

Nej vill rysen ha sin telefon får han hämta den där du är.

Ha ska vara tacksam att kunda få den tillbaka!

Hälsat pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt med hjälpsamma och hyggliga personer. Världen blir lite trevligare av en liten god gärning än random missriktat tangentbordsgnäll.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är så att han frågade om du kunde ta den till hotellet? Är personen inte så språkkunnig kanske kanske han inte kunde formulera det som en fråga på engelska. Som jag minns min ryska används frågeintonation (stigande ton) för att skilja mellan ett påstående/uppmaning och en fråga.

 

Hur som helst är det hemskt bussigt av dig Peter. Du kanske får med dig en pava vodka hem som tack för besväret :)

Link to comment
Dela på andra sajter

post-9225-1357060923,62_thumb.jpg

Apfult på parkeringen utanför gröna lund i somras, vad gör ryssen då?

Dubbelparkar såklart.

Smarta är dom inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

PETER !! du e så jävla snäll.

Inte många som skulle göra så som du.

En stor applåd. :14:  :14:  :14: :14:  

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har genom mitt jobb varit för många gånger i Ryssland så jag tror mig veta hur ryssar fungerar och tänker "men jag kan ha fel" Troligen beror det på bristande språkkunskaper att han bad dig komma till hans hotell eller så hittar han inte ett i fiskebyn (troligen båda delarna) Som snäll Svensk så åk till honom med telefonen men åk inte dit ensam utan ta med dig någon biffig kompis som håller sig i bakgrunden. träffas lämpligen i hotell receptionen eller annan offentlig plats. Hittelön, är killen sjyst så får du det men räkna inte med det.  Blir det minsta tjafs bara droppa telefonen o lämna hotellet, Tjafsa aldrig med Ryssar det slutar aldrig väl "jag vet"

 

Lycka till :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

post-9225-1357060923,62_thumb.jpg

Apfult på parkeringen utanför gröna lund i somras, vad gör ryssen då?

Dubbelparkar såklart.

Smarta är dom inte.

Brist på hänsyn

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

attachicon.gifuploadfromtaptalk1357060883463.jpg

Apfult på parkeringen utanför gröna lund i somras, vad gör ryssen då?

Dubbelparkar såklart.

Smarta är dom inte.

 

Är väl alltid fullt med apor på djurgården :crazy: Var det en ryss som dubbelparkerat till vänster på bilden också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Man häpnar! Ge inte tillbaks telefonen för han kan ju tro att du snott den??? Hur i helvete tänker man här? :)

 

Först snor man en telefon... men så är man inte nöjd med telefonen eller? Och då beslutar man sig för att ringa upp ägaren i fråga och lämna tillbaks den? Inte ens rysslunden inbillar sig väl det?!

 

En fin gärning av Peter och hoppas du får betalt för besväret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här historien måste vi få höra slutet på.

 

Man hoppas att det bara är dåliga engelskakunskaper som får ryssen att låta otacksam.

Har du tur kanske du blir rikligt belönad för den goda gärningen och har du otur så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställer mig på acdc sida där. Hade iofs snott den om jag hittade den å den va på ryska, enbart pga att det var just ryssar. Kackerlackorna här är mer värda än det där ryss packet =)

Va?

Var det inte du som startade tråden " Ryskor" och skrev:

Någon som testat på dessa? Har vart sugen många gånger när man går på ws i pattis. Men fan 5000 thb för ett skjut. Man e ju smålänning =)... (Dessutom har jag hört att de flesta av ryskorna e från ukraina å liknande)

Har du provat och de inte var som du förväntade dig eller? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag hade blivit glad och dragit och hämtat telefonen  direkt ,inte hade jag begärt ngn komma och leverera den inte

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...