Jump to content
IGNORERAD

Varför alltid Thailand?


Guest Fredman

Recommended Posts

Jadu.

Jag drar inte en kvinna 800 mil från sitt hem och ett bra jobb för att sätta henne att städa.

Det må vara för dig då.

Det är inte för att jag är för fin för att göra någonting, jag är en vanlig löneslav jag oxå.

Men hon hade ett hyfsat jobb förut och ska fan inte behöva gå och städa toaletter eller hotellrum så länge 

det finns pengar nog till att äta.

Förr säljer jag bil och inventarier för att överleva.

 

 

 

Ok då.. bananaheads..kul att ni losers hittade varandra.

 

Ni pissar på flera tusen människor..era fruar är för fina till o städa.

 

Sälj era husvagnar o pinnstolar då bara inte...gud hjälpe.hon får städa.

 

Vi har helt olika prioriteringar...jag vill ha en fru som hjälper till efter bästa förmåga och för kämpar för våran familj.

Ni verkar mer måna om att det skall låta bra och hon absolut inte skall tycka det är tråkigt att utföra sitt jobb...men ni själva har inget problem med det ,fine with me.

 

Konstaterar bara att någon lyxhustru är inget för mig..men så är man bara en enkel pojk och inte överkvalificerad akademiker som er

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    25

  • scorpio63

    17

  • hamnoi

    15

  • searescue

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Jag är rädd för att du har rätt i din analys. Min sambo skulle aldrig ta ett städjobb och varför skulle hon med en examina från universitet som motsvarar min? Jag tror att hon kommer att få ett bra jobb men det kan ta lite tid och framför allt språkstudier.  

 

Kanske hon bara behöver få lite inblick i att även många svenska universitetsstudenter

extraknäcker som både köksbiträden och städerskor för att dryga ut hushållskassan och minska på studielånen.

De gör det därför att de är ansvarstagande, intelligenta och pragmatiska - toan som skuras stinker kanske lite,

men pengarna i lönekuvertet luktar definitivt inte illa ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var nog det dummaste jag läst om att det inte är fint nog att städa??? Frugan skratta när hon hör det. Jag är in i helvetes stolt över min fru! Hon är klar med SFI sen länge och nu har hon läst in sve, eng och matte på gymnasienivå samtidigt som hon jobbat städerska på halvtid. Nu till vårterminen börjar hon läsa till undersköterska på 75% samtidigt som hon jobbar som städerska på halvtid. Hennes mål och dröm är att bli sjuksköterska en dag. Hon har slitit blod för att kunna bygga huset till sina föräldrar och jag har hjälpt till och varje gång hennes bror skickar bilder på huset så ser man hur lycklig hon är och tycker att hon inte sliter så mycket med skola och jobb ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska säga säga fru  FFs karriär är inget att skryta om heller..

När kottarna var små så städade hon på kvällen, för att ekonomin skulle gå ihop..

Så i verkligheten så mötte vi i dörren, jag kom hem o hon åkte till sitt jobb.

I 7 år hade vi detta förhållande, när hon kom hem sov jag..

 

FF

ja detta är så det fungerar

en thai tjej får inget annat jobb utan flytande svenska

förutom att snaska kotte på en Thaimassage

det är bara att välja, för dom älskade forum medlemmar som kritiserar mig

 

kenta ,                men som en man som ej kritiserar er, jag tror jag älskar er alla

Link to comment
Dela på andra sajter

Söker ett bättre jobb?

Du vet lika bra som mig att betyg som inte är verifierade i ett accepterat universitet är vart noll i sverige hur mycket dom än kan och vet.

Jag har ingen hängpung, dessutom är hon inte här för att ta hand om mig heller.

Vi har haft massor av snack om det, men jag kan laga min egen mat, städa mitt eget hus och det har jag gjort i flera år efter skilsmässan från min fru.

Jag vill inte ha en Hushållerska.

Så länge hon går i skolan så arbetar hon minst lika mycket som mig.

Så jag lagar mat, diskar, tvättar lika mycket som henne.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför Thailand?

 

Det enkla svaret är nog billig sprit och fin f*tta!....det är bara så att de flesta inte har stake nog att erkänna det! 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas jag fortfarande är i rätt tråd, men jag har spenderat lite drygt 5 år därnere (Som längst 2,5 år i ett sträck)

Olika miljöer och olika landsändar, fortfarande har jag bara naggat landet i kanten och vill veta så mycket mer.

När man nu har gjort sina lärpengar , blivit blåst (iofs inte så mycket), lärt sig prata lite , både lao o thai.

så varför byta land!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är rädd för att du har rätt i din analys. Min sambo skulle aldrig ta ett städjobb och varför skulle hon med en examina från universitet som motsvarar min? Jag tror att hon kommer att få ett bra jobb men det kan ta lite tid och framför allt språkstudier.  

 

AVD. Kaka söker maka..

Har ni ekonomin till det o är överens så vem fan är jag o döma?

 

Men som en simpel blåklädersloser så kan jag aldrig acceptera att min flickvän nekar ett jobb pga att det inte är fint nog oavsett hennes bakgrund och studier.

Då har vi träffat fel i våran kärlek från början...i mina ögon så är det mest avtändande ..."bullies"o  folk som tror sig vara förmer än andra..//Jante

.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Kanske hon bara behöver få lite inblick i att även många svenska universitetsstudenter

extraknäcker som både köksbiträden och städerskor för att dryga ut hushållskassan och minska på studielånen.

De gör det därför att de är ansvarstagande, intelligenta och pragmatiska - toan som skuras stinker kanske lite,

men pengarna i lönekuvertet luktar definitivt inte illa :wink:

Inser att jag målar in mig i ett hörn men hennes lön är inte nödvändig för vårt liv och då har jag tålamod med att hennes bidrag dröjer. För all del så får vi stanna i Sverige i år för att vi ska få vvs på landet i sommar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson
Varför Thailand?

 

Det enkla svaret är nog billig sprit och fin f*tta!....det är bara så att de flesta inte har stake nog att erkänna det! 

Du glömde sol, men annars var det väl så det började en gång i tiden för mig själv (får erkänna att det var ganska kul)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Varför Thailand?

 

Det enkla svaret är nog billig sprit och fin f*tta!....det är bara så att de flesta inte har stake nog att erkänna det! 

Det mest uppfriskande och raka svaret i år!  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett jobb blir vad man gör det till, har man gett sig fan på att det är det sämsta så kommer det defenitivt att vara det. ser man istället möjligheterna och det positiva med jobbet man nu faktiskt fått så blir livet mycket enklare. Att vara nöjd och inte sträva efter bättre är nog något man ska vara försiktig med. 

 

känner dock att det tråden inte riktigt handlar om vad den gjorde från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är rädd för att du har rätt i din analys. Min sambo skulle aldrig ta ett städjobb och varför skulle hon med en examina från universitet som motsvarar min? Jag tror att hon kommer att få ett bra jobb men det kan ta lite tid och framför allt språkstudier.  

 

Du ska nog ha klart för dig att det inte kommer att ta "lite tid" det kommer antagligen ta en jävligt lång tid..det är inte lätt med jobb nu i Sverige.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför Thailand?

 

Det enkla svaret är nog billig sprit och fin f*tta!....det är bara så att de flesta inte har stake nog att erkänna det! 

Vet tusan om det är så, billig sprit dricker jag inte..

Men det andra har ingen erfarenhet av..

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha.

Är det så att alla fördömer mig för att jag inte vill att min flickvän (fru) ska hålla på att städa.

Det är kanske bara som jag inbillar mig, men har ni alla varit runt i redlight i Thailand.

 

Det har inte jag, och inte min blivande fru heller.

Men vi båda kommer att komma till jomtien eller liknande när vi får råd.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet tusan om det är så, billig sprit dricker jag inte..

Men det andra har ingen erfarenhet av..

 

FF

 

Spliten är billig i Thailand, ang fittan så är det bara att beklaga din ringa upptäcktslust ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Du ska nog ha klart för dig att det inte kommer att ta "lite tid" det kommer antagligen ta en jävligt lång tid..det är inte lätt med jobb nu i Sverige.

Jo visst går det arbetslösa akademiker också även om de är något färre än genomsnittet. Jag har också 2 barn i åldern 22-25 år. En av dem har enbart gymnasium och en en eftergymnasiala studier och båda har ok jobb idag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha.

Är det så att alla fördömer mig för att jag inte vill att min flickvän (fru) ska hålla på att städa.

Det är kanske bara som jag inbillar mig, men har ni alla varit runt i redlight i Thailand.

 

Det har inte jag, och inte min blivande fru heller.

Men vi båda kommer att komma till jomtien eller liknande när vi får råd.

 

Härligt att man har som vision och mål att ta sig till sunkiga Jomtien....fascinerande ibland att se hur olika vi människor är i våra drömmar och visioner.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vad mitt förra meddelande kom fel.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Inser att jag målar in mig i ett hörn men hennes lön är inte nödvändig för vårt liv och då har jag tålamod med att hennes bidrag dröjer. För all del så får vi stanna i Sverige i år för att vi ska få vvs på landet i sommar.

Nja det handlar nog inte att man "måste" arbeta av ekonomiska orsaker

utan mer om hon vill och kan lära sig stå på egna ekonomiska ben i ert förhållande.

Det är inte alltid så roligt och uppbyggligt för självförtroendet att behöva leva på

någon annans välvilja.

Men OK varje par måste ju få utforma en egen plattform som passar just dem i deras situation efter deras önskemål. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

hamnoi

 

Ok då.. bananaheads..kul att ni losers hittade varandra.

 

Ni pissar på flera tusen människor..era fruar är för fina till o städa.

 

Sälj era husvagnar o pinnstolar då bara inte...gud hjälpe.hon får städa.

 

Vi har helt olika prioriteringar...jag vill ha en fru som hjälper till efter bästa förmåga och för kämpar för våran familj.

Ni verkar mer måna om att det skall låta bra och hon absolut inte skall tycka det är tråkigt att utföra sitt jobb...men ni själva har inget problem med det ,fine with me.

 

Konstaterar iara att någon lyxhustru är inget för mig..men så är man bara en enkel pojk och inte överkvalificerad akademiker som er

hello hamnoi

i tidigare inlägg så har du verkat ganska begåvad

men nu vete fan vad du går på

ja du verkar va en enkel pojk, som dock inte har något förstånd

ställ dig och städa 10-12 timmar så får vi se hur kaxig du är

stöddiga jävlar utan nått på fötterna är det värsta jag vet

vill du ha mitt telefon nummer och adress

skicka ett pm så får du det

kenta upploands-väsby

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo visst går det arbetslösa akademiker också även om de är något färre än genomsnittet. Jag har också 2 barn i åldern 22-25 år. En av dem har enbart gymnasium och en en eftergymnasiala studier och båda har ok jobb idag. 

 

Trotts allt är det inte lätt att få jobb, akademiker eller inte..först och främst måste du ha en attraktiv utbildning, det är nog det viktigaste, sen ska man ha klart för sig att det inte är lätt som utlandsfödd!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas jag fortfarande är i rätt tråd, men jag har spenderat lite drygt 5 år därnere (Som längst 2,5 år i ett sträck)

Olika miljöer och olika landsändar, fortfarande har jag bara naggat landet i kanten och vill veta så mycket mer.

När man nu har gjort sina lärpengar , blivit blåst (iofs inte så mycket), lärt sig prata lite , både lao o thai.

så varför byta land!

Mvh

Amja

 

Pga den billiga fittan och den fina spriten antagligen!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha.

Är det så att alla fördömer mig för att jag inte vill att min flickvän (fru) ska hålla på att städa.

Det är kanske bara som jag inbillar mig, men har ni alla varit runt i redlight i Thailand.

 

Det har inte jag, och inte min blivande fru heller.

Men vi båda kommer att komma till jomtien eller liknande när vi får råd.

 

Fan är du korkad på,riktigt?

Du har väl knappt varit i los förutom när du träffade din postordervän.

 

Du gör allt för kärleken...en stor eloge för det.

Men vad är det som är så illa med städning att du hellre ställer av din bil...käkar kålsoppa o trixar än o låter din fru bidra till eran försörjning?

 

 

Så alla som har fruar som städar har gift sig med ett luder?

Hellre det än en prinsessan på ärten ivf...horor kan åtminstonde k**lla//Lp

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

hamnoi

 

hello hamnoi

i tidigare inlägg så har du verkat ganska begåvad

men nu vete fan vad du går på

ja du verkar va en enkel pojk, som dock inte har något förstånd

ställ dig och städa 10-12 timmar så får vi se hur kaxig du är

stöddiga jävlar utan nått på fötterna är det värsta jag vet

vill du ha mitt telefon nummer och adress

skicka ett pm så får du det

kenta upploands-väsby

 

Hm..nu fattar jag inte, lillpiten bruka försvara de svaga...och varför skulle han bli mindre kaxig om han fick nått jävla telefonnr till någon jävla Kenta i Upplands-Väsby..det fattar jag fan inte...vad kan denna kenta för nått som inte lillpitten kan? 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...