Jump to content
IGNORERAD

Varför alltid Thailand?


Guest Fredman

Recommended Posts

Guest Fredman

Många här har ju fickvän/fru från Thailand och då är det väl naturligt att man semestrar och hälsar på släkten.

 

Sedan ser jag en hel del som alltid semestrar i Thailand utan anknytning och för all del finns det några som sprider sina gracer men ganska många åker till Thailand år efter är. Hur kommer sig det? Vad är det som drar? Är det kul att uppsöka baren där man varit 10 gånger förut? 

 

Själv kan jag säga att mitt liv sedan jag "blev med Thai" har blivet fattigare i den mening att det inte blir så många andra kulturer längre men så mycket bättre på andra sätt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    25

  • scorpio63

    17

  • hamnoi

    15

  • searescue

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag hoppas att vi kan komma tillbaka och hälsa på hennes föräldrar och syskon dom närmaste 5 åren.

Men då jag inte är rik så måste hon först få ett jobb innan vi kan spara pengar till en resa.

Nu går alla pengar åt till att leva då hon läser sfi och sedan ska studera vidare.

 

Men vi satsar på framtiden så får vi se hur det går.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig drog kompisar och lampaffärsbiträden förut, det var kul o bli igenkänd och träffa samma gamla rövar som innan.

En trygghet och ett andra hem på något konstigt sätt, det är väl därför "alla" är i pattis dom känner kreti o pleti o vet allt?

-

Nu drar egentligen ingenting förutom att glädja svärmor+släkt. så egentligen hade en tredagarstripp till los varit kanon.

Men varenda JÄVLA gång vi är påväg hem till svedala så tårar sig ögonen och jag vet inte varför egentligen.

 

Men känslan när jag som singel åkte taxi till "mitt" guesthouse i phuket är svårslaget.. förväntningar och förhoppningar.

Nu... bara ett härligt minne från en svunnen tid .

 

Ok vad fan gnäll o gnäll... jag fick en fantastisk fru och min son så jag är en mer harmonisk pojk nu.

 

Men en jävla kväll i "dåtid" hade varit underbart/7Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändsk familj utesluter väll inte någonting. Det är upp till dig och din familj var du semestrar eller??

 

Vi har varit i både Holland, Tyskland, Österrike. Italien mm

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte varför unga människor väljer samma resmål samma hotell samma bar men för äldre personer som gillar klimatet är det väll mest av bekvämlighet. de lär känna hotell personal etc de vet exakt vad de kommer få. inga överaskningar o det e väll de man vill ha på ålderns höst antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Thailändsk familj utesluter väll inte någonting. Det är upp till dig och din familj var du semestrar eller??

Du har helt rätt i det ibland så gömmer jag mig nog lite bland det och sommarstugan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Jag vet inte varför unga människor väljer samma resmål samma hotell samma bar men för äldre personer som gillar klimatet är det väll mest av bekvämlighet. de lär känna hotell personal etc de vet exakt vad de kommer få. inga överaskningar o det e väll de man vill ha på ålderns höst antar jag.

Man ser ju en del i Maitans tråd som i och för sig ser ut att ha jävligt trevligt men i deras ålder ville i vart fall jag se mig omkring.

Ändrades av Abrafo
Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändsk familj utesluter väll inte någonting. Det är upp till dig och din familj var du semestrar eller??

 

det utesluter väll inget men risken minskar antagligen om de har en bra relation till familjen och  gärna vill träffa dem. sen är det väll antal semesterdagar och inkomst som sätter begränsningarna går oftast inte att göra allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

det utesluter väll inget men risken minskar antagligen om de har en bra relation till familjen och  gärna vill träffa dem. sen är det väll antal semesterdagar och inkomst som sätter begränsningarna går oftast inte att göra allt.

Självklart påverkar det men man måste kompromissa i en familj ibland.

 

Dotter får bara max 10 lediga dagar per år och det brukar vi ta runt jul och nyår. På sommaren gör vi lite som vi vill beroende på komptimmar och semester mm

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

scorpio63Jag hoppas att vi kan komma tillbaka och hälsa på hennes föräldrar och syskon dom närmaste 5 åren.

Men då jag inte är rik så måste hon först få ett jobb innan vi kan spara pengar till en resa.

Nu går alla pengar åt till att leva då hon läser sfi och sedan ska studera vidare.

 

Men vi satsar på framtiden så får vi se hur det går.

hej scorpio63

min fru kom 2010 till mig och hon började att studera på sfi

tyvärr så var inte SFI som tilltänkt, fungerade väldigt dåligt

efter ett dåligt år på SFI började hon jobba som städerska, och hon tröttnade efter 6 mån

så nu vill hon åka tillbaks till Thailand och vi startar en liten business för henne

och jag kan jobba mycket och besöka henne ofta i Thailand

jag tror detta är ett bra beslut, i alla fall för oss

kenta från upplands-väsby

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror mycket beror på prisbilden + att det mesta är enkelt i Thailand. Mycket upplevelse per krona. Men jag kan ha fel.

 

Personligen åker jag gärna till för mig nya platser och upplever nya miljöer men Thailand har fortfarande en speciell plats i mitt hjärta :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig drog kompisar och lampaffärsbiträden förut, det var kul o bli igenkänd och träffa samma gamla rövar som innan.

En trygghet och ett andra hem på något konstigt sätt, det är väl därför "alla" är i pattis dom känner kreti o pleti o vet allt?

-

Nu drar egentligen ingenting förutom att glädja svärmor+släkt. så egentligen hade en tredagarstripp till los varit kanon.

Men varenda JÄVLA gång vi är påväg hem till svedala så tårar sig ögonen och jag vet inte varför egentligen.

 

Men känslan när jag som singel åkte taxi till "mitt" guesthouse i phuket är svårslaget.. förväntningar och förhoppningar.

Nu... bara ett härligt minne från en svunnen tid .

 

Ok vad fan gnäll o gnäll... jag fick en fantastisk fru och min son så jag är en mer harmonisk pojk nu.

 

Men en jävla kväll i "dåtid" hade varit underbart/7Lp

Så ja Hamnoi nu är det bara ca 15-20 år år med kottliv..

Sen börjar samma liv igen fast med barnbarn, nu mera är det bara 6 år kvar pension..

Undrar bara hur man ska få dagarna gå utan sin vanliga rutin, men den dagen den sorjen..

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

hej scorpio63

min fru kom 2010 till mig och hon började att studera på sfi

tyvärr så var inte SFI som tilltänkt, fungerade väldigt dåligt

efter ett dåligt år på SFI började hon jobba som städerska, och hon tröttnade efter 6 mån

så nu vill hon åka tillbaks till Thailand och vi startar en liten business för henne

och jag kan jobba mycket och besöka henne ofta i Thailand

jag tror detta är ett bra beslut, i alla fall för oss

kenta från upplands-väsby

Jag kan förstå att det inte är vad man vill att jobba som städerska.

Det är därför utbildning går först här.

Jag har redan sagt nej till att hon ska jobba som städerska.

Jag hoppas att ert förhållande kommer att fungera på distans, men jag tvivlar på det.

Varför startade inte du en företag för henne i sverige istället?

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag,, är med thai,, skild, och far till en fin dotter som har halva sin familj i Thailand,, en go familj som jag fortfarande har fin kontakt med, trots att jag och modern nu är skilda och lever åtskilda.

men jag är med thai på fler sätt, thai har som blivit en del av mej,, att kunna förstå lite av språket, nyanserna, glimten,, det är det som gör det värt allt!   säkert kan man hitta samma i andra länder och kulturer,,, ? jag har rest en del men thai, det har bitit mej! mitt andra hem,, liksom...

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

hej scorpio63

min fru kom 2010 till mig och hon började att studera på sfi

tyvärr så var inte SFI som tilltänkt, fungerade väldigt dåligt

efter ett dåligt år på SFI började hon jobba som städerska, och hon tröttnade efter 6 mån

så nu vill hon åka tillbaks till Thailand och vi startar en liten business för henne

och jag kan jobba mycket och besöka henne ofta i Thailand

jag tror detta är ett bra beslut, i alla fall för oss

kenta från upplands-väsby

 

 

 

 

 

 

 

 

Vad är det för fel o vara städerska?? Alla behövs i ett samhälle i min kommunistiska värld.

 

Frugan jobbar i en thairestaurang och vill gärna öppna en eget... men vad fan lite realism får det väl ändå finnas.

 

Ok om tgf är högskoleutbildad att man har större krav.men min fru är en liten bondtös med 6år i skolan så lite kött på benen krävs innan jag fläskar upp pengarna som behövs till en restaurang.

 

 

Hon är ändå  nöjd med vad hon har åstadkommit hittills i Sverige, och ett hyffsat städjobb hade nog varit ett jävla lyft för henne/oss om hon fick det,

 

Alla är vi olika men om min fru hade lämnat mig för att hon var trött på att städa så skulle hon nog få sköta försörjningen själv i LOS  oxå.

Kalla byssjor och bortskämda kärringar är det värsta jag vet.

 

Men jobba ni röven av er när eran fru är för fin att göra det samma om ni trivs med det/ Lp 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan förstå att det inte är vad man vill att jobba som städerska.

Det är därför utbildning går först här.

Jag har redan sagt nej till att hon ska jobba som städerska.

Jag hoppas att ert förhållande kommer att fungera på distans, men jag tvivlar på det.

Varför startade inte du en företag för henne i sverige istället?

hon är trött på vinter och kyla, och saknar sina kusin barn

och som mesig äkta man, ja vad gör man

tack så väldigt mycket för din omtanke, det kommer inte att glömmas bort scorpio63

 

kenta från upplands-väsby

jag skriver min bostads ort P;G;A

en del medlemmar tycker det är fegt att göra inlägg anonymt

jag har dock inget att dölja

kenta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Vad är det för fel o vara städerska?? Alla behövs i ett samhälle i min kommunistiska värld.

 

Frugan jobbar i en thairestaurang och vill gärna öppna en eget... men vad fan lite realism får det väl ändå finnas.

 

Ok om tgf är högskoleutbildad att man har större krav.men min fru är en liten bondtös med 6år i skolan så lite kött på benen krävs innan jag fläskar upp pengarna som behövs till en restaurang.

 

 

Hon är ändå  nöjd med vad hon har åstadkommit hittills i Sverige, och ett hyffsat städjobb hade nog varit ett jävla lyft för henne/oss om hon fick det,

 

Alla är vi olika men om min fru hade lämnat mig för att hon var trött på att städa så skulle hon nog få sköta försörjningen själv i LOS  oxå.

Kalla byssjor och bortskämda kärringar är det värsta jag vet.

 

Men jobba ni röven av er när eran fru är för fin att göra det samma om ni trivs med det/ Lp 

Jag har ett "thaiex# som hade samma bakgrund som din fru. Hon fann sig tillrätta snabbt och hittade jobb. Min nuvarande sambo har en akademisk examina men har en mycket längre startsträcka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för fel o vara städerska?? Alla behövs i ett samhälle i min kommunistiska värld.

 

Frugan jobbar i en thairestaurang och vill gärna öppna en eget... men vad fan lite realism får det väl ändå finnas.

 

Ok om tgf är högskoleutbildad att man har större krav.men min fru är en liten bondtös med 6år i skolan så lite kött på benen krävs innan jag fläskar upp pengarna som behövs till en restaurang.

 

 

Hon är ändå  nöjd med vad hon har åstadkommit hittills i Sverige, och ett hyffsat städjobb hade nog varit ett jävla lyft för henne/oss om hon fick det,

 

Alla är vi olika men om min fru hade lämnat mig för att hon var trött på att städa så skulle hon nog få sköta försörjningen själv i LOS  oxå.

Kalla byssjor och bortskämda kärringar är det värsta jag vet.

 

Men jobba ni röven av er när eran fru är för fin att göra det samma om ni trivs med det/ Lp 

Jadu.

Jag drar inte en kvinna 800 mil från sitt hem och ett bra jobb för att sätta henne att städa.

Det må vara för dig då.

Det är inte för att jag är för fin för att göra någonting, jag är en vanlig löneslav jag oxå.

Men hon hade ett hyfsat jobb förut och ska fan inte behöva gå och städa toaletter eller hotellrum så länge 

det finns pengar nog till att äta.

Förr säljer jag bil och inventarier för att överleva.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

hello KÄRA Hamnoi

int va så het nu

städ jobb är inte helt ok

jag skulle inte vilja ha ett

hon lämnar mig inte för ett städjobb

vi är fortfarande gifta och jag kan komma ner till LOS lite mer ofta än vad jag gör nu

läs inläggen lite mer noggrant så kanske till och med du förstår

varför ska våra älskade thai fruar förnedra sig mer än vi gör ??????????????????????????????????????

 

kenta upplands-väsby

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu.

Jag drar inte en kvinna 800 mil från sitt hem och ett bra jobb för att sätta henne att städa.

Det må vara för dig då.

Det är inte för att jag är för fin för att göra någonting, jag är en vanlig löneslav jag oxå.

Men hon hade ett hyfsat jobb förut och ska fan inte behöva gå och städa toaletter eller hotellrum så länge 

det finns pengar nog till att äta.

Förr säljer jag bil och inventarier för att överleva.

Jösses!

 

Man kan ju alltid börja någonstans och gå uppåt.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan för folk som ser ner på folk som inte har fina jobb nog

 

 

Hur tror du det skulle se ut om de inte fanns

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett "thaiex# som hade samma bakgrund som din fru. Hon fann sig tillrätta snabbt och hittade jobb. Min nuvarande sambo har en akademisk examina men har en mycket längre startsträcka.

 

Ok..hänger inte riktig med såhär i ruset...Men din nuvarande har bättre utbildning och därmed söker ett bättre jobb..eller?

 

Helt ok för mig..Men blir bara lite halvsne när jag hör att folk har blivit för fina för o städa som om det är något som inte är tillräckligt fint.

Jag hade ingen dröm om o gå i byggdamm och slita heller, men man biter ihop och tar hand om sig själv/sin familj.

 

Jag är åtminstone stolt över att kunna försörja mig själv och min familj fast jag bara målar väggar :giggle:

 

Visst inget man drömmer om som ung att gå och städa..men man drömde nog inte att ta hand om en hängpungsfalang heller

AVD: gilla läget //Lp

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jösses!

 

Man kan ju alltid börja någonstans och gå uppåt.

Håller med dig Kenneth - Inget fel i att städa, det gör hon väl även hemma, skillnaden är att hon får betalt som städerska.

Från städerska kan man raskt bli teamleader och senare söka jobb som planerare om man har lite ambitioner och vill lära sig svenska.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Ok..hänger inte riktig med såhär i ruset...Men din nuvarande har bättre utbildning och därmed söker ett bättre jobb..eller?

 

Helt ok för mig..Men blir bara lite halvsne när jag hör att folk har blivit för fina för o städa som om det är något som inte är tillräckligt fint.

Jag hade ingen dröm om o gå i byggdamm och slita heller, men man biter ihop och tar hand om sig själv/sin familj.

 

Jag är åtminstone stolt över att kunna försörja mig själv och min familj fast jag bara målar väggar :giggle:

 

Visst inget man drömmer om som ung att gå och städa..men man drömde nog inte att ta hand om en hängpungsfalang heller

AVD: gilla läget //Lp

Jag är rädd för att du har rätt i din analys. Min sambo skulle aldrig ta ett städjobb och varför skulle hon med en examina från universitet som motsvarar min? Jag tror att hon kommer att få ett bra jobb men det kan ta lite tid och framför allt språkstudier.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska säga säga fru  FFs karriär är inget att skryta om heller..

När kottarna var små så städade hon på kvällen, för att ekonomin skulle gå ihop..

Så i verkligheten så mötte vi i dörren, jag kom hem o hon åkte till sitt jobb.

I 7 år hade vi detta förhållande, när hon kom hem sov jag..

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...