Jump to content
IGNORERAD

En liten bil...eller ganska liten bil...eller


andrejsdenruskige

Recommended Posts

Vi gav 690000:-  för en Prerunner, det var -07 och vi jämförde med en Honda city med lite utrustning

Ok trodde vi jämnförde nya bilar mot nya bilar,därför reaktionen,har oxå kikat

på det ena eller det andra-inge klokare än så länge iaf :crazy:  

Å beg priserna här i Thailand - snacka om berg å dal bana när man

kollar runt lite seriöst  :crazy:  X 5

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    29

  • Tallviking

    22

  • andrejsdenruskige

    18

  • Nicholas

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ok trodde vi jämnförde nya bilar mot nya bilar,därför reaktionen,har oxå kikat

på det ena eller det andra-inge klokare än så länge iaf :crazy:  

Å beg priserna här i Thailand - snacka om berg å dal bana när man

kollar runt lite seriöst  :crazy:  X 5

 

Det var nya bilar jag jämförde när vi köpte -07

 

Dagens priser har jag dålig koll på

Ändrades av BIGBOSS
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nya bilar jag jämförde när vi köpte -07

Jo men det är strax 2013/2556 å det skiljer ganska mkt

alternativen,eller ?  Rätta mej gärna för jag söker info

hela tiden..

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är en stor tung bil bättre i den jämförelsen men eftersom dom kostar mer än dubbelt jämfört med de bilar tråden handlar om blir liknelsen haltande

 

Med den logiken sitter jag mycket hellre i en Volvo XC90 än din Fortuner. Men det blir lika lite intressant i denna tråd att dra den jämförelsen

 

Köpa en ny mindre bil eller begagnad äldre större för samma pris blir dock betydligt mer komplicerad jämförelse

 

 

 

 

Du menar att du försöker kasta ut  dimridåer då utan substans?

 

Eller vad menar du mera specifikt att jag anklagar dig för som du inte skrivit?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Bra tråd!

 

Mycket pajkastning, fast även den innehåller ju info och tankar, vilket är positivt.

 

Visst har man tänkt på att det kanske skulle vara säkrare med en pick-up men den är desto jobbigare att köra i jobbig stadstrafik för min lilla fru.

 

En vettig bil i storbilsklassen är väl annars Camry och Accord.

Fast jag läste att Camryn tydligen var dålig i krocktest.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tråd!

 

Mycket pajkastning, fast även den innehåller ju info och tankar, vilket är positivt.

 

Visst har man tänkt på att det kanske skulle vara säkrare med en pick-up men den är desto jobbigare att köra i jobbig stadstrafik för min lilla fru.

 

En vettig bil i storbilsklassen är väl annars Camry och Accord.

Fast jag läste att Camryn tydligen var dålig i krocktest.

 

En camry är väl OK. Och vad jag kan se så har den 5 stjärnor i ANCAP,s test (Australiens motsvarighet till EuroNCAP)

Dock är nog priset fel i jämförelse med småbilsklassen. då den bara kostar 1,8 miljoner om jag inte minns fel.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla käbblande om vilken nominklatur som är rätt...Janne har 100% rätt:

Citat "Vid frontalkrockar mellan bilar brukar personer i en tyngre bil eller i en med högre strukturer klara sig bättre än de i en lättare och lägre bil."

 

Mitt eget tillägg, gäller även i allra högsta grad vid sidokollission då fronten på en pickis icke sällan sitter mitt i sidorutan på en liten bil!!

 

Det är bara så....och tänk på vad ni möter, utan att sitta och googla en massa kan jag nog utan att ha alltför mkt fel påstå att det är mer vanligt med pickuper som orsakar trafikolyckor än småbilar, dessvärre är det lika ofta småbilarna och deras passagerare som får mest stryk, så mitt råd...köp en pickis, dom är inte mer kostsamma än vad det är värt att känna tryggheten och slippa ha pickisarnas front och akter i huvudhöjd i en småbil!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Eftersom jag kör Suzuki Grand Vitara idag som är ganska dyrt i drift så har jag funderat på att köpa en minde bil 

Provkörde därför en Suzuki Swift 4X4 exclusive 1,2

Jag är såld på bilen, Till vår ska jag köpa en helt ny 146000 kronor.

580 i skatt. under 0,6 liter mil. Jag kommer att halvera min kostnad för bilen.

 

PS: allt utrustning ingår

 

 

Jag testade en sådan för något år sedan, då fanns det inte tilt/teleskop ratt på den(bara tilt) vilket gjorde att sambon kom för nära ratten(airbagen) så det blev ingen affär.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
En camry är väl OK. Och vad jag kan se så har den 5 stjärnor i ANCAP,s test (Australiens motsvarighet till EuroNCAP)

Dock är nog priset fel i jämförelse med småbilsklassen. då den bara kostar 1,8 miljoner om jag inte minns fel.

 

Läste bara att Camryn och Lexus...

 

Äh, googlade och hittade denna länk. http://www.svd.se/naringsliv/motor/mellanklassbilar-trafiksakrare-an-dyra-bilar_7771080.svd

Nu har jag inte reflekterat över innehållet. Men.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste bara att Camryn och Lexus...

 

Äh, googlade och hittade denna länk. http://www.svd.se/naringsliv/motor/mellanklassbilar-trafiksakrare-an-dyra-bilar_7771080.svd

Nu har jag inte reflekterat över innehållet. Men.

Verkar ju lite lustigt att man i SVERIGE skriver om bilmodellers säkerhet som inte ens finns i Sverige.

Camry försvann väl för några år sedan om den inte återkommit. Lexus ES har aldrig funnits i Sverige. Och bygger mycket riktigt på samma platta som Camry (jag äger för övrigt en sådan här i Thailand som är till salu).

Dock vad jag kan se så slår dessa resultat inte igenom i NCAP,s tester. vilket jag ser som mera tillförlitligt än ett amerikanskt bolag som jag aldrig hört talas om.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Verkar ju lite lustigt att man i SVERIGE skriver om bilmodellers säkerhet som inte ens finns i Sverige.

Camry försvann väl för några år sedan om den inte återkommit. Lexus ES har aldrig funnits i Sverige. Och bygger mycket riktigt på samma platta som Camry (jag äger för övrigt en sådan här i Thailand som är till salu).

Dock vad jag kan se så slår dessa resultat inte igenom i NCAP,s tester. vilket jag ser som mera tillförlitligt än ett amerikanskt bolag som jag aldrig hört talas om.

 

 

Det reflekterade jag också över.

 

Tror att det är lite för mycket lobbyverksamhet i dessa säkerhets utnämningar.

Och dessa "statiska" tester, det gäller bara att bygga säkerheten efter sättet att testa.

Vid dikeskörning och voltning, hur klarar sig bilar där?

Påkörd snett framifrån av diverse verkliga bilar?

 

 

Skitsamma. jag har aldrig köpt en bil för att den är säker. Jag köper oftast en bil som är så bekväm som möjligt och som passar situationerna den oftast befinner sig i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Största problemet med dessa "Thai-bilar2 anser jag vara deras totala avsaknad av både vridmoment och HK under huven.

Jag tror nog att jag hade blivit vansinnig efter några omkörningar i snigelfart. Ni vet, när motorn vrålar och låter illa, men inget händer.

 

 

Du behöver en riktig bil med ös

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla käbblande om vilken nominklatur som är rätt...Janne har 100% rätt:

Citat "Vid frontalkrockar mellan bilar brukar personer i en tyngre bil eller i en med högre strukturer klara sig bättre än de i en lättare och lägre bil."

 

Mitt eget tillägg, gäller även i allra högsta grad vid sidokollission då fronten på en pickis icke sällan sitter mitt i sidorutan på en liten bil!!

 

Det är bara så....och tänk på vad ni möter, utan att sitta och googla en massa kan jag nog utan att ha alltför mkt fel påstå att det är mer vanligt med pickuper som orsakar trafikolyckor än småbilar, dessvärre är det lika ofta småbilarna och deras passagerare som får mest stryk, så mitt råd...köp en pickis, dom är inte mer kostsamma än vad det är värt att känna tryggheten och slippa ha pickisarnas front och akter i huvudhöjd i en småbil!

 

Du gör samma miss som övriga här i ditt tänkande.

 

Genom att Thailands gator till stora delar trafikeras av andra pickuper så är risken stor att du i din pickup krockar med en annan pickup eller fasta föremål

 

Då är pickupens konstruktion med fast ram och mycket dåliga krocksäkerhet INTE en fördel och du har genom ditt val som du tror är det säkra alternativet satt dig i en plattform som i sig ger dålig säkerhet

 

Så ett enkelt val vad som är säkert eller inte finns inte i den här frågan

 

Väljer man en mindre modern bil med självbärande kaross ger den mycket hög säkerhet vid krockar med motsvarande fordon eller fasta föremål men mindre säker vid krockar med större fordon

 

Väljer man en pickup ger den bra säkerhet vid krockar med mindre fordon men dålig säkerhet vid krockar med fasta föremål, motsvarande storleks fordon eller större fordon just på grund av sin dåliga inneboende säkerhet kopplad till konstruktionen som sådant samt att de flesta pickuper i Thailand idag fortfarande saknar flera viktiga säkerhetsfaktorer som sidokrockkuddar och ESP vilka är standard i alla moderna personbilar idag.

 

http://carscoop.blogspot.com/2008/02/euro-ncap-crash-tests-pick-up-trucks.html

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du gör samma miss som övriga här i ditt tänkande.

 

Genom att Thailands gator till stora delar trafikeras av andra pickuper så är risken stor att du i din pickup krockar med en annan pickup eller fasta föremål

 

Då är pickupens konstruktion med fast ram och mycket dåliga krocksäkerhet INTE en fördel och du har genom ditt val som du tror är det säkra alternativet satt dig i en plattform som i sig ger dålig säkerhet

 

Så ett enkelt val vad som är säkert eller inte finns inte i den här frågan

 

Väljer man en mindre modern bil med självbärande kaross ger den mycket hög säkerhet vid krockar med motsvarande fordon eller fasta föremål men mindre säker vid krockar med större fordon

 

Väljer man en pickup ger den bra säkerhet vid krockar med mindre fordon men dålig säkerhet vid krockar med fasta föremål, motsvarande storleks fordon eller större fordon just på grund av sin dåliga inneboende säkerhet kopplad till konstruktionen som sådant samt att de flesta pickuper i Thailand idag fortfarande saknar flera viktiga säkerhetsfaktorer som sidokrockkuddar och ESP vilka är standard i alla moderna personbilar idag.

 

http://carscoop.blogspot.com/2008/02/euro-ncap-crash-tests-pick-up-trucks.html

Äpplen och päron som vanligt!

 

Trådfrågan gällde ju små eller mellanstora bilar, och jag hävdar att just förhållandet mellan liten och stor bil ger vid handen ett negativt utfall för den lilla bilen om dom möts i en kollision, inte om en lite o en anan liten eller en stor och en annan stor gör det!!

Upprepar mig, sitter hellre i en stor bil om olyckan skulle vara framme, i synnerhet när pickisarna tenderar att bli högre och högre!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äpplen och päron som vanligt!

 

Trådfrågan gällde ju små eller mellanstora bilar, och jag hävdar att just förhållandet mellan liten och stor bil ger vid handen ett negativt utfall för den lilla bilen om dom möts i en kollision, inte om en lite o en anan liten eller en stor och en annan stor gör det!!

Upprepar mig, sitter hellre i en stor bil om olyckan skulle vara framme, i synnerhet när pickisarna tenderar att bli högre och högre!

Jo. Jag skrev ju det att beroende på vad man krockar med är valet av egen bil väldigt olika i resultat

 

Sitta i en större bil när man krockar är ju helt logiskt om man krockar med en mindre bil

 

Men sitter man i en pickup med dess dåliga krocksäkerhet och krockar med en annan lika stor, större eller fast föremål är just valet av en pickup till en själv dåligt av säkerhetsskäl

 

Utvecklingen inom krocksäkerhet och olika tekniska lösningar för säkerhet på små bilar har gått framåt med stora steg de senaste åren medans det inte hänt mycket på samma område med pickuperna

 

Bästa lösningen men ekonomiskt ointressant i den här diskussionen är en stor bil med självbärande kaross

 

Det finns mer än en anledning till att en ny pickup inte kostar så mycket mer än en modern småbil. Det är teknisk sett en väldigt enkel konstruktion som tyvärr har en hel del nackdelar också

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla käbblande om vilken nominklatur som är rätt...Janne har 100% rätt:

Citat "Vid frontalkrockar mellan bilar brukar personer i en tyngre bil eller i en med högre strukturer klara sig bättre än de i en lättare och lägre bil."

 

Mitt eget tillägg, gäller även i allra högsta grad vid sidokollission då fronten på en pickis icke sällan sitter mitt i sidorutan på en liten bil!!

 

Det är bara så....och tänk på vad ni möter, utan att sitta och googla en massa kan jag nog utan att ha alltför mkt fel påstå att det är mer vanligt med pickuper som orsakar trafikolyckor än småbilar, dessvärre är det lika ofta småbilarna och deras passagerare som får mest stryk, så mitt råd...köp en pickis, dom är inte mer kostsamma än vad det är värt att känna tryggheten och slippa ha pickisarnas front och akter i huvudhöjd i en småbil!

 

Du gör samma miss som övriga här i ditt tänkande.

 

Genom att Thailands gator till stora delar trafikeras av andra pickuper så är risken stor att du i din pickup krockar med en annan pickup eller fasta föremål

 

Då är pickupens konstruktion med fast ram och mycket dåliga krocksäkerhet INTE en fördel och du har genom ditt val som du tror är det säkra alternativet satt dig i en plattform som i sig ger dålig säkerhet

 

Så ett enkelt val vad som är säkert eller inte finns inte i den här frågan

 

Väljer man en mindre modern bil med självbärande kaross ger den mycket hög säkerhet vid krockar med motsvarande fordon eller fasta föremål men mindre säker vid krockar med större fordon

 

Väljer man en pickup ger den bra säkerhet vid krockar med mindre fordon men dålig säkerhet vid krockar med fasta föremål, motsvarande storleks fordon eller större fordon just på grund av sin dåliga inneboende säkerhet kopplad till konstruktionen som sådant samt att de flesta pickuper i Thailand idag fortfarande saknar flera viktiga säkerhetsfaktorer som sidokrockkuddar och ESP vilka är standard i alla moderna personbilar idag.

 

http://carscoop.blogspot.com/2008/02/euro-ncap-crash-tests-pick-up-trucks.html

Och du anser då att en småbil som det handlade om är säkrare än en pickup då?

Då kanske du kan rekommendera en bra bil till TS? Istället för att käbbla om hur dåliga pickuper är.

Då du bevisligen har glidit ganska långt från kärnfrågan i ditt expettutlåtande.

Där du tydligen fram ställer dig veta bättre om krocksäkerhet än NCAP?

Anser du att det är säkrare att sitta i en Honda Jazz än en pickup vid krock med random fordon i Thailand?

Eller menar du att ts egentligen borde överge tanken att köpa nåndera?

Vilken testorgsnisation/ företag baserar du din fakta ifrån?

Det är ingen som motsäger att en xc90 eller annan större bil är säkrare än pickup.

Men nu var ämnet i tråden småbil.

Och i förhållande till en sådan, så är en pickup ett bra alternativ. Och enligt mig Baa och ur texten på NCAP, s sida, så är pickup säkrare för förare och passagerare än en annan mindre bil. Typ Honda Jazz, Toyota yaris, Suzuki Swift etc.

Ingen IL, are nu!

Raka svar på raka frågor!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du anser då att en småbil som det handlade om är säkrare än en pickup då?

Då kanske du kan rekommendera en bra bil till TS? Istället för att käbbla om hur dåliga pickuper är.

Då du bevisligen har glidit ganska långt från kärnfrågan i ditt expettutlåtande.

Där du tydligen fram ställer dig veta bättre om krocksäkerhet än NCAP?

Anser du att det är säkrare att sitta i en Honda Jazz än en pickup vid krock med random fordon i Thailand?

Eller menar du att ts egentligen borde överge tanken att köpa nåndera?

Vilken testorgsnisation/ företag baserar du din fakta ifrån?

Det är ingen som motsäger att en xc90 eller annan större bil är säkrare än pickup.

Men nu var ämnet i tråden småbil.

Och i förhållande till en sådan, så är en pickup ett bra alternativ. Och enligt mig Baa och ur texten på NCAP, s sida, så är pickup säkrare för förare och passagerare än en annan mindre bil. Typ Honda Jazz, Toyota yaris, Suzuki Swift etc.

Ingen IL, are nu!

Raka svar på raka frågor!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Du missar tydligen vad jag skriver trots att jag skrev det 2 gånger

 

Det finns inget "rätt" svar på vilket alternativ som är bäst att välja om man väljer en mindre modern bil med självbärande kaross eller väljer en pickup med rambyggd kaross

 

För beroende på vad man krockar med är valet olika och resultatet blir olika.

 

Så t.ex din fråga om krock med "random fordon" blir därmed omöjlig att svara på..

 

Personligen vill jag varken sitta i en småbil eller en pickup när det smäller och jag skulle inte välja någon av dom för eget bruk. Men det är ju ganska ointressant i den här debatten

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du anser då att en småbil som det handlade om är säkrare än en pickup då?

Då kanske du kan rekommendera en bra bil till TS? Istället för att käbbla om hur dåliga pickuper är.

Då du bevisligen har glidit ganska långt från kärnfrågan i ditt expettutlåtande.

Där du tydligen fram ställer dig veta bättre om krocksäkerhet än NCAP?

Anser du att det är säkrare att sitta i en Honda Jazz än en pickup vid krock med random fordon i Thailand?

Eller menar du att ts egentligen borde överge tanken att köpa nåndera?

Vilken testorgsnisation/ företag baserar du din fakta ifrån?

Det är ingen som motsäger att en xc90 eller annan större bil är säkrare än pickup.

Men nu var ämnet i tråden småbil.

Och i förhållande till en sådan, så är en pickup ett bra alternativ. Och enligt mig Baa och ur texten på NCAP, s sida, så är pickup säkrare för förare och passagerare än en annan mindre bil. Typ Honda Jazz, Toyota yaris, Suzuki Swift etc.

Ingen IL, are nu!

Raka svar på raka frågor!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Du missar tydligen vad jag skriver trots att jag skrev det 2 gånger

 

Det finns inget "rätt" svar på vilket alternativ som är bäst att välja om man väljer en mindre modern bil med självbärande kaross eller väljer en pickup med rambyggd kaross

 

För beroende på vad man krockar med är valet olika och resultatet blir olika.

 

Så t.ex din fråga om krock med "random fordon" blir därmed omöjlig att svara på..

 

Personligen vill jag varken sitta i en småbil eller en pickup när det smäller och jag skulle inte välja någon av dom för eget bruk. Men det är ju ganska ointressant i den här debatten

Med andra ord så är hela den här diskussionen framskapad av dig utifrån TS Fråga och mitt förslag till alternativ helt onödig?

Då allt du skriver är att du föredrar en större bil själv då den är säkrare. Och du ville bara framföra det. :blink:

Det hade ju varit mera intressant om du gett ts nån typ av rekommendation utifrån dom kriterier som faktiskt efterfrågades.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Med andra ord så är hela den här diskussionen framskapad av dig utifrån TS Fråga och mitt förslag till alternativ helt onödig?

Då allt du skriver är att du föredrar en större bil själv då den är säkrare. Och du ville bara framföra det. :blink:

Det hade ju varit mera intressant om du gett ts nån typ av rekommendation utifrån dom kriterier som faktiskt efterfrågades.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jag skrev just att jag varken vill ha en pickup eller småbil själv men att detta inte var intressant i frågan. Missade du det ?

 

Rent säkerhetsmässigt vill jag INTE rekommendera varken en småbil eller en pickup

 

Men val av bil beror på så otroligt många andra faktorer och säkerheten är bara en av dom

 

För mig har pickupen ett fåtal fördelar men många nackdelar så den skulle jag aldrig välja för min egen del om jag skulle köpa en bil i Thailand idag

 

Skulle jag tvingas välja mellan en pickup och en personbil i motsvarande prisklass (mellanklass personbil 500-700 tusen baht) typ Toyota Corolla, Nissan Almera etc skulle jag välja personbilen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Du behöver en riktig bil med ös

 

 

 

 

Jag har iofs haft en två-dörrars SUV med ram.

Krocksäker vet jag inte men faktiskt ganska behaglig att köra vintertid när man tog bilen till Norge.

Omkörningar gick på ett kick efter att ny turbo, chip och tilhörande nödvändiga saker för hållbarhet var monterat.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Med andra ord så är hela den här diskussionen framskapad av dig utifrån TS Fråga och mitt förslag till alternativ helt onödig?

Då allt du skriver är att du föredrar en större bil själv då den är säkrare. Och du ville bara framföra det. :blink:

Det hade ju varit mera intressant om du gett ts nån typ av rekommendation utifrån dom kriterier som faktiskt efterfrågades.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jag skrev just att jag varken vill ha en pickup eller småbil själv men att detta inte var intressant i frågan. Missade du det ?

Rent säkerhetsmässigt vill jag INTE rekommendera varken en småbil eller en pickup

Men val av bil beror på så otroligt många andra faktorer och säkerheten är bara en av dom

För mig har pickupen ett fåtal fördelar men många nackdelar så den skulle jag aldrig välja för min egen del om jag skulle köpa en bil i Thailand idag

Skulle jag tvingas välja mellan en pickup och en personbil i motsvarande prisklass (mellanklass personbil 500-700 tusen baht) typ Toyota Corolla, Nissan Almera etc skulle jag välja personbilen

Ja man kan då undra varför du envist i flera meddelanden ville påvisa småbilars förträfflighet vad gäller förbättrad säkerhet? Du vill ju inte själv äga en sån. Så vad är då det viktiga att belysa deras förbättrade säkerhet. Då slutklämmen blir att dom i alla fall inte är tillräckligt säkra för att du skulle vilja äga en sådan.

Och att du under tvång skulle kunna tänka dig att äga en småbil luktar IL, s berömda hörn lång väg.

Fast du skrev ju exempel även där på mellanklass bilar som inte efterfrågades av TS

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

:14:

Jag skrev just att jag varken vill ha en pickup eller småbil själv men att detta inte var intressant i frågan. Missade du det ?

 

Rent säkerhetsmässigt vill jag INTE rekommendera varken en småbil eller en pickup

 

Men val av bil beror på så otroligt många andra faktorer och säkerheten är bara en av dom

 

För mig har pickupen ett fåtal fördelar men många nackdelar så den skulle jag aldrig välja för min egen del om jag skulle köpa en bil i Thailand idag

 

Skulle jag tvingas välja mellan en pickup och en personbil i motsvarande prisklass (mellanklass personbil 500-700 tusen baht) typ Toyota Corolla, Nissan Almera etc skulle jag välja personbilen

Men du hyrde en pickup pa eran semester?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man kan då undra varför du envist i flera meddelanden ville påvisa småbilars förträfflighet vad gäller förbättrad säkerhet? Du vill ju inte själv äga en sån. Så vad är då det viktiga att belysa deras förbättrade säkerhet. Då slutklämmen blir att dom i alla fall inte är tillräckligt säkra för att du skulle vilja äga en sådan.

Och att du under tvång skulle kunna tänka dig att äga en småbil luktar IL, s berömda hörn lång väg.

Fast du skrev ju exempel även där på mellanklass bilar som inte efterfrågades av TS

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Du missar igen viktiga grunddata. Tråden handlar om småbilar och därför är det vad jag diskuterar

 

Att jag själv inte vill ha en småbil av flera olika skäl avgör ju inte vad TS skall välja. Och tvånget var pickup eller motsvarande personbil i pris och å är det mellanklass och inte småbil som är jämförbart.

 

Alla har olika förutsättningar i sitt bilval och det är därför omöjligt och direkt fel att tala om vad en annan person skall välja baserat på sina egna förutsättningar

 

Sedan sjunker du tyvärr lätt ner på personangreppsnivå när du inte får som du vill...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...