Jump to content
IGNORERAD

Betyder högre modellnummer nyare, bättre vara?


Magrood

Recommended Posts

Hej

 

Nu har jag kollat det här i 3 olika omgångar.

Och kan inte bestämma mig.

 

Betyder högre modellnummer nyare, bättre vara?

 

:::

Den här är den modellen jag är intresserad av pga. den har en skanna-till-textfil-funktion. Det blir lättare för mig att räkna antal ord på originalspråket när jag ska prissätta en eventuell översättningsjobb. (Nu är det vilande verksamhet dock - men jag tycker den funktionen är viktig att ha för framtiden.) Den fick bäst-i-test i jan 2012.

 

http://www.samsung.com/se/consumer/computer-peripherals/printers/multifunction-color-laser-printer/CLX-3185FW/SEE

 

:::

Men på nätet ser jag liknande Samsung med nummer 3305 istället för 3185. Vad betyder den högre siffran för något?

:::

 

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen aning men en sak som man bör kolla noga är om det är flera tonerkassetter eller en med alla färger samt pris för dessa

 

En del skrivare kan man köpa skitbilligt för sedan blir det dyrt att fylla på toner. Priset per utskrift varierar mycket

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Nu har jag kollat det här i 3 olika omgångar.

Och kan inte bestämma mig.

 

Betyder högre modellnummer nyare, bättre vara?

 

:::

Den här är den modellen jag är intresserad av pga. den har en skanna-till-textfil-funktion. Det blir lättare för mig att räkna antal ord på originalspråket när jag ska prissätta en eventuell översättningsjobb. (Nu är det vilande verksamhet dock - men jag tycker den funktionen är viktig att ha för framtiden.) Den fick bäst-i-test i jan 2012.

 

http://www.samsung.com/se/consumer/computer-peripherals/printers/multifunction-color-laser-printer/CLX-3185FW/SEE

 

:::

Men på nätet ser jag liknande Samsung med nummer 3305 istället för 3185. Vad betyder den högre siffran för något?

:::

 

Mvh

Magrood

 

Jag har en likadan 3185 FW och den funkar bra-efter att jag haft en expert (Brorsan) hjälpa mig att koppla in den.

 

På specifikationerna så tycker jag nog inte att 3305 är så värst mycket bättre, men den verkar vara av senare model. Jag hade köpt 3185. Sällan man behöver det absolut senaste i skrivarväg.

 

Men jag har för mig att förr så hade de olika elektronikkedjorna "egna" serienummer hos vissa tillverkar så att man inte kunde komma och kräva in sin "lägsta pris garanti" är de körde med det.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen aning men en sak som man bör kolla noga är om det är flera tonerkassetter eller en med alla färger samt pris för dessa

 

En del skrivare kan man köpa skitbilligt för sedan blir det dyrt att fylla på toner. Priset per utskrift varierar mycket

 

 

Patronerna kostar cirka 400 stycket, det behövs 4 stycken och man kan köpa dem i paket för 1300 kronor till 3185. Dessa patroner passar till många Samsungskrivare så det finns även pirattoners att köpa...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

100 baht för att fylla på med ny färg i min lokala skrivarbutik. :)

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland kan det bli billigare att köpa en ny skrivare än o köpa nya tonerkassetter

 

Ja, det är sant. Samma knep som rakhyveltillverkarna kör... rakhyveln plus ett blad är billig, men nya rakblad kostar skjortan.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket!

Trodde inte att jag skulle få så mycket hjälp och så snabbt.

 

Ringde  Alina och de har den nyare modellen hemma.

Så nu har jag sprungit dit med en tom barnvagn för att få hem den.

Tur att den bara väger 14 kg. (en HP som jag också var intresserade väger 24 kg, har jag för mig)

 

:::

Ska se om jag hinner koppla in den ikväll eller om jag ska fortsätta plugga, nu när jag har lust.

:::

 

God fortsättning!

 

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom få gångerna jag vart på agogo så har  modellernas nummer

inte haft så stor betydelse. utan jag tror när en äldre modell slutar

och en ny kommer in, så får hon den gamla modellens nummer :ironi: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom få gångerna jag vart på agogo så har  modellernas nummer

inte haft så stor betydelse. utan jag tror när en äldre modell slutar

och en ny kommer in, så får hon den gamla modellens nummer :ironi: 

 

Intressant fråga detta... kräver attraktiva nyanställda ett lågt eller högt nummer?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller inköp av färgpatroner så kan jag rekommendera NordicInk en webbutik som har det mesta inom färgpatroner mm. De har bra priser, original o piratpatroner, snabb leverans mm. De piratpatroner jag köpt har fungerat till både bläckstråle- och laser-skrivare. :thumbsup:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...