Jump to content
IGNORERAD

Vilket typ av tak blir billigast?


chrisnils075

Recommended Posts

Vi ska flytta vår kycklingfarm och nu sitter jag och planerar bygget. Viken typ av tak tror ni blir billigast? det är ca: 400 Kvadratmeter tak.

Enligt tjejen så blir det billigast med plåttak, men enligt mina beräkningar borde det bli billigare med keramik plattor eller vad det nu innehåller.

 

Hittade keramikplattor på global house för 29 bath plattan 50 * 120 cm medans plåten gick på 130 bath 60 * 200 cm

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Vi ska flytta vår kycklingfarm och nu sitter jag och planerar bygget. Viken typ av tak tror ni blir billigast? det är ca: 400 Kvadratmeter tak.

Enligt tjejen så blir det billigast med plåttak, men enligt mina beräkningar borde det bli billigare med keramik plattor eller vad det nu innehåller.

 

Hittade keramikplattor på global house för 29 bath plattan 50 * 120 cm medans plåten gick på 130 bath 60 * 200 cm

 

 

Plåten blir troligen billigast när den är lagd, då det är mindre jobb att lägga eventuellt kan man ha glesare mellan bärläkten också.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Vi ska flytta vår kycklingfarm och nu sitter jag och planerar bygget. Viken typ av tak tror ni blir billigast? det är ca: 400 Kvadratmeter tak.

Enligt tjejen så blir det billigast med plåttak, men enligt mina beräkningar borde det bli billigare med keramik plattor eller vad det nu innehåller.

 

Hittade keramikplattor på global house för 29 bath plattan 50 * 120 cm medans plåten gick på 130 bath 60 * 200 cm

 

 

 

 

Tror nog att det billigaste är korrugerad plåt om det bara är som solskydd.

Hur ser dina kalkyler ut på taket? En platta är väl knapparst 120x50

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vilket som blir billigast men jag tror att plåt taket blir hållbarare. Men det är nog lättare att bygga om samt återanvända eternit plattorna.

Nackdelen med plåt är visst att det dånar mycket när det regnar.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

plattorna 29 bath 0.40 kvadratmeter efter överlappning= 1000 * 29= 29000 + översta plattorna  ca 5000= 34000 bath

 

Plåten 130 bath 0.9 kvadratmeter efter överlapp= 450 st*130= 58500. Skillnad 24500 bath har svårt att tro att bygget kostar mer än det extra

 

Rätta mig gärna om jag glömt något

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi ska flytta vår kycklingfarm och nu sitter jag och planerar bygget. Viken typ av tak tror ni blir billigast? det är ca: 400 Kvadratmeter tak.

Enligt tjejen så blir det billigast med plåttak, men enligt mina beräkningar borde det bli billigare med keramik plattor eller vad det nu innehåller.

 

Hittade keramikplattor på global house för 29 bath plattan 50 * 120 cm medans plåten gick på 130 bath 60 * 200 cm

Glöm inte att plåten rostar och blir fruktansvärt varmt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34
Glöm inte att plåten rostar och blir fruktansvärt varmt

 

 

Det finns aluminium åsså

Har fått pris på 7x1 m 540thb per plåt

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...