Jump to content
IGNORERAD

Supersize me.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

När jag växte upp på 70-talet så var en normalstor jordnötspåse på 25 - 50 gram. Idag är det svårt att hitta någon under 200 gram.

Det uppskattar jag med Thailand att man kan hitta dom små förpackningarna med salta snacks (chios, jornötter mm ) man unna sig 3-4 gånger i månaden.

Med vänlig hälsning,

Ps jag vet att man dela en chipspåse i flera omgångar, men händer det?

Ds

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppnar du en chipspåse så måste innehållet ätas direkt, annars blir chipsen mjuka å tråkiga

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppnar du en chipspåse så måste innehållet ätas direkt, annars blir chipsen mjuka å tråkiga

Tacka vet jag ostbågar, de skall helst decanteras ett dygn innan de avnjuts, så att de blir lite segare, mmm

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka vet jag ostbågar, de skall helst decanteras ett dygn innan de avnjuts, så att de blir lite segare, mmm

 

MVH Tommy

 

 

När jag köper Cheezeballs så öppnar jag påsen och låter den ligga ett dygn innan jag börjar knapra på godsakerna.det smakar ju förjäkla mycket bättre då!

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppnar du en chipspåse så måste innehållet ätas direkt, annars blir chipsen mjuka å tråkiga

 

Förvarar öppnade chipspåsar i kylen förslutna med en påsklämma:

 

post-3698-0-88862200-1356230515.jpg

 

Jag blev själv förvånad över att chipsen inte blir mjuka, de är lika krispiga som i en nyöppnad förpackning. Har haft påsen försluten i kylen upp till 10 dagar efter öppnandet och det var inga problem med de chipsen. Klämmer dock till rätt hårt när jag klämmer ihop påsen så det blir ordentligt tätt.

 

Mvh

BBJ

:wai:

post-3698-0-88862200-1356230515.jpg

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...