Jump to content
IGNORERAD

Diarré


stefantaby

Recommended Posts

Även om du tar någon medicin som stoppar rännsketan så måste du återställa vätskebalansen i kroppen. Finns olika pulverpåsar med salt och mineraltillskott i på alla pharmacys som du blandar i vatten, ge fan i att dricka vätskedrivande så som kaffe och alkohol.. Och äter du imodium och du tycker att det stoppar upp så ge fan i att sätta igång att kröka per omgående, är inte så kul när man börjar må dåligt och det bubblar i magen och du har som en plugg i arslet kan jag lova dig, då kommer det ut andra vägen istället :spy:

Käkade du imodium på träffen i somras????

Brukar aldrig ta medicin för magen, som mbfpk sa så skall skiten ut.

Själv så blev jag normal i kistan efter 6 dagars pissande med röven av just en rejäl fylla på Phi phi

Sangsom o Grants whisky fick stopp på rännskitan...jag vill tro att det var så ivf :-).

Kanske hade magen blivit normal på den 7:e dagen ändå.

God jul//Hn

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefantaby

    4

  • BBJ

    2

  • Fritz

    2

  • burrabus

    2

Mest aktiva i denna tråd

Möjligt att det är så i Pattaya?

Men i andra delar av Thailand t.ex Bangkok har jag inte upplevt detta fenomen. Utan apotekaren har varit proffesionell i sin tjänsteutövning.

 

Dom har blivit mer restrektiva dom senaste åren.

 

Immodium ær nog det bæsta, hjælper inte det efter några dagar så bør man uppsøka lækare. Kol tabletter ær egentligen førsent att ta nær skiten væl har børjat spruta.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Min filosofi är att har man fått i sig något olämpligt så ska skiten ut, i dubbel bemärkelse så det är bara att vänta tills det går över och det brukar ju ske på någon dag.

Så jag skulle inte stoppa i mig några mediciner om jag inte absolut måste resa eller något liknande.

Befinn dig på behörigt avstånd från en schysst toa och drick lite söta drycker för att kompensera vätskeförlusten.

Med vänlig hälsning,

Jag brukar också låta det verka ut. Men ge tusan i söta drycker, försök i stället med salta drycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Disento är en dunderpiller tillverkas av Nakorn Pattana Pharm Co Ltd.

säljs i förpackning 4 piller. ta 2 vänta 4-6tim o ta 2 till så garanterar jag att du inte skiter på en vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort tack för alla tips, jag brukar inte bli dålig imagen men nån gång skall vara den första, så jag går till ett apotek och beskriver problemet så får jag se vad som föreslås.

Hälsningar Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Ät heller inte ur hundskålar.

 

MVH Nonki

 

 

Jag menar tex jordnötter, chips o liknande i barerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen alla som gett goda råd ang åtg mot min diarré, efter en lång natt mestadels sovande kändes det mycket bättre nu på morgonen i maggen, så jag har avvaktat med besök på apoteket och nu när suget efter bageriets godsaker har återkommit  ser jag det som ett friskhetstecken. Jag har precis tryckt i mig en chokladcroisaant och ett wienerbrödslikt bröd med mormorshosta på och  Zappalot, händer inget nu är jag back in buisness bedömer jag.

Stort tack igen för era råd mot magåkomman det kan ju komma tillbaka då är jag beredd.

Stefan Täby

Link to comment
Dela på andra sajter

en chokladcroisaant och ett wienerbrödslikt bröd med mormorshosta på och Zappalot

 

Efter den magtesten blir det intressant att höra om det blir några biverkningar eller återfall. Tuff test! :thumbsup:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att jag får Karma för mina redovisade magproblem ser jag som friskhetstecken för detta Forum, förutom alla goda råd, återkommer ang magtestet med croissant och wienerbröd med mormorshosta och zappalot/Stefantaby

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite vätskeersättning till bakbrödet kan nog vara bra ändå.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Chrille Columbus

The eller te :) kan vara bra alltså vanligt grått "påste" . Är ingen stor te drickare men tycker det har en lugnande verkan samt att man kan bli ganska hård i magen av det. Oftast har man lite tepåsar hemma hemma och behöver bara lite hetvatten så kan man fixa en kopp. Bra att inte behöva springa runt på stan och leta efter apotek på jakt efter diverse medusiner när man har rännskita.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag visade mina Immodium för apotekaren i vårat lokala apotek och han gav mig Mantil, som har samma aktiva ämne, loperamid. Förra resan behövdes de inte utan tvärt om! Har aldrig behövt ta i på toan i Thailand, men nu satte sig magen på tvären och vägrade i flera dagar. Trots öl och kryddstarkt! Bara att åka in till storbyn och berätta om dilemmat, och vips hade jag en näve medusin. Man skulle ta två eller tre grova gröna tabletter och rikligt med vatten. En timme senare gick jag nog ner tre kilo eller så! :)  Ett tag innan vi åkte in till apoteket var jag nära att sörpla lite vatten i diket utanför för att så att säga mana fram det! :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag visade mina Immodium för apotekaren i vårat lokala apotek och han gav mig Mantil, som har samma aktiva ämne, loperamid. Förra resan behövdes de inte utan tvärt om! Har aldrig behövt ta i på toan i Thailand, men nu satte sig magen på tvären och vägrade i flera dagar. Trots öl och kryddstarkt! Bara att åka in till storbyn och berätta om dilemmat, och vips hade jag en näve medusin. Man skulle ta två eller tre grova gröna tabletter och rikligt med vatten. En timme senare gick jag nog ner tre kilo eller så! :)  Ett tag innan vi åkte in till apoteket var jag nära att sörpla lite vatten i diket utanför för att så att säga mana fram det! :) 

Du ska äta halvråkyckling!

Så ska du se på fan.

Fem till sex timmar senare bor du på toan.

Salmonella!

Kyckling är den största risken för magsjuka!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...