Jump to content
IGNORERAD

Diarré


stefantaby

Recommended Posts

Jag har blivit lös i magen sista dagarna är det någon som vet någon medicin jag kan köpa på apoteket . Vill gärna vara frisk till den 27/12, har kollat på tråden men hittade inget om" rännikus skitikus",det går säkert över av sig själv men vill snabba på processen. Tacksam för tips, har provat GT men det hjälpte inte.

Stefan Täby/CM

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefantaby

    4

  • BBJ

    2

  • Fritz

    2

  • burrabus

    2

Mest aktiva i denna tråd

Imodium!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du i los går du bara till pharmacy och berättar för expediten så ger hon dig vad du behöver mot ersättning förstås :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har blivit lös i magen sista dagarna är det någon som vet någon medicin jag kan köpa på apoteket . Vill gärna vara frisk till den 27/12, har kollat på tråden men hittade inget om" rännikus skitikus",det går säkert över av sig själv men vill snabba på processen. Tacksam för tips, har provat GT men det hjälpte inte.

Stefan Täby/CM

är det bara vanlig lös mage så duger imodium men den gör bara en"propp" så magen kan stabilisera sig.

misstänker du att du har fått någon basilusk i magen så är erfucide jäkligt bra bakteriedödande.kostar 54 bath så du blir inte robbad heller.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå till farmacian och beskriv ditt problem så får du förmodligen Imodium och något som dödar bakterierna.

Dom ger även instruktioner hur dessa ska tas. Passa dig för att äta imodium utan instruktioner från läkemedelskunnig. då den i värsta fall kan ge omvänd effekt om den doseras fel. Dom som jobbar på apoteken är oftast mycket kunniga på området.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ett råd som är för sent... Jag blir magsjuk med jämna mellanrum i Thailand, trots att jag bott här i fyra år.

Mitt tips är..

1 Kolla att maten alltid är varm och nystekt om man äter på gatan eller på en marknad..

   På en ny  okänd restaurang, kolla in köket...

2 Tvätta altid händerna innan du äter.

Ändrades av chiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Nu ett råd som är för sent... Jag blir magsjuk med jämna mellanrum i Thailand, trots att jag bott här i fyra år.

Mitt tips är..

1 Kolla att maten alltid är varm och nystekt om man äter på gatan eller på en marknad..

   På en ny  okänd restaurang, kolla in köket...

2 Tvätta altid händerna innan du äter.

 

 

3.Försiktig med isen

4.Drick inte för för kallt/mycket, det kan slå ut magen-min åtminstone

Link to comment
Dela på andra sajter

5. Om man nu dristar sig till att bada ska man ta på sig torrt efteråt, den kylande effekten på kroppen av blöta badkläder är stor i värmen. Detta är faktiskt en stor anledning till att man blir dålig i magen.

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå till farmacian och beskriv ditt problem så får du förmodligen Imodium och något som dödar bakterierna.

Dom ger även instruktioner hur dessa ska tas. Passa dig för att äta imodium utan instruktioner från läkemedelskunnig. då den i värsta fall kan ge omvänd effekt om den doseras fel. Dom som jobbar på apoteken är oftast mycket kunniga på området.

Jag har en helt annan åsikt, nämligen att "apoteket runt hörnet" försöker kränga på en så mycket mediciner som  möjligt, vare sig dom behövs eller inte.

Det enda apoteket som jag litar på här i Thailand är det statliga Facino.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en helt annan åsikt, nämligen att "apoteket runt hörnet" försöker kränga på en så mycket mediciner som  möjligt, vare sig dom behövs eller inte.

Det enda apoteket som jag litar på här i Thailand är det statliga Facino.

 

Fritz..

Möjligt att det är så i Pattaya?

Men i andra delar av Thailand t.ex Bangkok har jag inte upplevt detta fenomen. Utan apotekaren har varit proffesionell i sin tjänsteutövning.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan rekomendera Lomotil om Imodium inte funkar.

För thai/bärsmage har iallafall inte Imodium någon verkan alls för mig medan Lomotil fixar det på några timmar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Imodium + är verkligen suveränt och fungerar galant  (Egna empiriska studier) ;)

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligt att det är så i Pattaya?

Men i andra delar av Thailand t.ex Bangkok har jag inte upplevt detta fenomen. Utan apotekaren har varit proffesionell i sin tjänsteutövning.

Ja ja, jag beskriver bara mina upplevelser om "apoteken" här i Pattaya och inget annat.

Knallar man på Soi Buakauw så finns det hur många "Farmasys" som helst och jag tvivlar starkt på att alla har den utbildning som krävs för att kalla sig för farmaceft.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick en bra tips för länge sedan hos en apotekare i ChiangMai

Drick avslagen cocacola, ät mörk chocklad eller kakao, Inga mediciner så att magen

skapar eget försvar. 

Det var jobbigt några dagar men sedan dess har jag aldrig haft problem. 

Hygien är viktig med.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Min filosofi är att har man fått i sig något olämpligt så ska skiten ut, i dubbel bemärkelse så det är bara att vänta tills det går över och det brukar ju ske på någon dag.

Så jag skulle inte stoppa i mig några mediciner om jag inte absolut måste resa eller något liknande.

Befinn dig på behörigt avstånd från en schysst toa och drick lite söta drycker för att kompensera vätskeförlusten.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Även om du tar någon medicin som stoppar rännsketan så måste du återställa vätskebalansen i kroppen. Finns olika pulverpåsar med salt och mineraltillskott i på alla pharmacys som du blandar i vatten, ge fan i att dricka vätskedrivande så som kaffe och alkohol.. Och äter du imodium och du tycker att det stoppar upp så ge fan i att sätta igång att kröka per omgående, är inte så kul när man börjar må dåligt och det bubblar i magen och du har som en plugg i arslet kan jag lova dig, då kommer det ut andra vägen istället :spy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Min filosofi är att har man fått i sig något olämpligt så ska skiten ut, i dubbel bemärkelse så det är bara att vänta tills det går över och det brukar ju ske på någon dag.

Så jag skulle inte stoppa i mig några mediciner om jag inte absolut måste resa eller något liknande.

Befinn dig på behörigt avstånd från en schysst toa och drick lite söta drycker för att kompensera vätskeförlusten.

Med vänlig hälsning,

 

Diarré är inte att leka med och särskilt inte i Thailand. Det är väldigt lätt att kroppen åker på en farlig uttorkning och det fixar man inte med att dricka vatten med eller utan tillsatser, utan man bör gå till en "clinic" och få medicin + dropp!

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...