Jump to content
IGNORERAD

Julklappstips


Cobra

Recommended Posts

Har ni några julklappstips ?

Vad förutom pengar o ny mobil, tror ni att Thaitjejer vill/behöver ha ?

Jag vill inte fråga dom, för då blir det ingen överraskning.

Det till massagetjejerna som fixat min värkande kropp, som jag ska ge julklapp till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt som har med matlagning att göra men ska du ge bort knivar glöm då inte att lägga med ett mynt.

Presentkort på kläder är alltid ett säkert kort annars. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

GULD...

ABSOLUT. GULD är alltid nummer 1 som present till en Thai-tjej.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej. Du vill ge en extra present till en serviceleverantör där du är stamkund pga att det är jul fattar jag det som? Så länge som det endast råder ett rent affärsmässigt förhållande så skulle jag tänka såhär: Tror inte dom flesta här har koll på att vi ger presenter i juletid i Europa så det är ju inget tvång att ge ngn julklapp över huvudtaget men om det känns rätt att göra detta så sk du ju köra på. Jag skulle i detta läge bara ge lite extra dricks vid nästa servicetillfälle och säga merry christmas. Med vänlig hälsning

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Du vill ge en extra present till en serviceleverantör där du är stamkund pga att det är jul fattar jag det som?

Så länge som det endast råder ett rent affärsmässigt förhållande så skulle jag tänka såhär:

Tror inte dom flesta här har koll på att vi ger presenter i juletid i Europa så det är ju inget tvång att ge ngn julklapp över huvudtaget men om det känns rätt att göra detta så sk du ju köra på.

Jag skulle i detta läge bara ge lite extra dricks vid nästa servicetillfälle och säga merry christmas.

Med vänlig hälsning

Eftersom de aldra flesta kunderna är västerlänningar med julen, så pratas det en del jul under o efter massage.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Eftersom de aldra flesta kunderna är västerlänningar med julen, så pratas det en del jul under o efter massage.
Ibland har jag svårt att tänka utanför min egen box. "Min massage" har nog bara mej som är farangkund. Jag går en gång per vecka och tippar 50 THB på dom 350 som två timmar kostar. Ger nog största dricksen av alla. Hoppas något bra tips kommer in.. Med vänlig hälsning

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

De vill oftast ha något riktigt praktiskt, tex en ny wettex-duk eller ny dammsugare om de varit riktigt snälla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skall jag ge tjejerna i receptionen ( service appartment ) i gåva till nyår, detsamma gäller även städerskan.

Kan jag ge pengar i ett kuvert? Och i så fall ungefär hur mycket?  Vill ju inte gärna vara CC.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

ABSOLUT. GULD är alltid nummer 1 som present till en Thai-tjej.

Jaså frugan är inte mycket för guld, hon föredrar diamanter.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså frugan är inte mycket för guld, hon föredrar diamanter.

 

/ SatanG

Den ska väl ändå infattas i guld! Eller ska det vara sådana där stora som står för sig själv på glashyllan.

 

Man får säga vad som helst men guld är en thaiflickas bästa vän.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det redan en iPhone så är tillbehör dessa gångbart, vare sig de behövs eller ej.

 

Själv gav jag pengar till en julfest eftersom vi inte är på samma ställe denna jul. Det var hennes förslag dessutom.

Så nu ska Thai-släkten börja med lite svenska traditioner men jag tror inte att mormor kommer dansa runt granen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ska väl ändå infattas i guld! Eller ska det vara sådana där stora som står för sig själv på glashyllan.

 

Man får säga vad som helst men guld är en thaiflickas bästa vän.

Aaaahhaaaa så det är därför man köper diamantringar, för att få guldet som håller stenen.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Aaaahhaaaa så det är därför man köper diamantringar, för att få guldet som håller stenen.

 

/ SatanG

Är diamanten nog stor tillför den ju ett visst, icke alls ofördelaktigt mervärde till guldet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...