Jump to content
IGNORERAD

Undergångsh*lvete


Surin P3

Recommended Posts

Aha, bokade en resa till Koh Chang förra veckan för lite julfirande och fem sköna dagar med sol och hav.

 

Nu ska vi tydligen inte åka för att alla "på stan" pratar om världens undergång igen.

Och det hjälper tydligen inte att visa hur de lärda på Chulalongkorn Universitetet senast igår meddelade att det varken kommer att ske några sol-utbrott, meteoriter eller våldsamma jordbävningar/tsunamis pga solens och planteras position.

 

De menade att någon i världen skulle sett meteoriter, sol-utbrott eller annat farligt redan nu.

Så den 21 eller 22 december kan vi vara säkra. :)

 

http://www.bangkokpost.com/learning/learning-from-news/326928/end-of-the-world

 

Får väl fylla en balja med vatten och bada fötterna här hemma då... :(

Och öppna alla julklapparna själv. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    9

  • ban99arne

    5

  • måne

    5

  • Wanchai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tråkigt! Koh Chang hade ju varit trevligt.

Jag hoppas Du har rätt...

 

Jag tror faktiskt du har rätt, jag är så säker på det att jag törs sätta alla mina pengar på att jorden inte kommer gå under i år, så jäkla säker är jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du mot förmodan kommer till Koh Chang kan du väl höra av dig så bjuder jag på ett par omgångar! 

Vi kommer att vara där från lördag morgon och över julen!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker väl egentligen att det spelar mindre roll var man befinner sig vid tillfället då jorden går under.

Värre är, som i detta fall, vara på fel ställe när jorden inte går under. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Och det hjälper tydligen inte att visa hur de lärda på Chulalongkorn Universitetet senast igår meddelade att det varken kommer att ske några sol-utbrott, meteoriter eller våldsamma jordbävningar/tsunamis pga solens och planteras position.

 

 

Tacka fan för att det inte hjälper vad några förvirrade forskare uttalar sig om, nä nog dags för DR. Plodrasop aka Propellerministern att lugna folket med vilka fantastiska åtgärder som vidtagits vid en eventuell undergång :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker väl egentligen att det spelar mindre roll var man befinner sig vid tillfället då jorden går under.

Värre är, som i detta fall, vara på fel ställe när jorden inte går under. :wink:

Kloka ord, dessvärre hjälper det föga på en Thai(ländska) som fått nåt för sig, som sista utväg kommer det gamla vanliga, Yes,yes, I knew, but this is Thailand!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lämna familjen hemma och åk till Koh Chang själv. 

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan också sätta allt jag äger på att jorden inte går under den 21 dec.

Och skulle den göra det behöver jag ju inte det jag äger. :crazy:

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Tycker väl egentligen att det spelar mindre roll var man befinner sig vid tillfället då jorden går under.

Värre är, som i detta fall, vara på fel ställe när jorden inte går under. :wink:

Det är väl den där omtalade svallvågen som skall orsakas av planeten Niribus ankomst som nu oroar lokalbefolkningen i Surin.

Och ön Koh Chang har nog (i alla fall i teorin) lite större chanser att bli dränkt av en svallvåg än er villa uppe i Surin.

För säkerhet skull bör du nog också köra upp skördetröskan på någon bergsknalle så att den kan hållas torr när syndafloden annalkas. :thumbsup:

 

Själv har jag varit på Överskottsbolaget och inhandlat gummistövlar till familjen ;)

 

Lycka till, och välj själv om du ska fira Jul eller "dränka" sorgerna . . .

 

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl den där omtalade svallvågen som skall orsakas av planeten Niribus ankomst som nu oroar lokalbefolkningen i Surin.

Och ön Koh Chang har nog (i alla fall i teorin) lite större chanser att bli dränkt av en svallvåg än er villa uppe i Surin.

För säkerhet skull bör du nog också köra upp skördetröskan på någon bergsknalle så att den kan hållas torr när syndafloden annalkas. :thumbsup:

 

Själv har jag varit på Överskottsbolaget och inhandlat gummistövlar till familjen :wink:

 

Lycka till, och välj själv om du ska fira Jul eller "dränka" sorgerna . . .

 

SN

 

 

Eller varför inte bygga en stor båt på någon höglänt kulle.

 

Detta låter som Jehovas vittnens undergångsprofetsior. Jag trodde de var buddister i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hå-hå-ja-ja! ???

 

Brottas med samma "hysteri" här hemma i Korat. Damen har inhandlat en extra vattentunna, laddat kyllådan med is och köpt massor av konserver :not_i:

 

"Ja men det är ju bara en "nyhet" i brist på riktiga nyheter som gör att de tjatar om det på TV" försöker jag övertala henne, men inte då. Har de sagt det på Thai-TV då måste det ju ligga något i det och förresten så har "alla" hennes väninnor gjort detsamma..... :crazy:

 

Vad säger man.. tur att vi inte bokat någon resa som ska avbokas iaf. :y7:

 

Jag känner för dig Surin P3 :mpr:

 

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl krille som hade rockbaren i Ko Samui, som hade suttit med ett gäng brudar på stranden en kväll, som tittade på stjärnorna. Han urskönjde flera stjärnbilder. Och fick barskt förklarat att detta var Thai stjärnor och inga farang stjärnor minsann!!!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det var väl krille som hade rockbaren i Ko Samui, som hade suttit med ett gäng brudar på stranden en kväll, som tittade på stjärnorna. Han urskönjde flera stjärnbilder. Och fick barskt förklarat att detta var Thai stjärnor och inga farang stjärnor minsann!!!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

 

För att inte tala om att det är en avsevärd skillnad på Thai-månen och den svenska månen :)

Link to comment
Dela på andra sajter

För att inte tala om att det är en avsevärd skillnad på Thai-månen och den svenska månen :)

iaf.i promille  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

För att inte tala om att det är en avsevärd skillnad på Thai-månen och den svenska månen :)

 

Ja farangmånen är mycket större enligt min fru.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är sådana saker som P3 berätta om, som jag aldrig kommer acceptera. Jag skulle bli rent ut sagt förbannad om frugan skulle dra upp sånt här skit. Hade jag varit i P3 situation, så hade jag åkt iväg själv!

 

Man ska respektera kultur och andra människor.. men när det kommer till hokuspokus, andar, spöken och fan och hans moster. Där går min gräns och då håller jag inte käften längre! :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=J_HhK9-CWvA

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är inte många timmar kvar innan jorden säger godnatt, så vad ska man göra.

Ja som james dean sa.

Lev hårt lev fort och dö ung, och bli ett vackert lik.

 

Men jag chansar inte att jorden säger godnatt, men jag lever hårt och går all in med mina MPR bath genom att köpa lotter.

Går jorden under då har jag ju brännt mina pengar och jag tar inga med mig i graven

Och går jorden inte under då kanske jag har vunnit eller brännt alla mina MPR bath.

Men då har man ju en ursäkt att ta en gravöl eller en vinstöl *ler*

 

Mvh

Nerike 

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...